Het resultaat is prachtig! Ik maak morgen een fototje.
Oud scherm van de sloop = past sowieso niet in 1 keer :) Ik had hier op gerekend en voor de prijs moet ik echt niet klagen. |
ok das waar idd maar goed ;) ben erg benieuwd :D
|
Gister spatbord vervangen, vandaag gepoetst en getourd door 't Westland. Mooie slingerwegen, waar het verlaagde polootje heerlijk gebrult heeft :D
Resultaat mag er wezen, de auto ziet er zonder deze nare deuk veel netter uit. Resultaat Andere kant, voor de Kernreactor :) |
da's zeker een hele vooruit gang ;) !!
gr. Martijn |
top weer, hoe ver ben je nou met die andere wielen dan??
|
:thumbup:
|
Zeer mooi polo'tje. Zeker met die wieltjes.
Komen die nog binnen de wielkasten? |
Quote:
3 van de 4 gepolijst. De meest lelijke/geoxideerde moet nog :redface: Weet nog niet of ze er onder komen, heb ook al weer een andere set wielen, iets totaal anders dan wat er nu onder zit. @ Retro; wieltjes vallen voor gelijk aan de schermen, de achterzijde precies binnen de schermen. Met 3 man én een volle achterbak willen de banden de wielranden achter nog wel eens raken. Zit er toch meestal alleen in, dus dat vind ik niet zo'n probleem. |
Wieltjes zijn inmiddels klaar, maar heb ook wat anders leuks gekocht. Totaal anders dan de 13" wieltjes, namelijk 15" :D. Nog geen tijd/geld gehad om deze onder de polo te passen, dat komt later wel.
Eerst druk bezig geweest met de technische kant van de polo. Heb/had nog een puntjes ontsteking en wil daar graag een electronische ontsteking voor terug. Dus, dan pas je toch het 1 en ander aan? Dit past dus ook op een golfje 1.1/ 1.3 en ook op 16v's met motorcarb ombouw. Hier een kleine beschrijving: begin; hallgever en puntjesontsteking -klus-. Beide asjes uit de behuizing halen, de behuizing van de electronische ontsteking moet aangepast worden, net als het asje van de electronische ontsteking. daarna het hallgeverasje aangepast (meenemer spanstift omgeboord, precies in lijn met rotorbevestiging) MH ontstekingshuis aangepast: insert afgedraaid van 50 naar 42.5mm in diameter en van 14.5 naar 10.0 mm in diepte. Nieuwe groef gestoken voor de O-ring. Tevens nieuwe bronzen lagerbus geperst en het pieletje van de aandrijfas afgezaagd. As terug in 't huis gestoken en klaar is kees. Excuus voor de phonepics (kan niet zo goed met weerspiegeling omgaan, wordt het nogal wazig van). Verder nog een nieuw stuk filterschuim geplaatst in mijn custom filterbak -klus- -naughty-(moet daar nog iets beters voor verzinnen, zit nu met tiewraps vast, niet zo netjes..) |
Wat een vreselijk vet apparaat heb je....
Welke winst haal je nu uit deze ontsteking? Lars |
Thanx:)
Vooral qua onderhoud is het vriendelijker, de puntjes moet ik vaak nastellen. Ik merk ook dat boven in toeren meer uit de motor te halen valt. Heb de carbs al op meerdere manieren geprobeerd af te stellen, maar ik blijf het gevoel houden dat het beter kan. Het is zeker niet slecht, maar ik heb vooral in het middengebied veel winst geboekt met de motorcarbs. Van Serge Pot had ik begrepen dat een electronische ontsteking beter presteert, gezien zijn ervaring wil ik dat graag proberen. |
Toen ik van puntjes naar electronisch ging, reed ie ongeveer 87928342x beter.
|
jij wisselde toch ook direct het hele blok? :D
|
Quote:
:rolleyes: :D wel gaaf hoor die carbs :thumbup: jij gebruikt um ook dagelijks toch? |
Niet dagelijks, maar rij er wel 2 a 3 keer per maand mee van Delft naar Groningen en vice versa.
Carbs bevallen mij echt heeeel erg goed, ongeveer 87928342x beter dan de originele 2 traps carb. Is iets minder zuinig, maar 't valt heel erg mee. |
Je heb wel een meester stuk gemaakt met je motortje......
Lars |
Quote:
Dat speelde waarschijnlijk ook wel een rol ja :tongue: Over die carburateurs ben ik ook erg te spreken, rijdt echt een stuk beter als origineel. Gewoon lekker met de hand choken enzo :) |
@martiepartie kan het dat ik jou steilheck laatst bij het zernike complex zag staan? Verder tof ding!
|
Beetje late reactie, maar dat kan idd! Mijn vriendin werkt bij de Hanze.
Verdere update; Nieuwe velgen aangeschaft. Heb deze van een nieuw laklaagje voorzien en afgetopt met een laag blanke lak. 165/50/15 van Nankang er om en toeren maar! en tot slot: uitgegleden in de eendestront, vlak voordat ik deze foto maakte :D :rolleyes: De voorkant kan nog een stukje omlaag of de achterkant nog ietsje omhoog, ik ga deze week een schroefset proberen te maken om dat op te lossen. |
Ik vind het een superfijne Steilheck !!!
Complimenten !! |
All times are GMT +1. The time now is 02:12. |