Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Aangehouden!!! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13515)

JR 15-09-2005 14:22

Quote:
Originally Posted by Sponze®
zwarte kappen over de randjes
en t euvel is opgelost...

Met zwarte lijsten is het probleem opgelost.. ;) Ik rij ook op 8J rondom en bij mij blijft alles er redelijk binnen.. :D

Wat voor adapters heb je achter? Misschien kan je deze afdraaien zodat je velgen iets meer naar binnen gaan?

Sponze® 15-09-2005 15:50

Quote:
Originally Posted by JR
Met zwarte lijsten is het probleem opgelost.. ;) Ik rij ook op 8J rondom en bij mij blijft alles er redelijk binnen.. :D

Wat voor adapters heb je achter? Misschien kan je deze afdraaien zodat je velgen iets meer naar binnen gaan?

HEERLIJKE WAGEN!

JR 15-09-2005 15:59

Quote:
HEERLIJKE WAGEN!

Dank je :D

René 15-09-2005 15:59

Quote:
HEERLIJKE WAGEN!

dat ging er ook door mij heen toen ik de foto zag!
wat een bak!:eek:

Cabby 82 TDi 15-09-2005 17:28

Quote:
Originally Posted by skywalker
Zolang de inkeping het canvas niet raakt, is het geen APK afkeurpunt.

Daarom hoef je ook alleen maar te wachten tot ie te diep wordt :)
En met een snijdende rand is dat zo gedaan. :(

Melvin 14-10-2005 10:56

en hoe is het bij jou opgelost?

mijne staat nu bij de politie voor technische controle... de voorbanden zouden teveel uitsteken :S... loopvlak steekt NIET uit, wang en velg klein beetje... en nu?

Pedaalemmer 14-10-2005 11:15

Quote:
Originally Posted by MellyVille
en hoe is het bij jou opgelost?

mijne staat nu bij de politie voor technische controle... de voorbanden zouden teveel uitsteken :S... loopvlak steekt NIET uit, wang en velg klein beetje... en nu?

bij de politie??????????????

bobby-digital 14-10-2005 11:42

Quote:
Originally Posted by JR

welke maar adapters heb je ertussen??? ga morgen nl m'n C2's monteren rondom 8J met 25mm adapters, met dezelfde verbreders als jij erop hebt zitten.... wielen vallen mooi in de kuipen bij jou:D

Melvin 14-10-2005 12:10

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
bij de politie??????????????

ja helaas wel :( mooi kut, maar de afhandeling en manier van praten tegenover mij was nog veel schandaliger... machtsmisbruik... bleeeh kan ik echt boos om worden zeg...

nou maar hopen dat ik m'n autootje vanmiddag weer terug heb, let you know..

Zestienkleppen 14-10-2005 13:19

Rare jongens, die politie.

Een bevriende automonteur wist me te vertellen dat er een of andere japanse bolide is goedgekeurd door de rdw met 3 cm uitstekende velgen. Hierdoor is er een precedent (schrijf je dat zo?) ontstaan. Het gelijkheidsbeginsel wil dan zeggen dat dat voor alle auto's geldt.

Quote:
Originally Posted by van een ander forum
Laatst was er ook een misverstand over op Blik Op De weg, de beste man kreeg een bekeuring, die later werd vernietigd. Omdat het onterecht was. Wettelijk is 3 cm toegestaan. Hij had een brief geschreven naar de RDW

Dus je band/velg combi mag 3 cm buiten de wielkast uitkomen

en
Quote:
Originally Posted by schijnbaar rdw
antwoord RDW:
De wielen onderscheidenlijk banden van personenauto's moeten
a. goed zijn afgeschermd
b.mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken;
c.mogen niet aanlopen.

conclusie: 3 cm, niet aanlopen en spatborden zijn verplicht

Kevin20v 14-10-2005 13:23

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Rare jongens, die politie.

Een bevriende automonteur wist me te vertellen dat er een of andere japanse bolide is goedgekeurd door de rdw met 3 cm uitstekende velgen. Hierdoor is er een precedent (schrijf je dat zo?) ontstaan. Het gelijkheidsbeginsel wil dan zeggen dat dat voor alle auto's geldt.

Maar dan moet dus wel het loopvlak van de band binnen de wielkast zitten ??

:confused:

Zestienkleppen 14-10-2005 13:35

Nee volgens mij niet.
Kijk eens op pagina 13 van het volgende pdf-je (van de rdw);
voertuigtechnische eisen van de rdw
Daar staat duidelijk banden OF wielen:
Quote:
De personenauto mag geen scherpe delen aan de buitenzijde hebben. De wielen/banden moeten goed zijn afgeschermd, mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken en mogen niet aanlopen.

hajee 14-10-2005 16:32

wielen en banden mogen niet aanlopen, mogen max. 30 mm uitsteken.
manier van meten: lat tegen het wiel rechtomhoog bijvoorbeeld, en dan kun je bij je spatbord de afstand meten...meten=weten.
en inderdaad 2% mag de afwijking zijn van de spoorbreedte en is geen apk controle punt.
ook is de controle van de apk en de controle van oom agent niet gelijk.
denk aan getint (folie/gespoten) glas,en uitlaatgeluid. daar wordt verschillend mee omgegaan..
bij apk is getint glas door de keurmeester te beoordelen, echter de politie hanteert dan de regel dat er geen onnodige voorwerpen mogen zijn aangebracht die het uitzicht belemmeren, dus kan het zijn dat je met een nieuwe verse apk bij je keuringsstation wegrijd met je mooie bolide met getint glas, en dat je 100 meter verder wordt aangehouden omdat je een prent krijgt van oom agent..
hetzelfde geld voor de sportuitlaat.. lawaai is geen controlepunt, echter de politie gooit dit weer onder een milieudelict...en trekken zelfs je kenteken in..
moeilijk land af en toe.. :chair:

Melvin 15-10-2005 08:52

heej iedereen alvast hartstikke bedankt... mijn auto staat er nog steeds omdat het technisch onderzoek vrijdag niet heeft plaatsgevonden... nu hopen op maandag :S... ze wisten me ook te vertellen dat als de agenten die mij aanhielden nu op vakantie zouden gaan, ik er pas iets van zou horen als zij terugzijn :S... wat een land :(...

Melvin 15-10-2005 09:00

maarum, bijvoorbeeld hajee en skywokker, jullie komen met regels aan e.d., uit welke boeken komen die en hebben jullie er dan de regelnummers bij? wil ze die graag laten zien als ik me auto een keer mag komen halen :D

EDIT: ze hebben net gebeld, hij wist niet hoe dat mijn auto open moest ivm alarm e.d. dus ff uit moeten leggen, erg slim zijn ze niet... bij hem was de 30mm uitsteek regel bekend, en hij ging ff controleren of de banden niet aanliepen als hij stuurt. Verder wou hij de auto ff starten, zou die dan dB meting gaan doen? mag toch niet? ze hebben me aangehouden voor kentekens en uitstekende voorwielen!

hajee 15-10-2005 11:36

skywalker.. ik heb er niks aan toe te voegen! Hi5 :D ;)

sjoost 15-10-2005 12:11

Ze steken lekker ver naar buiten :rolleyes: maar om hier nou iemand voor aan te houden???
Moet wel zeggen dat niemand echt weet hoe ver of dat wielen buiten een auto mogen steken,als het uberhaubt al mag :confused:
Als je al kijk naar sommige apk keurmeesters.
Van de 1 mogen ze niet eens buiten de kassen steken en van de ander mogen ze weer 2 cm buiten de kassen steken.
Gewoon lekker zo blijven rijden,staat erg dik ;)

Melvin 15-10-2005 13:22

volgens de Technische Ondersteuning (TO) en de politie agenten mogen de wielen 30mm uitsteken, en dat doen ze niet bij mij, dus heb hem alweer terug :D

alleen nu vond ie hem echt TE laag, dus gaat de TO man daar contact over opnemen met de RDW, en dat hoor ik donderdag/vrijdag... hij vond het serieus gevaarlijk bla bla...

wat moet ik hiervan verwachten?

hajee 15-10-2005 13:48

Quote:
Originally Posted by MellyVille
volgens de Technische Ondersteuning (TO) en de politie agenten mogen de wielen 30mm uitsteken, en dat doen ze niet bij mij, dus heb hem alweer terug :D

alleen nu vond ie hem echt TE laag, dus gaat de TO man daar contact over opnemen met de RDW, en dat hoor ik donderdag/vrijdag... hij vond het serieus gevaarlijk bla bla...

wat moet ik hiervan verwachten?

volgens de apk moet je een goed werkend veersysteem hebben..

:woowoo:

Melvin 15-10-2005 16:05

thnx skywokker, heb ook tegen de TO gezegd dat het een bijna nieuwe set is, met keuring etc, dus moet gewoon goed zijn... donderdag/vrijdag weet ik wat rdw vind, maar zal me dus niks kunnen maken>?

All times are GMT +1. The time now is 06:03.