Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   is er vraag naar lambostyle deuren? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=4016)

Gert 27-07-2004 20:37

Quote:
Originally Posted by gtipower
..... en een duidelijke handleiding met foto's en dergelijke
..

Nog iemand nodig met een spellchecker op zijn Commodore 64 ?

Kijk : het initiatief is erg leuk maar ik vrees dat je onderschat wat erbij komt kijken om uberhaupt maar een set werkend te maken .
En dan heb ik het geeneens over een GOED werkende set .
Wat ga je bijvoorbeeld voor veer of demper gebruiken ? Ik vrees dat die niet ergens op een plank bij de Gamma ligt .

Mocht het je lukken om goede werkende sets te gaan verkopen dan heb je bij deze een bestelling voor 1 set :D

Tot die tijd graag van alles en iedereen wat minder modder gooien .
IIG niet persoonlijk op de man of vrouw af .
Een goede discussie is nooit weg .
Tot die tijd :

Koen is sleeping 27-07-2004 20:56

Waarom geen combi? Naar boven openende suicides? :confused: Dan heb je zeker iets unieks.

Waldorf 27-07-2004 21:27

en dan nog een paar vraagjes:
Hoe denk je door de wegenverkeerswetgeving te komen? De nu leverbare van +/- 1500 hebben wel een ABE en typegoedkeur. Ga jij dat ook aanvragen?

Enig idee hoe het komt dat je buiten de Continental van en paar decennia geleden, geen andere voertuigen op de nederlandse wegen ziet met suicide doors? Wellicht omdat het hier niet toegestaan is?

Allerbelangrijkste is dat ik in Oostenrijk geprobeerd heb om langs zo'n gevleugelde deur in te stappen. Doordat de deur eerst naar buiten klapt, en dan een stukje omhoog heb je bar weinig ruimte om in te stappen. De bestaande deuren zijn er niet voor gemaakt. Het is niet te vergelijken met de opening van een lambo.Kijk maar naar de foto's onder worthersee, en let op de deuropening.

Leuk voor in de parking; deur tegen het dak! Help, ik kan niet uitstappen.

Golfzilla 27-07-2004 21:45

Quote:
Originally Posted by Gert
N

hahahahaha goeie foto........ik tel 4 golfjes !!!!!!!!!!
1 zwarte type 4, in het midden een zwarte type 3 met daarachter een blauwe type 3(nog net met puntje van de neus zichtbaar) en helemaal rechts van de foto een witte type 1.

details :D :D

Steeph 27-07-2004 23:38

Quote:
Originally Posted by Waldorf
en dan nog een paar vraagjes:
Hoe denk je door de wegenverkeerswetgeving te komen? De nu leverbare van +/- 1500 hebben wel een ABE en typegoedkeur. Ga jij dat ook aanvragen?

Enig idee hoe het komt dat je buiten de Continental van en paar decennia geleden, geen andere voertuigen op de nederlandse wegen ziet met suicide doors? Wellicht omdat het hier niet toegestaan is?

Allerbelangrijkste is dat ik in Oostenrijk geprobeerd heb om langs zo'n gevleugelde deur in te stappen. Doordat de deur eerst naar buiten klapt, en dan een stukje omhoog heb je bar weinig ruimte om in te stappen. De bestaande deuren zijn er niet voor gemaakt. Het is niet te vergelijken met de opening van een lambo.Kijk maar naar de foto's onder worthersee, en let op de deuropening.

Leuk voor in de parking; deur tegen het dak! Help, ik kan niet uitstappen.

Deze Laatste zin !i!
Die vraag heb ik dus op golfc@brio.com regelmatig gesteld, dit topic is daar ook al een paar X naar voren is gekomen !i!
Meeste garages zijn 1,90m hoog, ik heb foto´s gezien met deze deuren die al echt boven de persoon die ernaast staat uitsteken.
Ik ga het bij mijn Cabbie niet doen, maar bij een Cabbie kun je de ruiten van het portier nog naar beneden draaien. Dus zou deze auto, met de gevleugelde deur ideaal zijn voor een garage.

Grtzzz

gtipower 28-07-2004 08:42

Die type goedkeuring heb ik ook over zitten nadenken, maar dan worden de deuren dus ook weer zo duur.
En met die parkeer garages heb ik ook al over lopen te nadenken ik heb nu iets in het hoofd waarbij je de deur nog gewoon open kan doen, en ook nog de vleugel functie hebt dus voor de show de lambo en voor het gemak de gewone functie
Maar ik ga het dus eerst op mijn auto waarbaar maken voordat ik het echt ga verkopen.

Tot Later.

gtipower 28-07-2004 08:44

Quote:
Originally Posted by Koen is sleeping
Waarom geen combi? Naar boven openende suicides? :confused: Dan heb je zeker iets unieks.

net als die audi een pagina terug maar daar komt dus meer bij kijken
maar eerst maar eens die van mij voordat ik jullie opzadel en onverkoopbare
rotzooi.

tot later

gtipower 31-07-2004 13:50

hier nog even wat zoet makertjes

Dennis@polo86c.nl 31-07-2004 15:36

Maar wat voor werk deed je nu dat je dat zo voor ons kunt maken?

BTW: @Godzilla: helemaal rechts op de kontneuk foto rijdt geen type 1 golf maar polo 2 :) ...

gtipower 31-07-2004 16:15

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Maar wat voor werk deed je nu dat je dat zo voor ons kunt maken?

BTW: @Godzilla: helemaal rechts op de kontneuk foto rijdt geen type 1 golf maar polo 2 :) ...

ben automonteur en best goed in plaatwerken dus zodoende

Gert 31-07-2004 18:22

Ik verzamel postzegels .. dus ik lik er graag aan
Maakt me nog geen goeie beffert hoor ;)

We wachten gewoon af : wil wel een set voor mijn Bus en kever :D

gtipower 31-07-2004 18:24

Quote:
Ik verzamel postzegels .. dus ik lik er graag aan
Maakt me nog geen goeie beffert hoor ;)

We wachten gewoon af : wil wel een set voor mijn Bus en kever :D

zo what waar slaat dat nou weer op ik ben goed in lassen etc dus why not is las graag maar dat maakt me wel een goede lasser

Gert 31-07-2004 22:27

Als ik de tekening van die dingen bekijk is lassen niet je grootste zorg ..

Cabby 82 TDi 01-08-2004 07:13

Gun hem nou eerst eens de kans iets te doen en oordeel dan pas.

Die jongen is nu al anaal genomen alleen omdat ie een goedkoper voorstel doet.
Maar als je altijd zekerheid wilt hebben, moet je vooral de hoofdprijs betalen.
Dit bedrijf is heus ook met vele proto's begonnen eer het op de markt kwam,
en dat zal hier ook moeten gebeuren.

GTD Special 01-08-2004 08:47

Zoals al vaker is gezegd. Het idee is leuk, maar ik denk ook dat de gehele situatie onderschat wordt. De "professionele" schanieren zijn ook echt berekend en beproefd en volgens mij heb je niet echt een plan van aanpak klaarliggen :rolleyes: :wink:

Ook moet de deur natuurlijk goed sluiten onder alle omstandigheden (winter, zomer) tegen water en lucht. En hoe zit het met de bedrading die de deur ingaat? als je een suicide-lambo deur wilt maken, moet er toch wel het een en ander veranderd worden. Ik noem dus maar even een paar dingen op, misschien had je hier al over nagedacht :wink:

Ondanks alle commentaar (in de meeste gevallen opbouwende kritiek) wens ik je toch veel succes met de deuren :wink:

gtipower 01-08-2004 09:27

Quote:
Als ik de tekening van die dingen bekijk is lassen niet je grootste zorg ..

kijk wat ik ook kan doen is een schanier kopen en hem door een bedrijf laten namaken mag ook wel kosten ze 900 euro

gtipower 01-08-2004 09:35

Quote:
Originally Posted by GTD Special
Zoals al vaker is gezegd. Het idee is leuk, maar ik denk ook dat de gehele situatie onderschat wordt. De "professionele" schanieren zijn ook echt berekend en beproefd en volgens mij heb je niet echt een plan van aanpak klaarliggen :rolleyes: :wink:

Ook moet de deur natuurlijk goed sluiten onder alle omstandigheden (winter, zomer) tegen water en lucht. En hoe zit het met de bedrading die de deur ingaat? als je een suicide-lambo deur wilt maken, moet er toch wel het een en ander veranderd worden. Ik noem dus maar even een paar dingen op, misschien had je hier al over nagedacht :wink:

Ondanks alle commentaar (in de meeste gevallen opbouwende kritiek) wens ik je toch veel succes met de deuren :wink:

Met de bedrading zit ik ook nog in mijn hoofd, maar dat kan ik pas beoordelen als ik de deur klaar heb dan zie ik hoeveel speling ik heb
en anders moet je alles verlengen en dat ik nou ook niet het ergste wat ik me kan bedenken.
Het ergste is nog de slijtage van de delen, zoals het kogel gewrichtje die er voor zorgt dat de deur niet te veel naar beneden zakt,
als die slijt blijft hij niet meer in de stand staan waar hij terecht moet komen
waardoor hij ernaast kan schieten met het gevolg dat de deur te ver zakt en dan heb je lak schade
Dit zou je kunnen voorkomen door het periodiek te vervangen maar om nou
om de maand zon ding er aan te schroeven is natuurlijk ook van de zotte

Dit soort dingen ga ik allemaal testen op mijn auto kijken wat er gebeurt

Oke jullie horen nog van mij

Cabby 82 TDi 01-08-2004 11:51

Dat kogelgewrichtje kan toch gewoon een stalen bout zijn met een bolle kop.
En dan natuurlijk ook een stalen schaal op je scharnier.

gtipower 01-08-2004 16:11

Quote:
Originally Posted by Cabby 82 TDi
Dat kogelgewrichtje kan toch gewoon een stalen bout zijn met een bolle kop.
En dan natuurlijk ook een stalen schaal op je scharnier.

dat is het probleem niet hij mag niet vrij kunnen bewegen het met goed strak blijven met weerstand zodat de stand niet verandert maar hier gaan we wel wat op vinden

gtipower 02-08-2004 17:48

Er is weer nieuws, ik heb waarschijnlijk de gasveren gevonden.

Ik heb een bedrijf gevonden die deze maakt, ik hoef alleen maar te weten wat de newtons zijn en de lengte, en dan maken ze hem op maat
Weet alleen niet wat het gaat kosten.

Oja misschien ook wel handig voor meer info te kijken in het blad auto en tuning nr 8 van augustus 2004 vanaf blz 60 eb als je dan ziet waar je 1300 euro voor neer telt schrik je ook even denk ik
En als ik het zo zie heb je dat kogel gewrichtje ook niet nodig maar ik maak het er wel op voor extra veiligheid.

Dit was het weer tot de volgende keer

All times are GMT +1. The time now is 03:17.