Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   De Limburger zijn smalle bumper Edition One. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53967)

De Limburger 18-09-2009 14:51

Zo zuigerveer is geregelt Jeroen van Bolku bedankt hé, voor de hulp van jou kant.
Gr Ronnie :thumbup: :thumbup:

De Limburger 19-09-2009 00:48

Zondag aanwezig op De meet and greet van Parkstad.

Gr Ronnie

Der Ghopmeister 19-09-2009 06:26

:thumbup: :thumbup:

De Limburger 20-09-2009 20:30

Ik denk dat ik morgen eens het spruitstuk ga inwikkelen met de isolatie band, eens kijken hoe dat gaat.
Ook heb ik de cillinderkop gisteren na bewerkt, ik heb de inlaat kanalen aangepast aan de inlaat pakking nu zijn openingen van de pakking ook echt open en ik heb de giet randen mooi glad gemaakt maar toch de structuur behouden, De uitlaatkanalen moet ik nog doen ook die gaan aangepast worden naar de maat van de pakkingen. Zodat je geen weerstand meer hebt bij het in en uitgaan van de lucht.
Ik ben eens benieud hoe dit gaat lopen.

Wie heeft al eens blok gebouwd met zo`n setup als ik of iets wat er op lijkt?
Misschien kan je me eens vertellen hoe het loopt.
Ik weet het is een lastige vraag, maar ja kan niet meer dan vragen.
Gr Ronnie

knedel16vweber 21-09-2009 05:15

je bent lekker bezig man ron!
dat is wat de gti nog nodig had. super!
en hoe het loopt? ik zou me laten verassen en genieten als het loopt ;)

groet frank

egon 21-09-2009 16:37

he ronnie het ziet er goed uit,
gr.egon

De Limburger 21-09-2009 21:28

Ja een verrassing al het zeker zijn.
Vandaag heb ik de nieuwe zuigerveer geplaatst en de zuiger in het onderblok getikt.
Toen maar meteen ook de cillinderkop erop gezet en op moment aangetrokken, ook maar een paar opbouw delen op de kop gezet.
En de distributie zit er ook al op.
Het begint weer op een motor te lijken en als je hem rond draait dan ploft de uitlaat al lekker.
Morgen ga ik een hoop delen reinigen en spuiten en dan kunnen die er ook weer opgezet worden.
Het vorderd op een rustig tempo dus het zal wel allemaal goed komen.
Gr Ronnie

De Limburger 21-09-2009 21:43

Foto`s van de cllinderkop.
De kleppen gaan redelijk ver open vindt ik zelf.

Gr Ronnie

De Limburger 21-09-2009 22:03

Ook de randen van de BBS RM en de 120 RVS boutjes zijn besteld en zullen hopenlijk deze week binnen komen, dan kan ik daar ook aan verder en die volgende maand even weg brengen en laten monteren.
Gr Ronnie

De Limburger 21-09-2009 22:09

Hier de foto`s van hoe nu het blokje er bij hangt aan de steun.
Ik zelf ben er trots op.

Nu nog een oliepomp en een waterpomp en dan kan ik het carter eindelijk ook vast zetten.
Ook ben ik nog aan het zoeken naar een verstelbaar nokkenas tandwiel, ik denk dat ik me zelf eentje laat maken door die gast van hier op het forum.
Ik hoop eigenlijk na volgende maand toch wel het blok terug in de auto hebben te liggen, zo dat ik het terug aan het lopen kan brengen.
Gr Ronnie

knedel16vweber 21-09-2009 22:18

als het net zo mooi loopt als dat het er uit ziet heb je een mooie prestatie verricht man!
top!

groet frank

breadfan83 21-09-2009 22:25

Mooi Ron!
En zeker netjes dat je toch alles lekker zelf in de garage in elkaar zet, en het niet laat doen. Pluimpje kerel!

De Pul 21-09-2009 22:28

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Ik zelf ben er trots op.

Gr Ronnie

terecht :thumbup:
gaaf blokje weer :cool:

De Limburger 21-09-2009 22:29

Dankje wel kerels, ja het is wel wat werk maar dan heb je ook wat kun je teminste straks ook wat vertellen aan je klein kinderen hahaha, of aan mensen die vragen wat er nou eigenlijk allemaal aan gedaan is.
Alleen hou je straks bij iedere rammel en tik je hart vast, aangezien je weet wat het gekost heeft en hoeveel tijd erin is zit, om het zo te krijgen zo als je het zelf wilt hebben.
Gr Ronnie

sciroccoGTII 21-09-2009 23:03

Klopt blokje ziet er weer goed uit, maar was het niet handiger geweest voor het plaatsen van de distributieriem even het hijsoog (bij dynamospanner) en het afdekplaatje hierbj voor distributiekap te monteren?? Kom je wel achter als je het naderhand gaat monteren ;)

Verder over de prestaties kan ik je wel een indicatie geven..Heb veel met EV`s en DX en in de cross gereden en veel nieuw opgebouwd en getest op motorvermogensbank (waterrem).. Bekijk dit niet als commentaar want e pakt het goed aan hoor.. maar je kopbewerkingen zoals jij het noemt zullen niet heel veel gaan helpen.. Beter was als je gelijk de klephoek had verandert, zitting goed ruim uitfrezen..kanalen goed (laten) uitfrezen..gietranden wegwerken heeft wel wat nut maar is nog geen echt kopbewerken, je kan de flow hier ook mee verknoeien. De boring naar 1.9 ga je niet van schrikken denk ik handiger was geweest een stel hoog compressiezuigers te pakken deze zijn bijna evenduur als normale. Wat is er gepolijst aan de krukas? De glijvlakken of is de krukas ook verlicht/gebalanceerd? Dit zijn niet echt bewerkingen voor vermogen maar je hebt nu wel weer een superfrisse motor :thumbup: En zelf gedaan ;)

Veel rij plezier ervan! ;)

SHReK 21-09-2009 23:33

Heel good bezig jung!

Ja netjes!

Cee Ya

breadfan83 22-09-2009 00:04

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Klopt blokje ziet er weer goed uit, maar was het niet handiger geweest voor het plaatsen van de distributieriem even het hijsoog (bij dynamospanner) en het afdekplaatje hierbj voor distributiekap te monteren?? Kom je wel achter als je het naderhand gaat monteren ;)

Verder over de prestaties kan ik je wel een indicatie geven..Heb veel met EV`s en DX en in de cross gereden en veel nieuw opgebouwd en getest op motorvermogensbank (waterrem).. Bekijk dit niet als commentaar want e pakt het goed aan hoor.. maar je kopbewerkingen zoals jij het noemt zullen niet heel veel gaan helpen.. Beter was als je gelijk de klephoek had verandert, zitting goed ruim uitfrezen..kanalen goed (laten) uitfrezen..gietranden wegwerken heeft wel wat nut maar is nog geen echt kopbewerken, je kan de flow hier ook mee verknoeien. De boring naar 1.9 ga je niet van schrikken denk ik handiger was geweest een stel hoog compressiezuigers te pakken deze zijn bijna evenduur als normale. Wat is er gepolijst aan de krukas? De glijvlakken of is de krukas ook verlicht/gebalanceerd? Dit zijn niet echt bewerkingen voor vermogen maar je hebt nu wel weer een superfrisse motor :thumbup: En zelf gedaan ;)

Veel rij plezier ervan! ;)

Maar dat kost je bij een 16v alweer snel een 5.000 euro, en als de prijzen bij een revisie vrijwel gelijk zijn bij 8v en 16v, zal een dergelijke beurt voor een 8v ook niet goedkoop zijn.

Ik heb enkele dingen die je hierboven noemt al uitgezocht voor mijn 16v, en kwam daar al een flink stuk boven de 5.000 euro uit, montage van de afzonderlijke onderdelen maakte nog geen 500 euro verschil in de prijs.

Joey_G40 22-09-2009 06:20

Zie er netjes uit man ! Ga zo door ! Gr. Joey

De Limburger 22-09-2009 07:00

Ik ben gewoon zo tevreden, normaal heb ik straks een motor die zowiezo al sneller is dan een standaarv gti en met die snelle delen wordt die alleen maar feller,5000 is mij wat veel maar bedankt voor de tip. Ook bedankt voor het positieve commentaar. het is gewoon een leuke ervaring om te doen. Gr Ronnie.

Waggel 22-09-2009 08:15

Ziet er goed uit :thumbup: Zal wel heerlijk gaan rijden na die lekkere opknap beurt, benieuwd naar het eindresultaat

All times are GMT +1. The time now is 12:55.