Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   JasonNL Golf MKI Swallowtail '76 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=116489)

Shon 17-11-2017 18:07

Alles zo standaard is ook niet mis :) Het ziet er allemaal keurig uit

jasonnl 19-11-2017 14:41

Mijn geweten kon het niet aan om grote veranderingen aan te gaan brengen. Volgend project gaat dat wel gebeuren :)

jasonnl 09-12-2017 17:39

Iemand ervaring met dakhemels?

Zit te twijfelen om te proberen het originele netjes terug te plakken mis alleen wel de bekleding van de C stijl krijg je misschien wel flink kleur verschil met de oude en stuk nieuwe stof?

En wat is goede lijm om te gebruiken? die niet los komt na een warme zomerdag.

Scirocco type 1 10-12-2017 13:01

Ziet er goed uit allemaal. Mooi dat je hem origineel houdt.

Dakhemel heb ik alleen achter de rubbers gelijmd met Bison tix en aangedrukt met veel papierklemmen. Verder hangt die aan de hemelstangen, dat is de eerste stap.

volkswein-rider 10-12-2017 14:23

Quote:
Originally Posted by Scirocco type 1
Ziet er goed uit allemaal. Mooi dat je hem origineel houdt.

Dakhemel heb ik alleen achter de rubbers gelijmd met Bison tix en aangedrukt met veel papierklemmen. Verder hangt die aan de hemelstangen, dat is de eerste stap.

Inderdaad alleen achter de rubbers lijmen met Bison Tix.
Hele geschikte lijm in een bus en met een spatel te verdelen over de stof.
In plaats van papierklemmen kun je ook houten wasknijpers gebruiken.

jasonnl 11-12-2017 11:07

Ja oke, dat bedoelde ik ook. Had ook ergens gelezen dat een oud deurrubber in stukjes geknipt ook goed werkt.

Maar de a-b-c stijlen zitten die wel compleet gelijmd of ook alleen achter de rubbers?

jasonnl 20-12-2017 21:49

Meeste onderdelen vorige week besteld en druppelen langzaam binnen. Dus hoef me s'avonds niet te vervelen.

Of de kerst gezellig wordt weet ik niet misschien dat de dag ervoor een beginnetje gemaakt gaat worden met het hemel. Aangezien ik zulke leuke verhalen erover lees.

Zit ook nog te klote met het spruitstuk eronder krijgen. Krijg de golf niet hoog genoeg opgekrikt om hem er tussen krijgen...

Bougiekabels op maat gemaakt waren zo lang, geen porem.

Shon 20-12-2017 22:14

Mooi !

levis 21-12-2017 08:35

super netjes! mooi zo'n uitlaat

jasonnl 28-12-2017 13:28

Ben er ook erg blij mee helemaal nu het spruitstuk mooi is ingepakt :tongue: .

En alles eronder gehangen. omkeer as afgesteld moet nog blijken of het helemaal goed is. Ontsteking aangesloten zo ver. en motorolie erin gedaan.

Straks nieuwe brandstofslangen, vacuumslangen, v-snaar en versnellingsbakolie bestellen. Nieuwe benzine erin en dan zou ik kunnen proberen of er leven inzit :D
Of dat dit jaar nog gaat gebeuren...

vdWal. 28-12-2017 14:27

mooie updates weer! lekker zo dat pijpje in gepakt :thumbup:

jasonnl 29-12-2017 14:35

Gisteren helemaal klaar gemaakt om te kunnen gaan starten.
Vandaag nog even handmatig de oliedruk rond gepompt voor de zekerheid en de brandstof al aangezogen tot de carburateur voor ik een poging ging wagen.

En tikken lopen :D zoals je hoort op het filmpje is de carburateur nog niet helemaal vol. Maar loopt al aardig netjes al zeg ik het zelf.

stapper 30-12-2017 10:10

:wee:

jasonnl 05-01-2018 18:01

Begonnen met het hemel.
De oude was er nog niet uit dus met het eruit halen breken de hemlestang clipjes af... En die had ik niet besteld... Intussen de bekleding van het dakraam gedaan. En de verlichting afgemaakt en het werkt nog ook.

bekleding zit achter een gebogen flensje en zat aan de achterkant nog met een stangetje gespannen. De nieuwe bekleding had dit niet. Is dat iets wat de oudere golfjes alleen hadden?

flensrandje omhoog getikt.

Nieuwe passen en opmaat knippen

stukje voor stukje gelijmd en de flensjes terug plat geklopt en tada

jasonnl 16-01-2018 20:38

Iemand nog tip voor je ruiten erin te krijgen? Heb nieuwe rubbers (geen origineel) en heb het idee dat die niet helemaal lekker om mijn raam zitten. Heb ook mijn raampees er weer in gedaan las ergens dat dat geen verschil moet maken een een hoop gekut later scheelt.
Met een touwtje erom er proberen in te drukken maar wil niet lukken.

Dreetjuh 16-01-2018 21:30

Quote:
Originally Posted by jasonnl
Iemand nog tip voor je ruiten erin te krijgen? Heb nieuwe rubbers (geen origineel) en heb het idee dat die niet helemaal lekker om mijn raam zitten. Heb ook mijn raampees er weer in gedaan las ergens dat dat geen verschil moet maken een een hoop gekut later scheelt.
Met een touwtje erom er proberen in te drukken maar wil niet lukken.

Als het rubber goed is moet het gewoon lukken. Touwtje erin, beetje groene zeep, dreft of vasseline aan de andere kan van het rubber(niet waar het raam erin zit uiteraard) en gaan. Het is wel een klusje voor 2 man btw want als jij trekt moet de ander lichte druk zetten.
Raampees kan misschien lastig doen omdat het rubber dan minder meewerkt!

Super mooie mk1 trouwens :thumbup:

Theowob 17-01-2018 08:59

Raampees moet je pas monteren, als het raam gemonteerd zit op je auto.

Van Limburg 17-01-2018 12:41

Grootste tip is om alsnog originele te zoeken. Laatst ook imi weggegooid en originele gezet, was gelukkig nog in nette staat.

Pees kan achteraf. Is een tooltje voor.

Dreetjuh 21-01-2018 22:26

En gelukt met het raam?

jasonnl 22-01-2018 19:29

Alle ramen geprobeerd behalve het voorraam maar ze passen gewoon niet. Met of zonder pees. Nu het originele rubber gebruikt en 1 min later zit ie erin incl. de raampees.

All times are GMT +1. The time now is 04:14.