Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Jettaracing's variant Mk3 part II (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66780)

variejantje 06-04-2010 11:37

Netjes hoor, maare, een klein schroevedraaiertje, een klein tikje vanaf de achterzijde en het glaasje lagij mij in 4 kleine stukjes, lampje op de kop de stukjes er uit rammelen en klaar, ik begrijp dat het in mijn geval meer geluk als wijsheid was....

jettaracing 06-04-2010 21:23

Quote:
Originally Posted by variejantje
Netjes hoor, maare, een klein schroevedraaiertje, een klein tikje vanaf de achterzijde en het glaasje lag bij mij in 4 kleine stukjes, lampje op de kop de stukjes er uit rammelen en klaar, ik begrijp dat het in mijn geval meer geluk als wijsheid was....

Ja, soms zit het inderdaad mee ,maar bij de mijne lagen de oranje glazen al los evenals de glaasjes die daar weer voor zitten ,er zit nu alleen nog het kunstof buitenglas voor , en als het allemaal los zit kun je het stuktikken met een schroevendraaier wel vergeten ,dan word het breken slijpen en dremelen geblazen ;) , maar dat valt allemaal onder de naam;hobby :thumbup:

Johan-dtc 30-04-2010 12:37

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Ja, soms zit het inderdaad mee ,maar bij de mijne lagen de oranje glazen al los evenals de glaasjes die daar weer voor zitten ,er zit nu alleen nog het kunstof buitenglas voor , en als het allemaal los zit kun je het stuktikken met een schroevendraaier wel vergeten ,dan word het breken slijpen en dremelen geblazen ;) , maar dat valt allemaal onder de naam;hobby :thumbup:

en heb je er oranje lampjes ingedaan?
komt dan de oranje gloed niet terug?
ben van de week ook ff bezig geweest, en heb de glaasjes eruit en er oranje lampen ingedaan, maar door de refelctie heb je weer een oranje gloed

jettaracing 30-04-2010 12:53

Ik heb er geen oranje weer in gedaan ,maar gewoon 'witte' lampen.

Ik heb ook wel 2 setjes liggen van die 'chroom' lampen ,die pas oranje opschijnen als ze aangaan , maar dan heb je nog die oranje gloed als de stadslichten aanstaan .

En volgens de apk regels mogen ze wit knipperen aan devoorzijde , dus bij de apk is het geen probleem .
En ik heb nogal een hekel aan (zichtbaar) oranje :thumbup:

Alberto 30-04-2010 14:47

Quote:
En ik heb nogal een hekel aan (zichtbaar) oranje :thumbup:

en dat op koninginedag :D

jettaracing 30-04-2010 21:32

Quote:
Originally Posted by Alberto
en dat op koninginedag :D

Ben nu eenmaal niet zo voor oranje (de kleur dan he :thumbup: )

Sinds vorige week zitten de 17 incher's van de zwarte er onder .
De andere wieln worden nog gespoten in autolak ,en er moet dus nog 1 nieuwe band omheen .

Vanavond nog snel even wat foto's geschoten :D

En ja ,ik heb m vanmiddag ook nog even lichtjes gepoetst :tongue:

jetta mk1 '82 30-04-2010 22:07

de variant staat er netjes bij kerel!

Quote:
ik heb nogal een hekel aan (zichtbaar) oranje :thumbup:

dan ben je vast geen dubclub fan :D

jettaracing 01-05-2010 08:15

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
de variant staat er netjes bij kerel!

dan ben je vast geen dubclub fan :D

:lmao:

jettaracing 23-05-2010 22:10

Met dit ,

en wat uurtjes werk krijg je dit resultaat ...........

afgewekt met een laagje Nxt 2,0 van mequiars , een spiegelglad resultaat .........

:rock: :rock: :rock:

Beetlefreak 23-05-2010 22:36

Ouwe poets-fetisjist :D:D Mooi werk hoor...

Mister Cool 23-05-2010 23:53

Jij poetst je auto's echt bijna net zo vaak als je tanden :D. Ziet er weer keurig uit wytze!

Ibibi 24-05-2010 11:49

Sjut er wer kreas ut wytze...

Maar wat is jou ervaring over de duurzaamheid van die NXT 2.0?

Prachtige look, maar na een week of 2 al bijna geen beading meer en na een maand kun je wel weer.
Top nu de nxt 2.0 af met een laag Colonite... (zit er iets langer op nu 1.5 maand) :)

Alberto 24-05-2010 12:40

op die auto's ziit zo veel mequiars die gaan wel 6 jaar mee :D

Jetta MaNiA 24-05-2010 16:11

Quote:
Originally Posted by Ibibi
Sjut er wer kreas ut wytze...

Maar wat is jou ervaring over de duurzaamheid van die NXT 2.0?

Prachtige look, maar na een week of 2 al bijna geen beading meer en na een maand kun je wel weer.
Top nu de nxt 2.0 af met een laag Colonite... (zit er iets langer op nu 1.5 maand) :)

Hier ben ik het wel mee eens, is ook mijn ervaring. Na 2 a 3 weken is het "gladde" er zeker af!

LuNaChIcK 24-05-2010 16:46

En in vergelijking met de 1.0 versie dan? beter of slechter?

gr. Berend.

jettaracing 24-05-2010 17:27

Zolang je de waslaag goed aanbrengt , dus op een goed voorbehandelde ondergrond .Dus eerst goed de auto wassen !
Dwz een mooi schone laklaag hebt verkregen, voorbehandeld met een klei

( ;) ) of een cleaner

(met vale lakken ),of een polish(om de lak goed voor te behandelen )

,zodat de laklaag goed schoon is en de was zich er goed op vast kan hechten .
En dan de waslaag onderhouden met een goed bijpassend autowasmiddel , dus bij de Mequiars Nxt 2.0

dus ook de bijbehorende autoshampoo gebruiken !

En niet bij de 1e de beste wasbeer/wasmol of weet ik wat voor carwash de zeep gebruiken die daar uit het apparaat komt ,dus ook niet die eruit de borstel komt !!!!!!!

Want deze soorten zeep die daar word gebruikt bevat een deel ontvetter ,en dat haalt de waslaag gewoon van de auto , ook de bumperbeschermingsproducten gaan ermee af!!!
Ik heb het nu een paar keer getest , en dat was het duidelijkst te zien de rode jetta , die was heel mooi rood ,en bleef ook heel mooi de diepe glans behouden , totdat ik de auto eens had gewassen bij een carwash ,gewoon in de wasbox ,even snel om het zout eraf te spoelen met de schuim en zeep die daar uit de apparatuur kwam ..............

Ik kon de dag erop de hele auto weer doen , hij zat vol vegen en doffe plekken , en je kon gewoon voelen dat de hele waslaag er op sommige plekken eraf was gegaan :eek:

Dus ik spoel de auto er alleen afmet de Wax en glansdroger , maar gebruik de zeep producten niet meer , die zijn mij veel te agressief .
Ik neem zelf mijn emmertje water mee en de spons met de Nxt autoshampoo , dan blijft de werking van de was véél langer mooi!!

Zoals al vaker gezegt , als je de producten gebruikt zoals het is aangegeven is het systeem erg goed , maar wijk er niet teveel van af , vooral met agressievere zepen zoals in de wasboxen ,daar zit heel vaak een ontvetter is !

Jetta MaNiA 24-05-2010 17:56

Edit, antwoord is reeds gegeven :thumbup:

jettaracing 24-05-2010 17:58

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Edit, antwoord is reeds gegeven :thumbup:

Quote:
Dus ik spoel de auto er alleen af met de Wax en glansdroger

:thumbup:

Jetta MaNiA 24-05-2010 18:08

Meteen maar even een fles ophalen van de week.

Sta elke week bij de wasmoll met een "aktief schuim" programma.
Nooit geweten dat die mijn NXT was aan het opvreten was:p

Arnaud 24-05-2010 18:28

Da's wel een goeie beschrijving die je daar geeft Wytze, nog nooit zo bij nagedacht eigenlijk.

Zo'n kleibehandeling is wel erg effectief ja, wordt de lak echt eng glad van!

Beetlefreak 24-05-2010 18:58

Wytze, waarom werk jij niet bij Meguiars...

jettaracing 24-05-2010 20:24

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Wytze, waarom werk jij niet bij Meguiars...

Maak iid wel veel gratis reclame ja ............maar eens mailen met ze,misschien een service point in driesum openen :D

jettaracing 29-05-2010 21:04

Vanmorgen nog even beziggeweest met de golf ,want de achterdemper was aan vervanging toe , en ben toevallig een mooie gave Tdi demper tegengekomen op de sloop!

De oude was compleet doorgeroest , en de TDI demper paste er zonder aanpassingen onder , de diameter van de uitlaat was zelfs gelijk !

De oude situatie

de 2 dempers naast elkaar

Zo staat t onder de auto ,vind t een stuk cleaner staan iig !

Ook de spiegelkappen deze week even meegespoten in de kleur :thumbup:

jetta mk1 '82 29-05-2010 21:10

hij is er weer een stuk mooier op geworden ;)

Neill_s 29-05-2010 21:54

tdi demper staat netjes ;) Welke kleurcode is deze variant?

jettaracing 29-05-2010 22:13

Quote:
Originally Posted by Neill_s
tdi demper staat netjes ;) Welke kleurcode is deze variant?

Lc6p , dragon green pearl effect :thumbup:

Neill_s 29-05-2010 22:16

Het leek wel op "mijn" kleur op deze foto's, LC6V grün perleffect. Maar toen ik even verder terug las zag ik dat de auto uit 96 is, die kleur was er toen al niet meer.

jettaracing 17-07-2010 07:16

Nog even een kleine Update, de golf 2 weken terug voor de APK geweest , en er in 1 keer door , kreeg zelfs nog een compliment van de keurmeester over de goede staat van de auto :thumbup:

En (zoals te lezen in t topic van de zwarte vari) wilde de vrouw ook graag bijpassende autostoelen voor de kids , dus ben nog even creatief geweest gisteravond ;)

René 17-07-2010 11:29

Quote:
Nog even een kleine Update, de golf 2 weken terug voor de APK geweest , en er in 1 keer door , kreeg zelfs nog een compliment van de keurmeester over de goede staat van de auto :thumbup:

En (zoals te lezen in t topic van de zwarte vari) wilde de vrouw ook graag bijpassende autostoelen voor de kids , dus ben nog even creatief geweest gisteravond ;)

:own:

stn1 17-07-2010 19:44

mooi hoor, toch een nette oplossing voor een noodzakelijk iets

jettaracing 18-08-2010 13:20

Weer terug van vakantie ,en heb nog een weekje vrij ,dus maar weer even aan de hobby geweest , en de roest van de groene variant aangepakt :thumbup:

Het was ook de enige roestplek op de hele auto ,en dat is toch wel heel uniek voor een Mk3 tegenwoordig :eek:

Het ging dus om deze plek op het voorscherm :shake:

Na demontage van de modderkuip en wielkastverbreder kom je dit tegen :eek:

En dan zie je wat er gebeurt met al dat vochtige zand en bladeren .........

En dan is er maar 1 oplossing met roest , en dat is de zaag erin :rock:

En dan zie je dat de roest (in de meeste gevallen) mooi tot onder de lijst blijft ,en dit best een goede oplossing is !

En gelukkig was de dorpel nog in hele mooie staat , er zat maar 1 klein plekje op ,en na een beetje slijpwerk was dat ook verdwenen :thumbup:

En had maandag al een voorscherm voor donorblik opgehaald , en dat scherm was echt als nieuw!!!!!

Netjes passend gemaakt er erin gelast , niet te heet ,anders moet je t hele scherm spuiten ,dus rustig aan lassen ,

netjes afslijpen en in de primer

Lichtjes aftoppen en in de kleur en blanke lak

Zo , weer opgebouwd , voorzien van liters :tongue: tectyl , en kan ie weer jaren mee , en ben ik m'n roest kwijt :thumbup:

Ook de beide nieuwe dorpelzijafdeklijsten gemonteerd , al hoefde er op de linkerzijde eigenlijk geen nieuwe op , want die bleek bij nader inzien nog als nieuw ;) , dus heb nog mooi een nieuwe op voorraad :cool:

Alberto 18-08-2010 14:32

wel ff de modder verwijderd aan de andere kant ?
tjemig wat blijft daar wat sooi zitten .

maar een standaard werkje van maken , voor de winter even je modder kuipen los
en schoon maken

Rallyegolf20vt 18-08-2010 15:23

Keurig Wytze , dat ziet er weer super uit :thumbup:
En dat met minimale materialen en middelen ;) Petje af hoor!

Jetta MaNiA 20-08-2010 06:38

Quote:
Originally Posted by Alberto
wel ff de modder verwijderd aan de andere kant ?
tjemig wat blijft daar wat sooi zitten .

maar een standaard werkje van maken , voor de winter even je modder kuipen los
en schoon maken

Daar zeg je wat Alberto, als je dit zo ziet is dat geen overbodige luxe!

Vakwerk Wytze! As usual :thumbup:

lager 20-08-2010 07:37

klopt daardoor rotte alle golf 3 schermen daar weg.

Thomas 20-08-2010 08:24

Heb het ook meegemaakt.
Toen ik mijn golfje had gekocht van de vorige eigenaar was hij nog roestvrij.
Toch voor de zekerheid overal een grondige poets- & inspectie beurt gegeven.

Het rechtse voorscherm was onderaan dicht geplooid waardoor de modder zich al tot in de helft van het scherm mooie had opgestapeld, een heel emmerke met zand is daar uit gekomen :screwy:

Nu heb ik ook al sporen van roest op deze plaats en dit zowel links al rechts...

jettaracing 05-09-2010 18:13

Is iid een kwaal van de Mk3'en jammer genoeg ......

Maar de groene is iig weer gaaf , heb m dit weekend weer voor t eerst weer even gewassen (vrouwen maken ze wel vies hoor :tongue: ) en vanmiddag nog even met de familie het bos in geweest te Driesum , vond het wel een leuk plaatje ,zo'n groene auto en een groene omgeving ;)

Blending in together with nature itself.......... :thumbup:

René 05-09-2010 19:31

Blijft ook een superkleur dat Dragongreen. Mijn ouders hebben ook een Golf 3 gehad, rolling stones uitvoering in die kleur. Wat een mooie kleur was dat om te poetsen :)

jettaracing 26-09-2010 20:01

Ook voor dezegolf liggen de 'winterwielen" al klaar , ik heb de velgen die onder de auto zaten toen ik m kocht dit weekend gespoten met basislak en 2k blanke lak , en heb laatst nog een hele goede Dunlop band van een collega gekregen ,dus is deze set weer netjes en compleet !

De Nankangs worden ook iets minder en dan kunnen de velgen die er nu onder zitten ook een opknapbeurt krijgen , want die hebben al weer wat steenslag opgelopen de laatste 2 jaar .

T!m 28-09-2010 12:35

Die zijn netjes opgeknapt. Ziet er verdomd goed uit :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 19:36.