Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wassen en poetsen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=153)
-   -   Doffe unilak low-budget poetsen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37537)

Carclean 14-01-2008 15:03

Quote:
Originally Posted by martiepartie
was in Bergschenhoek toch? Het busje is afgebrand, mijn auto stond er naast en heeft rotzooi opgelopen..

Ik zou zeker een keer kunnen komen buurten!

Ik las niet goed :( Excuses!

Bergschenhoek inderdaad, PM mij maar voor het maken van een afspraak.

Groeten,

Tim

gtd-gt 14-01-2008 15:11

Quote:
Originally Posted by Carclean
Vergeet niet dat we het hier in eerste instantie hadden over verwerking met de hand. Je krijgt gegarandeerd met geen enkele andere methode met de hand vastzittende oppervlaktevervuiling weg als met klei.

Of heb jij daarvoor een andere, net zo efficiente en snelle handmatige methode?

Dat hangt helemaal af van het soort aanslag. Vaak komt je met huis, tuin en keukenmiddelen ook een heel eind. Maar klei is in bepaalde gevallen een prima oplossing. Soms zelfs de beste oplossing.
Maar al heb je bijvoorbeeld harspitjes op je lak zitten, dan krijg je dat er met spiritus ook prima af. Dat kost je €0,69 in plaats van €40,00. Dat kan je alleen beter niet in de volle zon doen.Teerspatjes krijg je weg met een beetje diesel. Ik zal niet beweren dat dit soort middelen zaligmakend zijn, maar ze zijn effectief en goedkoop. En als ik me niet vergis ging het in dit topic over low-budget oplossingen.

Carclean 15-01-2008 18:16

Kleisetje is 23,- en kan je jaren gebruiken. Maar inderdaad alles wat met een oplosmiddel op te lossen is kan je voordelig doen.

Alleen is het aanklooien en verre van snel, tenminste ik ben er niet snel mee.

MartinGT 15-01-2008 19:08

@ Tim, nog bedankt voor je reactie! :thumbup:

Ben nu even druk met tentamens, maar ga daarna zeker wat spul bij je bestellen. Zal dan ook wel een foto verslagje maken, de polo is in elk geval hard toe aan een uitgebreide poetsbeurt. :)

Carclean 15-01-2008 19:17

Succes met je tentamens!

Groeten,

Tim

John 623 21-01-2008 02:13

Quote:
Originally Posted by MartinGT
Ik wil binnenkort mijn polotje netjes in de was zetten, maar het moet wel een beetje betaalbaar blijven. De lak is redelijk dof, ik denk dat de auto al jaren niet meer in de was is gezet.

Ik zoek dus iets om glans terug te krijgen en van de ''swirls'' (jaja :D ) af te komen, wat raadt je aan?

Of een keertje bij mij langs komen
dan wordt hij weer als nieuw, je
zult je ogen niet geloven

Groet John 623

Carclean 21-01-2008 09:04

Ha die John!

Ik moet John gelijk geven! Uitermate kundig is John. En hij is wel verstandig om voor een machinale behandeling eerst te kleien, zoals het hoort dus! :thumbup:

Groeten,

Tim

John 623 21-01-2008 09:28

Zeker weten, en zeker op een auto van zo'n mooie leeftijd, die verdient dat gewoon.
Als je dan een goeie wax en een shampoo aanschaft kan hij weer jaren mee.

Groet John 623

John 623 23-01-2008 23:13

Krijg je zoiets zeg maar
De Mini was 17 jaar oud.

Dus kan ook met een VW :cool:

Voor

Na, zoek de krassen of swirls

golf1driver 15-02-2008 12:29

hebt ge al ne keer Carstar geprobeerd , kost 12 euro voor een fles en awel ee, mijn autooke was gelijk nieuw (allee, voordat er ene opgereden eeft) en helpt ook heel veel krasjes weg te werken. Heb gezien dat ze het op diene nieuwe onlineshop ook hebben (zie nieuwe topic). Ze staan daar normaal ook veel mee op meetings.

PoloCoupeGT 14-05-2008 10:12

@john623 Quanta Costa om je polo zo te krijgen??

mvg,

Rinse

Carclean 14-05-2008 23:01

Ik kan niet voor John spreken, maar ik schat rond de 150 euro!

frankvr6 15-05-2008 06:48

Quote:
Originally Posted by MartinGT
Ik wil binnenkort mijn polotje netjes in de was zetten, maar het moet wel een beetje betaalbaar blijven. De lak is redelijk dof, ik denk dat de auto al jaren niet meer in de was is gezet.

Ik zoek dus iets om glans terug te krijgen en van de ''swirls'' (jaja :D ) af te komen, wat raadt je aan?

martin ik zie dat je uit apeldoorn komt maar ik neem aan dat je hem al gedaan hebt de auto zo niet kom maar een keer langs kan ik je laten zien hoe en wat de mogelijkheden zijn met diverse producten woon ook in apeldoorn
groeten frank

MartinGT 15-05-2008 09:08

Bedankt voor je aanbod Frank, ik heb de auto nog niet gedaan. Reden hiervoor is dat de auto uit elkaar ligt omdat er een ander blok in komt, pas als de auto weer rijdt ga ik hem eens een keer goed onderhanden nemen. Misschien is wat advies wel handig dan. :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 18:47.