![]() |
.
|
Little probs met de polo.....
Owkee, de polo is gisterochtend opgehaald........
tem eerste, gisteren tijdens het rijden (op de terugweg), m'n vriendin reed in de polo achter me aan, schoot e versnelling uit z'n 5, en was vervolgens niet meer in de 5 te krijgen. Goed, gestopt langs de kant, ikke rijden met de polo, en toen we op de snelweg waren, kon ik weer in de 5, verder ook geen problemen mee gehad.. Misschien bakolie te weinig? Hij voelt met schakelen nogal een beetje "droog" aan. Ten tweede, het starten. Soms lijkt het alsover de startmotor blijft plakken. Als je dan wilt starten, draait de motor heel even rond, slaat niet aan, en vervolgens stopt de motor met ronddraaien. Tja, tis een beetje moeilijk uit te leggen. Na een paar keer proberen start de polo wel, en als tie eenmaal ff gelopen heeft, is er geen probleem meer. De auto rijd verder prima, is echt een leuk ding, deze 2 probleemjes ff oplossen, en dan is het helemaal feest :P Dus iemnd suggesties....ik hoor het wel.... |
tis trouwens een AAV motor....
|
bleur die bak maar bij het grofvuil, en bestel bij Morien ff een nieuwe ( http://www.ronald-morien.nl/ ) en doe Douwe de groeten.
De 5e versnelling 'schiet' er wel eens uit, en dan is het einde zoek: nieuwe bak olie werkt, maar voor heeel eventjes (als het uberhaupt wat doet). Startmotor: Die kosten geen drol, maar zijn niet al te makkelijk te monteren (onder t inlaatspruitstuk). Maar op zich geen probleem: Als je toch de bakwisselt, neem je heel eenvoudig de startmotor los. Doe wederom de groeten aan Douwe. -- Deze oplossingen lijken wellicht rigoreus, maar dit zijn de enige oplossingen die op de lange termijn echt effect zullen hebben. Aangezien t de auto is voor/van je vriendin (toch?) kan je het beter maar meteen goed aanpakken, anders is ze (zeer) binnenkort uitgekeken op 't wagentje.. |
kijk, da's info waar ik wat aan heb...ik wil idd als ik de boel uit elkaar haal, het wel meteen goed doen....
Enig idee van de kosten? de bak dan? |
Bak: rond de (schrik niet) 250 euri voor een goeie. Startmotor zou ongeveer 1 tiende van dat bedrag mogen kosten.
|
hmmm da's wel prijzig die bak...
Marco, waar had jij die bak van de diesel vandaan getoverd?? |
Uit wanroy, bij claassen. 75 euro en hij doet het prima. Wat bekenden die er ook zijn geweest zijn er allemaal over te spreken, erg eerlijke mensen daar.
Maar die 250 is natuurlijk voor een compleet gereviseerde, toch sjampoo? |
dat hoeft nou ook weer niet...zou je eens voor mij willen informeren marco? Heb namelijk maandag en dinsdag cursus, dus kan komt er niet echt iets van....
|
als ik er aan denk zal ik morge even bellen, ik moet wel ff wat meer weten van de auto.
bouwjaar, welke motor |
5 bakken van een Polo staan bekend om een rottige 5 .. bak is eigenlijk te krap voor 5 versnellingen dus werder er concessies gedaan om er toch een 5de erin te pleuren .
Dus ze zijn schaars en daarom is de prijs hoger . NOOIT naar een vraagbaak luisteren als het gaat om bakolie bijvullen : dat zijn de VW waardes .. en dan fikt de 5 af vanwege te WEINIG olie . Afvullen tot het randje is de enige remedie ,, Straks ook bij een andere bak goed aan denken |
250 is geen gereviseerde bak, maar wel een gecontroleerde (weet niet wat precies het verschil is).. maar d'r zit wel garantie op..
Bakken zijn voor zeer uiteenlopende prijzen te verkrijgen.. De 085 serie die onder de polo 2 en 2f werd gebruikt is echter niet de meest betrouwbare. De latere 2f's (laatste serie's) kregen al de iets betere 6N bakken mee (de 6N stond oorspronkelijk voor 1992/93 gepland) en deze zijn wat minder gevoelig voor een uitspringende 5. De lange (bij-rijders kant) aandrijfas-flens is iets anders, dus een andere (2 cm kortere) aandrijfas is geloof ik wel nodig. Vraag dat van die assen aan Douwe, die zit erop. Ik geloof dat het de C type bakken zijn die iets 'jonger' en dus beter zijn. (CEH etc). Deze zitten ook onder de 6N polo's |
Christiaan dit is in elk geval het nummer van die gasten
0485371466 Claassen in Wanroy (dat is ongeveer 20 - 25 minuutjes rijden vanaf keldonk) |
Als ik er aan denk, zal ik morgen proberen te bellen, tis trouwens een bak voor een AAV motor
|
Vandaag had ik geen tijd, was niet op de zaak, morgen ook niet, moet ik ook weer weg.
Sorry |
Er al achter wat het is?
|
zaterdag laat ik er ff iemand naar kijken, en ik zal dan meteen ff de bakolie bekijken, is de bakolie het zelfde te controleren als bij een golf??
|
heb geen kleurverschil gezien met betrekking tot de stickers.....dus, geen idee...
|
Geloof me dat het een paar centen kost, 1.5-1.8 bakken liggen voor het oprapen, kleintjes echt niet! Die 75 euro is een echte 'grote' bak prijs, pin je daar niet al te erg op vast Christiaan :)
|
Daar was ik toch al bang voor......
Maar ja, zaterdag de bakolie ff checken, en kan me meissie van sparen voor een andere :D |
All times are GMT +1. The time now is 17:30. |