Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   De Limburger zijn smalle bumper Edition One. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53967)

Zweiter 06-11-2009 15:31

Zo dat ziet er alweer keurig uit zeg. En die dop zal ik eerlijk over zijn. Ik had er eerst zwaar mijn bedenkingen bij maar achteraf helemaal geen rare keuze, het staat erg goed!

Drify_mk1 06-11-2009 16:08

zo erg netjes hoor! :thumbup:

De Limburger 06-11-2009 16:14

Dankje. Wim, ik ga inderdaad dat wel op lossen met de ontluchting, en bij de nieuwe kabels ziteen afstandklemmetjes bij geleverd als ik me niet vergis.
Bedankt voor de info.
Gr Ronnie

De Limburger 06-11-2009 16:16

Quote:
Originally Posted by Zweiter
Zo dat ziet er alweer keurig uit zeg. En die dop zal ik eerlijk over zijn. Ik had er eerst zwaar mijn bedenkingen bij maar achteraf helemaal geen rare keuze, het staat erg goed!

Ik denk dat het gewoon ligt aan de rest van de aankleding van de motor, waardoor dit niet verkeerd uit ziet.
Op een standaard blokje zou dit niet staan nee, maar aangezien de kleuren niet ver uit elkaar liggen staat dit inderdaad niet verkeerd.
Gr Ronnie :thumbup:

sciroccoGTII 06-11-2009 17:23

Uuh ik denk dat jij me met iemand verwisselt.. :redface: Ik heet geen wim..

De Limburger 06-11-2009 17:46

Ohw sorry hahaha..
Gr Ronnie

CleanedCordoba 06-11-2009 18:13

netjes man dat logo zo stuk beter :D

De Limburger 06-11-2009 18:21

Dankjewel, ben er inderdaad blij mee. Nog een paar kleine details en dan ben ik helemaal tevreden.
Gr Ronnie

Wim. 06-11-2009 18:49

Hoi, ik ben Wim! ;)

Maar ik cross(te) ook met een Scirocco, daardoor de verwarring waarschijnlijk.. ;)
Je bent goed bezig zeg ik! ik ga vanavond maar eens beginnen aan mijn motor, want als ik dit zo zie krijg ik er wel zin in! ;)

De Pul 06-11-2009 18:51

Quote:
Originally Posted by Wim.
Hoi, ik ben Wim! ;)

Maar ik cross(te) ook met een Scirocco, daardoor de verwarring waarschijnlijk.. ;)
;)

ook het eerste wat in mij opkwam idd ;)
ronnie is er zo druk mee dat alles om hem heen vertroebelt :D

De Limburger 06-11-2009 18:57

Hahaha, ja inderdaad, sorry foutje kan gebeuren zolang ik ze hier maak kost het me niks, als ik maat geen fouten maak onder het bouwen, dan kan het nog eens duur worden hahaha..

Wim, succes met bouwen he!! En vooral veel foto`s maken.
Gr Ronnie

cloontje 06-11-2009 19:05

Ziet er toppie uit Ron!

Gr

De Limburger 06-11-2009 19:47

Wij zien ons vanavond he...

:beer2: :beer: :cheers: :thumbup:

Moet ook gebeuren he, anders is het leven ook zo saai hahahah.
Gr Ronnie

breadfan83 06-11-2009 22:40

Mooi zo Ronnie!

Ben er niet meer aan toegekomen om je die sites door te linken. Kom net terug van This is it, wat geweldig!! :eek:

Morgen heb ik overdag vrij, dus ik stuur ze je effe door, kun je je verlanglijstje opmaken. ;)

De Limburger 06-11-2009 23:01

@Breadfan:
Weet niet wat "this is it" is maar het zal inderdaad leuk zijn geweest.
Ik hed toch die andere Magnecor kabels laten komen, maar stuur me toch maar die andere site`s ook maar door. Dan kan ik inderdaad eens neuzen en wat nieuwe spullen uitzoeken.
Moet nog een brandstofregelaar hebben.
Gr Ronnie

breadfan83 06-11-2009 23:04

This is it is die film over Michael Jackson's geplande laatste tour. ;)

Morgen in de loop van de middag stuur ik je alles effe door. Ben benieuwd hoe die kabels gaan bevallen! Misschien is het ook een idee om gelijk de massakabels te vernieuwe en upgraden.

De Limburger 06-11-2009 23:10

Ja dat is nog geen stom idee ja.
Zal er aan denken, en nu weet ik ook ik wat "This it is" is hahaha.
Gr Ronnie

sciroccoGTII 06-11-2009 23:40

Ach ronny iedergeval een overeenkomst met wim heb ik wel...ik cross(te) ook met een scirocco ;)

De Limburger 07-11-2009 11:36

Ja daarom dacht ik ook dat jij wim was hahaha, maar goed het is opgelost nu, nu maar weer lekker verder over het Golfje..
Gr Ronnie

De Limburger 07-11-2009 11:37

Gisterenavond is de waterpomp en oliepomp besteld geworden. (Cloontje bedankt)
Nu kan ik daar nog op wachten en dan even erop bouwen, dan is de motor compleet.
Gr Ronnie

De Limburger 07-11-2009 16:37

Nou als alles goed is heb ik binnenkort mijn verstelbare brandstof regelaar ook thuis, dat is ook denk ik echt het laatste wat ik nog verander aan de motor, ik denk dat ik dan toch genoeg heb veranderd aan de motor.

Dit is allemaal gedaan nu,

Opgeboort 82,51mm + kompleet gereviseert
Mahle zuigers van een Audi 2E
Koprevisie + bewerkt
Nokkenas van Katcams 272Gr.
Verstelbaar nokkenastandwiel
Magnecor bougiekabels
Lichter vliegwiel 3.1Kg
Hartmann spaghettie
Chip van Bolku Tuning
Open luchtfilter van JR Filters

Rest alleen nog de verstelbare brandstofdrukregelaar.
Meer dan genoeg, als dit straks gaat draaien dan hoop ik toch dat hij een stuk feller is als eerst.
Gr Ronnie

René 07-11-2009 16:49

Na al die aanpassingen geen chip op maat?

Arne 07-11-2009 16:51

Ik ben benieuwd, gaat ie nog op de bank?

De Limburger 07-11-2009 17:00

@ René:
Chip op maat gaat bij deze motor alleen als hij wordt omgebouwd naar G60 digifant I computer, en een gedeelte kabelboom moet dan worden vervangen, ik heb met JD Engineering gebelt en gemailt maar deze Digifant II computer is schijnbaar niet goed te mappen.
En ik weet dus echt niet hoe ik die ombouw zou moeten doen.
Er zijn verschillende pinnen die niet gebruikt hoeven te worden en ik weet dat de L-klep er tussen uit gaat, Met de computer van de G60 zou deze motor inderdaad op maat nog beter afgesteld kunnen worden.
Maar ja ik probeer het eerst zo en als het niet goed werkt dan bou ik hem dan wel om, misschien dat Jeroen Dik mij er meer info over kan geven.

@ Arne:

Ik wil zeker met de wagen op de bank om te kijken wat het nu opgeleverd heeft, ik denk dat ik bij Erik Botman op de bank ga aangezien ik daar al in het systeem sta.
Gr Ronnie

Wim. 07-11-2009 19:01

De verleiding van de biertjes gister was weer te groot om aan me motor te beginnen ;) maar ik ga ook zeker foto's maken!

Als je naar Erik gaat, dan kom ik ook wel even langs.
Het is tenslotte bij mij in de buurt, en kom er ook wel vaker! :)

De Limburger 07-11-2009 19:36

Oke dan laat ik je wel wat weten, kun je komen kijken.
Gr Ronnie

De Limburger 08-11-2009 10:10

Zo heb dus met Breadfan even gezocht op een paar USA site's en ben bijna zeker dat ik dus achter een paar weken een instelbare benzinedrukregelaar thuis heb liggen.
Het is er eentje van het type die op de plaats van de oude komt te zitten.
Dus lekker makkelijk, kan eigenlijk niets verkeerd gaan.
Hier even een foto`tje ervan.

Gr Ronnie en Breadfan alweer bedankt he.

De Limburger 08-11-2009 12:00

Dit is mijn laatste nieuwe aankoop, een nieuwe schroefset van AP, hier de foto ervan.
Gr Ronnie

De Pul 08-11-2009 12:03

loterij gewonnen?;):D
mooi spul allemaal:thumbup:

De Limburger 08-11-2009 12:09

Hahaha ja bijna, je moet gewoon goed je oogjes open houden en zoals ik nu toch thuis lekker een paar dagen vrij heb dan ben ik alleen maar aan het speuren op ebay naar koopjes, en deze kon ik niet voorbij laten gaan.
Gr Ronnie

riendert 08-11-2009 12:12

Quote:
Originally Posted by De Limburger
@ René:
Chip op maat gaat bij deze motor alleen als hij wordt omgebouwd naar G60 digifant I computer, en een gedeelte kabelboom moet dan worden vervangen, ik heb met JD Engineering gebelt en gemailt maar deze Digifant II computer is schijnbaar niet goed te mappen.
En ik weet dus echt niet hoe ik die ombouw zou moeten doen.
Er zijn verschillende pinnen die niet gebruikt hoeven te worden en ik weet dat de L-klep er tussen uit gaat, Met de computer van de G60 zou deze motor inderdaad op maat nog beter afgesteld kunnen worden.
Maar ja ik probeer het eerst zo en als het niet goed werkt dan bou ik hem dan wel om, misschien dat Jeroen Dik mij er meer info over kan geven.

@ Arne:

Ik wil zeker met de wagen op de bank om te kijken wat het nu opgeleverd heeft, ik denk dat ik bij Erik Botman op de bank ga aangezien ik daar al in het systeem sta.
Gr Ronnie

Kom ook wel eens bij erik Botman, top kerel met veel ervaring!

De Limburger 08-11-2009 12:19

Klopt weet inderdaad heel veel, hij heeft zelf ook veel met 8v GTI gewerkt, ik ben al eens bij hem op de bank geweest dat is me goed bevallen dus daarom dat ik weer naar hem toe ga.
Gr Ronnie

Mister Cool 08-11-2009 12:37

Mooi spul allemaal weer ronnie :thumbup: .

De Limburger 08-11-2009 12:53

Dankje Marco, de geldboom had weer wat blaadjes, dus die heb ik er snel weer vanaf gehaald, het is namelijk herfst he..;)
Gr Ronnie

rallyegolf driver 08-11-2009 13:29

Ronnie,

Ik vraag me iets af hè:

Waarom heb je 2,0 ltr in je onderschrift staan? Je hebt een boring van 82,5 en een slag van 86,4. Dan kom ik uit op een slagvolume van ongeveer 1850cc... Dus is het een 1,9ltr.

Of heb je ook een andere krukas geplaatst van een 2,o?

De Limburger 08-11-2009 14:03

ow sorry ff aanpassen, gelukkig zijn er nog mensen die opletten.
Gr Ronnie

De Limburger 08-11-2009 16:15

Net nog even aan een andere PF gewerkt, maar moet zeggen die liep niet zo goed als hoe die van mij liep met een kapotte motor hahah..
Even nieuwe lambda erin gezet en de motor netjes afgestelt, loopt nu een stuk beter maar blijf erbij hij mist ergens vermogen.
Zal wel komen door de kilometerstand.
Verder blij dat er weer een Gti-tje goed opweg is..
Gr Ronnie

De Limburger 08-11-2009 20:58

AAAAAAAHHHRRRGGGG Ik wil zo graag die motor in bouwen he....
Boh niet meer normaal, kan echt niet meer wachten.
Gr Ronnie

cloontje 08-11-2009 21:22

doe toch een rustig man!! idioot!! hahahaaha

De Limburger 08-11-2009 21:24

Hahaha,,Komt goed cloontje.. komt goed..
Gr Ronnie

All times are GMT +1. The time now is 16:04.