Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   De Limburger zijn smalle bumper Edition One. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53967)

De Limburger 09-11-2009 15:52

Zo net even gemailt in mijn klompenduits, naar de firma van Ebay wat die schroefsetjes doet verkopen, hij word morgen op zijn laatst woensdag verzonden.
Dus ik denk dat het vrijdag altijdt wel binnen zal komen.
Ik ben benieuwd.
Gr Ronnie

De Limburger 09-11-2009 17:49

Net nog een mailtje ontvangen, morgen gaan de Bougie kabels verzonden worden dus die zullen dan ongeveer woensdag wel aankomen, als alles goed gaat natuurlijk.
Heb ik tenminste weer iets te doen.
Gr Ronnie

De Limburger 10-11-2009 17:31

Net nog eens gebelt, met de velgenboer, maar nog steeds geen vooruit gan de man is gevelt met een flinke griep, ja beterschap zal ik dan maar zeggen he..
Hoop dat het niet te lang meer gaat duren.

Ook is net Bolletje28 bij mij geweest die kwam even in reallife checken hoe het motortje eruit zag.
Ik kreeg in iedergeval een complimentje van hem en ook hij was erg benieuwd hoe het blokje gaat lopen en presteren.
We zien ons nog wel Bolletje..
Gr Ronnie

De Limburger 10-11-2009 22:21

Morgen op het werk even een nieuwe Lambdasonde bestellen, zodat ook die kan worden vernieuwd, zaterdag ga ik de uitlaat even lassen zodat de lasmoer voor de Lambda er netjes inzit.

Nu heb ik een vraagje,
Kan ik de Lambdasonde gewoon ergens in lassen of is het beter hem in 1 van de uitlaatbuizen van het spruitstuk te zetten, net na de cillinderkop?
Of op de plaats waar er 2 van de 4 buizen zich combineren naar 1?
Of helemaal op het einde waar dan weer 2 buizen 1 eindpijp word.?
Spruitstuk van mij is een Hartmann 4-2-1 systeem.
Ik hoop dat jullie het snappen, ik zelf denk dat ik hem het beste kan lassen net voor dat de twee buizen zich mengen naar 1 zodat ik de meting doe van 2 cillinders
Gr Ronnie

René 10-11-2009 23:48

waarom wil je een meting hebben van 2 cilinders als je een 4 cilinder hebt?

sciroccoGTII 11-11-2009 00:16

idd dan krijg je in principe een vals beeld..op het einde monteren dus waar de 4 samenkomen ;)

De Limburger 11-11-2009 07:04

Oke dan weet ik dat.
Bedankt voor de info: Ik dacht dat je dan juist een beter beeld kreeg omdat in principe de uitlaatgassen schoner zijn als het maar van twee cillinders afkomt, maar goed verkeert gedacht dus.
Gr Ronnie.

martiepartie 11-11-2009 08:29

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Oke dan weet ik dat.
Bedankt voor de info: Ik dacht dat je dan juist een beter beeld kreeg omdat in principe de uitlaatgassen schoner zijn als het maar van twee cillinders afkomt, maar goed verkeert gedacht dus.
Gr Ronnie.

Dat denk je wel goed :thumbup: , maar dan meet je niet goed :shake:

Je moet de totale hoeveelheid gas meten om een betrouwbare meting te kunnen doen. Als je maar de helft van het volume meet, geeft de lambda ook een verkeerde meting en krijgt de ECU een verkeerde waarde :thumbup:

De Limburger 11-11-2009 18:37

Ok bedankt heren, Weer iets bij geleerd.

Vandaag een pakketje binnen gekregen voor Ronnie Meuleners, haha.
En dit zat erin,.
Een doosje van Magnecor, met 8,5mm siliconenkabels.

En zo ziet dat er nu uit.

Gr Ronnie

sciroccoGTII 11-11-2009 18:59

En daarom zou ik het ook bij de orginele bougiekabels houden, die hebben als het goed is allemaal dezelfde lengte en dus dezelfde weerstand ;)
Maar evengoed veel plezier met je nieuwe aanwinst ;)

breadfan83 11-11-2009 19:06

Dezelfde lengte? Dat heb ik in volgens mij geen enkele mk2 gehad, dus denk niet dat dat wat uitmaakt. De weerstand kun je ook op een andere manier aanpassen.

Ziet er goed uit Ron! Zaten die klemmetjes er ook gelijk bij?
Pas trouwens wel op met olie morsen. Wat ik heb onthouden is dat silicone kabels en slangen maar slecht tegen olie kunnen als ze daar niet tegen behandeld zijn, en meestal zijn ze dat niet. ;)

De Limburger 11-11-2009 21:51

Inderdaad ja mijn originele Beru kabels zijn ook allemaal van verschillende lengte. En in mijn ogen zullen ze zeker beter zijn dan de originele wat op de markt te koop zijn, anders zouden ze ze niet maken.
En het ook wil ook wat, en ik ben er tevreden mee en dat is het belangrijkste hahaha.

Breadfan:
Gelijk heb je met die olie ze kunnen er niet tegen staat ook in de beschrijving.
En de klemmetjes zaten er gewoon bij.
Gr Ronnie

De Pul 11-11-2009 21:55

de weerstand word op een andere manier bepaald/geregeld hoe moet je het noemen als door de lengte,heb nog geen een auto gezien waar alle bougiekabels een lengte hadden.
ziet er goed uit ronnie:thumbup:

De Limburger 11-11-2009 22:15

Nokkenastandwiel laat even op zich wachten, was iets verkeert gegaan met de verzending, kan gebeuren.
Hoop deze week eigenlijk de schroefset ook binnen te krijgen en anders maandag.
We zullen zien.

@ De Pul:
Bedankt he...ben er zeer tevreden mee.

Gr Ronnie

Mitta 11-11-2009 22:21

blok ziet er super uit op de foto's :thumbup:

De Limburger 11-11-2009 22:30

@Mitta:
Als het goed is ziet het er straks in het echt ook goed uit. :thumbup:

Gr Ronnie

Der Ghopmeister 12-11-2009 07:12

:thumbup: :thumbup:

sciroccoGTII 12-11-2009 12:40

hmm toch vreemd elke keer als ik nieuwe kabels haal krijg ik alle delzelfde lengte..en deze gebruiken ze bij postma motorsport ook..en daar worden toch wel echt hele serieuse motoren gebouwd ;) (en zelf een soortgelijk blok in crossauto liggen)
Op welke manier wordt dan de weerstand aangepast?

De Pul 12-11-2009 13:24

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
hmm toch vreemd elke keer als ik nieuwe kabels haal krijg ik alle delzelfde lengte..en deze gebruiken ze bij postma motorsport ook..en daar worden toch wel echt hele serieuse motoren gebouwd ;) (en zelf een soortgelijk blok in crossauto liggen)
Op welke manier wordt dan de weerstand aangepast?

klopt wat je zegt,bij postma zetten ze ze zelf in elkaar.
maar bij een autospecifieke set is de weerstand op hetzelfde niveau gebracht door de dikte van de kern.is me op school uitgelegd hoor,ik bazel gewoon een leraar na nu:lmao:

Vains 12-11-2009 14:01

Quote:
Originally Posted by De Pul
klopt wat je zegt,bij postma zetten ze ze zelf in elkaar.
maar bij een autospecifieke set is de weerstand op hetzelfde niveau gebracht door de dikte van de kern.is me op school uitgelegd hoor,ik bazel gewoon een leraar na nu:lmao:

:goodpost:

sciroccoGTII 12-11-2009 17:31

Bedankt voor je uitleg :thumbup:
Ik bouw mn motoren met ondersteuning (mechanische bewerkingen) van postma. En de meeste onderdelen dus ook..en ach ja het zijn mn buurjongens dus dan ga je niet zo snel ergens anders heen..

De Limburger 12-11-2009 21:46

Ik kreeg vanmiddag van Cloontje een belletje dat er een pakketje bij hem was binnengekomen. Ik natuurlijk helemaal blij, het kon of het verstelbaartandwiel zijn of de SML's natuurlijk.
Eenmaal bij hem aangekomen direct het doosje open getrokken hahaha,.
En dit zat erin.

Een mooi verstelbaar nokkenastandwiel. incl gradmesser. van RTE Sport

En dat ziet er zo uit op de motor. :thumbup:

Jammer van de dikke luchtslang maar die zit daar nu eenmaal.
Verder ziet het er erg goed uit, al zeg ik het zelf.

Gr Ronnie en Cloontje bedankt he.. :thumbup:

breadfan83 12-11-2009 21:51

Stapje voor stapje... :thumbup:

De Limburger 12-11-2009 21:59

Komt het einde in zicht hahaha.
Gr Ronnie

cabrio82er 12-11-2009 22:05

Ziet er goed uit!

Misschien een stomme vraag: Maar is die spanrol in de goede richting gespannen? Ik zal het wel verkeerd zien hoor, dacht dat ie anders zit wanneer alles op spanning is.

Mister Cool 12-11-2009 22:07

mooi man! Ziet er goed uit, die vuldop staat ook leuk trouwens :thumbup: .

De Limburger 12-11-2009 22:08

Motor draait rechts om in mij ogen kan hij nu alleem maar vaster draaien.
Maar zal even wachten op meer commentaar en info..
Gr Ronnie

GerardMkIIVR6 12-11-2009 22:08

Super netjes project Ronnie hele gave nette motor respect.

VwGolfMK2VW 12-11-2009 22:22

damn, heb het even doorgelezen, hier word goed werk verzet :thumbup:

De Limburger 12-11-2009 22:28

GerardMkIIVR6: Bedankt en nog meer respect van mij naar jou kant want wat een dikke wagen heb jij..

VwGolfMK2VW: Dankje kost ook genoeg tijd geld en vooral bloed zweet en tranen.
Gr Ronnie

GerardMkIIVR6 12-11-2009 22:32

Dank je man.

sciroccoGTII 12-11-2009 22:37

Volgens mij moet ie ook de andere kant opgespannen worden..maar kun je heel snel even controleren door even het afdekkapje proberen te monteren..als ie de verkeerde kant opgesteld staat past deze namelijk niet.

De Limburger 12-11-2009 22:40

Heb hem net even verdraaid aangezien er in de vraagbaak staat," span de riem op door de spanrol neer rechts te draaien."
Dus dat hebben we nu gedaan. Nu staat de spanrol bijna helemaal bovenaan.
Het zal nu wel goed zijn dan.
Gr Ronnie

De Limburger 12-11-2009 23:00

Nu alleen nog even de benzinedrukregelaar en de olie en waterpomp krijgen dan is de motor klaar.
Gr Ronnie

knedel16vweber 12-11-2009 23:01

netjes ron, netjes!

groet frank

De Pul 12-11-2009 23:33

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Bedankt voor je uitleg :thumbup:
Ik bouw mn motoren met ondersteuning (mechanische bewerkingen) van postma. En de meeste onderdelen dus ook..en ach ja het zijn mn buurjongens dus dan ga je niet zo snel ergens anders heen..

okay wij doen veel zaken met postma,als je er weer eens komt doe je ze maar de groeten van pul,haha...
maar on-topic,ziet er heerlijk uit ronnie :thumbup:

De Limburger 13-11-2009 18:37

Derde opeen volgende dag weer een pakketje, nou zeg maar een Pakket.
En ik ben er erg blij mee.

Hier dan de foto`s
AP Gewindefahrwerke..

Ziet er erg goed uit.

Nu de velgen en de remmen nog en dan is mijn auto weer als nieuw, en misschien wel een beetje beter.
Gr Ronnie

T.C.Z.L 13-11-2009 18:49

Netjes Ron!

Vains 13-11-2009 18:57

Setje ziet er in ieder geval super uit :thumbup:
Vraag mij alleen af waar die SML's blijven :shake:

breadfan83 13-11-2009 19:01

Ziet er mooi uit!

Ik ken AP helemaal niet. Is dat wat hoog-niveau spul? Neem tenminste niet aan dat het een 200 euro setje is, gezien je hebt gemazzeld met de prijs.

Edit: Nigel, ik kan evt ook nog een setje laten meekomen. Als jouw setje aankomt, kom ik er wel van af, dus no prob. ;)

All times are GMT +1. The time now is 18:58.