Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   wat is er allemaal aan de hand met dit blok?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=45993)

tim_j 09-09-2008 10:37

Quote:
Originally Posted by Dirtbag
Blij dat je hem toch wilt redden, het kan zijn dat ik inderdaad geen gelijk heb met betrekking tot die €50 gezien de reactie, ik weet dat ik dat nog kreeg voor een totaal verrotte lada samara dus ik ging er van uit dat iedereen dat kreeg, en ik had het wel vaker gehoord.

viking bandjes... Ikzelf heb viking protech 2 banden gekocht afgelopen januari... ik heb er spijt van als haren op m'n hoofd.... ik ben zeker niet kaal ;)

Ze willen niet goed gebalanceerd worden, ik had ze drie weken geleden nog op de vooras zitten, en op de snelweg kreeg ik last van mijn polsen van de trilling in het stuur, het stuur knetterde 4 cm heen en weer. Ik heb ze opnieuw later balanceren, en dat heeft iets geholpen maar ik heb ze alsnog op de achteras gelegd... Nu heb ik 4 jaar oude tyfoon successor op de vooras die geen grip hebben in de regen....

Ikzelf heb net nieuwe ferrodo blokken op de vooras gelegd. Ach het remt... geeft naar mijn idee de eerste paar 100 km wel veel remstof... (m'n schone achterwielen zijn nu ook bruin ;) )

Ik sluit mij aan bij de mogelijkheid dat de remslang naar dat wiel verstopt kan zijn. Dat had m'n zus d'r Panda ook, bij remmen was er ook een grote blaas op de remleiding. Na vervangen was de remwerking weer goed.

btw.. als je eerst de lagers wilt bekijken voor het weghalen van de bak, kun je dat kapje dat op die foto's van mij ligt eraf halen. Maar haal wel eerst alle olie eruit. Er zit ook een papieren pakking achter die dit waarschijnlijk niet overleeft.

Doe wat je het beste lijkt en veel plezier :)

db

hey dirtbag,
ach naar de sloop kan die altijd nog , al is het wel vervelend van mn investering. maar dan haal ik die spullen eraf.

Het is geen Viking geworden, omdat de beste man zich vergiste.
geluk bij een ongeluk :tongue: het zijn .. (hakkietakkie's) tyfoon conexion.
zal me benieuwen wat ze doen.. :confused:
maar goed, het profiel is als nieuw, en heeft nog 10 mm over.
die rubber draadjes hangen er nog aan. voor 45 euro kunnen ze een paar jaartjes mee.

en dan de remklauw,
dit voor mij de eerste keer dat zo'n klauw uit elkaar gaat,
ik kan al wel onderscheiden hou de klauw/blok/zuiger is opgebouwd.
maar troubleshouten dat is nog nieuw..

bij een verstopte wielslang, zit er toch troep in de leiding, in de remvloeistof?
ik heb een half bekertje peut daar weggepompt, en er kwam idd wat zwarte troep mee.
dit is wat ik denk bij een verstopte leiding?

wat ik wil gaan doen. is de blokken eraf, de klauw los. en de bewegende delen dat over elkaar glijd in gaan vetten.

hoort een remcilinder als je remt en weer los laat, weer uitzich zelf terug te gaan?

rechts doet dat wel een beetje (3 mm)
maar links niks (beweegt mischien 0,5 mm)

Dit duid op een cilinder die blijft hangen?
hoe los ik dit op, klauw eraf, schuivende delen beetje invetten?
of brengt dat weer meer met zich mee..

Dirtbag 09-09-2008 17:41

je moet met een beetje moeite de cilinder terug in de klauw kunnen drukken, twee duimpjes zogezegd.

Als dit niet lukt zou ik de klauw eraf halen, als het dan wel lukt dan is je remslang verstopt. (pas op waar je heen spuit!!!) als de zuiger net zo slecht erin gaat als eerder dan moet je de klauw even open trekken.

gewoon voorzichtig trekken, en niet gaan steken met een schroeven draaier in de rubbers. daar houden ze niet van.

mvg

db

tim_j 09-09-2008 18:22

het is gelukt.

de rem cilinder zat vast. ik heb de conus een beetje ingevet met siliconenspray (tast t rubber niet aan) en toen werd de boel weer gangbaar.

ik heb daarbij de klauw ook gevet. en de boel is nu weer soepel! :)

uit verveling, vanmorgen even de nieuwe bandjes laten zetten en balanceren,
en de velgen zwart gespoten mat, met blank.

Mn buurman had een tien jaar geleden ook een golf 2 met mh blok, hiervan had hij nog een radiator, termostaat, en koppelingskabel over die ik zo mocht hebben. :)

Dannovalo 09-09-2008 18:38

JAAAAAAAAAAA Rat Look!!!

tim_j 13-09-2008 18:38

zo nu zijn de bougies vervangen voor dezelfde BUR6ET. ik moet zeggen het loopt weer beter.

maar ook loop ik steeds tegen wat anders aan.

koud moet ik altijd even voorpompen met het gaspedaal.
op zich geen probleem maar met koude start gaat ie langzaam aan sneller stationair lopen dit loopt op tot 1300 toeren.

als ik dan een klein tikje op het gaspedaal geef zakt deze weer terug naar gewoon stationair toerental (1050, is ook niet goed maar zal met APK te maken hebben.)

daarbij schommelt ie warm tussen de 900 en 1000 toeren.
daarbij resoneerd ook de auto erop.

waarom kan dat schommelen komen?

alle slangen zijn ok.
nieuwe rotor +verdeler.
nieuwe BUR6et bougie's.
in het donker ook even de bougiekabels bekeken met lopende motor, geen vonken.

is dit een oorzaak:

en hoe reinig ik dit?

martiepartie 13-09-2008 19:52

koude start;

om de choke te activeren moet je je gaspedaal helemaal tot de bodem intrappen, met sleutel op 'contact', daarna starten.

onregelmatig stationair toerental;

ontstekingstijdstip afstellen op 6 graden voor BDP (bovenste dode punt).
Je carb is ook wel erg ranzig, die is alleen goed schoon te maken door alles los te nemen en de carb te voorzien van nieuwe pakkingen.

Dirtbag 14-09-2008 13:31

Je kunt de carb loshalen, schoonmaken met remmenreiniger, benzine of diesel, maar eindig altijd met benzine. inderdaad, zoals gezegd, nieuwe pakkingen, anders heb je grote kans dat je valse lucht gaat trekken.

Ik vindt het het makkelijkst om dit soort dingen met diesel en dan met benzine zeer goed naspoelen. Diesel maakt het net iets makkelijker schoon maar is zelf ook iets vettig. Gewoon met een verfkwastje schoonmaken, doorblazen met een compressor indien beschikbaar. en in de gaatje kijken of deze niet geblokkeerd zijn.

Ik kan je niet vertellen hoe die carb eruit ziet aangezien ikzelf de injectie variant heb :)

mvg

db

martiepartie 14-09-2008 13:40

normaal is dit helemaal schoon.

Op het poloforum staat een nette carb+inlaat te koop voor 25,- van hetzelfde type (MH blok met 2E3 carb)

Is goedkoper, en deze carb werkt zeker weten goed, want komt van een lopend blok.

http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5863.0.html

tim_j 14-09-2008 18:22

die Carb zou ik heel graag willen kopen!
Wil Iemand hem snel informeren dat die verkocht is? :)
Alvast bedankt,

tim_j 15-09-2008 07:47

problemen die ik nu nog heb:

-plofferig blazen uit de uitlaat.
-stationair schommelen.
-kvs verbruik.
-stationair toeren tal is steeds anders, soms 1300, soms 900-1000 en schommelen.

ik zal ook is een Compressietest laten doen, om de koppakking uit te kunnen sluiten.

stel dat de kop lek is, wat moet ik dan allemaal hebben om de boel te vervangen:

-30,- koppakking
-15,- kleppendekselpakking
-10,- kopbouten
-25,- distririem (voor het mooie)
-15,- spanrol(voor het mooie)
- ? Waterpomp? (voor het mooie)

martiepartie 15-09-2008 08:34

waterpomp IS de spanrol bij dit type motor, die moet je sowieso vervangen bij een distributieriem vervanging. Pompwiel en riem zijn op elkaar ingesleten namelijk.

Evt. zou je je kleppendekselpakking ook kunnen hergebruiken, mits deze niet beschadigd is.

Ws. heb je ook een inlaatpakking nodig, of je laat inlaat+ uitlaatspruitstuk aan de kop vastzitten. Zo'n pakking kost maar een paar euro, kan je direct uitsluiten dat daar evt. valse lucht aangezogen wordt.

De symptomen klinken als een lekke koppakking. Heb je geen witte smurrie onder aan je KVS vuldop/ olievuldop? Ruikt je uitlaatgas vreemd zoetig?

tim_j 15-09-2008 19:58

ik heb zojuist besloten om de koppakking te vervangen.

mijn vader heeft gepraat met auto liefhebbers op zijn werk,

dat ik een Golf 2 heb met carburateur enzo..
en dat waarschijnlijk de koppakking lek is.

ik krijg daar dus hulp van :) en van een aantal buren die het hartstikke leuk vinden dat ik deze oude Nette golf weer ga opknappen.
dus het gaat helemaal goed komen!
tis wel iets wat bijmekaar een jaar gaat duren maar dat mag de pret niet drukken.

ik had al een versnellingsbak gevonden, maar het was niet zeker of deze van een 1.4 of een 1.6 af kwam..
als komt die van 1.4 zal ik m helaas moeten laten schieten. (schiet me maar neer.:))
het geld groeit me helaas niet op de rug, en de koppakking moet als eerste gebeuren omdat anders de Viergastest niet gehaald zal worden. (onvolledige verbranding)

wanneer de koppakking vervangen is moet ik dan altijd laten vlakken?
wanneer die vlak is (opgemeten) dan als nog laten vlakken?

en wat gaat dat kosten?.........

eind goed algoed, de koppakking is mn grootste zorg, maar als ik het zo hoor is het in een lange zondagmiddag zo gedaan. en desnoods de maandag voor het vlakken.

een vraagje tussendoor, Hoe zit dat met de kopbouten aandraaien? aantal NM's, draai graden etc? of is dit een gevoelskwestie.

veel dank,

na de APK, komen er betere dempers en veren, een 5-bak van een golf 3.
nieuwe koppelingsset en druklager.
mooi interieur.
achterbak geisoleerd.
etc etc. kortom, dit wagentje blijft een poos.. op naar de 25 jaar!

golf mkII 16v 15-09-2008 20:54

4Gastest is niet nodig bij APK
Fase 1:40nm
Fase2:60nm
Fase3:180graden of 2X 90
Ik laat altijd de kop vlakken en testen op lekage
Zal als ik jou was ook gelijk de kleprubbers vervangen
Kopbouten ook vervangen kosten 3euro pstX10 is 30euro

martiepartie 15-09-2008 21:01

5-bakje kan alleen van het 085-type zijn. Misschien (als je toch wilt knutselen) leg je er een 1.6 met 5 bak in. Bakjes zijn veel goedkoper (veel meer te krijgen) en je gaat er qua vermogen net iets op vooruit.

Blok wisselen is bijna makkelijker dan een koppakking+distributie+bak vervangen.

tim_j 15-09-2008 21:33

Quote:
Originally Posted by martiepartie
5-bakje kan alleen van het 085-type zijn. Misschien (als je toch wilt knutselen) leg je er een 1.6 met 5 bak in. Bakjes zijn veel goedkoper (veel meer te krijgen) en je gaat er qua vermogen net iets op vooruit.

Blok wisselen is bijna makkelijker dan een koppakking+distributie+bak vervangen.

dat is waar.
kwestie van slangen los. motorsteunen los. assen los. en takelen maar.
maar! het het kenteken zegt 1.3...... 40kw :mad:

alleen het 085? die zijn dan ook in de golf 3 1.4 tm 95' geleverd?

tim_j 15-09-2008 21:36

welke test van uitstoot zal ik wel krijgen met de apk?
Vrees dat hij daarop zal falen, door de koppakking.

martiepartie 15-09-2008 21:38

jep. en op seat ibiza's/cordoba's e.d.

Toename vermogen mag legaal tot 40%, zonder wijzigen van kenteken. Een leuke 1.6 van een golf2 (of3) mag je er dus zo in lepelen, aangezien je van 55 naar 75pk gaat. Is een toename van 36%.

p.s. vergeet de uitlaat ook niet los te halen.. Bedenk met net dat een ombouw naar ABU of AEE slimmer is (1600 uit golf3) aangezien deze de uitlaat ook aan de voorzijde van je blok heeft zitten. Kan je die ook nog gebruiken, net als de motorsteunen.

tim_j 15-09-2008 21:45

oow, dus eigenlijk de VAg groep bakken. behalve audi.
het RDW verhaal is nog iets scherper dan dat.

bij wijzinging van motorcode, dus andere motor.

moet de auto aangeboden worden voor een keuring bij het RDW.
onder de 40% toename zal de auto alleen technisch gekeurd worden.
(een Zware APK Keuring.) kosten, 300 euro.

als het vermogen met meer dan 40% toeneemt moet deze ook een weggedragtest afleggen. en een geluidstest.
dit zal op lopen tot 1000 euro.

dus,

mijn kenteken zegt 40KW k6.

leg ik er een 44 kw NZ blok in, moet ik hem omkeuren.
kost me weer duiten, met daarbij dat de rest van de auto in topstaat moet zijn.

Als je met een ongekeurd blok, brokken maakt en de auto voor voor technische inspectie meegenomen loop je het grote risico dat de verzekering niks zal uitkeren omdat je niet met een legale motor rondreed.
dit kan ver oplopen... :shake:

martiepartie 15-09-2008 21:46

Quote:
Originally Posted by tim_j
welke test van uitstoot zal ik wel krijgen met de apk?
Vrees dat hij daarop zal falen, door de koppakking.

CO/HC test

Mijn auto kwam met een zeer verrotte koppakking gewoon door de apk. Als ik de auto na 1 week niet gebruiken startte, stond de hele straat vol witte rook :D . Gewoon goed warmrijden voordat je de auto naar de garage brengt, zorg voor een afspraak, zodat de auto direct de brug op gaat.

Dirtbag 15-09-2008 22:02

Quote:
Originally Posted by tim_j
mijn kenteken zegt 40KW k6.

leg ik er een 44 kw NZ blok in, moet ik hem omkeuren.
kost me weer duiten, met daarbij dat de rest van de auto in topstaat moet zijn.

Ik kan my ten sterkste vergissen, maar ik heb een NZ blokkie erin liggen, en deze levert volgens mijn papier maar 40 kw. Komt nog bij dat een NZ blok hetzelfde blok is alleen een andere manier van brandstof toediening. Dus in de praktijk zal niemand het merken dat je er een nz blok in lepelt. de NZ regelt alleen alles voor je, dus geen choke, of wat dan ook, contactsleutel om en hij start.

de APK emissie is "am sich" een lachertje, m'n vorige auto (Lada samara 1300) zou er nog dorheen zijn gekomen met een motor die op goede momenten op drie cilinders liep.. Het hele hok stonk naar benzine. emissie kwam hij doorheen ( 6 andere punten niet)

Wat betreft de motorcode wijzing heb je volgens de wet gelijk... Echter ziet niemand het verschil tussen een MH of een NZ blok... een GTI blok zal iedereen eruit halen.

Betreft de verzekering.... Ja ze kunnen zeggen dat je een vermogenstoename hebt door een andere motor. echter de vermogenstoename is dermate beperkt dat de veiligheid kritische delen niet anders belast zullen worden dan met een MH blok, doordat het vermogen slechts marginaal toeneemt.

Komt nog bij... 40 kw is de fabriekopgaaf.... dankzij normale motorslijtage is het onwaarschijnlijk dat hij dat nog heeft :)

Als je wil kan ik een foto maken van mijn NZ blok... mag jij de verschillen tellen ;) (1 grote kan ik je al wel vertellen, netheid ;) )

mvg

db

All times are GMT +1. The time now is 13:08.