Plantaardige olie valt toch niet onder de minerale brandstoffen wetgeving?
't zal wel weer een leuke actie zijn. op belastingsdienst.nl -> trefwoord brandstof vind je al een leuke: het gieten van slaolie in een dieseltank is gelijk aan het maken van brandstof = accijns plichting.. |
mmm das zeker geen goed nieuws, en daar komt nog bij dat ik het belachelijk vindt. Dit is dus weer typisch nederlands, om het eigen initiatief van mensen te bestraffen. Ik dacht dat de slogan was, een beter milieu begint bij jezelf, maar kennelijk wordt het niet gewaardeert. De nederlandse regering moet eens gaan bedenken wat ze nou eigenlijk willen, willen ze het stimuleren dat de mensen over het milieu gaan nadenken of willen ze het gewoon zo duur mogelijk maken om jezelf te verplaatsen, en tevens zo veel mogelijk belastingen binnenslepen.
je komt dus weer bedrogen uit als je zuiniger wilt gaan rijden. autogas is beter..douwen ze zoveel belasting op dat het niet uitkan diesel is beter...gaan ze nu ook onmogelijk duur maken, ipv korting geven als je een roetfilter hebt, wordt je verplicht meer te gaan betalen en kan je een kleine korting krijgen als je wel een roetfilter installeert..die in geen verband staat met de kosten die je voor zoon ding moet maken. in duitsland krijg je korting op je wegenbelasting als je een katalysator monteert!!!!! in nederland mag je je kat eronder weg stampen als je maar betaalt. kortom het milieu interesseert ze geen barst! ik begin toch wel een beetje kotsneigingen te krijgen van dit land... |
Voor in t smoelenbek?
Berendd: |
ik zie geen nederland onder hem....
als we dit ff doortrekken tot int absurde... en je zou op waterstof gaan rijden...wordt dat ook een brandstof, accijnsplicht en boetes en de hele ellende... lekker is dat. mogen ze die bussen in amsterdam wel eens gaan peilen... |
Ik wist wel dat het illegaal was om ander diesel te tanken dan de normale...
net zo als landbouw diesel is alleen voor tractoren en andere landbouw voertuigen, maar gaat ook makkelijk in je eigen dieseltje, heet geloof ik rooie diesel , heeft met de kleur te maken , anders dan de gewone diesel! |
maar dat lijkt me logisch.. das diesel en dus een minerale brandstof en daar zit accijns op omdat het vervuilend is.
net als dat er accijns op alcohol zit omdat het slecht voor je is... maar waarom is het dan illegaal om er zonnebloemolie in te mikken, je doet er niemand kwaad mee |
Quote:
dat heet spam ;) dat biodiesel is leuk, maar wat heb je daar allemaal voor nodig dan? een hectare maiskolfen? |
Wat gebeurd er als je je auto op zonne-energie laat rijden?
Moet je dan zonnetax gaan betalen? |
|
Dan moet er een Nuon sticker op je auto, en als je dan pech krijgt, mag je in de wacht gaan hangen bij zo'n Nuon-service-lijn.
Omdat dat al straf genoeg is,... heeft t Kabinet besloten dat voor niets de zon op gaat: Vrijstelling van accijns op zonne-energie |
:D
Maar ff wat anders, mijn daily drivert heeft op z'n kenteken enkel en alleen LPG als brandstof..... NIET LPG én Benzine..... dus zodra ik op benzine ga rijden ben ik "strafbaar" ? Dacht 't niet.... |
Vandaag ook maar eens wat sla-olie gekocht. Bij de Edah, goedkoopste die er was, 59 cent per liter. 4 liter gekocht om ff te proberen. Gemengd met 4 liter diesel 50-50 dus. Volgens diverse sites kun je ongeveer tot 80% P.P.O (puur plantaardige olie) en 20% diesel gaan.
Omdat ik nog ff wil proberen hoe het allemaal gaat heb ik gekozen om het ff beetje safe te spelen. Jerrycan gevuld met 4 liter diesel en daar 4 liter slaolie bij gegooid. Er zat nog litertje of 10 in de tank, dus nog wat dunner geworden nu. Ben eens benieuwd hoe het rijdt, als ik iets meer weet post ik het hier. |
Joho,.. 4 liter op 14 liter = 30 procent slaolie.
Ik schat zo: 'Daar ga je niets van merken' (maar je moet ergens beginnen he!?) The way to go: 30-70 50-50 70-30 80-20 100-0 Tip: Tijdens de test-periode nooit de tank helemaal vol kiepen met ppo,. dan kan je er altijd nog Diesel bij kwakken om de verhouding te ver-dieselen.. |
Ja precies, ik wil eerst ff op safe spelen, moet er idd niks van merken, want dat is juist ok. Als het allemaal lukt wil ik straks 70-30 gaan rijden. Hoeft ik ook niks aan te passen, gewoon geld besparen.
Nu zou er een site zijn waar per dag werd bijgehouden waar de sla olie het goedkoopst is, maar die heb ik nog niet gevonden. Nu heb ik em van de Edah, 59 cent per liter. Op zich wel ok. |
Quote:
http://www.fmso.de/ Hier schijnt ergens de meest actuele goedkope prijs bijgehouden te worden .. Ook voor de NL markt |
had die al in het NL gevonden in, maar wist niet dat ie ook in het duits was. Zie dat ik dus exact de juiste prijs heb betaald en dat ie in DLD zelfs duurder is :)
|
Hahahaha, zie dat het op de NL site ook staat :)
|
Update, rijd nu inmiddels op 50% zonnebloemolie. Gisteren ongeveer 300km afgelegd en gaat nog steeds prima allemaal. Omdat de pomp vrij rijk staat ruik je het wel erg goed. Beetje zoetige baklucht :)
Verder zijn de prestaties hetzelfde gebleven, merk in elk geval niks van minder trekkracht of wat dan ook. Motortje loopt zelfs wat mooier rond, loopt wat soepeler allemaal. Na het starten, wat overigens prima gaat kun je het ook merken, dan maakt de motor wel wat meer lawaai als op diesel, maar zodra de motor een klein beetje op temp is gaat het dus prima, maar ja das logisch als je bedenkt dat P.P.O dunner wordt als het warm wordt Wil voorlopig even met deze verhouding blijven rijden, om te zien of het allemaal goed blijft gaan. |
en daar een caravan achter hangen :biggrin: maja kreed laatst achter een oude mercedes 190 en kdacht kruikt hier naar eten (khad honger) en toen de reuk maar bleef aanhouden zag ik dat het een 190D was en dus dat die gast op zonnebloemolie reed... wat ik me dus afvraag als je zonnebloemolie verbrand is dat dan niet slecht voor het milieu, ok verbranding is altijd wel beetje slecht, en ik weet dat de winning vooral beter voor het milieu is maar de uitstoot van de zonnebloemolie verbranding heeft iemand daar al metingen naar gedaan????? kvroeg het me gewoon af... |
als je nu alles over PPO wilt weten, www.PPO.nu daar staat alles wat je moet weten.
Heel simpel gezien kun je het zo stellen dat alle PPO CO2 neutraal is. Planten ontrekken CO2 uit de lucht, via het verbranden van PPO breng je dat dus weer terug in de lucht, oftewel cirkeltje rond. Nu zijn er wijsneuzen die zeggen, niet helemaal CO2 neutraal omdat het productieproces dan ook 100% mileuvriendelijk moet zijn, maar als je het dus gebruikt als brandstof en er diesel tegenover zet, moet je het zo zien. Diesel moet ook geproduceerd en vervoerd worden en dat is vele VELE male schadelijker als PPO |
All times are GMT +1. The time now is 09:12. |