Vreemd dat al die lpg wagens terrug gekeurd worden...
|
straks weerheel wat terrashaarden op MP te koop :D
|
Quote:
108.000 ?? :eek: Ik wist al wel dat het er een heleboel waren, maar zo veel had ik niet gedacht.. |
idd ik heb het voor de zekerheid 3x toe gevraagd of dit aantal echt klopte! en deze mevrouw zei tot 3x toe 108000..
|
Die aantallen betwijfel ik toch ten zeerste...
De beraamde inkomsten waren 16 miljoen euro. Stel dat dit van die 108000 lpg-auto's moet komen die nu allemaal terugbouwen (terwijl het én een feit is dat niet iedere lpg-auto nu terugbouwt, én dat de inkomsten ook inkomsten uit diesel- en benzine-auto's betrof). Maar stel, dat het enkel om die 108000 auto's ging. Dan zou gerekend zijn op inkomsten van gemiddeld 148 euro per lpg auto (16m / 108k = 148 euro) PER JAAR. Feit is dat iedere LPG-auto meer aan MRB in het jaar kost dan dat. Dus al met al, geloof ik weinig van dat aantal :) |
Geraamde opbrengst was 160 miljoen.
|
Quote:
Zo ongeveer en dan ook nog voor alle LPG en dieselauto's bij elkaar en dat 26 - 40 jaar oude auto's ook weer gedeeltelijk mrb (kwart of vól tarief) moeten gaan betalen. |
Quote:
Ga puur af op wat deze dame van de rdw mij vertelde. Die 108000 waren puur de LPG wagens die gepland staan en/ of omgekeurd moesten gaan worden. |
Ze heeft je gewoon in de maling genomen :tongue:
108.000 auto's á gemiddeld 2000,- mrb (ik zie yanks van dik 3000,- mrb per jaar, maar ook Golfjes op LPG van nog geen 1000,- mrb per jaar) zou je daarmee op 216.000.000 uitkomen, terwijl de maatregel in z'n totaliteit begroot is op iets van 160.000.000 en dan ook nog eens inc alle diesels en dat 26 - 40 jaar oude auto's ook weer gedeeltelijk mrb (kwart of vól tarief) moeten gaan betalen. |
Zou het zo kunnen zijn dat de berekening wel klopt en uiteindelijk op die 160.000 uitkomt? Precieze aantallen zou ik niet weten, gaan er maar vanuit wat die weekers ons voorspiegeld! Voel mij niet in de maling genomen :-) laait de discussie wel weer even op..
|
Ik krijg net deze email:
Quote:
:spank: |
Gas is om op te koken.
Is er nog MRB nieuws? Wanneer begint die rechtszaak? Heeft er nu al iemand een rekening gehad voor de oldtimer op benzine? Ik heb nog geen acceptgiro of afschrijving gezien.. Nog twee dagen en het is 1 februari.. |
Weekers is net gevallen. Welliswaar niet op dit topic maar het is toch een klein stukje wraak.
|
Inderdaad Jaap, de staatsecretaris die de kamer verkeerd mócht inlichten is niet meer!
Voor de besluitvorming maakt het niets uit, maar deze puist is in ieder geval verschwunden, om zijn lokale dialect maar even te gebruiken. |
Een mafketel in de politiek minder is toch mooi meegenomen. Nou de rest nog...
|
Wel 'grappig'... gisteren tijdens het debat moest hij vertellen waar de grote druk/ probleem lag bij de belastingtelefoon (die daardoor slechts voor 37% bereikbaar was) en op de tweede plaats noemde hij de dienst motorrijtuigenbelasting.
|
Nog steeds geen factuur of wat dan ook, betreft 2 golf 2 van 1984, gti en tdi.
|
Heb je nou al gekeken naar de data op je kentekenbewijs dan?
Bijvoorbeeld: mijn Derby heeft een datum eerste toelating van 13-06-1979. Volgens de duidelijke en uitgebreide informatie omtrent de wetswijziging weet ik dus dat ik vanaf 13 maart moet gaan dokken, dus (lang) vóór die tijd verwacht ik ook geen factuur/aanslag. |
Mijn toelating is van januari '83, terwijl mijn golf net zo jong is als ik van '82. :)
|
Quote:
In mijn geval feb en mrt 1984 |
All times are GMT +1. The time now is 20:49. |