Geen gek woord over jeroen , die heeft me super geholpen. Al duurt het soms even voor je antwoord hebt en je moet begrijpen dat deze man ook gewoon druk aan het werk is dus heb geduld.
Er kan van alles mis gaan , zeker als je er geen ballen verstand van hebt. Als je iets wilt hebben gewoon langs gaan om iets op te halen , je hebt zelf een paar ogen gekregen dus bekijk eerst goed wat je gaat kopen. Neem eerst info tot je via internet en ga gewoon rond vragen aan mensen zodat je begrijpt waar je mee bezig bent. Als je je er niet in verdiept en als je dan gaat roepen dat je genaaid bent (of weet ik veel wat) is het je eigen schuld geweest. Heb een hoop spullen daar vandaan en aardig wat heen en weer ge whatsappt met hem dus ik heb dit niet van horen en zeggen. Weer ff ontopic : Was je nog van plan om met je blok wat te doen? |
Quote:
Ik heb toch niets verkeerds gezegt hoop ik? Over mijn blok.... Er moet een andere riem opkomen en dat gebeurd als het goed is deze of volgende week. Tunen is zeker nog een optie, maar zoals er al staat LOW-Budget!!! Ik wil hem nog een hele tijd rijden aangezien het een harde golf2 is en hij pas 1 eigenaar heeft gehad en alles ervan bekend is. Maar met 2 kleine kids is het gewoon rustig aan en dus daarom Low-Budget. Liefst zou ik het meteen goed aan willen pakken, maar heb daar geen kaas van gegeten en even de centen niet voor. Als je optie's hebt dan hoor ik dat uiteraard graag Kevert!!! |
stap voor stap beginnen dan.
als je een carbu hebt, kan je die reviseren, luchtfilter veranderen, uitlaatlijn vervangen (mogelijks is ze toch al goe geroest), remmen en ophanging vervangen (rubbers) en zorgen dat er goei schoenen onder zitten. dan heb je toch al een goed rijdende auto en das beter dan een vermogenbeest die zwalpt over de weg. later kan je dan eventueel nog eens investeren in andere kop/nokkenas want dit zijn al ingrijpende zaken. t zou jammer zijn dat je een hoop kosten maakt, en dat er dan niemand de motor goed lopend krijgt |
Een goede reinigings- en afstelbeurt door een Bosch-dienst, die kaas heeft gegeten van K-Jetronic systemen, kan ook een behoorlijk verschil maken in de prestaties én het verbruik van een GX blok. De Golf GT4 van mijn zwager was na grondig onderhoud aan het injectiesysteem een compleet andere auto om te rijden.
Hier in Veenendaal heb ik goede ervaringen met Hoogeveen Auto Electrics. In Limburg zal ook vast wel een goed adres te vinden zijn voor genoemde werkzaamheden. |
|
Nee hoor pascal je hebt niks verkeerds gezegd ;) ik wilde alleen duidelijk maken dat je alles zelf in d3 hand hebt, je bepaald zelf wat je koopt en doet.
Maar inderdaad zou je een onderhouds beurt kunnen doen om alles weer soepel te laten lopen en je motor goed te laten ademen. Een spaghetti spruitstuk met een nette uitlaat laat het al weer wat lekkerder rijden in feite. Gewoon alles op je gemak doen, koop wel iets waar je wat aan hebt. Goedkoop is ook niet altijd alles. Liever iets duurder en goed dan goedkoop en halfbakken. Er is geregeld wel wat op het forum te koop, met een beetje geduld kun je wat leuks vinden voor een mooie prijs. |
ik persoonlijk (en dat is het dan ook)...zou gewoon een GTI blok opzoeken ..ongeacht de kilometers etc..en dat op mijn gemak deelsreviseren..beetje bij beetje
mocht je er nog iets langer over willen doen zou je daar zelfs nog een andere nokkenas in kunnen leggen.. mooiste is als je zo'n blok kunt horen lopen voordat je het oplaad..de Golf1/2 GTI blokken DX -EV zijn zowat onverwoestbaar, dus als hij iets meer gelopen heeft maakt dat weinig uit..en als hij dan niet rammelt of lagert is het alleen maar beter dan zou je de kop er af kunnen gooien en af laten persen ,klepsteelrubbers etc ,koppakking ,waterpomp en eventueel de lagers zelf vernieuwen boren en honen is bijna nooit nodig ..verder zit er niet zoveel troep in een 8v.. de onderblokken zijn gruwelijk sterk.. als je een klein beetje kunt sleutelen kun je het meeste zelf wel als je blok dan klaar is kun je dat op een lang weekend makkelijk wisselen met je GX moter..de GX leg je dan gewoon in de schuur naderhand als het dan min of meer een GTI is kun je er altijd deel voor deel een goede uitlaat onderknopen..sportfilter etc etc ..maar dan is de basis al een dikke 110pk.. en DAT rijd dan al stukken beter.. |
Ik denk dat ik ook gewoon eens een goede beurt laat geven en mk2-vrt kan me de boel wel afstellen denk ik.
Eerst maar eens even een benzinepomp zoeken want die heeft het deze week helaas begeven. Afstellen en andere riem zit er dus even niet in helaas. Bedankt alvast voor alle respons en tips...super |
All times are GMT +1. The time now is 08:11. |