Oei, dat ziet er allemaal erg goed uit...... Heel netjes...
|
Larsv5: Bedankt !!!
Gr Ronnie |
Quote:
Het Chris, Dat moet je aan Ronnie vragen die SML's zijn voor zijn Golf :rolleyes: Ik had een set via duitse ebay gekocht voor hem maar ze zijn nog steeds niet aangekomen terwijl ze 11 dagen geleden verstuurd zijn naar een duits adres :shake: |
Het komt wel goed en anders ja dan heb ik pech, maar het zal wel loslopen.
Gr Ronnie |
Zeer net project! Blokje word mooi aangepakt! Even een vraagje, ik zie dat het verstelbare tandwiel bij RTE vandaan komt, hoe is de service bij RTE je bevallen? Ik kijk zelf namelijk al een tijdje rond bij hun artikelen, maar vraag me af hoe de service er is.
|
@JarnoVWPolo6N:
Ja het heeft allemaal wat lang geduurt maar ze hadden schijnbaar een foutje in de administratie, waardoor het wat langer duurde maar na een mailtje, had ik het tandwiel binnen twee dagen bij mij thuis. Dus mag niet klagen. Gr Ronnie |
Dank je voor de informatie Ronnie, weet ik van tevoren enigzins wat voor vlees ik in de kuip heb mocht ik besluiten iets bij RTE te bestellen.
|
Morgen op het werk ga ik proberen om zelf een oliecatch tankje te maken. Zodat ik de Carterventilatie anders kan laten lopen.
Als het mij niet lukt dan koop ik me er eentje, maar eerst even proberen. Gr Ronnie |
Kwam toevallig laatst nog deze tegen:
http://www.statracing.com/buy/megan-catch-tank.asp Voor dat geld kun je het zelf amper zelf bouwen. ;) Wel verstandig trouwens toch zo'n kannetje d'r aan te hangen. |
Ja die heb ik op Ebay zien staan, maar ik snap het principe niet ik heb maar 1 aansluiting nodig een lucht filter voor de druk kwijt te komen en een olieaflaat nippel, dus, waarom twee aansluitingen boven op de tank??
Daarom maak ik hem morgen zelf, teminste ik ga het proberen. Gr Ronnie |
Als ik het goed heb moet 'n slang van het kleppendeksel naar dat kannetje. De andere aansluiting is inderdaad voor zo'n filter. De druk kan er dan van af, en de gecondenseerde olie valt dan weer terug in het kannetje.
Wanneer 't kannetje vol is, te zien in dat buisje aan de zijkant, kun je het aftappen met dat "kraantje". Dus twee aansluitingen bovenop, en een aflater onderaan. ;) |
Ja in mijn hoofd zit een andere oplossing, hoop dat ik het morgen klaar krijg.
Gr Ronnie |
Net de waterpomp en oliepomp binnengekregen van Cloontje.
Nu nog even wat kleine dingen en dan kan die erin.. Gr Ronnie |
Quote:
Eindelijk, het wordt toch stilaan tijd :thumbup: Maar je bent goed bezig. |
Nu nog de sml's dan heb ik alles binnen haha
Gr Ronnie |
gaat lekker zo!! Elke keer als ik naar zo'n mooie nette motor kijk, denk ik altijd van zonde om zo'n ding er in te leggen!! ;)
Maar als hij er eenmaal inligt en je gaat er mee gassen dan heb je hoe het ook wendt of keer schik!!! :cool: |
Ja, ik krijg hierdoor meteen zin om aan mijn motor te gaan! :D
Ik heb mijnes onderhand wel gestript, en er zijn wat plannen gewijzigd! ;) Maar wat is jouw doelstelling qua vermogen? Wat is er van jouw kop bewerkt? |
@Wim:
Mijn doelstelling is om een ongeveer 140-150Pk te halen en een 230Nm Koppel, ik weet niet of dat haalbaar is met deze setup? Maar hoop zo rond die waarde`s uit te komen. Dat is in mijn ogen meer dan genoeg voor een 8v Gti. Mijn kop heb ik laten uitlitteren, flowen en de in en uitlaat laten vergroten, uitlaat is gepolijst en inlaat is opgeruwd voor de werveling. Wel de standaart kleppen maar achter de klepzitting is een stuk door gefreesd, zodat er een betere in en uitlaat word gecrëerd. Ik heb dit laten doen bij een bedrijf wat veel met V8 motoren werkt. Morgen ga ik even sleutelen aan de motor, waterpomp en steun voor de stuurbekrachtiging monteren en de oliepomp. Daarna lekker naar de verjaardag van mij petekindje, 1jaar oud hahaha. Gr Ronnie |
Motorke ziet er gelikt uit :thumbup:
Denk dat je idd ondertussen wel meer dan genoeg eraan gedaan hebt, tijd om em terug erin te lepelen :D |
Quote:
Goeie tip man, dit is echt geen geld. :thumbup: |
Zo net nog even geklust, even de waterpomp en de oliepomp gemonteert, alleen nog morgen even een paar inbusboutjes halen aangezien ik alles met nieuwe boutjes vast zet, en deze op zijn.
En even de poelie van de oude waterpomp afhalen, aangezien die erg vast zit en ik hem niet los krijg nu. Ook moet ik me nog even uitvogelen hoe ook alweer de pomp van de stuurbekrachtging zat want ik ben een beetje vergeten hoe die ook alweer zat :confused: . Maar dat gaat wel goed komen. Hier twee foto`s van de waterpomp, de oliepomp zit al netjes achter de carterpan. Gr Ronnie. |
Zaterdag had ik ook al wat gewerkt aan mijn catchtank voor de carterventilatie, maar aangezien ik niet veel tijd had op het werk heb ik alleen de tank pas afgelast en dit is een probeersel, dus alles is nog niet echt heel erg netjes, morgen ga ik proberen om op het werk nog wat er aan te kunnen doen.
Ik moet namenlijk nog drie gaatjes boren en drie nippels plaatsen. En twee beugels maken voor de ophanging onder de motorkap. Ook moet nog het kleine luchtfiltertje besteld worden. Maar dat is iets voor morgen. Hoop dat ik het morgen af krijg. Dan maak ik morgen even foto`s ervan. Gr Ronnie :thumbup: |
Zo net even de nieuwe schijven en blokken gekocht via Ebay, het zijn de Zimmerman 280mm schijven geworden en de EBC Yellow remblokken.
Hoop ze deze week binnen te krijgen. Normaal zou de verzending na drie dagen zijn dus zullen ze vrijdag wel binnen zijn. Van de week maar eens de fusee's ophalen bij VPC-Autosport, van de G60 incl klauwen en schiijven, maar ja de schijven worden niet gebruikt. Foto.. Gr Ronnie |
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
|
Ja G60 remmen lijken mij meer dan goed genoeg, en het oog wil natuurlijk ook wat.
Gr Ronnie |
Ik hoop dat je hiermee vooruit kan :thumbup: kreeg geen mooie foto gemaakt van hoe het zit onder de kap.
|
Mooi blokje :thumbup:
|
Renegade:
Bedankt. Ik denk dat ik daar wel wat mee kan. Ik zal vanavond eens even kijken. Tim bedankt.. Gr Ronnie |
Stuurbekrachtiging gewoon weglaten Ronnie, kost alleen maar vermogen.
En zo zwaar is die Golf toch niet, zeker niet in 't sturen met smalle bandjes. |
:goodpost: :drive:
|
Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik weet niet of dat zomaar gaat. Info graag ?Anders denk ik daar wel overna. Want ik heb het niet echt nodig maar het is natuurlijk ook weer fijn.
Ik zie wel wat ik doe. Gr Ronnie |
Als je de stuurbekrachtiging weg laat moet je een compleet stuurhuis van een mk2 zonder stuurbekrachtiging inbouwen. Niet echt veel werk.
Heb het zelf ook in de Golf gedaan, enige dat ik nu nog moet hebben is de dynamo-steun voor een model zonder bekrachtiging. Het gaat ook met de steun die je nu hebt, alleen vind ik dat niet zo mooi uitzien. ;) Volgens mij zijn de spoorstangen ook anders, maar dat weet ik niet zeker. |
Oke dat is me teveel werk haha. Ik bouw wel gewoon de originele er op.
Heb nu toch een tekening er van. Dadelijk fotos maken als ik thuis ben van het werk. Ik heb het tankje namelijk klaar. Gr Ronnie |
Zo net even de stuurbekrachtigingspomp weer gemonteert, Renegade bedankt voor de tekening daarmee heb ik me goed kunnen helpen.
En even de catchtank gespoten alleen is het dus verkeerd gegaan, de lakken hebben gereageert ik denk dat er eentje wat te oud is geweest. Maar maakt niks, is maar een probeersel wil hem graag van Alluminium na laten maken. Is nu aan het drogen zometeen even foto`s maken met het filtertje erop. Gr Ronnie |
Mooi :thumbup:
als je nog ergens een tekening van moet hebben geef maar een gil :D volg het project toch bijna dagelijks :P |
Hier dan de foto`s van het tankje, de vlekken enzo zijn dus van de reactie van de lakken.
Ik heb nu de filter geplaatst op de plaats waar normaal de aansluitslang zit met die grootte plasticke ronde stop, misschien blijft het wel zo maar die catchtank komt er wel, want anders word het zo vies onder de kap, en met zo'n tankje is dat toch minder. Foto's En zo zit het nu, wat in mijn ogen ook niet verkeert is, alleen nog een rode luchtfilter nu dat komt wat mooier uit dan een blauwe. Morgen even een K&N Filter ofzo bestellen. Foto`s Gr Ronnie |
Leuk gedaan. :thumbup:
|
ziet er goed uit
je schiet al aardig op zo te zien :D |
kom maar hier met dat probeersel en dan zorgen we ervoor dat er een knap tankje voor in de plaats komt van RVS.
Gr |
@Cloontje:
RVS is ook goed, Zal zorgen dat het bij jou komt, moet waarschijnlijk toch deze week even de remmen komen ophalen hoop ik. Gr Ronnie |
All times are GMT +1. The time now is 18:58. |