klopt was al een bestaande regeling maar was benieuwd hoe het inelkaar stak. Ik zei ook dat ik het echt precies wilde weten, want omdat het omslachtig is kan er wat mis gaan met grote gevolgen van dien! Maar goed met 3 auto's zou ik dan toch 12 evenementen kunnen doen zonder belasting te betalen, niet slecht toch!?
|
Quote:
Ik las die zin ook, maar er staat dat je geen gebruik mag maken van de weg. Ze hebben het niet over schorsen .. Dus dat vind ik nog wel weer oké .. |
hehe ja, en je auto is niet 'geschorst' in die maanden toch? Dus hij mag op de weg staan, alleen niet rijden!
|
Quote:
Ehhh, nee !! Quote:
bron; http://www.vrijstellingoldtimer.nl/...e-van-financien |
Zou ook te goedkoop zijn toch!!! maar goed je oldtimer wilt toch niet buiten staan in deze maanden laat staan rondrijden :D
|
ow gelukkig maar! Maar je zou hem wel op een auto ambulance mogen zetten en die dan weer op de weg, of zou dat ook niet mogen?
|
Ja mag, maar dan moet je als die op de openbare weg staat (dus ook in een parkeervak) wel om de 3 dagen verzetten
Ik weet niet of dat het allemaal waard is hoor?! |
Voor zover ik weet mag hij sowieso niet op de openbare weg staan... Die van mij gaat 3 maanden de oprit van mijn ouders bezet houden.
|
Op de oprit neer zetten zitten toch ook voorwaarden aan vast?
Ik dacht dat de auto dan minimaal 3 tot 5 meter van de weg moet staan, of dat de auto vanaf de openbare weg niet zichtbaar mag zijn, en dat het kenteken eraf gehaald moet worden |
Zeil erover en klaar.
|
De mijne staat toch in een garage bij huis, maar schorsen hoeft dus niet.
Ik dacht eerst dat dat ook een maatregel was, en dat ze aan de hand daarvan controleerden .. |
Je moet volgens mij gewoon schorsen vanaf december 2014
|
Nee... als je valt onder de overgangsregeling (benzine, tussen de 26 en 40 jaar oud) en dus het kwarttarief betaald (met een max van 120,-) zit schorsen daarbij 'inbegrepen'
|
Tja, dat zat eraan te komen :(
Quote:
|
Quote:
Ik heb dat nog nergens gelezen of gehoord van de instanties Niet dat ik ga voor de kwarttarief oplossing, ik heb geen zin om m'n auto te stallen drie maanden, en wellicht ga ik wel tegendraads een diesel inbouwen en gewoon meer rijden met de 'oldtimer' |
Quote:
:D ik zit ook te denken aan een tdi ombouw. Juist nu. Spullen zijn goedkoop nu en betalen moeten we ook dus.. |
met een TDI met de OUDE emissieregelingen, a.k.a. lege vrij doorblaasbare pijp ipv. DPFs en zo in een lichte auto ben je zuinig. Mijn Scirocco werd op 980 kg gewogen, en in de betere tijden liep hij 1 op 22.5 , voornamelijk snelweg dan wel, maar wel mTDI.
Dit maakt de prijs: 6 ct/km (brandstofkosten bij 1,36 euro/liter). met een 1 op 13 benzine, en dan praat je al over een redelijk zuinige auto, zit je op 12.5 ct/km (1.63 euro/liter). Om grof te rekenen, 6 ct/km verschil. Gewichtsklasse van de Scirocco kost 227 euro/kwartaal als diesel, en 98 euro/kwartaal als benzine. dat is 79 euro/maand en 33 euro/maand, respectievelijk. verschil van 46 euro. 46euro / 0,06 euro/km = 766 km. OFWEL, als de verzekering hetzelfde zou kosten voor de Scirocco als diesel of benzine, is 766 km/maand de break-even-point. Minder rijden = benzine goedkoper, meer rijden = diesel goedkoper. Mijn woon-werkverkeer vraagt per dag 36km .. 36*20 = 720 ... 720km per maand, zonder priveritten. Ofwel: lekker dieselen laten... Hebben jullie ook al zo gerekend? |
Quote:
Nou euh.. Niet zo uitgebreid :D maar op onderhoud kan je ook aardig besparen. Kost niet veel voor zon oude golf. |
ja, ook dat. Het punt wat ik wilde aanstippen is: men vergist zich in de hoeveelheid km's die je moet rijden, wil diesel zich lonen. ja, verschil in belasting neemt met de massa toe.. maar zo ook het verbruik..
Ik heb het gevoel dat veel mensen (niet expliciet hier op het forum) denken, dat je echt 70kkm per jaar moet rijden, wil diesel zich lonen.. terwijl de berekening toch echt anders uitwijst. |
Ja met een kleine diesel kan het snel uit hoor.
|
All times are GMT +1. The time now is 14:59. |