Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Tuning Tips Vento (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=40639)

Dasher 20-03-2008 11:57

Zo was die van mij voor de verfbeurt...............was ook wel zo gebleven als dat ding niet zo'n lakschade had gehad................en ik niet teveel bier op grillfeestje van de buurman :screwy:

Fiorano 20-03-2008 14:01

Quote:
Originally Posted by RocX
Hahaha, ja mij overtuig je niet snel, zolang Fiorano mij er maar voor behoedt de auto te verkrachten, pffft loopt al wat langer mee in het autowereldje, je bent jonger dan ik. Je toont er alleen wat meer interesse voor. Maar geeft niet hoowr. Hopelijk kunnen we hem inderdaad morgen wassen.

Whaha, ach ik ben al geintreseerd sinds ik 2 ben, jij eigelijks sinds je mij kent, en de Vento in beeld kwam dacht ik :P

Maar goed geeft verder niet, get back on-topic.

Als ik hem zou mogen tunen kwam er een Eibach verlaging setjes onder ( 4cm) en BBS velgjes der onder ( 16 inch ). Op de achteruit een groot vw logo. en een zonneband met het vw racing logo.

Maar goed het is niet mijn auto ;) :P

Dasher 20-03-2008 14:26

4cm maar :screwy: plat op zijn bek dat ding :D

Fiorano 20-03-2008 17:10

tsja, ik weet niet wat gebruikelijk is.
Wat het wel is is dat Rocx over een jaartje of 2 gaat studeren in België. Dus het moet wel comfortabel blijven

Matheo 20-03-2008 18:09

60/40 verlaging is best aardig met 16". en valt absoluut gewoon goed mee te rijden, als je regelmatig belgische snelwegen over moet zou ik idd niet te laag gaan. met 60/40 van weitec en 16" valt dit goed te doen (weet ik uit ervaring).

Matheo 20-03-2008 18:19

voor de beeldvorming:

60/40 en 16". moest nog wel iets nazakken, hier staat ie nog net iets te hoog.

Tjaap 20-03-2008 20:35

Quote:
Originally Posted by Fiorano

Als ik hem zou mogen tunen kwam Op de achteruit een groot vw logo. en een zonneband met het vw racing logo.

Maar goed het is niet mijn auto ;) :P

en das maar goed ook :D

Vento Vice 22-03-2008 08:26

blablabla

quote: 'De kleur die hij nu heeft is dat donkerblauw/ paarsachtige, wat ik niet erg mooi vind.'
:eek: MYSTIC BLUE; dÃ*t is nu juist de mooiste kleur die geleverd is!
Ruilen? (alleen de carroserie dan....)
(Ik had al PM communicatie met je over banden/ velgen, weet je nog?!)

Een kofferbakspoiler(tje) is idd wel leuk. Wat spoilerwerk betreft, moet je gewoon de VAG-spullen gebruiken; dorpelverbreders, VR6-lipje aan je voorbumper, wielkastrandjes. Dan omlaag en die 17"-velgen. KLAAR!

Wat je vooral niet moet doen: grote teksten op de ramen, zwarte folie op de ramen, Fast and Furious-bumpers...
Geloof me, ik wilde dat (niet zo lang geleden) ook allemaal :D , maar uiteindelijk is origineel en strak toch mooier.

Wat betreft de uitlaat: zoals je in mijn topic hebt kunnen lezen, zit er bij mij sinds begin 2007 een Sebring ø114 demper met 'soundpipe' (= pijp i.p.v. tussendemper)
Ik wil er nu weer vanaf, want ik ben het monotone geluid op lange afstanden wel zat. Gewoon de originele dubbele demper mèt tussendemper er weer op... Misschien heb jij interesse, als het tenminste op een 1.8 past?

Je bent dus 17, dus je hebt je rijbewijs nog niet (eens)?
Mijn eerste auto was een Nissan Sunny sedan in het bruin met 2½ ton op de teller. In het eerste jaar leer je veel meer dan in alle rijlessen bij elkaar, dus eerst wat ervaring opdoen, zoals velen hier zeggen is geen slecht idee...

Wij willen nu toch eindelijk wel eens foto's zien!!!!
(en dus ook om te zien hoe hij er voor de 'verbouwing' uitziet...)
:postpics:

RocX 23-03-2008 20:30

Hmmmm, Mystic Bleu zeg je? Jij hebt nu zwart hè, vind ik weer mooier, ruilen vind ik best ;) :D Maar Fiorano en ik hebben de plannen enigzins veranderd.

Vrijdag bij ons het dorp in geweest naar het Auto Banden Centrum. Even informate aangevraagd. Mooie velgen gezien. BSA velgen 16" met banden en een verlagingset van Eibach met TÜV-keuring, dus geen schroefset wat "bouncen" behoorlijk tegen gaat, 60/40 bij elkaar voor €1175,- met monteren. Best netjes vond ik.

Mijn excuses voor de vertraging van de foto's, maar het weer en de tijd zat me niet mee. Graag wil ik hem eerst even wassen voordat hij op de foto gaat. Dat wil ik, mits het goed weer is, morgen doen, samen met Fiorano en dan foto's. Laten we duimen dat dit lukt.

Wel heb ik nu even de Motorgegevens:
Benzine motor 1.8 GL
66kW bij 5500 toeren per minuut, 90pk
Max koppel: 145Nm bij 2500 toeren per minuut
Inhoud: 1781cm³
Slag: 86,4 mm
Boring: 81 mm
Compressie: 10,0
Brandstof: Loodvrij super 95 RON

Topsnelheid: 178 km/h
Acceleratie: 0-80 8,5 sec 0-100 9,9 sec

OW, en hij heeft een zonnedakje ^^)

Als je meer wilt weten, pb me dan

jettaracing 23-03-2008 20:40

Quote:
dus geen schroefset wat "bouncen" behoorlijk tegen gaat, .

Bouncen ....... daar heb ik helemaal geen last van met m'n schroefset ?

Zet maar eens een vaste verlaging op bumpstops ,dat wil dat ook bouncen hoor !!!
Dat is vaak het probleem ,iedereen zet vaak de schroefsets op maximaal ,en dus vol op de bumpstops ,zodat de auto bijna niks meer inveert !
En ja, dan heb je niet veel veercomfort meer .
Een vast set gaat vaak lang zo laag niet ,en dan sta je dus niet op bumpstops.....

Maar ben wel benieuwd naar de foto's !!! :thumbup:

RocX 23-03-2008 21:40

Tsja, dat kan natuurlijk, maar die garage houder zei van, je kan beter gewoon verlaging nemen dan schroefset. Ik dacht van, met schroefset kan je meer maar wat hij voorstelde vond ik ook een goede, dus ik ga voor de gewone verlagingset, foto's worden hoe dan ook morgen gemaakt, dan maar niet gewassen, al hoop ik dat dat wel lukt.

jettaracing 23-03-2008 21:43

Ik heb ook onder 2 van mijn drie auto's een vaste set hoor ,en ben daar ook zeer tevreden over !

Tjaap 23-03-2008 21:53

en Eibach is zeker geen troep.. mooi spul.. BSA is niet echt mijn merk qua looks

RocX 23-03-2008 22:02

Okeej nice, ik vond BSA wel mooi, had nog wle mooiere AEZ gezien, maar die haden ze niet in 4 gaats en ik wil liever geen verloop setje.

Vento Vice 23-03-2008 23:47

blablabla

Quote:
Hmmmm, Mystic Bleu zeg je? [nee, Mystic Blue...] Jij hebt nu zwart hè, vind ik weer mooier, ruilen vind ik best ;) :D Maar Fiorano en ik hebben de plannen enigzins veranderd.

Vrijdag bij ons het dorp in geweest naar het Auto Banden Centrum. Even informate aangevraagd. Mooie velgen gezien. BSA velgen 16" met banden en een verlagingset van Eibach met TÜV-keuring, dus geen schroefset wat "bouncen" behoorlijk tegen gaat, 60/40 bij elkaar voor €1175,- met monteren. Best netjes vond ik.
[Netjes? Ligt er een beetje aan... Wat voor merk banden bijv.? ..en een verlagingsset mèt schokdempers erbij met verkorte zuigerstangen, neem ik aan? Bij verlagen van meer dan 40 mm worden orginele dempers sterk afgeraden! Mèt montage zeker geen slechte prijs, dan... En een stapje terug qua maat; je wilde toch 17"?! :D ]

Mijn excuses voor de vertraging van de foto's, maar het weer en de tijd zat me niet mee. Graag wil ik hem eerst even wassen voordat hij op de foto gaat. Dat wil ik, mits het goed weer is, morgen doen, samen met Fiorano en dan foto's. Laten we duimen dat dit lukt.

Wel heb ik nu even de Motorgegevens:
Benzine motor 1.8 GL
66kW bij 5500 toeren per minuut, 90pk
Max koppel: 145Nm bij 2500 toeren per minuut
Inhoud: 1781cm³
Slag: 86,4 mm
Boring: 81 mm
Compressie: 10,0
Brandstof: Loodvrij super 95 RON

Topsnelheid: 178 km/h
Acceleratie: 0-80 8,5 sec 0-100 9,9 sec

OW, en hij heeft een zonnedakje ^^)
[Oké, en wat is het bouwjaar en jouw km.-stand? En is het dakje origineel?]
Als je meer wilt weten, pb me dan

(Tja, nog zonder de foto's, komen er natuurlijk steeds meer vragen... Je bent i.i.g al meteen lekker veel aan het 'posten' en dus goed aanwezig! ;) )

...enne ja, de mijn is zwart, maar ik heb ook nog een gele...

23 maart, voorjaar 2008... ècht waar! :eek:

Vrolijk Pasen in ieder geval!

RocX 24-03-2008 10:09

ZO de neten, die is rete netjes (corrado) alleen op die van mij lag er een dikker laagje sneeuw, vandaag komen de foto's, eerst ff naar de sportschool en dan gaan we schoonmaken en fotogravern, nou sorry voor de typfout van de kleur.

Ja het zonnedakje is origineel, hij komt uit '97 en vrijdag is ie jarig dan wordt ie 11. de km-stand is zo rond de 92.000, maar hij geeft in de auto nu 15.000 aan. Foutje in het ciomputersysteem geweest ofzo, maar alle service papieren zaten er bij en ze gokken dus dat het rond de 92.000 ligt, netjes toch? Ja ik ben zeker actief;)

En ben inderdaad een stapje terug gegaan, aangezien ik hem wil/moet verlagen en toch op de Belgische wegen een beetje comfortabel wil rijden koos ik toch voor iets kleiner, terwijl het toch nog steeds erg wreed staat. Over de verlagingset heb ik niet zoveel extra informatie wat er allemaal veranderd word. Daar kom ik later nog op terug als ik het geld heb, maar ik denk dat dat allemaal wel goed zit.

Vento Vice 27-03-2008 18:56

The truth, the whole truth and nothing but the truth...

27 maart en nog geen foto's? Tussen de buien door zijn er echt wel mooie momenten geweest!

Ik begin sterk te twijfelen of dit allemaal realiteit is...
Je bent pas 17 (dus geen rijbewijs), je hebt de Vento voor een nogal laag X-bedrag gekocht (dat heb je mij ge PM-t)
En voor die prijs heb je ook nog eens een nette auto van ná 1995 (want hij is Mystic Blue, dus ná de facelift) met nog niet eens een ton gereden en dan staat er ook nog eens maar 15.000 km werkelijk op de teller, door 'een computerfoutje'.

Ik vind het eigenlijk een beetje ongeloofwaardig, als ik er zo bij nadenk...

Maar ik zou zo zeggen: bewijs het tegendeel!

RocX 27-03-2008 21:12

:angryv: Heb je al gekeken in mijn nieuwe Topic? Kijk even bij RocX Project: Volkswagen Vento GL. Daar heb je je tegenbewijs, dat je aan me begint te twijfelen snap ik wel. Het klinkt inderdaar niet reëel, helaas, of nou ja helaas, gelukkig is dat niet zo. Ik heb maar een nieuw topic geopend omdat dit voor tips ging en de foto's staan bij het topic "project" omdat ik het daar ga bij houden.

En geloof me, ik lieg niet.

Even tussendoor, ik weet niet zeker of het Mystic Blue is, moet je maar op de foto's kijken.

Ik wens natuurlijk wel even dat je je excuses maakt zometeen :tongue:

Vento Vice 29-03-2008 07:16

van hot naar her

oké dan, als je twee topics opent, is het moeilijk te volgen natuurlijk...
('k 'eb 'm ff 'gelinkt'...:)

Voor iedereen: HIER KLIKKEN dus! ;)

stefanebg 04-04-2008 17:35

[QUOTE=jettaracing]Ook even mijn mening hier neergooien !

Spoilers zul je iid op dit forum niet veel tegenkomen ,toch zijn er nog wel enkele diehard's hier hoor !
Ik heb namelijk ook nog een jetta (voorloper van de vento) met een aantal 'nietforumgoedgekeurde' dingen ,maar ik vind het wel mooi ,en wil ik je het toch even laten zien .

Ook ben ik wel erg teruggekomen van de 'hele dikke' spoilertijd ,en ben nu ook van mening dat zulke dingen aleen op honda's en aanverwant horen .

hier bij even een foto van mijn witte 'racer'

nice:)

All times are GMT +1. The time now is 18:40.