zeer sjieke oplossing.
handig voor mijn audi 80 ;) |
Quote:
Ik zou eerst er even onder kijken :thumbup: Die AAZ-voorpijp steekt nogal uit :D |
Quote:
hahaha! ja klopt, die steekt idd aardig uit... denk dat we eerst maar is een setje veren met 40/40 ofzo gaan proberen. this nodal een kostbare oplossing, en ik heb andere prioriteiten wat dat betreft :tongue: |
Ik had het graag gedaan, mede omdat MvD een prachtige Passat gebouwd heeft en ik iets dergelijks ook met de 80 voor ogen had...maar die voorpijp is bij jouw 80 de beperkende factor ;)
|
Quote:
we gaan het zien, heeft ook (nog) geen prioriteit :D ... maar in de toekomst zou het wel heel vet zijn :thumbup: even terug ontopic; MvD, hoe staat het ervoor met de montage? |
Nou, het vordert al lekker. :)
Heb de wielkast, draagarm en binnenspatbord rechtsvoor al mooi opgefrist en de veerpoot gemonteerd, zoals op de foto te zien. Hij heeft ook al even op zijn rechtervoorwiel gestaan en , goeiegenade! wat laag! :D |
Ziet er goed uit, ben benieuwd!
|
dat lijkt heel mooi te passen!
mooi afgewerkt enzo! het was een schroefset van AP voor de golf 2 toch? nog een specifieke uitvoering? mag ik je tevens vragen wat het verzinken koste? |
Nou, zo mooi past het niet... :( De pitmanarm moet wél nog verzet worden, want de wang van de band loopt er tegen aan... Dikke shit. Had ik niet op gerekend. Maar goed, het spul kan er dus weer onderweg en dan moet ik de boel modificeren. Zo zie je maar weer: Juich nooit te vroeg.. Het komt allemaal wel goed, maar niet zonder slag of stoot, haha.
|
Spoorverbreder plaatsen
|
Spoorverbreders zijn geen optie, daar is het verschil te groot voor, helaas.
Ik moet me nog even beraden over hoe en wat nu, maar ik vind vast wel een oplossing. Qua "hoogte" is het wel aardig, hij is 12 cm gezakt. Op de foto is ie iets te laag, er is niet mee ter rijden en sturen, maar iets hoger is wel te doen. |
Waaah! Laag! :thumbup:
|
BRUUT! Echt super stoer.
|
Ziet er zeker heel goed uit ...
maar hoe kon die pitarm nu in 1 keer tegen je wang aankomen eigelijk? |
Vind hem super uit zien zo laag! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
|
Ja, haha, het wordt er een héle andere auto van, op deze stand.
Die pitmanarmen moest ik verzetten om de stand van de stuurstangen te behouden, maar normaal zitten deze armen hoger dan het wiel, en raken ze nooit de band. Omdat de pitmanarmen naar voren staan, wijzen ze, zeg maar, iets naar buiten en raken ze nu dus de wang van de band.:( Had ik niet voorzien, mede omdat ik de Passat niet thuis had in de tijd dat ik alles aan het verbouwen was. |
Ziet er dik uit,en zeker laag met een schroefset gezien de rode airride heeft! :thumbup: |
En velgen met een andere ET-waarde gaan ook de oplossing niet zijn? Of moet je de pitman-armen sowieso verplaatsen vanwege de stuurstangen?
|
Quote:
Lijkt me ook een goede oplossing, deze velgen komen wel erg ver naar binnen! |
Quote:
verbreder en andere ET ... ? verder ziet het er wel heeeeeel dik uit zo :D :thumbup: |
ik denk dat ik dit topic maar eens blijf volgen!
|
Nee, andere velgen zijn geen optie.
Wat ik voor ogen heb, is een nagenoeg originele 32b, met alleen een nette, dikkere motor en plat op zijn snuit... :D Verder geen verprutsingen en verbouwingen. Ik ben zowieso niet zo'n "velgenliefhebber" en ga dus voor lekker origineel, dus ik wil hoe dan ook deze velgen eronder laten. De look dat je krijgt wanneer de wielkasten lekker ver over de (smalle)wielen heen 'hangen', is helemaal mijn smaak en dat is wat ik wil creeren. Bovendien heb ik deze velgen een tijdje terug net helemaal gerestaureerd en klaargemaakt. (gestraald en gepoedercoat en nette chroomdoppen) Dus ga ik de pitmanarmen aanpassen met waarschijnlijk een kleine spoorverbreder. |
pitmanarmen naar binnen draaien?
of hoe wil je dit gaan doen? snap je plan; vette look :D |
Spul is er weer onderweg en brengt nieuw licht op de zaak.:)
De pitmanarmen hoeven niet verzet te worden, gelukkig maar. Ik kan het wél reddden met spoorverbreders van 0,5 mm en wat metaal verwijderen van het uiteinde van de armen. Dan weer dichtlassen voor de stevigheid en afwerking. |
Quote:
Hele opluchting. Ik vroeg me nog af hoe je de schroefset vast hebt gezet aan de fusee. Die paste erin? Ik zit namelijk voor mezelf te denken om de pitmanarmen op hun plek te laten en vanaf daar schroefdraad. Ik hoef ook niet zo (extreem) laag als jou. Mede ivm een voorpijp die (letterlijk) roet in het eten gooit. |
Ja, idd, dat pastte erin. Niet direkt maar wel na wat bewerkingen.
Als je de pitmanarmen laat zitten, kan je met schroefdraadsleeves werken en daar een stugge veer met kortere schokdempers mee combineren. Wat er precies voor te koop is en wat het uiteindelijk brengt, heb ik geen idee van. De pitmanarmen los flexen en verzetten is op zich niet veel werk. Maar dan krijg je wel wat meer marge met de hoogteverstelling. |
Thnx!
Maar zat ook te denken om een complete schroefset te halen; makkelijker... Maarden de pitmanarmen gewoon laten zitten op hun orgineel plek; dus iets minder stelruimte. Maar het moet niet zo zijn dat ik hoger uitkom :p |
Kleine update:
Waar ik nu mee zit, is dat de achterkant niet zó laag kan/wil, dat de auto mooi recht staat. Aan de voorzijde heb ik alles redelijk op laagte, maar hij staat nu 'n beetje op zijn neus terwijl ik achter de boel op de bumpstops heb liggen..:S Dus ben nu bezig met drop-plates fabriceren. Trommel en ankerplaat heb ik gedemonteerd van de achteras en heb een technische bouwtekening gemaakt zodat ik ze bij een metaalbewerkingbedrijf kan laten maken. De naaf komt nu 7,5 cm 'hoger' op de achteras te zitten. Precies wat ik moet hebben. Gaat weer helemaal goed komen en mooie gelegenheid om meteen nieuwe remleidingen en remcilinders te monteren.:) (waren ook wel aan vervanging toe) |
Achterpoten van een Polo 6n of Golf 1 nemen, die zijn een stuk korter :thumbup:
|
|
Ja, idd, dat verschil liegt er niet om! Nou, ja, ik ga nu niet weer aan het wijzigen met de set, want mijn geldboom in de voortuin heeft de strenge vorst niet overleeft..:P
|
Lijkt mij persoonlijk een makkelijkere, veiliger en goedkopere manier dan je astappen te gaan verzetten ;)
|
+1...
lekker cheape polo poten proberen te scoren? |
Ik zou ook voor kortere veerpoten gaan. lijkt me niet echt lekker om de achterophanging zo aan te passen.
|
Tsja, misschien toch het overwegen waard... Mmh, effe zien wat ik ga doen dan.
|
Enige nadeel is, dat met nog kortere poten de stand van de achteras wel heel schuin word.
|
Dat is met de lange bomen van langsdraagarmen bij een 32b nie zo'n ramp :thumbup:
|
Nou, hier een updeetje..:
Had een ontwerp getekend voor de drop-plates en deze laten maken in de buurt. Ze passen perfect! De achteras had ik al helemaal voorbereid voor montage, ondertussen van de week nog een roestgaatje in de wielkast dichtgelast. :thumbup: En kijk! Dit is wat de bedoeling was, de naaf zit nu een centimeter of 7 hoger aan de as. Precies genoeg om niet op de bumstops te belanden en de auto iig mooi recht af te stellen. Ook heb ik nog schoortjes eraan gelast ter versteviging, deze heb ik niet aan de achteras gelast, zodat terugbouwen altijd zonder ellende te doen is. Zonet in het donker nog effe gauw een plaatje geschoten, waarbij ik erachter kwam dat de handremkabel nog wat verlegd moet worden, maar das niet 'n ernorm probleem. |
:thumbup: [vind ik leuk]
|
Ziet er goed uit :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 08:54. |