Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Shon's Golf Mk1 G60 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=86883)

yuli 19-06-2017 09:42

Ik heb deze voorbalk zitten in mijn golf. Ik zou zeggen doe het want het lost een hoop problemen op in de toekomst en geeft je een stukje stijfheid. Let wel op dat de ruimte 0 is als je een sprinter IC er nog tussen wil plaatsen. Het is mij gelukt maar niet zonder aanpassingen aan de IC.

Shon 19-06-2017 09:55

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Epytec heeft die voorbalk versteviging ook te koop.

Moet ik even opzoeken dan. Merci

Shon 19-06-2017 10:00

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik heb deze voorbalk zitten in mijn golf. Ik zou zeggen doe het want het lost een hoop problemen op in de toekomst en geeft je een stukje stijfheid. Let wel op dat de ruimte 0 is als je een sprinter IC er nog tussen wil plaatsen. Het is mij gelukt maar niet zonder aanpassingen aan de IC.

Daarom wil ik de brace ook zo graag. Mijn sprintercooler is al verkocht. Die paste er bij de g60 al maar net tussen. Ik kreeg de spanbanden maar net over de samco slangen.
Dus kan me inbeelde dat het met die brace zeker moeilijk is. Waar heb jij de brace gevonden?

gijs474 19-06-2017 13:19

Quote:
Originally Posted by Shon
Daarom wil ik de brace ook zo graag. Mijn sprintercooler is al verkocht. Die paste er bij de g60 al maar net tussen. Ik kreeg de spanbanden maar net over de samco slangen.
Dus kan me inbeelde dat het met die brace zeker moeilijk is. Waar heb jij de brace gevonden?

Hoi Shon,

Bij epytec.de hebben ze hem:
https://www.epytec.de/de/motor-getr...-vr6-1-8t-umbau

Ben benieuwd, zit er zelf ook naar te kijken namelijk...

Mooi project succes! :thumbup:

Lucasmolen 19-06-2017 13:48

Quote:

Op welke manier wordt de ruimte voor de intercooler kleiner? Als ik naar de fotos op de epytec website kijk lijkt het toch totaal niet in de intercooler ruimte te komen behalve het punt waar je hem aan chassis steunen van de bumper vast maakt? Ben wel benieuwd omdat ik hier ook aan zat te denken.

yuli 19-06-2017 15:14

@lucasmolen
Het is het linker steunpunt waar je hinder gaat ondervinden. Het wordt een uitdaging om een siliconen slang over de aanvoer te krijgen en een levenswerk om er een RVS slangklem er volgens tussen te krijgen. Heb daarbij nog een G60 lader ervoor hangen wordt het een goddelijk werkje.. Dus wees dan maar blij met een 20 VT :D

Tweede waar je rekening moet houden heb je zometeen deze balk EN een sandwichplaat voor externe oliekoer dan kom je niet meer weg met het standaard olie filter. Dan heb je een kleinere oliefilter nodig van een Lupo

@Shon
Zou zeggen lekker bij Epytec bestteln, de mijne heb ik destijds meegenomen uit de States toen was het hier nog niet te krijgen.

Shon 20-06-2017 13:21

Quote:
Originally Posted by gijs474
Hoi Shon,

Bij epytec.de hebben ze hem:
https://www.epytec.de/de/motor-getr...-vr6-1-8t-umbau

Ben benieuwd, zit er zelf ook naar te kijken namelijk...

Mooi project succes! :thumbup:

Ik blijf ook kijken maar de verzendkosten blijven overal zo hoog. bijna 120€
Als je iets goedkoper kan vinden, tips zijn welkom.

Shon 20-06-2017 13:24

Quote:
Originally Posted by Lucasmolen
Op welke manier wordt de ruimte voor de intercooler kleiner? Als ik naar de fotos op de epytec website kijk lijkt het toch totaal niet in de intercooler ruimte te komen behalve het punt waar je hem aan chassis steunen van de bumper vast maakt? Ben wel benieuwd omdat ik hier ook aan zat te denken.

Aan de bevestiging van de brace tegen de chassisbenen ga je in de problemen komen vermoed ik, ik had daar bij de g60 al echt geen 3mm ruimte als de samco slangen ook nog eens op de intercooler zaten incl. de slangklemmen.

Shon 20-06-2017 13:27

Quote:
@lucasmolen
Het is het linker steunpunt waar je hinder gaat ondervinden. Het wordt een uitdaging om een siliconen slang over de aanvoer te krijgen en een levenswerk om er een RVS slangklem er volgens tussen te krijgen. Heb daarbij nog een G60 lader ervoor hangen wordt het een goddelijk werkje.. Dus wees dan maar blij met een 20 VT :D

Tweede waar je rekening moet houden heb je zometeen deze balk EN een sandwichplaat voor externe oliekoer dan kom je niet meer weg met het standaard olie filter. Dan heb je een kleinere oliefilter nodig van een Lupo

@Shon
Zou zeggen lekker bij Epytec bestteln, de mijne heb ik destijds meegenomen uit de States toen was het hier nog niet te krijgen.

Klopt wat je zegt hierboven !
ik zit vooral op ebay te kijken achter de brace, niet doen dus.

Shon 20-06-2017 13:28

Het grootste deel roest ontdaan van de motor, een paar bussen remreiniger erover en de motor zag er zo uit.

Vht primer er op

En dan de eindlaag

Nu alles losse delen nog, daar gaat wel iets meer tijd in kruipen :)

Shon 20-06-2017 20:24

vandaag de rubber in in epytec steun geperst, bij het passen van de steun kwam ik er achter dat de riemspanner van de distributieriem in de weg zit. Dit moet ik nog even opzoeken hoe ik dat oplos..
Er zal zeker wel weer een oplossing te vinden zijn.

Een beetje hulp van de bankschroef helpt :tongue:

splituser 20-06-2017 20:59

Die spanrol met automatische spanner moet er af , je kan eventueel bij Hulsen turbotuning een vaste rol ombouwset bestellen . :thumbup:

derby'79 20-06-2017 21:12

Spanrol zoeken van een 16v en met een bus er achter van 6 tot 8mm er achter zodat de riem in het midden van de rol loopt

Shon 23-06-2017 15:58

@splituser & derby'79

Bedankt, ik ga op zoek!

Shon 23-06-2017 16:13

Zat wat rond te kijken op het net en kwam dit setje tegen.
Kon deze niet laten liggen. Mattig Ssf 13" 4x100 Et 25
Het zou pas echt af zijn moest ik nog 2 bredere Mattig velgen tegenkomen voor achteraan. En dan een dikke sportieve band er op.

En nog wat verder gedaan aan de motor, het kleppendeksel in Vht wrinkle rood.

Shon 23-06-2017 17:33

Quote:
Originally Posted by splituser
Die spanrol met automatische spanner moet er af , je kan eventueel bij Hulsen turbotuning een vaste rol ombouwset bestellen . :thumbup:

Kan ik dan gewoon de oude distributieriem gebruiken of moet ik een kortere nemen ? dan kan ik die in een keer bijbestellen..

derby'79 23-06-2017 21:00

Kan je Gwen de originele voor blijven gebruiken. Ik heb van epytec een heel document gekregen bij mijn steunen voor mk1 20vt

Shon 23-06-2017 21:18

Quote:
Originally Posted by derby'79
Kan je Gwen de originele voor blijven gebruiken. Ik heb van epytec een heel document gekregen bij mijn steunen voor mk1 20vt

Heb bij Bolku een volledig set gekocht met riem en spanner voor ombouw 20vt
dus dat komt goed.

Shon 24-06-2017 14:25

Wat doet men bij een 20vt ombouw met de riem van de alternator..
Gewoon de servopomp laten zitten terwijl ik deze niet nodig heb ?

derby'79 24-06-2017 18:56

Demonteren en een andere riem leggen denk ik heb overtijd ergens gelezen dat deze ongeveer 6pk923 lang is maar niet zeker hier ben ik ook nog met bezig voor de juiste info te vinden

All times are GMT +1. The time now is 14:19.