Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   My 57 rag (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=38161)

Fahrvergnugen 24-02-2010 20:49

De RVS remleiding (harde) is binnen, het was dus tijd om voor alle remdelen een plaats te bepalen.

- Voor hoofdremcilinder
- Achter hoofdremcilinder
- Line-lock
- Hydrulische handrem
- Remdruk regelaar

Nadat ik alle nippeltjes en verloopnippeltjes had uitgezocht (RVS), heb ik de bestuurdersstoel weer eens op zijn (ongeveer) plaats gezet en ben ik erin gaan zitten om de juiste plaats voor de handrem te bepalen.
In eerste instantie wilde ik de handrem-hefboom omhoog laten wijzen, maar dit gaf problemen met het schakelen. Omdat ik, mocht dit nodig zijn, ook ooit een tweede stoel wil kunnen monteren, was dit de enige optie.
Kortom een heel verhaal om te zeggen dat ik eigenlijk niets gedaan heb :redface:

Op de foto is ook de remdrukregelaar al op de handremsteun gemonteerd.

Paul.

Fahrvergnugen 27-02-2010 15:59

De steun voor onder de versnellingsbak (die ik zelf gemaakt had) ging helaas niet werken. Het grote probleem was waarschijnlijk dat ik hem zelf gemaakt had :oops:

Dus een steun gekocht, lichtjes aangepast en de verstellers erop gelast.

Nu allen nog iets verzinnen om ervoor te zorgen dat deze steun niet voor/achteruit kan bewegen.

Paul.

Fahrvergnugen 04-03-2010 21:19

Versnellingspook, stoel en pedalengroep worden allemaal ies verder naar achteren geplaatst. Dus de originele hadremplaats, die ik al dicht had gelast, kwam helaas ook niet uit.

Omdat de nieuwe handrem een vlakke ondergrond, verder naar achter, nodig heeft, heb ik de originele plaats naar achter verlengd.

En hier is het voor gemaakt.

Paul.

RubenD 04-03-2010 23:45

Ziet er weer super uit!

Fahrvergnugen 06-03-2010 20:25

De versnellingsbaksteun zit vanuit boven goed vast, maar het leek mij toch beter de steun ook in de lengte richting te fixeren. Omdat ik de steun in hoogte verstelbaar heb gemaakt, moeten de nieuwe, lengte, steunen kunnen scharnieren en in lengte verstelbaar zijn.

Duss;

Paul.

Fahrvergnugen 13-03-2010 21:22

Ik ben toch aan de sterkte van mijn uniballs gaan twijfelen, dus heb ik andere besteld met speciaal hiervoor gemaakte L/R verstellers en (kleine buitendiameter) moeren.

Bigger. :evil:

Maat M18
Statische belasting (Co kN) 81,5
dynamische belasting (Co kN) 64,0

Paul.

Fahrvergnugen 13-03-2010 21:25

Vandaag begonnen met het zoeken naar de juiste plaats en montage mogelijkheid voor de pedalen.

Paul.

Fahrvergnugen 17-03-2010 21:28

Gisteren, na het bepalen van de Line-lock positie, een steuntje gemaakt en de Line-lock op zijn plaats gehecht.
Gisteren leek dit een goed idee, vandaag denk ik dat hij toch ergens anders moet komen :confused:

Toen maar weer verder gegaan met de pedalengroep, na een aantal dingen (oa zitpositie) geprobeerd te hebben, is dit de juiste positie gebleken.

Paul.

Fahrvergnugen 20-03-2010 14:59

Ik was niet tevreden met de line-lock positie, dus 'back to the drawing board". na wat slapenloze nachten kwam ik met volgende idee.

Omdat ik de leiding niet meteen naar beneden onder de tank kreeg (geen ruimte langs de tank), moest ik eerst naar binnen en dan weer door het schutbord naar de ruimte onder de tank. Ik dacht waarom dan de line-lock niet meteen gebruiken als kniestuk

Nu alle remcomponenten een vaste plaats hebben gekregen kan ik beginnen de leidingloop te bepalen.

Paul.

Samurai 20-03-2010 17:36

Veegt kwijl af van zijn kin!

Ziet er weer zeer proper uit man.

Fahrvergnugen 20-03-2010 20:15

Quote:
Originally Posted by Samurai
Ziet er weer zeer proper uit man.

Thanx, jij ook weer? :D

Fahrvergnugen 24-03-2010 21:12

Gisteren een begin gemaakt aan de pedalen montagesteun.

Paul.

Area51 24-03-2010 21:27

Paul, die remdrukregelaar voor je achterremmen ... Tilton of Wilwood ??
(kan het net niet lezen ...)

Fahrvergnugen 24-03-2010 21:38

Quote:
Originally Posted by Area51
Paul, die remdrukregelaar voor je achterremmen ... Tilton of Wilwood ??
(kan het net niet lezen ...)

Hoi Alain,

Het is een Tilton met 7 standen.

Paul.

Area51 24-03-2010 22:15

Tilton, gelukkig ...

De Wilwood heeft een te nauwe doorgang waardoor (na het remmen) de remolie niet snel genoeg terug kan stromen en de remmen een seconde blijven 'plakken'

Heb het met de RS gehad ...

hajee 24-03-2010 22:16

net weer even bijgelezen..
poe, goed bezig weer hoor!

Rob g60 25-03-2010 09:28

Ziet er weer super uit wil dit als het af is weleens goed bekijken wat een techniek

Fahrvergnugen 25-03-2010 20:10

Quote:
Originally Posted by Area51
Tilton, gelukkig ...

De Wilwood heeft een te nauwe doorgang waardoor (na het remmen) de remolie niet snel genoeg terug kan stromen en de remmen een seconde blijven 'plakken'

Heb het met de RS gehad ...

OK, goeie info :thumbup: . Gelukkig goed gekozen dus. :)

Quote:
Originally Posted by hajee
net weer even bijgelezen..
poe, goed bezig weer hoor!

Dank je Hajee, ik doe mijn best.

Quote:
Originally Posted by Rob g60
Ziet er weer super uit wil dit als het af is weleens goed bekijken wat een techniek

Hoi Rob, mss is hij wel, als project, op de volgende Airtime wintereditie te zien.

Paul.

Rob g60 25-03-2010 23:54

dan zie ik hem daar vast wel weer ben er ook weer bij met de stand en de bbq ;)

Tiki Madness 31-03-2010 20:22

updates?

Michael

All times are GMT +1. The time now is 06:55.