Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   300 graden nok, gaat dat? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20274)

TD15 17-04-2006 11:05

Dacht ik :D En ik mag nog proberen ook! Natuurlijk kijk ik wel even hoe het met de slijtage is en of het echt een 300 graden is :D... Bedankt! Fijne pasen nog verder ;) haha!

Fred 17-04-2006 11:23

Quote:
Originally Posted by TD15
Dacht ik :D En ik mag nog proberen ook! Natuurlijk kijk ik wel even hoe het met de slijtage is en of het echt een 300 graden is :D... Bedankt! Fijne pasen nog verder ;) haha!

Weet je hoe je dat moet controleren?? Of zullen we vast de volgende vraag van jou beantwoorden: Hoe controleer je enz enz :D :D :D :D

TD15 17-04-2006 11:35

Waar blijft t antwoord dan ;). Ik laat t hem gewoon bewijzen :D! Nee, slijtage is moeilijk te controleren lijkt mij, je kan kijken hoe het met de geharde delen is (geen plekken die door zijn)? En die 300 graden zou je misschien af kunnen leiden uit waar het slijten begint tot waar het eindigt (dus waar hij de klepstoter raakt en waar hij weer los is)? De lift is 10,8...dat vind ik wel vrij weinig voor een 300, dus daar vraag ook wel wat over :).

Fred 17-04-2006 11:52

Quote:
Originally Posted by TD15
Waar blijft t antwoord dan ;). Ik laat t hem gewoon bewijzen :D! Nee, slijtage is moeilijk te controleren lijkt mij, je kan kijken hoe het met de geharde delen is (geen plekken die door zijn)? En die 300 graden zou je misschien af kunnen leiden uit waar het slijten begint tot waar het eindigt (dus waar hij de klepstoter raakt en waar hij weer los is)? De lift is 10,8...dat vind ik wel vrij weinig voor een 300, dus daar vraag ook wel wat over :).

Slijtage is juist het makkelijkt om te checken....

Kijk eens goed naar een willekeurige nok, zou die echt 300 graden zijn?? Dat zou betekenen dat ie bijna rondom de as heen zou liggen..

Het aantal graden wat ze op geven is afgeleid van de krukas...tenslotte bepaald die de stand van de zuiger, en dat is weer belangrijk ivm het openen van de klep zonder dat die de zuiger raakt....

Dit is even een hint, zodat je een beetje weet in welke richting je moet denken....

Hoe je de nokkenas exact moet timen is weer een ander verhaal

TD15 17-04-2006 13:06

Bedankt, zal het in gedachte houden! :D

Rallye-VR6t 17-04-2006 22:27

Het is allemaal heel leuk, maar een 300graden nokkenas vraagt om een kompleet aangepaste motor.
In een standaard motor heb je er meer last van dan plezier.

Kortom, onzin om te plaatsen, als de motor niet kompleet aangepast is.

Verdiepen in motorentechniek is een 1e vereiste wil je voordeel hebben van deze nok.

TD15 17-04-2006 23:38

Dat staat allemaal zeker op het lijstje (het blijft wel een 8v, 1800 en ongeblazen --> zou ook niet echt willen met 300 graden :D)...en omdat hij nu niet de hoofdprijs is, leek het me interessant. Anders betaal ik me straks scheel voor hetzelfde! :D Hoop dat je hem snapt...en ik mag hem zowieso eerst nog proberen, dus is het nu echt ongelooflijk, niet te filmen, super-irritant, dan kan kan ik alsnog overwegen hem te houden of om het over te laten gaan!

All times are GMT +1. The time now is 23:28.