Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Gijs's Kever 1200 1963 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=12397)

Brammutjuh 10-10-2005 10:31

Quote:
Originally Posted by Split52
Shit haha je hebt gelijk. kijk er wat raar tegenaan, en er even niet bij stil gestaan dat het een 63er is.. lijkt net op zo'n hoge tank van een voor 60 zegmaar...

Kan gebeuren :) Ik heb zelf een model '60, die hebben idd een hogere tank zonder benzinemeter (en de vulopening aan de andere kant óp de tank).

Grtz,
Bram.

Melvin 10-10-2005 10:33

ik zou hem niet opknappen man... rijdbaar maken en gaan!! zou je niet beter met een kever kunnen beginnen die minder roest heeft?

maaaaar, wel goed bezig!! :)

Gijs 10-10-2005 20:20

Bedankt voor de leuke reacties :D

Ik ga van de kever toch geen Rat maken, vindt ratjes wel cool, maar voor deze kever zonde opdat hij zo overcompleet e.d. is..

@ Bram, de carroserie van de kever staat in helvoirt, de rest staat hier in vught in de garage :) Bodem en motor fixxen, als dat klaar is, bodem naar helvoirt, carroserie naar vught, fixxen, en compleet weer opbouwen... tis sneller getypt dan gedaan ;)

Matheo 10-10-2005 20:33

Quote:
Originally Posted by Go0s-Golf
Bedankt voor de leuke reacties :D

Ik ga van de kever toch geen Rat maken, vindt ratjes wel cool, maar voor deze kever zonde opdat hij zo overcompleet e.d. is..

groot gelijk hoor, gewoon helemaal netjes maken! :rock:
echt goed bezig!

vwjopie 11-10-2005 06:49

@goosgolf, het is zeker leuk om te zien hoe hij weer mooi word...
had het liever zelf gedaan uiteraard...
heel veel succes er nog mee en ik kom van de winter opzeker een keer buurten...

Brammutjuh 11-10-2005 07:35

Quote:
Originally Posted by Go0s-Golf
@ Bram, de carroserie van de kever staat in helvoirt, de rest staat hier in vught in de garage :) Bodem en motor fixxen, als dat klaar is, bodem naar helvoirt, carroserie naar vught, fixxen, en compleet weer opbouwen... tis sneller getypt dan gedaan ;)

Dat is zeker sneller getypt dan gedaan :D Ben benieuwd of ik e.e.a. nog een keertje zie rijden :) Als je een zwart kevertje met vouwdak ziet moet je maar een keertje toeteren :) Hoewel die komende winter ff niet veel op de weg zal zijn vwg de pekel...

Grtz,
Bram.

Neill_s 11-10-2005 08:27

Mooie kever! Zeker goed bezig zo, als ik de plek had reed ik ook geen rat... Dit project is zeker een volger!

Rens 11-10-2005 15:36

Mooie wagen Gijs! Leuk dat je hem weer rijdend gaat maken, en erg gaaf hoe je hem gevonden hebt! Zo zie je maar, ze zijn er nog steeds in de schuren! :)
Ik heb hem ook maar bij de 'liggendekoplampen' gezet!

Volgens mij is de tank hele normaal voor dat bouwjaar hoor! :)

Grtz,
Rens

Gijs 14-10-2005 23:57

Zo, kleine update voor de plannen :)

Wil maandag proberen de bus op m'n werk te lenen zodat ik de bodem, vooras, aandrijfassen, benzinetank, koelkap en nog wat dingen naar de staalstraler en spuiter kan brengen in Veghel.

Heb die mensen in Veghel gebeld wat het zal kosten om de bodem te laten stralen, epoxy primer en zwarte te laten spuiten. Zal rond de 300 euri komen.. niet goedkoop, maar wel perfect gedaan en geen geklooi met plastic, verf, compressor e.d.

Ben de spullen dan 1 week ongeveer kwijt en dan heb ik gelijk ruimte om de motor uit m'n jetta te lepelen, netjes te maken en weer terug te zetten voordat alles terug komt :)

Wat een geregel.. maarja, ieder z'n hobby :D
Maandag dus ff wat regelen kwa vervoer e.d, anders wordt het aanhangertje lenen...

Gijs 18-10-2005 18:13

w000000t!!!

Vandaag de bus kunnen krijgen en alles naar Veghel gebracht bij vd Kerkhof. Volgende week vrijdag is het klaar, tenminste dan heb ik pas tijd om het op te halen :D
Hij zou iig z'n best doen, en ja, meer kun je niet doen he :)

Ben benieuwd! :cool:

Split52 18-10-2005 18:15

Mooi man! leuk dat het zo heeft uitgepakt! Wachten met spanning de resultaten af!!

Gijs 24-10-2005 19:19

Nog één nachtje slapen, en dan is alles weer terug in Vught :cool: Kan dan nog niet gaan opbouwen, omdat ik geen tijd heb... Volgende week toetsweek op school, dus ff leren maar... ook moet ik de motor van de Jetta nog terug lepelen.. Maar ik heb de tijd :D

Ben benieuwd naar het spuitwerk iig :D :cool:

Gijs 25-10-2005 21:28

Alle spullen zijn terug van de spuiter, met een goed resultaat :D

Het wegbrengen met de bus van m'n werk:

Bij de spuiter op een pallet;

Uiteindelijk resultaat!:

De twee voorste remtrommels heb ik zelf gespoten met hittebestendige lak:

Motor staat op zolder te wachten op de cilinderkoppen...

Hoop onderdelen op zolder:

Dat was het weer voor vandaag :D Ben zeer blij met het resultaat iig. Meer foto's zijn te vinden op http://kever.sjig.nl

René 25-10-2005 21:30

ziet er goed uit kerel!

-Jens!- 25-10-2005 21:36

goed bezig goos! another one saved!! bodem ziet er top uit!! heb je daar niks aan hoeven lassen ofzo? zoniet dan heb je wel een wereldvonst gedaan man!
het vuile werk is nu ver gedaan zeker?, veel succes met opbouwen (das de leuke kant van restaureren)

ps, accu staat me in de weg, nog belang bij voor klein prijsje? anders breng ik hem weg...

gr!!

Rens 26-10-2005 15:19

Ziet er super uit! Ben erg benieuwd naar het resultaat! :D

Gijs 06-11-2005 13:11

Afgelopen week een "nieuwe" goede cilinderkop gevonden :D Moet ze allebei nog even netjes maken :)

De Jetta is binnenkort klaar hoop ik, en is de garage weer compleet beschikbaar voor de Kever, en kan ik beginnen met opbouwen :cool:

Volkswagenaar 06-11-2005 13:42

mooi gespoten, succes met het opbouwen.
en vooral foto's blijven plaatsen he :)

feto 07-11-2005 19:03

Moet er op een 63-er niet een smalle kentekenplaatverlichting zitten i.p.v die brede?

Brammutjuh 07-11-2005 19:14

Quote:
Originally Posted by feto
Moet er op een 63-er niet een smalle kentekenplaatverlichting zitten i.p.v die brede?

Nope, in modeljaar '63 is de brede kentekenplaat geintroduceerd (nog met T-greep). In modeljaar '64 is de T-greep vervolgens vervangen door een drukknop.

Grtz,
Bram.

All times are GMT +1. The time now is 14:08.