Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Digifizz 16V (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67157)

breadfan83 06-05-2010 00:40

Quote:
Originally Posted by FGizmoS
Vandaag ook ontdekt dat er een haasje opzit. Toen ik die witte plastiek kap afdeed kwam het haasje tevoorschijn.

Maar hier heb je je antwoord al. ;)

FGizmoS 07-05-2010 00:54

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Maar hier heb je je antwoord al. ;)

Ik had het over die kabelboom hoe je kan zien of deze pl of kr is.

breadfan83 07-05-2010 03:50

Dat zie je als 't goed is aan de computer.

De KR heeft er maar twee, waarvan eentje een groene ronde stop heeft. De PL heeft er drie, waarvan eentje een gele ronde stop heeft.

De kabelbomen zijn ook anders uiteraard, maar om effe snel uit te leggen welk stekkertje je bij welke boon waar hebt gaat iets te ver. :tongue:

FGizmoS 07-05-2010 12:46

Er zijn maar 2 computers maar ik zal nog ff kijken naar de stop.

FGizmoS 07-05-2010 18:10

Quote:
Dat zie je als 't goed is aan de computer.

De KR heeft er maar twee, waarvan eentje een groene ronde stop heeft. De PL heeft er drie, waarvan eentje een gele ronde stop heeft.

De kabelbomen zijn ook anders uiteraard, maar om effe snel uit te leggen welk stekkertje je bij welke boon waar hebt gaat iets te ver. :tongue:

Daarstraks eens gekeken en aan dat kabelboompje zitten 2 computers. 1 grote met nog een stekker aan de bovenkant en 1 kleinere computer.
op 1 van de 2 staat jettronic en op 1 van de 2 zit een gele ronde stop dat de grote van een 2 euromunt is.

2 computers kloppen dus maar de stop is geel ipv groen.

breadfan83 07-05-2010 19:12

Dan gok ik op een missende computer... maar zeker weet ik het nu ook niet meer...

Verkoop de spullen gewoon aan Rob, dan kan ik hier om de hoek effe kijken als ie van Oostenrijk terug is. ;)

FGizmoS 07-05-2010 19:32

Quote:
Dan gok ik op een missende computer... maar zeker weet ik het nu ook niet meer...

Verkoop de spullen gewoon aan Rob, dan kan ik hier om de hoek effe kijken als ie van Oostenrijk terug is. ;)

Dan moet jij maar zeggen dat ie dat moet kopen.
Ik heb wel nergens nog een stekker over.
Misschien is die stop gewoon bouwjaar afhankelijk. Wat is er eigenlijk anders? De ecu's of de kabelboom zelf?
Misschien moet je anders eens een foto doorsturen van het geen jij nodig hebt.
Ik denk eigenlijk wel dat alles van een kr is hoor ofwel moet de ecu anders zijn.
Het chassis en de motor waren toch kr.

breadfan83 07-05-2010 19:36

Kan ook dat het gewoon KR is.

De mijne is in ieder geval van een PL, en dat is behoorlijk anders dan die van de KR... heb ik helaas moeten ondervinden.

Als Rob je heeft gezegd dat ie het setje wil overnemen, ga ik er wel van uit dat ie dat ook doet. ;)

FGizmoS 09-05-2010 01:39

Na de 16de zal ik dat weten. Dan kan ik eventueel die kabelboom en ECU's mee opsturen en kan jij bij hem gaan kijken.

Style 09-05-2010 09:25

Zie hier voor de zelftest:

http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta/digifiz.html

FGizmoS 09-05-2010 12:40

Dat had ik ondertussen al gevonden. Misschien stel jij je beter eens voor.

Style 09-05-2010 20:08

Bij deze gedaan wist niet dat je boos werd,dacht je te helpen ;)

Jel Golf 2 GTI 11-05-2010 02:42

Quote:
Dit k'nijn dus:

bedankt voor de info :thumbup:

FGizmoS 12-05-2010 11:09

Nog eens uppen.

robveedub 17-05-2010 21:38

vandag met FgizmoS afgesproken dat ik alles mee neem op weg naar of terug van Charly's...

@Chris: ben jij op zoek naar een complete KR boom of begrijp ik dat je voor de digifiz ook een andere kabelboom hebt voor een KR of PL?

@FGizmoS: bedankt voor 't vertrouwen nadat er zoveel mensen afgehaakt zijn...

breadfan83 17-05-2010 22:26

Ik heb een complete kabelboom voor de Digifiz inclusief zekeringenkast voor de PL. D'r zit echter een KR in de auto. De motorkabelboom van de KR en PL zijn uiteraard helemaal verschillend, dus het past voor geen meter op 't blok. :chair:

Had gedacht gewoon de motorkabelboom om te steken (dus de motorboom van de Fiz te vervangen door de motorboom van de KR), maar een deel hiervan gaat, in tegenstelling tot de standaard kabelbomen, eerst naar de tellerbak, en dan pas door naar de motor. Dit moet ik dus eerst aanpassen voor ik alles werkend krijg...

robveedub 04-06-2010 09:38

@FGizmoS: zou je me even een pm of sms terug kunnen sturen.
beetje vervelend dat je me eerst over een kam scherrt met alle mensen
die reageren maar uiteindelijk niets meer van zich laten horen...

we hebben afgesproken dat ik op weg naar of terug van charly's a.s.
zondag 6 juni het hele spul zou komen halen. ik vind 't te veel geld
om ongezien alles te laten verzenden ( daarvoor heb ik al te veel kapotte
digifiz's liggen, haha )

ik heb je deze week al twee keer een sms gestuurd zonder reactie,
wellicht is daar een reden voor....anders zou ik 't een beetje jammer vinden !!!

breadfan83 04-06-2010 09:42

Haha, had je net een PB gestuurd met de vraag of je de teller al binnen hebt. :D Antwoord heb ik dan al. ;)

robveedub 04-06-2010 09:59

misschien heeft ie een nieuw telefoonnummer....???

robveedub 05-06-2010 12:51

de reden is waarschijnlijk de communicatie tussen belgisch en nederlands netwerk,
heb 'm inmiddels aan de lijn gehad en ga 't spul zondag halen...

robveedub 06-06-2010 22:30

jammer, erg jammer allemaal...
nadat de verkoper een verhaal bij me deed om iets te laten weten als ik geen interesse had omdat ie veel belovers maar uiteindelijk afhakers had, vandaag een dagje charly's gecombineerd met het afhalen van de digifiz.

hele zondag werd geen telefoon opgenomen, bij aankomst op het afgesproken adres en tijd bleek mijnheer niet thuis en z'n broer wist te vermelden dat ie bij z'n vriendin zat
en z'n telefoon vergeten was...

dan zou je verwachten dat mijnheer zegt dat ie alsnog even naar huis komt om zijn digifiz voor een toch al niet zo'n misselijke prijs te verkopen of op z'n minst z'n broer om hulp vraagt, wat krijg ik als antwoord?

"kun je tot vanavond wachten want dan ben ik weer thuis" !!!
ik dacht 't niet, 't scheelt dat er in de buurt bij charly's nog wat te beleven was anders was ik 220km enkele reis voor niets gereden !!!

't is niet mijn topic maar kan wat mij betreft gesloten worden en mijnheer bekijkt maar
waar ie z'n digifiz kwijt komt...in elk geval niet mee aan mij !!!

breadfan83 06-06-2010 22:59

Ben je lekker mee dan.... :screwy:

Toch nog maar effe een PB gestuurd om te zien of de motorboom ook los weg gaat, anders alsnog effe bij Longstreet langrijden binnenkort. :D

chris 06-06-2010 23:06

Te triest dit...en zeker als meneer al 3 maanden aan het leuren is met dat spul....

FGizmoS 07-06-2010 00:51

Quote:
Originally Posted by robveedub
jammer, erg jammer allemaal...
nadat de verkoper een verhaal bij me deed om iets te laten weten als ik geen interesse had omdat ie veel belovers maar uiteindelijk afhakers had, vandaag een dagje charly's gecombineerd met het afhalen van de digifiz.

hele zondag werd geen telefoon opgenomen, bij aankomst op het afgesproken adres en tijd bleek mijnheer niet thuis en z'n broer wist te vermelden dat ie bij z'n vriendin zat
en z'n telefoon vergeten was...

dan zou je verwachten dat mijnheer zegt dat ie alsnog even naar huis komt om zijn digifiz voor een toch al niet zo'n misselijke prijs te verkopen of op z'n minst z'n broer om hulp vraagt, wat krijg ik als antwoord?

"kun je tot vanavond wachten want dan ben ik weer thuis" !!!
ik dacht 't niet, 't scheelt dat er in de buurt bij charly's nog wat te beleven was anders was ik 220km enkele reis voor niets gereden !!!

't is niet mijn topic maar kan wat mij betreft gesloten worden en mijnheer bekijkt maar
waar ie z'n digifiz kwijt komt...in elk geval niet mee aan mij !!!

Ik was inderdaad bij mijn vriendin maar om even 250km te rijden om naar huis te gaan zie ik ook niet zitten.

Erik 07-06-2010 11:08

Quote:
Originally Posted by FGizmoS
Ik was inderdaad bij mijn vriendin maar om even 250km te rijden om naar huis te gaan zie ik ook niet zitten.
Er was een duidelijke afspraak gemaakt ....
Maarja, nu is het ook begrijpelijk dat je zo lang dit spul te koop hebt staan zonder foto's. :shake: :shake:

robveedub 07-06-2010 23:07

je had op z'n minst kunnen aangeven dat je zondag niet aanwezig zou zijn en dat je vriendin ver weg woont. misschien waren we er dan samen wel uit gekomen. nu is het en principezaak geworden en zoals andere al eerder schrijven: ik ben een man van m'n woord, helaas kan ik dat niet van iederen zeggen op dit forum !!!

als je er nog eens van af wil moet je voor mij toch met een heel andere prijs komen...
of je moet 't me komen brengen, kan alleen zijn dat ik die dag effe bij "m'n vriendin ben"

baal er flink van omdat ik 't gewoon geen steil vind !!!
laten we er nu maar over ophouden...

Typ 81 07-06-2010 23:31

Schandalig zeg ik je.

FGizmoS 08-06-2010 16:27

Mijn vriendin woont niet ver. Ze had enkel een weekendje Ardennen geboekt

breadfan83 08-06-2010 18:56

Heb je m'n foto's al?

Puc 02-10-2010 16:16

Quote:
vandag met FgizmoS afgesproken dat ik alles mee neem op weg naar of terug van Charly's...

@Chris: ben jij op zoek naar een complete KR boom of begrijp ik dat je voor de digifiz ook een andere kabelboom hebt voor een KR of PL?

@FGizmoS: bedankt voor 't vertrouwen nadat er zoveel mensen afgehaakt zijn...

dat is RAAR ik heb die rommel hier op 16/5/2010 betaald en nog steeds niets ontvangen?

kent eigenlijk iemand die kerel?
aan de telefoon niets dan praatjes, het was niet verzonden was blijven liggen op de post.
nu zou het na 4 maand op de post te liggen toch verzonden zijn 2 weken geleden.

Tot heden nog steeds niks....
begin er eigenlijk beetje pissig van te worden.

Quote:
de reden is waarschijnlijk de communicatie tussen belgisch en nederlands netwerk,
heb 'm inmiddels aan de lijn gehad en ga 't spul zondag halen...

Rob er scheelt helemaal niks hoor met dat nederlands-belgisch netwerk..
Belgie-belgie lukt ook niet.

Maandag dien ik klacht in...
oplichterij hier

Dutch_Jetta_GT 02-10-2010 16:26

Verdomme Puc,..

Eerst dat gedoe met Rob en nu ben jij degene die gebeten is,..

Dit ruikt inderdaad naar oplichterij, gunstige prijs, maar nooit geen foto gezien te hebben...

Succes met de verdere afhandeling, keep us posted! Oplichters hoeven we hier niet te hebben!

breadfan83 02-10-2010 16:35

Toevallig hadden we het hier gisteren nog over... Lekker dat je dan bij zo'n knakker aan de deur staat voor zo'n teller en meneer niet thuis is, terwijl iemand anders de spullen al betaald heeft en er nog niks de post op is gegaan. :screwy:

Puc 02-10-2010 16:35

vertrouw het ook niet echt...
wou hem eerst nog zelf ophalen he, zegt hij maar ik stuur em wel op.

maar ben sowieso niet van plan men geld te laten schieten.

Puc 02-10-2010 16:38

Quote:
Toevallig hadden we het hier gisteren nog over... Lekker dat je dan bij zo'n knakker aan de deur staat voor zo'n teller en meneer niet thuis is, terwijl iemand anders de spullen al betaald heeft en er nog niks de post op is gegaan. :screwy:

idd toen ik dat net zag begon ik toch wat te koken....
dacht 500 + post's op dit forum, dat moet wel te vertrouwen zijn. Not....

heb al meer dan 100x iets gekocht via internet uit verschillende landen, nooit iets mis.

en nu gekloot door men eigen volk..

Puc 02-10-2010 17:01

gregory heeft toch facebook en netlog, zen woonplaats enz staat op facebook..
nog een beetje zoeken, we komen er wel :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 10:37.