Quote:
Roma? Ik duim voor je dat hij nog goed is. Een tip; alleen originele materialen gebruiken (gele lijsten!). |
Quote:
Las al weer meer minder goede dingen over Roma revisies.. Fingers Crossed. Originele materialen valt ook Sintimid lijsten onder? |
Quote:
Inderdaad! Gele sintimid 8000 lijsten gebruiken. Ruud heeft ze en volgens mij g-ladershop ook. |
Ik zou overigens gewoon naar Ruud toe gaan voor een revisie. Ik deed het heel vroeger zelf maar ben de laatste keer gewoon naar Ruud toe gereden (Nijmegen->Pijnacker). Scheelt bijna niets en als je die vakman bezig ziet leer je meer dan dat je het zelf doet. Hij legt alles duidelijk uit. Echt een aanrader.
|
Quote:
Lijkt mij ook een goed plan! Even budget ruimen en dan vol met de Lader bezig! |
je bent van harte welkom :thumbup:
|
Quote:
Dat lees je over elke reviseur als je verder kijkt, zou me er niet druk om maken. Elke lader is weer een verassing, heb zelf ook van anderen verbazend positieve en negatieve resultaten gezien maar ga hier niet spuien. Roma heb ik persoonlijk geen ervaring mee behalve dat ik in mijn voorraad o.a. nog een Roma motor met lader heb liggen en deze is nog goed te gebruiken. |
Maak je niet druk op de vroege ochtend, ze bestaan al lang niet meer ;)
|
Quote:
Dat is ook zeker waar :thumbup: Zag nog geen dichtlijsten in de uitlaathelft hangen dus zal wel goedkomen ;) |
Gisteravond maar eens begonnen met het uitpluizen van de kabelboom. De oude krimpkous/isolatie was over het merendeel van de boom keihard geworden door de warmte. Dus besloten om deze er maar compleet af te halen:
Ook het merendeel van de connectoren hadden breuken in de kabelisolatie. Gelukkig op te lossen door deze draden iets in te korten en nieuwe contacten aan te krimpen. De paar cm die er af is gegaan heb in proberen te compenseren in het opschuiven van de aftakkingen in de boom, zodat er iets meer speling alle kanten op is. Vervolgens het geheel doorgemeten naar de aansluiting van de de ECU. Alles kwam overeen met de bijbehorende schema's. Na nog twee visuele inspecties op scheuren, knikken en dat soort dingen, heb ik de boom ingepakt in hittebestendige kabelboom tape: Voor: Na: Dat ziet er in ieder geval weer een stuk beter uit! Nu de kabelboom naar de zekeringen kast nog :tongue: |
Netjes weer!
Bij mijn boom was dat ook zo, spul is oud en heel vaak warm/koud geweest dan houdt t een keer op.. |
Welke je wel echt nieuw moet maken is het kleine kabelboompje van de injectoren. Deze harden helemaal uit, verliezen de isolatie en gaan kortsluiting maken...
|
Quote:
Klopt, die is helemaal vergaan :screwy: Zit ook fijn boven de uitlaat haha Spullen daarvoor heb ik reeds besteld! |
Zoals reeds vermeld was de kabelboom van de injectoren oud vuil geworden:
Hoewel deze nieuw te koop zijn, vond ik €130,00 voor wat koperdraad en een paar injectoren wel redelijk prijzig.. (Geld zit m waarschijnlijk in het uurloon). Voor dat geld knutsel ik zelf wel even :D : Nu nog even netjes inpakken met hittebestendige tape en dan kan die weer eventjes mee! |
Keurig!
Nog een zwak g60 punt zijn de brandstofleidingen, ook vanwege de plaats. Ze zien er vaak op het oog nog prima uit tot je ze eraf haalt. Dan zie je dat de binnenste laag rubber haarscheurtjes heeft waardoor het een beetje lekt. Dit geldt vooral voor de aanvoer naar de rail en het stukje aan het einde van de rail naar de drukschakelaar. De retour heeft hier minder last van maar die zou ik ook vervangen. Ze zijn te vervangen door universele brandstofslang omdat er geen rare vormen in zitten. :thumbup: |
Menig G60 is afgebrand door bovenstaand probleem :shake:
|
Quote:
Liggen inderdaad al lang een breed in de prullenbak :thumbup: Waren zoals je zei compleet uitgescheurd van binnenuit.. |
Iemand die de volgende theorie over het nalooprelais voor de benzinepomp ( Relais 90) kan bevestigen?
Hoe ik deze schakeling interpreteer is als een omzeiling van het contactslot. Ik zie een dikke rode plus op de 30 van het relais. Deze zit op klem Y3 welke direct in contact staat met de accu plus. Op 87 zit een zelfde dikte rood-zwarte draad welke samen met een zelfde dikte rood-gele draad in Z1 zit. Z1 is de aansturing naar het brandstofpomprelais. Verder lopen naar Relais 90 nog de temp.schakelaar op het inlaatspruitstuk en de brandstofdrukschakelaar. Deze zitten op de 85 & 86 pinnen (op het relais 15 & 31 & 1). Rechtsboven zit een voilet-zwarte draad op pin 'p'. Is het simpelweg zo dat wanneer het contact uit is, maar de temperatuurschakelaar op het inlaatspruitstuk een bepaalde temperatuur meet (dus geschakeld is; meet natuurlijk niks) deze samen met de drukschakelaar het relais schakelt, waardoor er spanning op Z1 komt en de ECU de brandstofpomp inschakeld? Wanneer de temperatuur dan zodaning gezakt is dat de temperatuurschakelaar verbreekt, zal het relais dus weer uitschakelen. |
Juist! En dit wanneer de brandstofdruk op peil blijft. Wanneer deze wegvalt stopt de circulatie.
Dit is het systeem voor het nakoelen van de brandstof. De G60 is nogal een hete motor en de brandstofrail hangt ingesloten in de inlaat, boven de uitlaat. |
Quote:
Blijft bij het rondpompen van de brandstof de brandstofdruk niet continu op peil? Deze zal toch door de overdruk moeten om naar de retour te lopen? In hoeverre zit er OEM een hitteschild tussen uitlaat en inlaat? Meende op het inlaatspruitstuk wel een steun hiervoor te hebben opgemerkt. Of is dit enkel zo'n deflectieplaat naar de warmtelucht inlaat op de airbox, welke na een maar minuten net zoveel warmte afgeeft als de uitlaat zelf ? :rolleyes: Uitlaat inpakken in Heatwrap lijkt mij een wezenlijke optie? |
All times are GMT +1. The time now is 19:58. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.