Zoals ik ut bij m'n gti 16V heb:
Geen kat, middendemper vervanger en standaard einddemper, mooi geluid en niet te hard. |
"wat zijn overigens de opties voor t zelf fabriceren van een uitlaatje
k ken iemand die dat best voor een schappelijke prijs voor me wil doen, maar nou moet ik wel weten welke dempers ik er t best in kan laten, wat eruit kan, en hoe dik de pijp moet zijn" Ik heb die van mij ook ooit zelf gemaakt van een originele dempert...achterste plaat eruit geslepen....daarna zelf een plaat gemaakt en daar mijn demper naar keuze op gelast...daarna wat watjes uit de originele uitlaat gehaald, en de zelfgemaakt plaat met demper op de felsrand gelast en alles weer mooi erop gezet en geluid was goed te doen :D. Vrij stil als je normaal rijdt en beetje lawaai als je gaat doortrekken. Mooie studentikoze oplossing he :) |
Quote:
haha, nouja, mijn nummer staat er iig niet bij :D k zal t effe aan nigel doorgeven... |
Quote:
zoiets moet ik idd hebben maar wat jij uit die demper hebt gehaald, zijn dat watjes of asbest??? das nogal een verschil he... en aan dat laatste waag ik mezelf liever niet maar denk dat ik idd maar gewoon dezelfde potten dr onder zet, en dan idd de standaard dempers aanpas. als pijp gaat er als t goed is RVS onder, en die kerel kan er ook zelf flensjes vor maken en aanlassen/persen... weet niet hoe t gaat, maar hij kan t :D |
Quote:
k moet eens zien of er eigenlijk nog wel een kat onder zit, anders gaat die ook foetsie einddemper laat ik denk k de pot van dr onder zitten, en dan t pijpje dat er achterkomt vervangen door een iets langere RVS pijp, miss ietsje dikker |
Heej forummers,
Ik heb vandaag op erg vervelende manier mijn besluit mbt de toekomst van de jetta genomen... Op de snelweg ben ik met 120 / 130 van de weg gegaan en heeft de jetta de vangrail frontaal geramd. Om nog onduidelijke redenen ging mijn voorganger opeens vol in de remmen, waardoor ik tot t zelfde gedwongen werd. maarja, de jetta is oud, en de remmen blokkeerden waardoor de wagen aan t schuiven kwam. m'n voorganger kwam door zijn alfabet aan veiligheidssystemen wel optijd stil (al weet ik nog niet waarvoor, want voor hem was nix te bekennen...) waardoor ik gedwongen was de remmen los te laten en uit te wijken naar de rechter rijbaan.... de rechter baan ging wat minder vlot dan de linker waardoor ik daar ook in de remmen moest. k zag n meid met een smartje wel erg vlot vanachter komen, en besloot om erger te voorkomen uit te wijken naar de vluchtstrook. de jetta was op dat moment net redelijk stabiel, maar kwam door t laatste uitwijkmanoevre weer aan t slingeren. ik had toen de keus tussen links en rechts... links was de snelweg met veel aanstormend verkeer, rechts was de stalen levenloze vangrail. k ben dus maar voor de vangrail gegaan, en na een 360 graden draai kwam ik stil te staan. ik had zelf gelukkig helemaal nix, maar toen ik uitstapte om de schade te bekijken werd t me niet goed... de hele neus zat in mekaar. de klap op de vangrail zal met een vaartje van ongeveer 100 km/h zijn gegaan... de jetta zal iig totallos verklaard worden... k heb naderhand alles nog effe goed bekeken, en zag dat de schade die op t eerste gezicht nogal flink leek, toch nog wel mee leek te vallen... nouja, wat heet meevallen, als je met 100 km/h wat raakt valt t nooit echt mee wat iig zeker aan vervanging toe is, zijn de kap, de slotpaat, lampen, zijschermen (binnenste en buitenste), grille en radiator.... dat was t denk k de motor heeft niet zoveel meegekregen denk k, en ook de bumper is ongedeerd gebleven, dus t chassis zal ook geen al te flinke optater hebben gehad... nouja, de jetta gaat iig niet weg, maar wordt opgeknapt balen is nou wel dat ie net uit de schorsing komt, en een nieuwe schorsing zal duur worden. we gaan t maar afwachten, volgende week zal ik hier wat foto's neerzetten. |
Dat is mooi naatje!
In iedergeval wel mooi dat je jezelf en de rest van de weggebruikers heel hebt gelaten. Heb met mijn vorige Jetta ook eens aan balletdansen op de snelweg gedaan, alleen had ik het geluk de vangrail te missen. Weet wel dat mijn huidige Jetta met G60 remmen mij een stuk zekerder gevoel geeft tijdens het remmen. |
Quote:
bij mij zouden er vanaf volgende week 16v remmen onder komen.... maar k had er idd geen zin in anderen mee te nemen in t ongeluk, en heb bewust voor rechtsaf gekozen.... k kan me dr alleen dood op ergeren dat die gast voor me niet gestopt is voor t zelfde geld was ik kapot gebleven, of was er wat anders ergs gebeurd, en meneer rijdt door alsof er nix gebeurd is... k vraag me af wat die gast te verbergen heeft gehad |
sow... balen man!!!
echt zonde van de jetta :( |
Quote:
ja idd, maar ze gaat niet weg, dat is iig zeker als ze te repareren is zonder richten hoop ik dr binnen de maand weer de weg op te krijgen. anders gaat t maar wat langer duren k ben aan t overwegen om dan in een keer alles onderhanden te nemen en dr een flink project van te maken, maar daar is op t moment gewoon nog niet genoeg geld voor. voor de nood kan ik de golf weer uit de schorsing halen, en daar voorlopig mee rijden... we zullen zien |
sterkte dermee man, Ik leef met je mee :(
|
Quote:
thx k doe eigenlijk ook n beetje n oproep aan mensaen hier uit de buurt... als iemand t gezien heeft, of iemand weet wie die meid met die smart was die stopte (want zij heeft t allemaal zien gebeuren) kan ie me dat dan effe laten weten? alvast bedankt chris |
en nu heeft g*dv*rd*mm* ook de rooie jetta dr aan moeten geloven....
kom ik na n weekje vakantie thuis, zijn alle ruiten van t beestje ingesmeten! de auto staat achter t huis, OP de oprit! niet zichtbaar van de straat, en dan nog wordt ie onder handen genomen... wie wil me asjeblieft n opel of n franse auto hier op de stoep zetten.... k heb n uitlaatklep nodig |
wat een klote zooi allemaal!!!! ik weet hoe t voelt, je auto in de prak rijden. Soms zit het gewoon niet mee en gaat in en korte tijd alles fout.
Rustig aan, wacht op betere tijden....komt allemaal wel weer in orde |
All times are GMT +1. The time now is 13:53. |