Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   De Pul's wagenpark. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89155)

ewcaddymk1 26-11-2012 22:40

super mk1 en die grill is niks mis mee ;) , zal wel wennen worden om maar met 1 project bezig te zijn maar komt ook zeker wel goed

laatste meet was wel treurig met het weer zo te zien :thumbup:

wanneer word de eerste meet met mk1 ? sligro meet :confused:

De Pul 26-11-2012 23:40

denk het wel,als het weer heel hard meezit MWM,maar dat weet ik nog niet.

en 1 project,ach je moet rekenen dat ik me zo weer wat anders op de hals haal.....:tongue:

De Pul 28-11-2012 18:08

ewcaddymk1 28-11-2012 18:12

Quote:
Originally Posted by De Pul
en 1 project,ach je moet rekenen dat ik me zo weer wat anders op de hals haal.....:tongue:

daar was ik ook niet bang voor :D

Audi1981 28-11-2012 18:15

Sleeping beauty's :D

EnVeeZee 28-11-2012 18:56

Ik zou die exips wel eens willen zien op de 1 :thumbup:

De Pul 29-11-2012 22:30

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Ik zou die exips wel eens willen zien op de 1 :thumbup:

als ik wat tijd overheb eerdaags schroef ik ze er even onder voor een foto[had ik overigens beter meteen kunnen doen toen ik ze erop had,maja ik vond het niks dus ook geen foto geschoten ;) ]

kwam deze nog tegen;

Audi1981 29-11-2012 22:47

Dikke BOOT! :D

De Pul 01-12-2012 13:32

zo weer een ochtend bezig geweest aan de g60.
eerst de bumper balken afgeslankt en gepast,die kunnen gestraald en gecoat worden,en een foto van de voorbumper ;)

(bumperbalken liggen op de achtergrond,is aardig wat afgegaan)
toen plaatjes geknipt om de drains in de bodem dicht te lassen.

zien dat ik maandag wat aan het lassen kan.

De Pul 05-12-2012 18:30

foto's van het werk van maandag en vandaag;

bodem is dus dicht,nu de onderzijde kaalmaken,oude kitlaag eraf,lakken en nieuwe steenslagschutz erop.
accubak zat ook bij de post,meteen gemonteerd;

het gaat de goede kant op!

vdWal. 05-12-2012 18:38

mooie platte diffuser onder de bumpert schroeven :cool: weer mooie vorderingen

De Pul 05-12-2012 18:44

Quote:
Originally Posted by vdWal.
mooie platte diffuser onder de bumpert schroeven :cool: weer mooie vorderingen

thanks john,diffusor lag al in de planning,moet even zien waar ik het van maak;)
carbon vind ik niet echt wat,en staat ook zo lullig,1 dingetje...

vdWal. 05-12-2012 19:26

1 dingetje in carbon staat indd nogal lullig, zou gewoon iets van 3mm zwart kunstof ofzo nemen?

jellehier 05-12-2012 19:56

Je zou eens op clubgti.co.uk kunnen kijken naar het topic van Nigel

Hij gebruikt geloof ik gelaagd kunstof met daartussen aluminium ofzo

Mooi zwart niet zwaar en heel effectief

Staan daar sowieso mooie projecten op van track auto's

rondekker1983 06-12-2012 08:29

Zie ik daar nou zinkspray bij de mooi eropgespoten?

De Pul 06-12-2012 10:51

Quote:
Originally Posted by rondekker1983

wat bedoel je?zinkspray gebruik ik niet meer,is niet overheen te werken met 2k.

rondekker1983 06-12-2012 11:07

Quote:
wat bedoel je?zinkspray gebruik ik niet meer,is niet overheen te werken met 2k.

Ja dat is precies wat ik bedoel :thumbup: Die fout heb ik ook een keer gemaakt (niet op een auto maar met een staalconstructie) dus vandaar de vraag :)

rondekker1983 06-12-2012 11:10

Quote:
Originally Posted by rondekker1983

En 'mooi' had natuurlijk 'kooi' moeten zijn :thumbup:

Jettameister 06-12-2012 12:07

Ik zeg: goed bezig Pul ;)

De Pul 08-12-2012 14:15

thanks dimi:)

@jelle,die ken ik,zoiets bedoel ik idd.als ik er aan toe ben zal ik me eens verdiepen in welk materiaal ik kan gebruiken.

vandaag zouden we met de club naar essen,helaas kon dat niet doorgaan,dus maar aan de gti verder gegaan.
als eerste het originele sleepoog eraf,en een stevig gesneden exemplaar voor in de plaats gezet die precies door de bumper steekt.

het voorste gedeelte van de kooi wilde ik demontabel maken,ivm het dashboard,wat dan gewoon uit en ingebouwd kan worden.daar dus een oplossing voor gebouwd.onder de 'poten' een stukje strip gezet met een m10 gat erin,stripje even netjes afgewerkt.
vastgehecht op de gewenste plaats;

en het uiteindelijke resultaat;
rechts,

links,

ook nog even de voorste veerpootbrug gemonteerd en wat gaten geboord waar het eea aan vast komt.
maandag ga ik het laatste stukje bodem kaal maken.

gti-er 08-12-2012 14:37

Gaat weer goed :thumbup: , maar goed dat je niet staat te lamballen in Essen want dan was je weer niet verder geweest! :D

De Pul 08-12-2012 14:57

Quote:
Originally Posted by gti-er
Gaat weer goed :thumbup: , maar goed dat je niet staat te lamballen in Essen want dan was je weer niet verder geweest! :D

had wel een heel lijstje gemaakt van stuff wat ik daar wilde halen:(maar ach dan moet ik het maar gewoon bestellen.you can't always get what you want hah;)

sciroccoGTII 08-12-2012 16:39

Gerben heb je nu de kooi enkelt op dat kleine plaatje op de bodemplaat staan? Zou je niet liever een dubbelingsplaat op de dorpel maken en daar de kooi op bevestigen? Bodemplaat drukt ie zo doorheen..en mocht je een keer het circuit op willen..(denk dat het zo niet eens mag eigenlijk) Verder goed bezig! :thumbup:

De Pul 08-12-2012 17:09

origineel hoort deze kooi ook zo te zitten,alleen dan is het plaatje waar die op rust dunner en zitten er 2 m8 bouten door de bodemplaat.ik zie niet helemaal waarom dit minder stevig zou zijn?ik bedoel die kooi is fia gekeurd om op de bodemplaat te staan,het zal niet de bedoeling zijn dat ik hem moet verbouwen richting dorpel om het circuit op te mogen.er komt aan de onderkant nog een moerplaat,zoals deze;

fearless 08-12-2012 18:56

Waarom las je niet gewoon een vierkante plaat van enkele mm's dik op de vloer?
zo moet dat toch ook volgens Fia regels? 10 cm in het vierkant dacht ik?

De Pul 08-12-2012 19:14

Quote:
Originally Posted by fearless
Waarom las je niet gewoon een vierkante plaat van enkele mm's dik op de vloer?
zo moet dat toch ook volgens Fia regels? 10 cm in het vierkant dacht ik?

omdat ik helemaal niks met fia te maken heb,en sowieso heb ik de kooi al aangepast dus de fia keuring van de kooi is niet meer geldig.de hoofdbeugel thv de b-stijl is de belangrijkste en die heb ik wel erg stevig gemaakt,incl de buizen die naar de veerpoten gaan achter.voor trackdays/sprinten lijkt me dit meer dan afdoende?

fearless 08-12-2012 20:37

Ja voor af en toe de baan op had ik hem ook niet zo heel extreem gemaakt. Zelf had ik op elk punt op de vloer een dikke plaat. Ipv de dunne vloer van de auto zelf. Was een Omp kooitje. En fia maakt ook niets uit met vrij rijden.
Maar heb hier en daar wel eens een gechrashde kooi gezien. Zelfbouwers. Daar wou ik niet graag binnen in zitten.

De Pul 08-12-2012 20:42

Quote:
Ja voor af en toe de baan op had ik hem ook niet zo heel extreem gemaakt. Zelf had ik op elk punt op de vloer een dikke plaat. Ipv de dunne vloer van de auto zelf. Was een Omp kooitje. En fia maakt ook niets uit met vrij rijden.
Maar heb hier en daar wel eens een gechrashde kooi gezien. Zelfbouwers. Daar wou ik niet graag binnen in zitten.

dat bedoel ik,de kooi zelf weet ik zeker van dat ie safe is.dat ie aan de voorste poten bij een koprol MISSCHIEN door de vloer heen gaat geloof ik wel,als het zover komt valt er toch weinig meer te redden...... :D

corrado-usa 08-12-2012 20:59

Quote:
dat bedoel ik,de kooi zelf weet ik zeker van dat ie safe is.dat ie aan de voorste poten bij een koprol MISSCHIEN door de vloer heen gaat geloof ik wel,als het zover komt valt er toch weinig meer te redden...... :D

:thumbup:

fearless 08-12-2012 23:25

Dan ben je iig goed hard gegaan (Y)

De Pul 08-12-2012 23:30

Quote:
Dan ben je iig goed hard gegaan (Y)

:tongue:

Der Ghopmeister 09-12-2012 08:22

ik zie t probleem niet? mooi werk zo!

Johan1982MK1 09-12-2012 09:32

Netjes man. Plaatwerker geweest ofzo? :D dacht dat ik veelzijdig was haha!

antoine91 09-12-2012 10:44

Gave mk1 hooor!!

sciroccoGTII 09-12-2012 18:44

Was ook zeer zeker geen kritiek maar heb zelf ook wel kooien gezien die in mijn ogen ondeugdelijk bevestigd waren in de cross , zou er zeker niet graag in zitten word alleen maar een gevaarlijk projectiel die kooi. Zou de genoemde oplossing wel gaan gebruiken dmv een 4mm plaat op de bodem puur voor je eigen veiligheid. (dat lijkt mij de essentie van een kooi)

De Pul 09-12-2012 19:48

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Was ook zeer zeker geen kritiek maar heb zelf ook wel kooien gezien die in mijn ogen ondeugdelijk bevestigd waren in de cross , zou er zeker niet graag in zitten word alleen maar een gevaarlijk projectiel die kooi. Zou de genoemde oplossing wel gaan gebruiken dmv een 4mm plaat op de bodem puur voor je eigen veiligheid. (dat lijkt mij de essentie van een kooi)

ga er morgen nog eens goed naar kijken of ik het makkelijk wat beter kan maken :thumbup: het beste zou idd zijn dat de krachten afgezet worden in-tegen de dorpel........

De Pul 10-12-2012 08:13

vanochtend vroeg opgestaan,kooi is aangepast.heb een 5mm plaat aan beide kanten onder de poten gezet,en van onder doorgelast naar de dorpel,dwarsdrager en krikpunt.foto upload ik vanavond.

corrado-usa 10-12-2012 08:20

zo gerben vroeg bezig met je projeckt.;)

De Pul 10-12-2012 18:04

haha ben er idd nog niet eerder om half 6 afgegaan om aan een project te werken ;)

de pics;

leuke bijkomstigheid van de 5mm omhoog is dat de kooi niet meer tegen het dash komt,er zit nu 1cm tussen:)
fits like the spreekwoordelijke glove:jacks:

Edition-Blue 10-12-2012 18:07

Nice, ziet er goed uit!

All times are GMT +1. The time now is 19:51.