Hieronder het motorruimte nog eventjes goed op de gevoelige plaat vast gelegd, voordat de motor er uiteindelijk erin gelepeld wordt:
En hieronder nog eventjes het probleempje mbt de ATS-jes die voor niet pasten. Aan m'n broers gelaat valt al een hele hoop af te lezen :D. Brembo schijfje met gereviseerde remklauw: Op de volgende foto is duidelijk te zien dat de beugel van de remklauw te ver voor de remschijf uitsteekt waardoor de ATS-velg niet gemonteerd kan worden: Even de zuiger van de remklauw ingedrukt om toch eventjes een indruk te krijgen hoe de ATS-jes in totaliteit uitkomen :cool:: Tot zover deze update! :) |
Ben nog wat vergeten te formuleren, maar we hebben nog iets meer gedaan afgelopen zaterdag bedenk ik mij nu ineens. :)
We hebben de volgende bescheiden (remslangen) nog vervangen: Quote:
|
Wederopbouw op 25 juni jl.:
Zoals verteld is er afgelopen woensdag iemand geweest, die meegeholpen heeft ons de nieuwe hemel in de golf te maken. Zie hieronder voor het verbluffende resultaat: |
Eindstadium wederopbouw op 25 juni jl.:
Naast de hemel erin gespannen te hebben, zijn direct de achterzijruiten gemonteerd omdat anders de kans bestaat dat de hemel terug schiet. Daarnaast thuis nog even het nageleverde sierlijst chromen voorbumper geplakt. Einde update! |
Wederopbouw op 26 juni jl.:
Vandaag gedaan: - randen hemel afgesneden; - resterende ruiten gemonteerd; - portierdichting aangebracht; - voorvelgprobleem gekut; - zonnekappen en handgrepen aan hemel gemonteerd; - verchroomde ruitenwisserarmen gemonteerd; Kortom alles gemonteerd met uitzondering van het motorblok, uitlaatsysteem excl. einddemper, stoelen en bank. Nu de foto's en het werkelijke verhaal: Voorvelgprobleem opgelost door remschijven, remblokken (bigblocks) en remklauwen van een 1500 Jetta MK1, en remblokhouders van een 1600 Golf MK1 Cabrio te monteren. Remblokhouders 1600 Golf MK1 Cabrio (wordt nog gestraald): Nieuwe remklauwen Jetta MK1 1500: Nieuwe remblokken (big blocks) Jetta MK1 1500: Alles zusammen, met remblokhouders afgesnepen: Met de pootjes aan de grond, steken de velgen voor nog 3 cm uit, maar binnen de APK marge: |
Randen hemel afgesneden:
Zonnekappen, handgrepen en binnenspiegel gemonteerd: Portierdichtingen aangebracht met dubbelzijdig tape: Verchroomde ruitenwisserarmen gemonteerd: |
Eindstadium wederopbouw op 26 juni jl.:
De motorkap wordt overigens aan de buitenzijde opnieuw gespoten, omdat er een vage haast niet te ontdekken zwarte glim op de linker bovenhoek zit. Einde update! :D |
Ziet er echt knap uit man!
|
Toch vind ik die 8J achteraan zonder spatbordverbreders teveel uitsteken...
Maar desalniettemin ziet je wagen er goed uit :D Mag ook wel na al dat werk. |
Quote:
Bedankt voor je compliment, dat even voorop! 8J vindt ik opzich wel passend, de 7J voor waren staken toen de motor er niet inzat 3cm uit, nu met de motor erin (nog niet zover met updaten :)) 2,5cm dus binnen de APK-normage. Achter heb ik dit echter niet gemeten. |
Wederopbouw op 30 juni jl.:
Afgelopen maandagavond hebben we niet zo heel veel aan de auto gedaan, slechts: - de achterbank en stoelen gemonteerd; - jaarplaatje aan de bumper bevestigd; - blauwe platen met hun chromenomlijsting aangebracht; - een stukje van de remklauwen afgeslepen; Remmerijprobleempje Wat het probleempje met de remmerij voor en de ATS-Classics betreft, heeft mijn broer tijdens de Dub 05 meeting in Oploo, gelet op golfjes mk1 met ATS-CLassics en hun remmerijen. De meesten slepen gewoonweg wat van de remklauwen af. Dit hebben we dan ook maar gedaan, omdat de velgen nog steeds tegen de velgen aanliepen ondanks het remmerij aangepast te hebben tot het volgende: - remschrijven van een 1500 Jetta MK1; - remblokken bigblocks van een 1500 Jetta MK1 (weliswaar met schuurblokje 3 mm afgeschaafd); - remklauwen van een 1500 Jetta MK1; - remblokhouders van een 1600 Golf MK1 Cabrio; Voor zover genoeg gepraat, men wil foto's zien, niet.... :tongue:? Jaarplaatje en blauwe plaat met chromenomlijsting bevestigd: Blauwe plaat met chromenomlijsting bevestigd: Stukje van de remklauwen afgeslepen met de lammellenschijf. Afgeslepen gedeelte is zwart op de foto, maar in werkelijkheid zelfde kleur als de klauw zelf. Overigens hebben we de verroeste remblokhouders gestraald en in antraciet kleur gespoten, en het komt mooi uit:): Foto's van interieur heb ik niet gemaakt, maarja is ook niet veranderd t.o.v. de vorige wederopbouw. |
Wederopbouw op 01 juli jl.:
Gisteren was het tijd om het tufje in het frisse carosserie te lepelen. Hiervoor heben we voor weinig in Markelo een merkloze 1 tons motortakel met evenaar gekocht. De motorsteunen, en alles wat die kleur heeft wordt nog veranderd. Het leek op voorhand mooier dan dat het werkelijk uitkomt. De motorsteunen worden gepassiveerd of zilver, en het goude op de klepdeksel wordt zowieso zilver. Nieuw stukje uitlaat, dunne buis dichtgelast: Motorblokje in de nieuwe motortakel: Blauwe bougiekabels vervangen door zwarten: |
Einde update! |
Zier heel goed uit, mooi project !
|
so dat is een erg mooie golf 1 ;)
netjes vooral het blok ziet er cool uit. ik heb wel even vraagje ik zie dat je blauwe platen er op heb zitten en de auto is uit 1981 mag je deze platen dan legaal rijden of eigenlijk niet. zo niet weet je toevallig wat het kost als je gepakt word ik wil zelf ook graag blauwe platen op me golf 1 1983 gegroet en ga zo door;) |
Hallo sjoerd,
Dank je. Je mag zo niet legaal met blauwe platen rijden want alleen auto´s ouder dan 1978 mag je blauwe platen voeren. Volgens mij is het boete bedrag €75,- bij verkeerde voering kentekenplaten. |
Quote:
Klopt als een bus, met een import kenteken zoals deze kan je zowiezo niet rijden in het blauw, als je een pre-78 auto hebt kan je je import kenteken omwisselen voor een historisch kenteken. Heb ik ook gedaan. grtz |
Wederopbouw op 02 juli jl.:
Gisteren de assen weer gemonteerd en resterende kabels in de motorruimte aangesloten. Opgelapte as: En ze lopen gelukkig niet meer aan :): Motorblok compleet :D : |
Eindstadium wederopbouw op 02 juli jl.:
Exterieur: Ik ben totaal sprakeloos over het eindresultaat :eek:. |
Interieur:
Over het algemeen gesproken, moet alles nog een beetje schoongemaakt worden maar bruin interieur vind ik nu met de nieuwe oerlak super staan :D. Mja, hier de foto's: Tweede setje donker bruine hoedenplank kappen zijn kapot, dus moet gezocht worden naar een nieuw setje zwarte exemplaren: |
All times are GMT +1. The time now is 22:12. |