Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf mk1 GTI 2.0 16v (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=119833)

DIXI 14-01-2014 09:44

Haha dankje Johan, ben dr ook steeds contenter mee :cool:
En Fred dat zou zomaar kunnen, de jongen waar ik m van kocht had het er ook over dat deze goed aangepakt was door iemand die dat vaker deed. Je hebt er niet toevallig ergens een topic of meer info van? Ben wel nieuwsgierig nu :rolleyes: Hij had schijnbaar het interieur ook helemaal netjes toen?
(ps. de jouwe ziet er ook goed uit!)

LRR 14-01-2014 10:41

Als het goed is dan is de groene op deze foto dezelfde auto:

De kleur die er nu op zit zou een Opel OPC kleur zijn.

Hij heeft in het groen ook ooit in de VW Scene gestaan in een reportage met de blauwe van Clinton.

Er dwalen nog wel ergens wat meer foto's op het web rond, maar vraag anders eens aan VW Roadwarrior hier op VF, die kent die jongens wel en heeft heel veel beeldmateriaal.

(Ps: Heb m'n GTI net verkocht, maar thanx !! Hoop werk aan verricht inderdaad).

DIXI 14-01-2014 16:57

Dat is m inderdaad! Die kleur groen kwam ik ook al tegen aan de onderkant van de tank en bij het polijsten van de deurklinken. :tongue:
Na wat zoeken lijkt de kleur wel op Titan Gold, volgens mij geleverd op de Astra Coupé en Speedster. Ik zal VW Roadwarrior eens een bericht sturen, thnx voor de tips! Komt er nog iets nieuws voor terug? ;)

vw roadwarrior 14-01-2014 17:53

Bekende auto idd,is idd opgebouwd door Ronald van de woude.

Zal hem dit topic eens laten zien.

LRR 15-01-2014 09:51

Quote:
Originally Posted by DIXI
Komt er nog iets nieuws voor terug? ;)

Eerst nog niet, maar op termijn vast en zeker wel :thumbup:

En graag gedaan.

@Miquel: Jij hebt volgens mij ook nog ergens foto's online staan van die meeting bij EPS van de GTI club (o.i.d.). Dacht dat deze daar ook tussen stond.

NielsDub 15-01-2014 09:55

In t groen komt ie mij ook nog bekend voor, denk zelfs dat ik r nog wel een of meer foto's van heb (Baarlo, Drachten?), maar waar..... Zal toch nog s moeten gaan zoeken.
Bij de RDW staat ie nog als groen in de boeken overigens.

vw roadwarrior 15-01-2014 23:12

vw roadwarrior 15-01-2014 23:14

Johan1982MK1 15-01-2014 23:24

Dat heeft een paar duiten gekost in die tijd om zon motor erin te hangen en m opnieuw te lakken.

DIXI 16-01-2014 10:07

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Bij de RDW staat ie nog als groen in de boeken overigens.
Ja klopt, groen en ook nog als GTI. Foto's zijn altijd welkom Niels, dus als je m nog ergens tegenkomt.. ;)
Net ook een foto gevonden van het blok:

Foto is net als voorgaande gemaakt bij de '9e internationale gti treffen Biddinghuizen' in 2002. Wel gaaf om m zo te zien op foto's van meer als een decennium geleden. :tongue:

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Dat heeft een paar duiten gekost in die tijd om zon motor erin te hangen en m opnieuw te lakken.
Dat denk ik ook wel ja! Ben ook wel benieuwd hoe het interieur in die tijd geweest is :cool:

LRR 16-01-2014 10:52

Vond hem in het groen wel gaaf !!!

NielsDub 16-01-2014 12:25

Ik ook! Vet kleurtje! In t 'Dikke MK1s' topic staat ook ergens een foto van een MK1 in een heldergroen metallic kleur, super!

Weet zeker dat ik ergens foto's heb, idd op witte ATS classics. Denk van Baarlo, zal dan 97 of 98 geweest zijn vermoedelijk. En wie weet heb ik er ook nog van 2002, want daar ben ik toen ook geweest. Ga ze voor je opzoeken Dixi!

DIXI 16-01-2014 15:41

Ja is ook n gaaf kleurtje! Persoonlijk niet zo gek op de dikke (mk2) bumpers en de grill, maar smaken verschillen ;) Dat was toen helemaal de bom denk ik :tongue: Maar vind het goudbruine lakje steeds mooier worden :cool: De foto waar hij nog groen is was in '99, GTI Club Holland in Ter Apel, dus gewoon alweer 15 jaar geleden :P Weet niet of hij toen al het corrado-blok had.

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Weet zeker dat ik ergens foto's heb, idd op witte ATS classics. Denk van Baarlo, zal dan 97 of 98 geweest zijn vermoedelijk. En wie weet heb ik er ook nog van 2002, want daar ben ik toen ook geweest. Ga ze voor je opzoeken Dixi!
Thnx! Ben benieuwd :D

LRR 16-01-2014 16:02

Zal t.z.t. m'n foto's ook nog eens doorspitten. Wie weet heb ik hem ook nog wel ergens vast gelegd.

sjoerdgti 06-02-2014 19:24

gaat zeker de goede kant op met deze gave mk1!
vanavond maar weer eens een avondje klussen!

DIXI 07-02-2014 14:04

Jaja dr is weer wat gedaan! Afgelopen tijd de binnenbalken uit de zwarte bumpers gehaald. Eentje was helemaal doorgerot, die mocht richting kliko dus, en wordt vervangen door de binnenbalk uit de oude bumper. Balken helemaal kaal geschuurd, in de menie gezet en vervolgens zwart gespoten. Ook de bougies vervangen, loopt al een stuk netter nu en heb niet meer gehad dat hij uitvalt bij gas los laten vanuit hoge toeren. :) Zal een kwestie van netjes afstellen worden denk ik. Zwarte leren stoeltjes zitten er ook vast in, maar heb helaas nog geen fatsoenlijke foto's kunnen maken waar iets op te zien is.

DIXI 07-02-2014 14:11

Glad en in de menie:

Tussen het spuiten door:

Volf GT 10-02-2014 13:28

Golf komt met me bekend voor, veel vaker voorbij zien komen. Nette wagen.

DIXI 13-02-2014 16:13

Thanks Volf GT!

Alles nog een laatste laagje gegeven en t zit nu weer netjes in de lak. Bumpersteunen weer op de balk bevestigd:

Nu alleen nog terug in de plastic hoes klikken.

Kwam ook toevallig een dakplaat met bekleding tegen voor het schuifdakje, hier zit nu traanplaat tegenaan.. De bekleding was nog mooi netjes, heb deze alleen rondom even opnieuw geplakt. Heb gister nog even zitten puzzelen hoe ik deze er in ga krijgen, want volgens mij hoort deze in de geleidingsrailtjes te zitten. Ik ben bang dat ik dan het hele mechanisme er uit moet halen.. Iemand ervaring mee?

GabberNL 16-02-2014 18:47

Mooie golf heb je gekocht, ik zag hem toevallig ook al tijdje op marktplaats staan;)
Mooi project;)

All times are GMT +1. The time now is 10:33.