![]() |
En denk je nou werkelijk dat de Nederlandse wet deze regel terug draait?
|
Uit principe betaal ik liever aan Vrijstelling Oldtimer.
En was het maar vast 120 euro! Voor mijzelf en een groot deel van de oldtimerrijders word het vele malen meer :rolleyes: |
Quote:
Waar staat dit vermeld? Graag bron. |
Zojuist dit gelezen ergens op een info blad op de site van de rijksoverheid. Dit schept geen duidelijkheid voor iedereen maar geeft wel aan dat hetvolgende mogelijk is:
-2014 gebruik maken van het kwarttarief. Doorgeven dan voor 1 maart via een brief welke je nog krijgt. -Jan en Feb 2014 mag je dan gewoon rijden. December 2014 moet je dan wel geschorst staan. (misschien gaat het schorsen automatisch en hoef je daarvoor niet te betalen) -In het laatste kwartaal van 2014 doorgeven dat je in 2015 volledig gebruik wilt maken van jouw auto. Je gaat dan vanaf Jan 2015 volledig betalen. Voordeel hiervan? Je betaald in 2014 het kwarttarief en staat 1 maand (december 2014) geschorst. Niet voor iedereen een oplossing, maar misschien wel voor sommigen. De gevonden tekst: Motorrijtuigenbelasting voor oldtimers 1. Inleiding Vanaf 1 januari 2014 zijn alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting (MRB). Daarnaast komt er een overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s, die op 1 januari 2014 26 jaar of ouder zijn maar nog geen 40 jaar. 2. De overgangsregeling Voertuigen die onder de overgangsregeling vallen komen in aanmerking voor een kwarttarief. Het kwarttarief geldt voor een heel kalenderjaar met een maximum van € 120. Voorwaarde is wel dat er in de maanden januari, februari en december geen gebruik wordt gemaakt van de openbare weg. De houder van het voertuig kan jaarlijks in het vierde kwartaal doorgeven aan de Belastingdienst of hij het komend kalenderjaar kiest voor de overgangsregeling. De aanvraag en de betaling moeten gedaan zijn vóór 1 januari. De overgangsregeling treedt al op 1 januari 2014 in werking. Om in 2014 gebruik te kunnen maken van deze regeling ontvangt de houder van het voertuig daarom begin 2014 een brief en krijgt hij tot 1 maart 2014 de tijd om een keuze te maken. In de maanden januari en februari 2014 kan er gewoon gebruik van de weg worden gemaakt. Als de overgangsregeling wordt toegepast voor een voertuig en er toch mee wordt gereden of als het voertuig toch wordt geparkeerd op de openbare weg in januari, februari en december is de houder van het voertuig alsnog de normale MRB verschuldigd voor het gehele kalenderjaar plus een forse verzuimboete. Personen- en bestelauto’s op diesel of LPG van 26 jaar en ouder maar die nog geen 40 jaar oud zijn komen niet in aanmerking voor de overgangsregeling. |
Heb zo het idee dat die kwart regeling een ongeregeld zooitje gaat worden. Allemaal nog niet echt duidelijk en hoop papierwerk om bij te houden voor hun. In de schorsing uit de schorsing. Wel niet betalen. Alles betalen dan weer een kwart. dan af en toe nog eens een auto die van eigenaar veranderdt.
Gaat het rijk er nog druk mee krijgen ook denk ik zo. En terecht!! hoop dat het ze geld gaat kosten aan de eind van de rit. Mooie actie zou eigenlijk zijn iedereen massaal 1maart of 20feb. ofzo zijn oldtimer schorst. Had ook nog een mailtje gekregen van vrijstellingoldtimers dat ze binnenkort aan een rechtzaak gaan beginnen zodra ze genoeg geld hebben |
Ik had begrepen als hij geschorst staat dat je ook niks krijgt want ik heb ook nog steeds niks gezien en meestal weten ze me wel snel te vinden :D
|
Volgens mij is alles inmiddels al terug gedraait hoor, ik kreeg vandaag een brief daat stond heel duidelijk in laatste herinnering :)
|
personen en bestel auto's.... mijn t3 doka diesel staat als bedrijfsauto op kenteken, is ie nou wel of niet kwart tarief?
van het net: Oldtimers van 26 tot 40 jaar oud Voor oldtimers die tussen 26 en 40 jaar oud zijn, geldt vanaf 1 januari 2014 een aangepast tarief voor de mrb. Dit geldt dus alleen voor voertuigen die vanaf 1 januari 1974 tot en met 1987 voor het eerst zijn toegelaten op de weg. Het gaat hier om: personen- en bestelauto’s die alleen op benzine rijden; motorfietsen; bussen; vrachtauto’s. Het maakt hier niet uit op welke brandstof de motorfiets, bus of vrachtauto rijdt. Tarief mrb Voor deze oldtimers betaalt u het kwarttarief met een maximum van € 120 per jaar (€ 30 per kwartaal). Voorwaarde is dat u in de maanden december, januari en februari niet met de oldtimer rijdt. Wordt er toch gereden in die maanden, dan geldt een forse verzuimboete. Moet de auto in deze maanden een apk-keuring ondergaan, dan kunt u een tijdelijke ontheffing vragen. De regeling eindigt in 2028, als de auto’s die in 1987 zijn toegelaten 40 jaar oud zijn. |
Quote:
Benzine wel, diesel niet. |
Heb laatst een brief gehad waarin stond dat ik weet belasting moest gaan betalen voor mijn gti. Maar het kenteken stond er niet eens in vermeld.
Auto is/was niet geschorst, ben benieuwd wat er eind deze maand gebeurt. |
Ter info:
Rekening motorrijtuigenbelasting (MRB) De eerste rekeningen zijn door de belastingdienst verstuurd. Tenzij u uw voertuig geschorst heeft, ontvangt u in het eerste kwartaal van 2014 de eerste rekening voor MRB. Ook de 26 tot 40 jaar oude voertuigen op benzine, die onder de overgangsregeling vallen, ontvangen dan hun rekening. Zie voor nadere uitleg de hierna genoemde link onder schorsen. Schorsen Wij krijgen veel vragen over het schorsen van een voertuig. Aangezien de informatie over schorsen verspreid is over verschillende partijen (zoals Belastingdienst en RDW), hebben wij getracht om het zo duidelijk mogelijk voor u samen te vatten op onze website. De link naar deze pagina is: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/oldtimer-schorsen. Bezwaar Natuurlijk zijn wij niet akkoord met de absurde MRB-rekeningen die velen ontvangen, terwijl onze oldtimers al vaak jaren MRB-vrij waren. Het is daarom van groot belang om tijdig bezwaar aan te tekenen tegen de rekening van de Belastingdienst. Wij zijn druk bezig met de ontwikkeling van een bezwaren-generator. Daarin kunt u uw gegevens invullen en dan ontvangt u van ons per e-mail een kant en klaar bezwaarschrift dat u kunt opsturen naar de belastingdienst. Wij verwachten dat deze bezwaren-generator binnen 2 weken operationeel is. U dient zelf de termijn van 6 weken in de gaten te houden waarbinnen u bezwaar moet maken. Zodra de tool gereed is, hoort u dat direct! De rechtszaak Zoals gezegd maken wij op 20 januari bekend of er voldoende steun is voor de rechtszaak. Wij zijn er bijna! Wij hopen dat iedereen ons het vertrouwen geeft om de zaak door te kunnen zetten. U kunt ons steunen op http://www.vrijstellingoldtimer.nl of via deze link een PDF downloaden. Met vriendelijke groet, Wouter van Embden, Namens Team VrijstellingOldtimer |
Ik zit te twijfelen om de 50 euro aan de rechtszaakfanaten over te maken. In het AMK blad stond een advertentie waaruit bleek dat je de 50 euro terug krijgt als ze niet genoeg donaties hebben gehad voor de 20ste. Geen idee hoe ze dat gaan doen, maar goed, dan nog is er de vraag of zo'n rechtszaak geen onbegonnen werk is... Wie twijfelt er nog hier?
|
Je maakt niet over, maar geeft ze een machtiging. Deze incasseren ze alleen wanneer er voldoende deelnemers zijn
|
Als je dit leest, roept het toch wel enigzins vertrouwen op:
Quote:
Bron: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/...elling-oldtimer En hier is het hele dossier te vinden. (van dezelfde site) Ik was vooral aan het twijfelen voor de donatie te doen omdat tot dan uit niks bleek dat ze iets van een zaak hadden. Helemaal tegen de staat is dat wel zo handig, want je wordt er zo weggevaagd. Dit lijken toch wel heel sterke punten, en zoals ze zelf ook al zeggen, het lijkt veel op de vorige rechtszaak die ze ook hebben gewonnen. Ik denk dat ik die 50 euro toch maar toeschrijf, het is onze laatste kans... |
De rechtzaak gaat door :)
http://www.amklassiek.nl/definitief...aan/2014/01/19/ |
![]() All is not lost... |
Ik hoop er het beste van voor iedereen, maar een zaak tegen de staat? Kom op, iedereen weet dat dit voor 99,9% een verloren strijd is.
Take your losses and move on. |
Het is ze een paar jaar geleden met de bijtelling voor youngtimers anders ook gelukt ;)
|
Toen was de wet er nog niet door, en nu is de wet een feit die ze never terugdraaien!
|
Jawel, die was ook al door de Eerste Kamer aangekomen: http://vrijstellingoldtimer.nl/wie-zijn-wij
|
All times are GMT +1. The time now is 22:21. |