![]() |
Cleaned.be kunnen ze er ook wat van :screwy:
|
Ik had een paar weken gelden een setje verbreed staal op MP staan.
Krijg je reaktie's als : -Ik wil ze hebben maar heb ff geen geld, kun je ze een week of 6 vasthouden voor me... (NEE, dat kan dus niet, ik doe niet aan reserveren en zeker niet voor een volslagen onbekende) OF -Mooie wielen, alleen heb ik op het moment even andere uitgaven, kan ik ze ook ophalen en dan in 4 of 5 keer betalen ? (NEE, kan ook niet, ben ik een bank of een instelling ofzo?) Reageer gewoon als je geld hebt en anders niet denk ik dan. En als je dan een bod hebt waar je op in wil gaan dan laat je dat weten en hoor je nooit meer iets van de bieder........... |
Vasthouden vind ik geen probleem, maar dan moet er wel een aanbetaling gedaan worden. Tenzij ik de persoon goed genoeg ken.
|
Sja, het blijft altijd tricky, spullen kopen en verkopen op Marktplaats, e.d.
Ik zet er ook nooit een nummer bij, ze mailen maar. Ik heb de telefoon altijd aan voor geval van nood. Ik mail ook altijd eerst, ookal staat er een nummer bij. Ik ben niet van plan voor zo'n telefoontje mijn nummer-weergave uit te zetten. Is t wat, gaan we bellen, is t niks, dan kan ik er nog een mailtje achteraan sturen, en anders DE GROETEN! Sja, Marktplaats-praktijken....:( |
Vorig jaar kocht ik een paar achter lichten ..bij aankomst zitten er oude breuken in ( geen transport schade )
Ik mail de man dat er breuken in zaten Krijg als antwoord "heb wel vaker achter lichten , je hoort van mij " ...denk hmmmzzz zal wel Deze week kreeg ik mail van hem Hij had achter lichten voor me wat ik er voor wou geven ... Ik denk de verzend kosten ...tja die andere waren stuk :) Nau ik kreeg me toch van het bovenste bordje .. :( . Zo kon hij er toch niks aan verdienen . wat ik wel niet dacht , ik was niet goed wijs ......... Hij kon er toch niks aan doen dat die andere lampen stuk waren ? ( nee hij doet ze niet in een doos en stuurd ze op ) was iemand uit wychen ..hans hendriks ...... :screwy: Kan ook anders ...ik kocht een GTI grille of de man hem ook wou op stuuren . kreeg antwoord ."ik kom hem wel even brengen " Ik denk huh :confused: van uit zutphen naar hier met een grille ? Maar zondag was de man hier .. :thumbup: en kreeg het kompleete front er van hem bij inc koplampen ... :D Dus je kan ook anders treffen :thumbup: |
Ja inderdaad, soms kan het ook goed gaan.
Ik kocht laatst een werkplaatshandboek, we werden het eens dat het voor 17,50 euro kon worden opgestuurd. Dus hij had z'n gegevens gemaild, maar er ook bij gezet dat ie de komende 10 dagen in Finland ofzo zat, dus dat hij waarschijnlijk even niet kon reageren... Dus ik had zoiets van, right, :screwy: ik wacht wel ff tot je terug bent. Maar, 2 dagen later had ik het keurig verpakt op de deurmat liggen. Zonder dat ik al geld overgemaakt had. Uiteraard dezelfde dag nog het geld overgemaakt en een bedankmailtje gestuurd :D |
of dat je een dag en tijd afspreekt met iemand en voor alle zekerheid tijdens het vertrekken doorbelt om door te geven dat je onderweg bent.
jah is goed,zie je zo. onderweg bel je nog ff dat je er over 5 a 10 minuutjes bent en dan van diegene te horen krijgt van jah hij is net verkocht. (na een rit van anderhalf uur) dan begint mijn bloed te koken. |
Mja, dat laatste. Dat is echt waardeloos.
Zo zou ik een setje staal ophalen. Was echt niet duur. Zeker 10 keer gevraagd, is het echt 15" ? Ja ja, ik zeg gecontroleerd wat erop staat en naast een andere auto gehouden? Nou niet dus, wat een lul zeg. Het was die dag vreselijk slecht weer en ook nog eens een pokke ent rijden. Wat baalde ik daarvan zeg. |
|
Ik moet wel zeggen dat het alleen met autoonderdelen is meestal. Met andere spullen heb ik nooit last eerlijk gezegd...
|
Nou en hier krijg je soms pm's :screwy:
Er zijn wat mensen die inmiddels weten dat ik steelies kan regelen, verbreden laten en coaten. Zet er bij dat ik geen handelaar ben en ook de velgen gewoon moet bestellen en betalen.............en dat ik verschillende inch maten kan bestellen.........van 13 t/m 17inch Krijg je zo'n PM Hallo Ik wil u een bod van 50€ doe op die stalen velgen.. MVG ***** WTF moet je hiermee? |
Hehehe, niet te geloven hoe naief sommige mensen zijn hè. Ik bedoel, al had je ze op voorraad....een setje verbreed en gecoat staal voor 5 tientjes? :screwy: Lever me maar een vrachtwagen vol dan! :D
Maar idd, het is opvallend (bijna vanzelfsprekend), dat dit soort gedonder zich vrijwel alleen voordoet bij auto's en auto-onderdelen. Ik heb ondertussen vaak genoeg wat van MP geplukt, en dat ging eigenlijk altijd goed! Daarom regel ik auto-onderdelen ook liever via de verschillende fora. Ook dan wil het wel eens fout gaan, maar dat komt gelukkig niet zo vaak voor. :) |
Quote:
Hem of haar maar 1 velg leveren :D |
Quote:
dat bod kreeg ik ook voor nette Sebrings met splinternieuwe 165/50/15 Bridgestones van een lid hier terwijl er in koeienletters in de advertentie stond dat de wielen al verkocht waren :chair: |
Wat te denken van het volgende; interieur verkopen aan een 'gerespecteerd' lid hier. Diegene zou het af komen halen op een bepaalde dag, en stelt dat uit. Ok kan gebeuren, zou de volgende dag komen. Die dag weer niemand, weer uitgesteld. Goed...kan, de dag erna een nieuwe kans. Ik zit te wachten, te wachten. Krijg een smsje, stond in de file. Ok kan wederom gebeuren. Na een uur thuis te hebben zitten wachten ben ik zelf maar eens gaan bellen. Voicemail. Nog een paar keer geprobeerd, nog steeds voicemail....Goed, misschien telefoon leeg denk je dan.
Volgende dag een PM, ja er stond dusdanig file dat ik ben omgedraaid, volgende week kom ik het wel halen. Ik wilde van dat interieur af, en ik dacht om zulk gezeik te voorkomen, ik neem dat interieur wel even voor hem mee als ik aan het werk ben vlakbij zijn woonplaats. Interieur dus in de Golf gesjouwd, en lease Passat laten staan, paste makkelijk namelijk aangezien er alleen een voorstoel in de Golf staat. We hadden dus een bepaalde tijd afgesproken, sta je daar. Komt er weer niemand opdagen. Dus ik bellen/sms'en/PM'en, NUL reactie. De volgende dag dan wel reactie, een of ander verhaal over geen geld telefoon afgesloten BLAAAAAAAAAA blaa. Dat was in het weekend al bij hem bekend, maar vooral niet even mij PM'en, nee, gewoon zwijgen en hopen dat het goed komt. Had hij het nou even gestuurd, had ie het voor niks mee kunnen nemen en was de betaling later wel goed gekomen. Dan ben je iemand zo tegemoet gekomen omdat het een forummer is, en laat die je zo in de kou staan. Echt toen had ik het even helemaal gehad! Zoiets is toch niet normaal? Heb een mail gestuurd dat ie het kon komen halen voor 70 euro (inc. benzinekosten voor mij omdat ik met mijn eigen auto naar 'm toe was gereden) maar uiteraard niks meer gehoord...Pfff. Is hier nog beleid voor op het forum of zo? |
Quote:
Wat vraag je er dan voor? Wil je ze ook ruilen tegen een achterbumper van een Citroën BX? (witte Break) :D |
Arne: Idd, dat lijkt nergens op, en is ook erg jammer dat zoiets kan gebeuren. Vooral hier op het forum, waar je mag verachten dat je een beetje eensgezind bent, enzo.
Maar ja, overal heb je wel wat, en hier gelukkig minder dan op MP. |
Waar ik me in het algemeen aan irriteer is van die zogenaamde goudzoekers op marktplaats.
Je zet iets neer voor een vraagprijs, en er wordt vervolgens 10% van die vraagprijs geboden, mensen reageren ook nog serieus. Men kan vaak niet eens typen, afgeleid uit de mailtjes die je dan ontvangt. Dit is wel iets wat voor alles geldt, niet alleen voor auto's en/of onderdelen. |
Waarom posten we er geen namen bij?? Hebben we meteen een soort bewertungsprofiel zoals op ebay+ misschien nog wat sensatie... :redface:
|
Dat 'gerespecteerde lid' was ik.
Misschien klinkt het verhaal van Arne als smoesjes/verzinsels in de oren, maar je geloof het maar of niet. Probeer het niet goed te praten, maar durf er best voor uit te komen dat allemaal niet netjes verlopen is. Heb echter wel gereageerd op Arnes laatste PM en daarin de situatie tot in detail uitgelegd en dat ik de komende weken geen mogelijkheid zag om geld vrij te maken voor het interieur. |
Quote:
Was misschien wel n idee, maja " nadeel" is dan wel weer dat een bepaalde groep mensen weer een verkeerd imago krijgen, al dan niet terecht... De 1 let meer op de regels van fatsoen dan een ander. Misschien net wat ernstigs gebeurt ofzo dat je btje chaggie overkomt of alles lekker de boel laat, terwijl diegene normaal gesproken niet zo is.... Heb al es eerder wat gepost over mijn toenmalige zoektocht naar een mk1 jetta. Degene die mij toen wat aanbood was/is ook een gerespecteerd iemand van een VW-club die in een tochwel vrij bekende grijze diezzel rijd. Eerst spreek je een prijs af, gaat ie daar van af wijken, spreek je daarna n dag af om langs te kopen, belt de beste man een dag vantevoren dat auto verkocht is en een dag later zie je dezelfde jetta te koop staan op MP voor nog weer een andere prijs dan die gevraagd werd... :screwy: |
Quote:
Ok, maar het gaat erom dat we dinsdag hadden afgesproken en jij maandag al wist van de situatie. Had je mij even gebeld/gemaild/gepm'd en dan was ik niet naar Delft gereden met het interieur...Of juist wel en dan had je het zo mee mogen nemen, en later kunnen betalen. Zoals je wist staat/stond het ontzettend in de weg. |
Martiepartie=Proletariër... :D ;)
|
DRAAGARM VERKOCHT
Draagarm voor een polo verkocht. Alles geregeld ivm verzenden,daarna niks meer gehoord. :thumbup: Bedankt. |
Lekker ff de vuile was buiten hangen.
|
Quote:
Maak me er verder niet druk om hoor :D . Maar wilde het toch ff kwijt. |
Quote:
gewoon terug antwoorden met" sorry gap, je bent net te laat. ze zijn al opgehaald voor 4 tientjes" succes verders :D |
ik ben klaar met MP lui.....
|
Begin zelf ook almeer een hekel te krijgen aan marktplaats. Ik kijk ook alleen nog maar in een straal van 25km met telefoonnummer, dit om het "risico" een beetje te beperken.
Heb zelf toen ik 17 was bijna een scirocco gekocht. Was een witte 1.6 scala weet ik nog wel. Alles geregeld (zonder rijbewijs best k*t) dag van te voren nog even gebeld; "Ja mijn moeder wist niet dat ie verkocht was dus ze heeft hem aan een ander verkocht" Verkopen doe ik eigenlijk niet gezien het ellenlange gezeur over en weer. Als er wat verkocht moet worden zijn het bijna altijd dingen boven de 100,- zodat het de moeite waard nog wel is. Heb bijvoorbeeld nog een doos vol verchoomde olievuldoppen staan (mk1 ed). Dat ga ik wel een keer in een partij verkopen want ik zie de bui al hangen. Opsturen, afdingen, als ik er 2 neem dan..... past ie ook op dit en dat enz. enz. Mijn laatste puntje is al dat afdingen. Mensen gaan er altijd maar van uit dat je maar moet (goed recht) gaan afdingen. Heb zelf een tijdje terug 4 bandjes verkocht, goed merk (michelin) 7mm profiel en een gangbare maat (195/65 r15). Te koop voor 100,- . Krijg je alsnog mailtjes en telefoontjes voor 50,- 75,-. Als iets het bedrag waard is ben ik ook bereid het er te voor geven (wat mensen soms al verbaasd). We staan niet in Turkije op de markt! |
Ik vind marktplaats juist ideaal, kan je nog is een koopje halen.
Mischien ben ik in de ogen van velen hier wel irritant..... ik biedt standaard de helft van wat er gevraagt wordt. Mijn ervaring is namelijk dat als ik lang de hoogste bieder blijf ik vaak een mailtje krijg dat ik t mag komen halen voor dat bod of net iets meer. voorbeeldjes: lederen interieur vandaag gehaald voor 200 werd aangeboden voor 300. stalen velgen 35 werden aangeboden voor 80 mijn eerste golfje1 werd aangeboden voor 1200 gekocht voor 700 Ik ben van mening dat als er geboden mag worden dat er ook wat van de prijs af kan anders moet de prijs vast zijn dan reageer ik natuurlijk niet met een laag bod. verder bied ik alleen op zaken die ik vervolgens ook ophaal. ik denk maar zo, die niet waagt die niet wint Wat ik wel irritant vind: Laatst zelf een mountenbike verkocht, aangeboden voor 175 uiteindelijk gezakt naar 130 via de mail afgesproken. Komt die man die fiets halen wil die er nog meer gaan afhalen, dat vind ik dan irritant we hadden immers een prijs afgesproken. |
mensen die wat aan bieden , maar het niet kwijt willen .
bied het dan niet aan , gooi het op zolder . ook heel iritant |
Ik vind het wel zo donders iritant als je ergens belang bij hebt en je wilt et direct op halen(ik wil et dan ook direct hebben als ik iets in de kop heb:D) maar dat die mensen er dan geen nummer bij hebben..dus vaak stuur ik dan een mailtje met een paar vragen erin en met de vraag of ze mijn hun nummer even willen doen omdat ik dat makkelijker vind als dat heen en weer gemail..
en wat doen ze dan vaak,sturen ze een week later pas is een mailtje trug met elke vraag beantwoord maar nog geen nummer erbij.. man,man,man,daar kan ik toch echt niet over,als je ergens vanaf wilt zet dan gewoon je nummer erbij zodat geinterreseerden je direct kunnen bellen voor info en afspraken te maken! |
Dat hele gezeik over .................ik wil de eerste optie :confused:
WTF :confused: als je het geld hebt en je hebt er belang bij gewoon reageren met; Ja ik wil het kopen en je moet het opsturen of ik kom het halen. Of 20 PM's sturen en dan 1 met.............toch maar niet :screwy: denk er dan eerst even beter over na en reageer dan. |
Quote:
Mensen zetten het standaard ook veels te duur op marktplaats.. Kunnen ze zogenaamd veel aan verdienen.. Het blijft handel met vraag en aanbod :rolleyes: |
Quote:
zo is het :twocents: |
Quote:
ze zetten het standaard te duur op marktplaats omdat al die zeikerds op marktplaats toch altijd wilen afdingen, zodat jij als verkoper toch het juiste geld beurt, en de koper het gevoel heeft dat ie een goede koop heeft gedaan omdat de verkoper zoveel van de prijs af heeft gedaan... :D |
Maar zijn ook genoeg gekken die de volle pond voor betalen ;)
|
..dat zijn de beste... ;)
|
Quote:
amen |
En zo is het maar net, maar opzich, elke keer dat gedoe d'r omheen. Word er ook wel eens simpel van...
|
All times are GMT +1. The time now is 21:18. |