![]() |
Mooie wielen!
|
Quote:
Rh doppen erin |
Quote:
Dankjewel! Ben er ook heeeel blij mee :thumbup: Quote:
mmmmm, es even zoeken....:thumbup: |
mooi! blijven ze wit?
|
Er zijn er 2 gespoten in primer en 2 nog gestraald, ik heb het vermoeden dat er wat stoeprand schade weg gemoffeld is onder de primer dus ze gaan sowieso naar het vaste adres om de randen netjes te maken en te controleren of ze recht zijn.
Ik weet bijna al zeker dat ze zilver metallic gepoedercoat worden :D Het blijft een daily hé :thumbup: En vrouwlief wil ze graag het liefst zilver :D |
:thumbup: dat wordt mooi :thumbup:
|
Vandaag maar es een oliebeurtje en nieuwe remblokjes op de Golf gedaan, gisteren op weg naar VAGnacht had ik al het idee dat rechtsachter m'n rem bleef plakken....:screwy:
Nou dat klopte wel...:mad: Vandaag de boel maar es lekker gangbaar gemaakt, hoop alleen dat de klauw rechtsachter niet om zeep is, moest nogal kracht zetten om de zuiger terug te draaien :redface: |
Alles is langzamerhand binnen voor de Bora :D
Binnenkort alles er maar eens op schroeven :thumbup: |
mooi nieuw spul allemaal!
|
Lang leve Ebay :thumbup:
En nog goedkoop ook, die Zimmermans kosten minder als standaard spul van ATE of Brembo :D |
Ziet er veelbelovend uit! Wielen en verlaging zullen de Bora goed staan. Nu ff doorwerken ;)
|
Zo, op de brug!
Eens even kijken wat we allemaal tegenkomen; Da's geen verassing :redface: En dat ook niet :D Nog wat dingen tegen gekomen die nog niet op het to-do lijstje stonden; - bodemplaat hangt met tyrips aan elkaar - ashoes links bakzijde gaatje - remklauw links achter lekkage op aansluiting - olielekkage achterzijde motor boven turbo niks schokkends maar die olie geeft een troep zeg....:screwy: |
Vandaag weer lekker bezig geweest;
- gasklephuis schoon - inlaatspruitstuk eraf en al een beetje leeg geklopt - stabi kit er van onder en oude busjes eruit - draagarmen er van onder, bussen vervangen voor PU Gelijk de olielekkage ook gevonden; o-ring van het gasklephuis / EGR klep helemaal hard en bros. Morgen weer verder en hopelijk ook wat meer foto's :thumbup: |
mooi klusje!
|
mooie klusjes, heb je later weer profijt van :D
|
Quote:
I am just getting started my friend :D |
Onze auto, dus ze wil er ook aan werken;
Even PU busjes persen Alles erin :thumbup: Draagarmen ontroesten En netjes weer zwart. Zelfde voor de fusees, die waren er toch van onder. Alles te drogen :thumbup: Kantelsteun schoonmaken en daarna PU erin :D Ook het stuurhuis een PU-steun, maar de steun die er uit kwam was van het zelfde spulletje alleen zwart :D Super zo'n 2 kollommer te leen :thumbup: Verder nog; - startmotor eraf - schakeling los - accubak en luchtfilter eruit - stabi rubbers aan de auto ook vervangen - remschijven eraf (1 schroefje afgebroken :mad: ) Morgen de bak er van onder :thumbup: |
leuk man, samen klussen! ...en sexy, een vrouw aan het sleutelen.... ;)
|
Thanx René :thumbup: Ze vermaakt zich prima met d'r nieuwe speeltje :D
Even een motorophangsteun fiksen; Ziet er low tech uit, maar ik gebruik het al een aantal jaren zo en het werkt eigenlijk prima :thumbup: En na een half uur spuiten in de wasbox zag de bak er weer uit als een bak en niet als een vettige klomp aluminium :D Weegt trouwens als dieplood zo'n 02M 6-bak :screwy: Hoekspeling van het vliegwiel, boven aanslag links. Onder aanslag rechts :D Valt op zich nog wel mee, ware het niet dat ie erg veel speling had en er redelijk wat losse onderdelen in zweefden.....Tel daarbij op een totaal versleten frictie set en het vreemde rammeltje bij stationair draaien is al verklaard :thumbup: Nieuw vliegwiel, Sachs. Nieuwe frictieset, Sachs. - hydraulisch druklager vervangen (LuK) - bak er weer terug op - nieuwe starter gemonteerd - hele zwikje weer aangesloten Productieve dag :thumbup: Vrouwlief de 2e fusee en de Zimmermans ook nog van een kwastje zwart voorzien :cool: |
goed zo!
|
Gaat als een speer! Het ziet er allemaal goed uit, netjes!
|
Vanaaf nog even de veerpootjes gedaan;
Deze rakker wou niet, moordenaar op de zuigerstang, moordenaar krom :screwy: Dan maar de laskar erbij en een paar rupsen op de zuigerstang, dan heeft de moordenaar wel grip :D Nieuw veerpootje voorzijde; Eibach (Bilstein) demper / ABT veer / nieuwe toplagers, hoes en (kortere) bumpstop :thumbup: Morgen weer verder :cool: |
:D:D
lekker bezig joram,ziet er super uit! |
Toffe foto zo in die schuur, wat staat er allemaal nog meer?
Mooi om te zien wat je allemaal qua techniek aan het vervangen bent. En die velgen gaan hem zeker goed staan, ben benieuwd! |
Thanx Gerben :thumbup:
Op dit moment in de schuur: kever 1963 / kever 1965 / kever 1973 / t2a / wat motoren en een Golf 2 madison :thumbup: |
Vandaag weer lekker bezig geweest;
- ashoesje vervangen links binnen - draagarmen er onder - stuurkogel rechts binnen - hele spul aan de linkerzijde weer gemonteerd op schijf en blokken na - achter remmen gedemonteerd en een kant al in het zwart door vrouwlief :wuv: |
Even een paar nieuwe oem zijknippers gescoord;
Remmetje linksvoor ook al weer in elkaar, Zimmerman schijven en blokken; Even een uitstapje, het loshalen van een krukaspoelie; men neme een lange multiriem die je niet meer nodig hebt en een bandijzer. Draai de riem om de krukaspoelie zoals op de foto en steek hem in de draagarm of achter de aandrijfas; Nu met een passende sleutel (in dit geval 19 twaalfkant) en een lekker stuk pijp om te verlengen erop en je poelie is los zonder luchtsleutel; Koud kunstje en vast gaat op dezelfde manier :thumbup: Poelie los en dan kan je hier mee verder; Complete kit met waterpomp, spanner, gasveer, riem, boutjes, multiriem, multiriemspanner en krukaskeerring voor de zekerheid ook mee vervangen :thumbup: |
ik zeg: sticky/ how-to! [oftewel: goed bezig, handige harry]
|
how to? how to een hoop geld stukslaan op een mk4 bedoel je :D
Daar zijn er wel meer van die weten hoe dat moet ;) Vanavond nog even de rechter voorrem gedaan; Moest wel het schroefje van de remschijf uitboren want dat was afgebroken :mad: Pokkeding, maar met een goeie kobaltboor en een overdaad wd40 als snijvloeistof kreeg ik em wel klein :D |
...dat witte op die schijven, is dat nog folie ofzo?
|
Het zijn Zimmerman schijven die voorzien zijn van een coating tegen het roesten, waar het remblok op de schijf komt rem je het weg en de rest blijft beschermd tegen roest :thumbup:
Vrouwlief heeft trouwens alles in het zicht waar geen remblok op komt even opgeschuurd en in de zwarte verf gezet :thumbup: |
Er zijn trouwens nog een setje van deze;
onderweg :D Hoop dat ze er zijn voordat ie de weg op gaat, maar over een paar weken gaat ie toch weer even de brug op voor controle :thumbup: |
goed bezig(Y), mooi om te zien hoe je hem weer helemaal top maakt
en natuurlijk is een vrouw die aan het werk is in een garage ook altijd mooi om te zien:) ga zo door! |
Quote:
Dank je :thumbup: Quote:
Ik wist dat ik op die foto reactie ging krijgen :D Maar ze helpt lekker mee en vindt het leuk om te zien hoe we zonder oneindig budget een mooie ride hebben straks :thumbup: |
Quote:
...en wat vind ZIJ van de aandacht? :rolleyes: |
Quote:
Duidelijk lijkt me :D Vandaag weer lekker bezig geweest, maar even een waarschuwing voor alle mk4 eigenaren; Dit vond ik onder de plastic afscherming van de remleidingen :screwy: En dit. Dus ALS je een bobbeltje ziet onder de kunststof coating die erom heen zit, dan is het zaak even je ogen goed open te houden, ik kan om nieuwe leidingen tot voor de tank, zat echt een plek in waar de leiding al zweette :screwy: Dus gezien het feit dat de bussen van de achteras nog gedaan moesten worden en de remleidingen dus ook voor de weggooi waren; Hoppa! heel de zaak er van onder :D Werkt wel zo makkelijk :thumbup: Oude busjes doorzagen en eruit tikken is geen probleem maar die nieuwe jongens van Claus von Essen wouden niet 1-2-3 er in, zelf maar even een tooltje samengesteld van spullen die rondslingerden in de schuur :D Ook weer gedaan :thumbup: As helemaal ontdaan van remleiding en schoongemaakt, morgen vrouwlief een kwastje verf er over doen :cool: En als je dan thuis komt en je vindt dit op tafel voor je; Dan is je dag weer een stuk leuker geëindigd als dat ie begon :D Dinsdag maar es remleiding bestellen :thumbup: |
beautifull !
|
Nou zo beautifull vind ik die gare remleidingen niet :screwy:
Vandaag de achterdempers maar eens in elkaar gezet en eronder gehangen; Terwijl vrouwlief zich met de achteras bezig hield; Daarna de turbo maar eruit gesleuteld want die had ook meer speling dan me lief is :screwy: Nieuwe Bora straks :D |
Vandaag al es wat remleiding gemaakt van voor de tank tot aan de slangen naar de as :thumbup:
Die mooie Zimmermans zijn 8mm te groot :redface: Foutje van de verkoper, die gaf 280mm op, terwijl het 288mm is.....Ze horen eigenlijk onder een Ibiza of Polo TDI :rolleyes: Laat een maat van me nu zo'n ding hebben :cool: |
Goed bezig hoor, niet meer wegdoen als het af is....:D
|
All times are GMT +1. The time now is 03:13. |