Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf mk1 Cabriolet 1.6D (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44053)

Jurgen Santana 29-07-2008 21:35

Quote:
Originally Posted by Nas
Verder vandaag de claxon geplaatst in het dashboard en nu is de auto klaar voor de keuring a.s. dinsdag.

Ze zullen wel schrikken bij het RDW als ze de toeter testen :)

Nas 30-07-2008 14:24

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Ze zullen wel schrikken bij het RDW als ze de toeter testen :)

:lmao: :lmao: :lmao:

Scherp scherp... ;)

De drukknop voor de claxon, welke netjes onder de motorkap zit..
Wel een actie eigenlijk :P

Heeft iemand nog ideetjes voor de velgen...

Heb thuis nog wel wat setjes liggen (16 inch staal/Borbet A 16x9/Honinggraat)
Maar vind deze setjes niet passen bij de auto, die honinggraatjes misschien wel, maar die zijn eigenlijk te breed (loopt aan bij inveren achter...met drie man) .. komen van een BMW af origineel.

Als iemand nog een leuk idee heeft.. laat maar horen :)

Marcski 30-07-2008 14:40

Quote:
Originally Posted by Nas

dat is dan weer niet handig...

Nas 30-07-2008 15:47

Quote:
Originally Posted by Marcski
dat is dan weer niet handig...

dusss... :)

Drukknop -> Dashboard
Claxon -> Onder de motorkap..

verder nog wat slimmerikken hier? :p

Samurai 30-07-2008 16:52

Quote:
Originally Posted by Nas
:lmao: :lmao: :lmao:

Scherp scherp... ;)

Wel een actie eigenlijk :P

Maar vind deze setjes niet passen bij de auto, die honinggraatjes misschien wel, maar die zijn eigenlijk te breed (loopt aan bij inveren achter...met drie man) .. komen van een BMW af origineel.

Schmidt modernline!!! :D

Nas 30-07-2008 18:11

Quote:
Originally Posted by Samurai
Schmidt modernline!!! :D

Neeeeeee.. is al gedaan op een cabrio :p

frank77 31-07-2008 11:47

Quote:
Originally Posted by Nas

Misschien is dit wat ???

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44617

-Frank- 01-08-2008 23:46

VET :cool:

Doen Nas!

Marcski 02-08-2008 16:12

goed idee :D

Mister Cool 02-08-2008 16:31

Quote:
Originally Posted by Nas
Neeeeeee.. is al gedaan op een cabrio :p

Als het 16 inch moet en iets aparts heb ik nog wel 16 inch ats cup replica's ;) . Ook nog niet gezien op een cabrio :D

Nas 02-08-2008 21:30

Die Porsche's..... hartstikke gaaf, maar beetje prijzig.. en het is de bedoeling dat de Cabrio de daily wordt, aangezien het een diesel is.

@mr. cool
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes ;)

ArjenE 03-08-2008 16:15

Quote:
Originally Posted by Nas
@mr. cool
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes ;)

haha, mooiste quote van het jaar :cool:

mijne staat nu op schroefsetje, interesse in de 60-40 set? ;)

Nas 05-08-2008 21:42

Auto is vandaag ingevoerd, krijg deze week hopelijk nog de kentekenpapieren :)

frank77 06-08-2008 11:59

Quote:
Originally Posted by Nas
Auto is vandaag ingevoerd, krijg deze week hopelijk nog de kentekenpapieren :)

Zal je dus wel een dezer dagen spotten...

-Frank- 06-08-2008 21:13

Op naar de apk!

ArjenE 25-08-2008 20:15

nog update? :)

Jetta MaNiA 26-08-2008 17:20

Nothelle:D?

Jettameister 30-08-2008 17:26

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Nothelle:D?

of mss ook niet :D

-Frank- 13-09-2008 17:04

Hoe zit het met je nieuwe kap? Zit ie er al op?

-Frank- 24-09-2008 17:11

Succes met de keuring vrijdag! :)

Nas 26-09-2008 19:47

Nieuwe kap zit er al op!
Alleen heb de pees niet echt super netjes gekregen, maar deze moet toch nog vervangen worden, dus laat ik dit binnenkort gelijk doen.

Verder, vandaag apk gehad.. .EINDELIJK erdoorheen.. achteraf toch nog meer werk
eraan gehad dan van te voren verwacht...

-Ondertussen voor de apk de remleidingen achter compleet vernieuwd.
-Uitlaat is er helemaal onder vandaan geweest en alle plekjes bijgewerkt.
-Aandrijfashoes is vervangen
-Bestuurders stoel is uit elkaar geweest, mechanisme was niet in orde.
-Koplampen waren dof, dus nieuwe besteld.

Dus al met al nog wat werk, maar eindelijk is ie APK goedgekeurd :)

-Frank- 26-09-2008 20:22

Netjes, netjes :thumbup:

Heb je ook een paar foto`s?

Nas 26-09-2008 20:35

Nee.. wilde de auto zondag gaan wassen... dan komen er wel een paar foto's...

Misschien wel in combi met een halve kever ofzo :p

Nas 14-10-2008 15:52

Zo, zal deze eens ff updaten, heb geen foto's meer kunnen maken, moet ik binnenkort even doen.

Maar de golf rijdt heerlijk, van de week wat filters vervangen en v-snaar, ben ik gelijk van het gepiep af. verder heb ik deze week paar dagen vrij genomen, dus neem ik gelijk de olie + filter mee. en een nieuwe oliedruksensor geplaatst omdat de oude beetje lekte.

Ga de aankomende paar dagen ook gebruiken om onder de motorkap even de hoge druk erop te zetten, het is echt smerig en de stoep voor ons huis, wordt er niet mooier op :)
Hebben jullie nog tips welke producten ik het beste kan gebruiken?

Verder ben ik druk bezig met een GTD blokje :$
Heb laatst 2 blokjes op de kop getikt via een vriend van me.. een GTD oud type en TD nieuw type.. die laatste ben ik nu uit elkaar aan het halen, gewoon om wat kennis op te doen en om alles te vervangen wat ik kan vervangen en nakijken.. want wil dit blok uiteindelijk in de golf krijgen.

Vandaag alleen wat tegenslag gehad, een kopbout is dolgedraaid.
Zat zelf te denken om hier een moer op te lassen en op die manier eruit halen..
maar misschien dat iemand betere ideeen heeft?

Verder niet echt veel te melden.. ben rustig bezig om de auto leuker te maken:)

Trouwens, als iemand toevallig nog van de bestuurdersdeur een chrome lijst heeft liggen met zwart omlijsting (boven dun,onder dik) dan hoor ik het graag.

martiepartie 14-10-2008 17:33

kan je uberhaupt met een lasapparaat bij de kopbout komen? Bij de meeste motoren zitten de bouten vrij diep verzonken in de kop. Voor zover ik weet bij een VW diesel ook..

Ik zou liever een iets grotere inbussleutel er in slaan, zodat je de kopbout laat schrikken en daarna makkelijker los kan halen.

Nas 14-10-2008 22:04

Quote:
Originally Posted by martiepartie
kan je uberhaupt met een lasapparaat bij de kopbout komen? Bij de meeste motoren zitten de bouten vrij diep verzonken in de kop. Voor zover ik weet bij een VW diesel ook..

Ik zou liever een iets grotere inbussleutel er in slaan, zodat je de kopbout laat schrikken en daarna makkelijker los kan halen.

Ja, nou.. ik denk het wel.. maar als het op een andere manier kan, doen we dat eerst uiteraard.

Ik zal eens proberen met een inbussleutel.. de rest is gelukkig wel zonder problemen los gekomen.
Morgen maar eens worstelen met dat ding :D

Nas 19-10-2008 09:44

Nou, overmaatse inbus erin slaan heeft ook het werk niet gedaan, dus zit niets anders op dan de kopbout uit te boren.

Verder gister een setje velgen opgehaald. ben benieuwd hoe het gaat staan, maar later meer hierover.

Nas 07-12-2008 22:54

Even een update van de daily.

Ik weet dat ie er niet uitziet, maar wat wil je naar 3200 km in twee weken tijd :)

En de velgen zijn ook klaar voor de volgende zomer.

Binnenkort eens gaan shoppen, wat spullen voor de Jetta halen en een schroefset voor de cabrio.

Ook komen er nog chrome lijsten op de deuren. dus volledig chrome, geen lijsten met zwarte rand of iets dergelijks. Dus als iemand nog iets heeft liggen. PM me maar ;)

Jettameister 17-01-2009 19:21

nice rims :cool:

Nas 08-02-2009 20:26

Al lang geen update meer gehad, inmiddels ander interieur op de kop getikt.
Zit wel nog wat werk aan, maar dat komt in de loop der tijd :)

Verder druk bezig om het probleem op te lossen, dat hij te heet wordt. kop ligt nu bij revisiebedrijf.

Aankomende week komen de bandjes binnen voor de cupra velgen 165/40/16 en
de schroefset ligt ook al klaar voor montage, maar eerst maar zorgen dat ie weer fatsoenlijk rijd ;)

ScareMercy 09-02-2009 22:02

Nice, maar ziet er in het echt toch beter uit :p alleen jammer van de bijrijdersstoel.
Ben benieuwd hoe het nu met de kop afloopt :) dat hij maar snel weer rijd :D

Jettameister 09-02-2009 22:24

dat de motor maar snel weer tikt zoals het moet
en dat interieur is :thumbup: :thumbup: :thumbup: mein freund !! ;)

-Frank- 10-02-2009 22:03

Ziet er goed uit Nas :thumbup: Alleen je moeder even aan het werk zetten met die bijrijders stoel... ;)

Mister Cool 10-02-2009 22:38

Ziet er mooi uit Marcel! En jij ook al aan de cupra's?? Haha, wat voor banden ga je erom gooien?

Nas 11-02-2009 23:20

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Ziet er mooi uit Marcel! En jij ook al aan de cupra's?? Haha, wat voor banden ga je erom gooien?

Worden 165/40/16 bandjes... Heb jij deze ook dan? Hopelijk toch ook niet in dezelfde kleur :p

Moet alleen nog naafkapjes zoeken, of laten draaien..... :D

Nas 22-02-2009 21:40

Na heel wat gedoe, rondom het blok toch gekozen om versneld een GTD blok erin te leggen, deze zal dan niet mooi worden.. maar dan rijdt hij tenminste weer...

Dus binnenkort wordt het Mk1 Cabrio GTD :D

Jettameister 22-02-2009 21:45

TURBODIESEL powerrrrr :rock:

LuNaTiK 23-02-2009 12:57

Heee een Belgisch blok?

Nas 23-02-2009 16:05

Nope, had deze al thuis liggen, maar wilde eerst het nieuwe GTD blok erin gooien met watergekoelde turbo, maar aangezien dit allemaal onverwachts komt, gebruik ik het oudere blok, gewoon met oliegekoelde turbo.

Gister de hele dag ermee bezig geweest, zit al een heel eind in elkaar, nog wat pakkingen hier en daar ertussen en het blok is klaar voor inbouw, ben benieuwd wat het gaat doen in een Mk1 Cabrio... Eerst de bedoeling is uiteraard om met de 80 Pk rond te gaan rijden, zodat de Jetta onderhoud kan krijgen.. Want dat is NODIG!!

Jettameister 26-02-2009 20:35

Quote:
Originally Posted by Nas
Nope, had deze al thuis liggen, maar wilde eerst het nieuwe GTD blok erin gooien met watergekoelde turbo, maar aangezien dit allemaal onverwachts komt, gebruik ik het oudere blok, gewoon met oliegekoelde turbo.

Gister de hele dag ermee bezig geweest, zit al een heel eind in elkaar, nog wat pakkingen hier en daar ertussen en het blok is klaar voor inbouw, ben benieuwd wat het gaat doen in een Mk1 Cabrio... Eerst de bedoeling is uiteraard om met de 80 Pk rond te gaan rijden, zodat de Jetta onderhoud kan krijgen.. Want dat is NODIG!!

En hoe is de stand van zaken nu Marcel??
Sleutel maar lekker verder ,zal ik hier wel voor tv in de zetel gaan liggen :D :thumbup:

;)

All times are GMT +1. The time now is 21:25.