heb net even op mjmautohaus.com gekeken leuke prijzen maar geen type 1 of diesel Jammer :(
ome dealert in dokkum van de week nog geweest 1 drukpen keerring,priceas keerring,messing busje voor drukpen en een 4 grilclips tataa 40 euries maarja ik wou even door met de bak maar je raad het al niet te vaak :screwy: |
Klopt het oudere spul leveren ze niet. Maar alles is Duits en OEM. Ik vind het knap dat het van VW in Duitsland naar Amerika en weer terug naar Europa verscheept kan worden en dan nog de helft goedkoper is. Weet je ook wat er bij de stealer blijft steken... Maar to the point; de kop zit er weer op en de distributie is klaar (zenuwachtig pielwerkje maar het is geslaagd:d). Morgen nog even de inlaat ed. erop schroeven en dan zal ik even een fotootje posten!
|
Spannend!! ;)
|
Afgelopen weekend nog even een paar uurtjes in de motor kunnen steken..
Op de foto is de carterpan eronderuit, die maak ik van binnen even goed schoon en van buiten weer netjes in de lak. Ook ben ik nog druk bezig met de motorkabelboom, de hele isolatie van de kabelboom laat los dus alle troep eraf en nieuw intapen met HPX vulcaniserende tape. Het VR6 deksel wordt straks zijdeglans zwart met waarschijnlijk de letters in de roze F&I kleur :screwy: en zo zijn er nog een tal van kleine puntjes wat moet gebeuren (oliekoelerdekseltje vernield, oliefilterhuis open zien te krijgen, thermostaathuis klaarmaken, versnellingsbak er weer achter enz. enz.) |
ik zou wel een andere krukas poelie pakke ik kom daar ook niet mee weg bij mijne
voor de rest ben je super bezig :D |
Quote:
lijkt me erg leuk! goed bezig :thumbup: |
Misschien de carterpan ook even in die kleur spuiten, kan je ook makkelijk in de gaten hoever ie van de grond af hangt :d
|
dat zal niet ver zijn denk ik :P
kreeg gister al rillinge toen ik onder de jetta in keek haha |
Hindert niks, schroefset is het woord :) en met 17 inch hoef ik niet überplat
|
schroefset heb ik ook indd, en heb nog een set 9j zomer wiele ligge dus omhoog zal die toch moete denk ik haha
|
Ik dacht aan 17 inch BBS Lemans met een mooi smal bandje. Velen vinden het wellicht aan de grote kant voor een mk2, maar 16 inch en onvoldoende verlaging omdat je anders over de grond sleept is ook niks..
|
Zijn die ouwe A8 velgen niks dan,
of gaat dat niet passen qua ET etc.. 17 inch lemans |
Vind ze zo afschuwelijk, doe mij maar grijs met een polijste rand :D. Die a8 velgen zijn 5x112 en d'r is weinig ruimte over voor adapters..
|
Vandaag vliegwiel, koppeing, versnellingsbak en carterpan gemonteerd. Van de week even het thermostaathuis en de motordraadboom afmaken en dan komen er weer wat foto's.
|
Goed bezig, kan niet anders zeggen dikke respect. :thumbup:
|
Quote:
Ging even om de maat pik! Jammer, maar vind le mans persoonlijk wat standaard.. Zal gerben even smsen wat ie vrijdagavond doet, dus dan hoor je wel of we langs komen! ;) |
ben benieuwd :D
hou het topic in de gate :thumbup: |
Je bent goed bezig, blij het zeker volgen ;)
|
Doe m'n best maar heb niet altijd evenveel haast en tijd. Daar is het ook hobby voor nouu :dIemand toevallig ervaring met een uitlaatsysteem voor mk2 VR6? Ik zit te denken aan spaghettispruitstuk, VR6 katvervanger, sportmiddendemper voor mk2 16v en een originele 16v einddemper voor de ori look. Kan dat?
|
Ik heb onder de jetta Spaghetti spruitstuk, katvervanger,geen midde demper, en een ori look einddemper op maat gemaakt ;)
en het hele zaakje is 63,5 mm RVS :D |
Normaal is de katvervanger VR6 en alles van 16v 55mm toch? Dus zou theoretisch gezien zo moeten passen. En wat voor ori rvs demper heb je?
|
Ik heb een GTI demper late make van rvs die met die pijpjes schuin
normaal is dat indd 54 of 55 maar ik heb een groupe a uitlaatsysteem vandaar 63,5 |
Okee ik zal nog eens goed kijken, het moet geluidstechnisch ook een beetje RDW toegestaan zijn nl.
|
Ja dat is waar haha
Dan zou ik er voor alle zekerheid ook maar effetjes een kat onder hange weet zeker dat ze daar over valle hun kennende heb ik met de gti toen ook gehad |
Mwa dat valt mee, na 1992 werd die pas verplicht en met een gezonde motor haal je die CO 0,5 % wel dacht ik
|
Ik hoop het :)
ik heb er ook geen kat onderhangen als die loopt zal ik hem eens aan de 4 gas meter hange |
Oke ben benieuwd, dan weet ik ook ff waar ik aan toe ben straks. Maar de staat van de motor is best belangrijk voor het CO(bv veel compressieverlies).
|
I know :)
voordat de motor uit de passat ging heb ik nog compressie gemeten dus vna mijne weet ik dat die goed is ik zal je op de hoogte houde wat het resultaat word |
Waar koop je dat spul trouwens as ik vragen mag? Zoek nog wat gebruikt spul voor mn blok; oliekoelerdeksel en zwarte afdekkappen waar de bougiekabels in klikken.
|
Quote:
spagetti met gruppe A loopt het lekkerst ;) |
Gewoon vanaf kat(vervanger) groep A voor een Golf 2 16v dus? Of mk3 systeem te pas maken? Is nog lang niet zover maar een beetje orienteren kan nooit kwaad ;)
|
Ik had een spagetti met een gruppe a die idd onder een 16v vandaan kwam is een 60.3mm systeem 2 dempers.
o ja zonder kat |
Had? Heb je die vr6 niet meer Roy?
|
Anyway, deze week ondanks de kou hier in de schuur toch nog een beetje opgeschoten. Alle aanbouwdelen gemonteerd en de kabelboom weer netjes ingetaped. Ik heb nu voor de motor nog het dekseltje voor de warmtewisselaar/oliekoeler, een uitlaatspruitstuk en de achterste kap voor de bougiekabels nodig. Dan de startmotor er nog even op en dan is de motor zover klaar voor inbouw :jacks:
Excuus voor de crappy telefoonkwaliteit foto's Dan nog to do: -Voorbalk zoeken voor Corrado/Passat -Radiateur voor Corrado/ Passat -Balk aanpassen voor de krukaspoulie -Uitlaat van voor naar achter -Kabelboom met computer op z'n plaats leggen -Homokineet bakzijde fixen Enzovoort :D |
Nice :D
ik blijf je volgen we zij ongeveer eve ver zo te zien :thumbup: |
Zo ongeveer wel :D Maar hoe heb jij de ECU er dan in liggen? Past bij mij wel maar ik vind het een errug krappe boel in de parafanbak ..
|
Dit moet er allemaal doorheen :screwy: :
En dan alles nieuw intapen |
Ik heb die er nu los in ligge omdat ik ook geen idee heb waar ik er mee naar toen moet haha
|
Past maar net, nu de kabelboom nog intapen |
Waneer gaat bij jou het blok erin ??
|
All times are GMT +1. The time now is 17:39. |