Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Larsje 's rode Jetta GL 1986 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67585)

larsje 08-04-2010 18:30

Ben aan het kijken op ebay voor een complete uitlaat.

Is er verschil tussen de uitlaten voor dunne en dikke bumpers? (einddempers)

larsje 12-04-2010 14:58

Om er maar even op terug te komen:

Quote:
Originally Posted by larsje
1. kun je het rubber in de dakgoot verven (zoja, waarmee?) of is het makkelijker (en goedkoper) deze compleet te vervangen?

2. Kun je de deurgrepen verven? (zoja, waarmee? heb nog bumperspray liggen, maar geeft dit niet af?)

3. Kun je de hemel opnieuw bekleden (plastic hemel)?
dus het huidige plastic van de schaal aftrekken en het met een stof of een kunstleer bekleden

4. Onder de voorruit, op het dash zitten een stuk of 8 gaten, het lijken wel bevestigingsgaten.. Waarvoor zijn deze gaten?

5. Verder als ik de auto start, dan moet ik een flinke dot gas bijgeven...dan start hij wel, maar dan loopt hij heel onregelmatig. Na een paar keer gasgeven is dit voorbij. Iemand een idee?

6.Ben aan het kijken op ebay voor een complete uitlaat.
Is er verschil tussen de uitlaten voor dunne en dikke bumpers? (einddempers)

larsje 13-04-2010 20:02

Zo, de vragen van bovenstaand lijstje zijn eigenlijk van ondergeschikt belang geworden :(

Ik wil de wagen namelijk zover als mogelijk apk klaar krijgen de volgende twee weken.

Het enige wat ik zeker weet dat er mis is zijn:

- uitlaat lek, hiervoor heb ik misschien een brug geregeld, zodat ik goed kan kijken wat mis is

- hele kentekenverlichting aan de achterkant mist. Ik heb dus 2 units nodig met glaasje, pakking en lampjes! (heeft iemand die toevallig liggen?)

vwjohnny 13-04-2010 20:25

Quote:
Zo, de vragen van bovenstaand lijstje zijn eigenlijk van ondergeschikt belang geworden :(

Ik wil de wagen namelijk zover als mogelijk apk klaar krijgen de volgende twee weken.

Het enige wat ik zeker weet dat er mis is zijn:

- uitlaat lek, hiervoor heb ik misschien een brug geregeld, zodat ik goed kan kijken wat mis is

- hele kentekenverlichting aan de achterkant mist. Ik heb dus 2 units nodig met glaasje, pakking en lampjes! (heeft iemand die toevallig liggen?)

als die kentekenplaat verlichting het zelfde is als van een golf heb ik waarschijnlijk nog wel 2 complete over weet zo de staat niet zou ik even moeten kijken want ze zitten in mn sloper ;)

larsje 13-04-2010 20:29

Quote:
Originally Posted by vwjohnny
als die kentekenplaat verlichting het zelfde is als van een golf heb ik waarschijnlijk nog wel 2 complete over weet zo de staat niet zou ik even moeten kijken want ze zitten in mn sloper ;)

die schijnen inderdaad hetzelfde te zijn

larsje 15-04-2010 17:57

Via t werk een brug geregeld :) bij een collega kan ik m erop zetten :D

Volgende week dinsdag komt er een tijdelijk (export) kenteken op voor 2 weken (gotta love germany :D ).
Aan het eind van die twee weken wil ik m rdw gekeurd hebben eigenlijk (kan t niet zelf doen, dus gaat mn pa)

Tegen die tijd wil ik ook de uitlaat lekvrij hebben.

EN nog een vraag. Ik zal hier ook nog een apart topic voor aanmaken,

Kun je de kat weghalen bij een gx (geregelde kat?)?????
Zoja, als je hem dan naar de apk brengt, krijg je m er dan nog door?
En dan nogwat.. als ik de kat weghaal voor ik naar de rdw ga, mag ik dan meer co% hebben?

RVH 15-04-2010 18:09

GX heeft geen geregelde katalysator toch, is compleet mechanische injectie dus met een lambda valt er niks af te regelen..
Ik zou de kat eronder halen.
Tot 30 september 1986 mag ie dan 4,5% CO hebben, daarna 3,5% (tot een bepaald jaartal, maar dat maakt voor jou dan niet uit)

larsje 15-04-2010 18:18

KE-Jetronic met geregelde Kat volgens mijn "R.H. Olving Vraagbaak Golf/Jetta KATALYSATORMODELLEN 1996-1991"

Edit: hoeveel mag hij met kat hebben, auto is van 4-86

Hier gaat het katverhaal verder:

Kat topic

larsje 21-04-2010 18:31

Zo, het verhaal van de jetta gaat natuurlijk verder!

Een tijdje terug heb ik een tweedehands koni schroefset gekocht :D
De verkoper wist er niets vanaf, had er zincspray op gespoten (ook op de draad :mad: ) omdat ze iets verroest waren. Blijken ze ook nog eens regelbaar te zijn ook!

Ondertussen weet ik dat 1 stelring aluminiumafval is. Deze probeer ik nu dus te regelen.
Zie hier: koni stelringen topic
Zoals ook al gezegd in dat forum,
Ik ben er nog niet uit welke kleur ze worden. Maar opgeknapt zullen ze worden!

Verder zit er een uitvoerkenteken op sinds gisteren, dus gaat ie volgende week het weekend mee naar NL voor een kenteken :D

Foto's heb ik nog niet, omdat ik geen camera heb, maar ze zullen zsm komen!

Als alles goed loopt wordt de uitlaat deze of volgende week gefixed. Ik hoop ervanaf te komen met zo'n tussenbuisje en firegum en evt. nog wat gungum.

SubdubberGT 21-04-2010 19:48

Je mag je kat er tussen uithalen ook voor de APK. Ik heb het ook bij m'n Jetta, geen problemen.. Als je U9 op je kenteken krijgt moet je hem wel behouden, maar aangezien je een K-Jetronic erin hebt liggen zal dit K6 worden op je kenteken ;)

larsje 21-04-2010 20:52

Quote:
Originally Posted by SubdubberGT
Je mag je kat er tussen uithalen ook voor de APK. Ik heb het ook bij m'n Jetta, geen problemen.. Als je U9 op je kenteken krijgt moet je hem wel behouden, maar aangezien je een K-Jetronic erin hebt liggen zal dit K6 worden op je kenteken ;)

Dus ookal heb ik een kat eronder, krijg ik geen U9 bij invoer?

larsje 24-04-2010 10:55

@#$%$^#$@!$$%^

De achterklep gaat WEER niet open!
Ik denk dat de cv het palletje niet verschuift, maar alleen t stangetje (dus dat t palletje los is van het cv stangetje.

Normaal zou je dan met de sleutel hem nog open krijgen, maar dat slot is kaput :(

edit: wat leuk is.. mn gereedschap ligt erin... dus dat wordt improviseren :shake:

larsje 26-04-2010 13:05

mn achterklep gaat weer open, het probleem was wat ik dacht dat t was. Heb het palletje iets samengeknepen, hoop dat t nu goed blijft. Ben ondertussen PRO in jetta achterklep openen zonder sleutel :P

verder nog een vrij dringende vraag:

Weet iemand of dit kan??

Bij een GX motor met KE-Jetronic de katalysator weghalen,
en daarvoor in de plaats de "hosenrohr" en vlammendover van een model zonder kat. verbouwen.

'T is vrij dringend, wil de spullen vanmiddag/vanavond bestellen!!!

larsje 27-04-2010 19:18

JIPPY!!!

Voor luttele 50 euro (en een stukje rijden, maar dat is onder het mom van testkilometers met de jetta geen straf) een oude-school jetta front, met slotvanger en lampen gescoord!

Helaas nog steeds geen fotocamera (morgen maar eens gaan kopen ofzo) dus heb alleen een foto van de adverteerder:

Paar keer goed op zn staart getrapt op de autobahn (180-185 op de teller) en rijd prima! ook op hogere snelheden, zelfs bij t decellereren (bij t remmen een beetje trilling in t stuur)

Alleen op 140 km een kwart tank leggetrokken... ben benieuwd wat er weer in gaat (morgen ff proberen) :P

larsje 28-04-2010 22:09

Jammergenoeg zijn de lampen die bij het jettafront zaten onbruikbaar.
Ook zijn er een paar clipjes (aan de bovenkant v.d. grille) afgebroken.
Weet iemand hier een goede oplossing voor?

Mn uitlaat is onderweg. Het wordt een stock "zonder kat" model, tot aan de middendemper.
De middendemper wordt vervangen door buis, en de einddemper blijft voorlopig zitten. Hier komen wel 2 rvs buizen (diam. 60mm) aan ipv het normale pijpje.

De Pul 28-04-2010 22:48

onbruikbaar?waarom?

larsje 29-04-2010 11:02

Quote:
Originally Posted by De Pul
onbruikbaar?waarom?

De stelschroef-moeren waren bijna allemaal kapot (dat is op zich nog goed te fixen) en de reflectoren waren helemaal mat-geoxideerd. Daarnaast zaten er in de opnamepunten van de stelschroeven flinke scheuren (braken al af als je ernaar keek).

Maar hier op t forum al een vervangend setje gevonden (voor alleen verzendkosten :D ). Maar hiervan schijnen de stelschroeven ook niet meer 100 te zijn. Eens kijken of we dat gemaakt krijgen!

p.s. Ik krijg van t weekend mn nieuwe camera, dus binnenkort komen er eindelijk foto's!

Gamble 16-05-2010 20:40

Imitatie-Duitser!

Hoe staat het nou met de Jet? Frontje er al in en al op APK of wat?

Foto's!!

larsje 17-05-2010 18:07

Quote:
Originally Posted by Gamble
Imitatie-Duitser!

Hoe staat het nou met de Jet? Frontje er al in en al op APK of wat?

Foto's!!

Nee kerel, sorry...
heb donderdag de homokineten vervangen en t voorste deel van de uitlaat.

Nu is t wachten tot pa naar de RDW met t ding gaat (zelf geen tijd voor).
Daarna klaarmaken voor de APK (middendempert vervangen en nog wat kleine dingetjes hopelijk).
Maak me alleen zorgen over de schokbrekers, maar dat zien we dan wel..

fotokes hier!!, alleen slecht belicht enzo maar voor de indruk ist prima!

larsje 19-05-2010 19:14

Mijn lijst:

- Slotje achterklep vervangen *moet nogsteeds, nog niet besteld/gekocht*
- Kenteken lamp-kapjes vervangen *gefixed :) tnx stijn*
- Nieuwe schuifdak bies *niet meer nodig, na inspectie bleek hij nog 100 te zijn*
- Chrome bies voor- en achterruit vervangen
- Ruitenwisserarmen spuiten
- Jetta grille en lampen monteren *al gekocht, moet alleen nog opgeknapt*
- Dakgootrubber vervangen of verven (kan dat? Zoja waarmee?)
- Uitlaat delen vervangen (kat weg & einddemper) *kat is vervangen, rest komt*
- Trekhaak netjes zwart spuiten
- Deurgrepen zwart maken (kan dat? Zoja waamee?)
- Chrome deurgreepkapjes polijsten
- Lak polijsten
- Sterretje in voorruit fixen
- Teledials bandjes geven en onder de auto schroeven
- Roest achterklep bijwerken & bijspuiten
- Roest voorspatbord bijwerken
- Roest antennegat bijwerken
- Verlagen
- Audio kopen & inbouwen
- Hemel netjes maken (opnieuw bekleden?)

De Pul 19-05-2010 19:34

ik zou het golf-front laten zitten;)
vind het wel leuk staan...
goed bezig!

larsje 19-05-2010 21:39

Quote:
ik zou het golf-front laten zitten;)
vind het wel leuk staan...
goed bezig!

Kopen??
Vindt het net een bmw lijken.. de kleur, de kont, de dubbele lampen...

larsje 28-05-2010 15:17

JIPPY!!
ondanks dat ik geen tijd heb voor de auto (door stage in WOB) heb ik een update!

3 juni wordt hij op kenteken gezet! ben benieuwd wat mn kenteken wordt!
(is iemand toevallig dat een beetje aan t volgen, hoe dat allemaal verloopt en over wat voor een tijd?)

Hoop de week erna hem apk te kunnen keuren en dan rijden na Budel!

Middendempervervanger is ook binnen, dus de uitlaat kan ook helemaal gefixed worden!

Volgend weekend weer eraan werken! (uitlaat io maken en ff apk punten controleren)

larsje 03-06-2010 16:58

Vandaag is de Jetta (begeleid door mn Pa) naar de RDW gegaan :D
Alles was okee (kan weinig mis gaan) bij de kentekenkeuring!

Nu op naar de APK! maar eerst kenteken binnen krijgen, platen laten maken enz.

EN ik heb vandaag hier in WOB bij "autohaus-wolfsburg" een setje kentekenplaathouders kunnen ontfrutselen (oftewel, netjes vragen en gratis meekrijgen)!
Precies op tijd dus:)

larsje 03-06-2010 17:04

Hier de kentekenplaathouders..
met het welbekende wolfje helemaal rechts (beetje slecht te zien door reflectie)

gti-er 03-06-2010 19:42

ziet er netjes uit! qua ophanging en wielen nog plannen? ;)

en oh ja.... wat zie ik daar rechtsachter staan (ook very nice!!!!) :cool:

LRR 03-06-2010 21:26

Leuke kentekenplaathouders, ik heb zelf nog 2 van die wolfje stickers liggen !!!

De Pul 03-06-2010 21:28

Quote:
Kopen??
Vindt het net een bmw lijken.. de kleur, de kont, de dubbele lampen...

ik heb op m'n jet al een golf-front steken;)
mooi dat je een kenteken hebt:thumbup:

larsje 03-06-2010 21:36

Quote:
Originally Posted by gti-er

en oh ja.... wat zie ik daar rechtsachter staan (ook very nice!!!!) :cool:
[img]http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/P513011404.jpg[img]

Pa heeft ook zo zn hobby (dezelfde als ik, alleen heeft hij wat meer te besteden :rolleyes: )

larsje 04-06-2010 22:59

Quote:
Originally Posted by gti-er

Gti-er, tnx voor t compliment..

Ophaning: Een nog op te knappen tweedehands KONI schroefsetje met hardheidsverstelling!

Wielen: Mat zwart gepoedercoate Teledials 6j voor en 7j achter met K&W adapters!
Banden: Voor Potenza's 165/50/15, achter 185/55/15 (bandenmaat kan nog veranderen als t niet mocht staan)

larsje 11-06-2010 19:35

Foto's van de RDW!

Is dus aan de onderkant nog ff wat werk om hem netjes te krijgen (zijn die banden van de brandstoftank, zijn die ergens nog vers te krijgen?)
En hier en daar wat plekjes..

Nu wachten op de papieren (duurt nu al een week en een dag!), en dan kan hij op voor de APK!

De Pul 11-06-2010 19:40

even demonteren,schuren en in de zwarte hammerite zetten.zien er nog heel niet zo slecht uit.gefeli met je kenteken!

larsje 11-06-2010 20:00

Quote:
even demonteren,schuren en in de zwarte hammerite zetten.zien er nog heel niet zo slecht uit.gefeli met je kenteken!

TNX!
Vind het alleen supervervelend dat ik helemaal geen tijd heb voor de auto..
I.v.m. stage.. Maar dat duurt nog 3 weken, en dan heb ik heel veel tijd voor de auto's (jetta en allebei de kevers krijgen aandacht hopelijk).. en een zomerbaantje (dus als iemand nog iets leuks weet voor de zomer omg. roermond)

Vandaag de radio besteld, en een compo setje, en radioroosters!

larsje 15-06-2010 15:52

Morgen gaat hij op APK keuring, ik ben benieuwd!! :cool:

Gamble 16-06-2010 09:43

Watvoor audio heb je besteld? Toch niet weer die blaupunkt sheiss he? :tongue:

Onderkant van de Jet kan idd nog wel wat verf gebruiken, maar als je straks draagarmen scraped, dan maakt het ook niet uit! :tongue:

larsje 16-06-2010 16:22

Fusion Scheisse heb ik besteld :D alleen subke nogniet, maar dat komt nog wel (doekoe probleem)

Maar..
De Jetta is afgekeurd..

En nadat mn pa zo lief was een achterwiellager te vervangen, ook goedgekeurd!!!

:jacks: :jacks: :woowoo: :woowoo: :wee: :wee: :cheers: :cheers: :dance: :dance: :drive: :drive: :drive: :drive:

En deze voor mn pa (ook omdat ik de 912 mag lenen om luchtgekoeld naar budel te cruisen)
:own:

SubdubberGT 16-06-2010 21:27

Zo en wat is je kentekennummer geworden?

Gerard Polo MK2 16-06-2010 21:57

:thumbup:

Dat je er maar meer kilometers mee mag maken als je vorige bolide!

larsje 16-06-2010 22:51

Quote:
Originally Posted by SubdubberGT
Zo en wat is je kentekennummer geworden?

Ik zit in de LRG serie... nu is de Jetta wel wat groter dan de Golf, dus L(a)RG(e) past er wel bij.. en heeft vooral betrekking op de kofferbak (kun je in kamperen volgens mij)

Quote:
Originally Posted by Gerard Polo MK2
:thumbup:

Dat je er maar meer kilometers mee mag maken als je vorige bolide!

Zeker weten, dat dat de bedoeling is!
En er komen een paar (zichtbare en onzichtbare) diefstalbeveiligingen op! Dit gebeurt me geen tweede keer!

Armourplates zijn al binnen!
Wat er voor de rest aan beveiliging op komt houd ik voor mezelf! :cool:

Volgende week rijd ik ermee naar die Heimatt! En gaat een deel van de audio erin!
En dan hopelijk net voor de volksdubb de porsche wielen eronder!

Pic's komen zodra ik bij de auto ben en foto's kan maken!

larsje 21-06-2010 18:12

Hij staat goed en wel hier thuis :D

Nu wil ik alleen ori. sleutels laten namaken, en heb de sleutelcode nodig. Waar vind ik die precies (weet ergens op de handgreep.. maar waar?)

Ben nu de audio en de armour plates in aan t bouwen.
In de loop van deze week of volgende week eens kijken naar de schroefset (tis de vraag of ik t red voor de Volksdubb)

Nu weer gauw draan! :thumbup:

Fotokes komen wel!

All times are GMT +1. The time now is 14:04.