Ja kan van alles zijn. Zou idd ontsteking of carburateur denken.
Weet niet hoe oud de kabels, bougies , rotor , rotorkap etc zijn? Heb dat spul allemaal nog ligge afgelopen jaar preventief vervangen. |
Bedankt voor jullie reacties :) De bougies heb ik vorig jaar vervangen, de rest is vermoedelijk al best oud :D Ik zal het allemaal eens nalopen.
|
Heb afgelopen week de rotor, verdelerkap, bougiekabels en contactpuntjes vervangen en hij loopt weer als een zonnetje :cool:
Ben nu bezig met de bekabeling naar de startmotor te controleren omdat hij soms niet wil starten, de startmotor krijgt dan geen stroom. |
Als hierboven al aangegeven doet de startmotor het soms niet. Je hoort gewoon niets als je de sleutel omdraait. Ik wil het e.e.a. graag doormeten, maar er zit een soort hitteschild over de startmotor heen (startmotor zit achter het blok) ik ben bang dat dat schild eraf moet? Wordt nog een leuke uitdaging want je kan er niet echt goed bij :D
|
Volgens mij heb ik met de Kever ook zoiets gehad. Een beetje bewegen met de auto hielp dan, Wat ik heb begrepen van de monteur, is dat ie er een relais tussen had gezet?
|
Is waarschijnlijk het contactblokje in je contactslot. Die zijn vaak gaar, vooral de oudere. Ga dat vooral eerst controleren, is veel minder werk dan de startmotor ontleden...
|
Bedankt voor jullie reacties :)
Ik heb besloten de contactschakelaar maar te vervangen. Ik kom er alleen niet helemaal uit. Volgens de vraagbaak moet er bij modellen tot en met oktober 1975 (die van mij is van oktober) een plaatje met een tang worden losgehaald, om bij een schroef te komen. Klopt dat wel? want dat plaatje aan de zijkant van het contactslot wat je hier op de foto ziet heb ik voorzichtig geprobeerd los te maken maar dit gaat niet gemakkelijk... ik ben bang dat ik iets beschadig! |
Nee dat moet zeker niet, is om de cilinder eruit te krijgen. Jij wilt de schakelaar daarachter hebben. Het slot even van de stuuras af nemen en dan zie je hem aan de achterkant vanzelf zitten. Zit met een klein schroefje vast, daarna valt hij er zo uit.
|
Bedankt daar was ik al bang voor :) Ik ga eens kijken hoe ver ik kom.
|
weten jullie hoe onderstaand stuur los moet? Het gaat om het stuur uit de basis of S-modellen van de eerste jaren. op het stuur ligt een breed stuk kunststof en daarop zit weer de claxontoets. Het is allemaal hard plastic dus ik durf niet zomaar er aan te trekken...
|
Is wel hoe het werkt. Dat bovenste gedeelte zit erop geklikt. Met beleid loswrikken. Dan kun je gewoon bij die moer om je stuur eraf te halen.
|
Quote:
hey bedankt voor je bericht, bedoel je moet bovenste gedeelte de claxon of t plastic eronder? (dat je het in een keer met de claxon omhoog haalt?) |
Quote:
Niet vervelend bedoeld, maar is het niet verstandig om ff iemand erbij te regelen die dit vaker gedaan heeft? Het is in weze een oersimpel klusje, je veters strikken is lastiger. |
De gehele horizontale ´spijl´ kan je eraf halen;)
|
Quote:
dat snap ik maar met een paar tips van jullie lukt het me ook wel, en als ik t niet probeer leer ik t ook niet :) Quote:
ok thanks! :thumbup: |
Zo is het ook wel weer.
|
Contactprobleem lijkt opgelost na het contactblokje vervangen te hebben :)
Zit nu even met wat geks. Normaal geeft de kvs-temperatuurmeter altijd strak 1 a 2 mm onder t rood aan (ik ga ervan uit dat dat normaal is). Echter afgelopen zaterdag stond ie vrij snel precies op t randje van zwart/rood. Voor de zekerheid de kachel maar vol aan gezet. Bij thuiskomst motor laten draaien om te kijken of de fan wel werkt, nadat ik de kachel dichtzette, ging deze gewoon aan. Inmiddels stond de temperatuurmeter wel maximaal in het rood!! :eek: Toch lijkt het alsof de motor niet oververhit is, kvs-peil is goed, ik zie geen gekke dingen. Nadat ik de motor had afgezet voorzichtig met een doek het expansietankje opengedraaid en hier komt niet meer druk/stoom vanaf dan wat normaal is. Kan het zijn dat de temperatuursensor die t dash aanstuurt kapot is? |
Die kan idd kapot zijn.
|
All times are GMT +1. The time now is 04:50. |