Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   golf 1 van 1.1, na 20vt naar r32 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=108847)

Pewi Vwteam 29-07-2013 21:31

Vw outlaws is ie zowiezo te zien desnoods op de kar. Haha. Maar hoop rijdend aandrijfassen zitten er onder. Alle 4 de motorsteun zoals het hoor hrc er op en afgemonteerd. Koppelingen cilinder zit er weer op. Dus gaat mooi zo.

timk1 29-07-2013 22:05

he kerel, lekker opgeschoten? ik wel

Pewi Vwteam 29-07-2013 22:10

Ja gaat mooi zo tim. Deze week gaan we rustig verder met monteren.

g-loudertje 29-07-2013 22:23

Lekker bezig!

Pewi Vwteam 07-08-2013 20:41

zo ff weer kleine update, ik heb er van alles aan gedaan, maar weinig beeld materiaal, aangezien het veel klein knooi werk is, hier foto s van het uitlaatspruitstuk

de rest van de uitlaat is ook al pas, alleen nog ff wachten op de einddemper.

vandaag was ik begonnen aan de achterremmen te monteren, alleen liep ik hier eerst vast op een probleem, ik had een achteras gekregen van arie zodat mijn golf 1 gewoon op zijn assen kon blijven staan, met het poedercoaten van het onderstel.
wat blijkt!! er zit zelfs verschil in de achteras zelf. ik had orgineel een scirocco 16v as.
en nu 1 van een cabriolet. denk zet gewoon astappen met schijven gewoon over op de cabrio assen. maar dat ging helaas niet door. maar ik heb het opgelost :D

hier een foto van de achterkant, het eerste probleem was dat ik het anker er niet op kreeg met 2 bouten, wat blijkt de ronde buis steekt verder voorbij de ijzeren plaat, daardoor met geen mogelijkheid de onderste bout er in. dus daar heb ik een stukje uitgevreesd. denk zo probleem opgelost. :rolleyes: :screwy: niet dus :mad:
wat blijkt de lip boven de ronde buis loopt verder door naar boven, waardoor mijn remklauw ook niet meer paste grrrrr het zat dus lang niet mee. gelukkig hebben we 1 en ander op voorraad dus ben ik eens gaan passen met een audi a3\golf 4 remklauw en gelukkig past dit zonder problemen. hier onder de pics remklauw moet nog ff gelakt worden.

normaal zit de remleiding bij een golf4\a3 gewoon met de banjobout vast op de klauw en dan direct de leiding, ik ben eens gaan zoeken en bij toeval zach ik wat moois op de remklauwen zitten van de audi a3 4motion die we hebben staan voor de sloop, verloopjes en dit past perfect [op de 2de foto het zwarte blokje boven op de remklauw] en kun je gewoon het orginele golf 1 systeem behouden. alleen moeten de remslangetjes 7 cm langer worden. zo dit was het weer tot zo ver.

Style 17-08-2013 21:22

Netjes opgelost zo Stefan ! wel raar dat de buis achter van de achteras verder door stak had ik zelf ook nooit eerder gezien.

Pewi Vwteam 17-08-2013 22:04

hoop volgende week weer een update tedoen, kleine tegenslag gehad. de gehele motor moest er weer uit ivm problemen met de versnellingsbak, hij bleek niet te schakelen, oorzaak kromme gaffel van de achteruitversnelling die alles blokkeerde. dom maar gewoon niet getest er vanuit gaand dat alles oke was, harde leer maar het is nie anders.
maandag bak weer in elkaar zetten en dan kan de motor er weer in voor de zoveelste keer! en dan zo zsm weer opbouwen.

Pewi Vwteam 14-09-2013 20:10

zo motor hangt weer en gelijk ff een grote rvs lasbocht pasgemaakt voor de inlaat, luchtmassa meter bijna direct tegen de gasklep past allemaal net.

uitlaat in proefopstelling, met verloop bussen voor de achterste lambda sensoren. uitlaat is inmiddels compleet afgelast moet alleen nog ff voorzien worden van hitte wrap.
en toen de radiateur!! na veel zoeken, en mailen met bedrijfen voor een koeler op maat maar toch besloten om het zelf te gaan proberen, wie niet waagt wie niet wint :D

een splinternieuwe passat vr6 radiateur.
en ff het mes en zaag der in.

zo ver was geen probleem en toen? de buisjes moesten dichten, solderen wil niet, en lassen ook niet. na wat denkwerk kwam ik uit om gewoon een dopje te monteren op de buisjes.

zo dat was het weer ff kwa foto s.
de voorruit is inmiddels gemonteerd, remmen zijn gespoten gemonteerd en gevuld/ontlucht. en nog veel meer kleine dingetjes gedaan. volgende week weer verder.

Suspekt 14-09-2013 20:19

Heerlijk !

ewcaddymk1 14-09-2013 20:24

gaat ook de goede kant op

heb je de dopjes gelijmt met bison tix?
contactlijm word weer zacht als het warm word :)

Pewi Vwteam 14-09-2013 20:30

hahaha nee zitten gewoon slange klemmetjes om heen teminste 1 buisje zoals op de foto slecht tezien is. maandag ff de rest van de dopjes bestellen bij de vw dealer.
de biston tix was om mijn hemel weer vast te lijmen in de raamsponningen.

WilcoGTI 14-09-2013 20:53

Netjes stef :)

Style 14-09-2013 20:57

Mooi opgelost zo Stefan :thumbup: en dat zonder een op maat gemaakte veelste dure radiateur ;)

ewcaddymk1 14-09-2013 21:27

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
hahaha nee zitten gewoon slange klemmetjes om heen teminste 1 buisje zoals op de foto slecht tezien is. maandag ff de rest van de dopjes bestellen bij de vw dealer.
de biston tix was om mijn hemel weer vast te lijmen in de raamsponningen.

aaaaaaaaaaaaaah , snap em :thumbup:

Herm Schreurs 14-09-2013 22:12

Goede vorderingen hier!!
Ik heb evt nog een radiateur nieuw (Golf mk3 16V)
Als je nog een reserve nodig hebt.
Ben benieuwd naar de buisjes oplissing. Kunnen ze niet TIG gedicht worden? Is toch blank alu?

Pewi Vwteam 14-09-2013 22:16

hey herm ik hoop dat mijn radiateur zo goed is. toch bedankt.
tig lassen kan niet materiaal is tedun en de buisjes zitten met soort 0 ringen is de eind tank dus ben ik bang dat het rubber het niet overleeft ivm de hitte.
wat vind je trouwens van mijn oplossing voor de achterste lamda sensoren.

bprijs 14-09-2013 22:19

Leuke update weer Stefan, nog eventjes en dan kan ie eindelijk weer de weg op :thumbup:

Pewi Vwteam 14-09-2013 22:20

hier herm duidelijke foto van de lamda bussen.

timk1 14-09-2013 23:01

mooi bezig kerel. je had er eventueel ook een rubber slang tussen kunnen maken

Pewi Vwteam 15-09-2013 09:30

Dat had ik ook eerst in gedachten. Maar 4 slangen van links naar rechts werd hem niet, dan kwam ik weer in de knoei met mijn motorkap slot.

All times are GMT +1. The time now is 06:12.