Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Meetings data (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Kolonne vanuit Fryslân naar de VF-meet 26-03 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=19364)

Zweiter 24-03-2006 13:36

Quote:
Originally Posted by Benji
Daar zit ik ook een beetje mee, wél heen met regen? Als het ook regent in Bunnik zijn we in een uur allang uitgekeken. Heb niet echt veel zin om een tank benzine er doorheen te jakkeren en uren te rijden voor een meeting die in het water valt. Of maken we er toch een leuk uitje van ;)

zo denk ik er dus ook over benjamin. ik heb voor deze rit (met mijn verbruik) wel 2 tanken vol nodig. als er dan door de regen ipv 200 auto's, pak em beet, 50 auto's komen (waaronder 20 friezen :D), dan bedenk ik me toch liever eerst even! eerst zondag meer even afwachten, het is hier nog bjusterbaarlik moai waar eigenlijk!...

Beetlefreak 24-03-2006 14:58

Quote:
Originally Posted by Zweiter
Ik heb voor deze rit (met mijn verbruik) wel 2 tanken vol nodig. als er dan door de regen ipv 200 auto's, pak em beet, 50 auto's komen (waaronder 20 friezen :D), dan bedenk ik me toch liever eerst even! eerst zondag meer even afwachten, het is hier nog bjusterbaarlik moai waar eigenlijk!...

Dat verbruik is wel heel erg dan! Kan zelfs met de kever op een tank heen en terug :confused:
Tis hooguit 200 km enkele reis.

Laat het dan wel op tijd weten, hoeven we niet met de hele kliek door Dr88.

Ebut 24-03-2006 15:00

Jo, zo ruig deed mijn Passat het niet eens!

Richard 24-03-2006 15:03

vorige keer zou t ook regenen.. ben toen mijn korte broek vergeten want t was echt lekker weer

Ebut 24-03-2006 15:05

Ik vergeet mijn korte broek nooit :D

Het zal vast wel goedkomen met het weer.

Beetlefreak 24-03-2006 15:06

Zoals ik al eerder zei: net stinne, hinne! :D

Lennart 24-03-2006 16:01

Quote:
Originally Posted by Richard
vorige keer zou t ook regenen.. ben toen mijn korte broek vergeten want t was echt lekker weer

Welke vorige keer? :dunno: :D

Richard 24-03-2006 16:34

http://www.volksforum.com/forum/sho...ht=golf+meeting

Lennart 24-03-2006 16:55

Dat is appels met peren vergelijken :tongue:

Richard 24-03-2006 17:08

Quote:
Originally Posted by Lennart
Dat is appels met peren vergelijken :tongue:

hebben jullie een groente boer in akkrum dan? :D

was ook rond deze tijd zeg maar

Lennart 24-03-2006 17:18

Nee, die stink Sally uit Heerenveen die komt zo nu en dan zn rommel hier slijten :tongue:

maargoed, ontopic maar weer ;)

Ebut 24-03-2006 17:30

Het regent hier al.

Maarrrr... wat nu valt valt zondag niet ;)

Beetlefreak 25-03-2006 20:49

Iedereen er een beetje klaar voor?? :)
Dit lijstje houden we dan maar even aan voor morgen!
We proberen de tijden zoveel mogelijk aan te houden, anders kunnen we blijven wachten!

Oant moarn!

Karen 25-03-2006 20:52

Benji:

Hey Beetlefreak, dat was ff een leuk middagje! Zo spontaan uit het niets een hele bezienswaardigheid in NoardBurgum!:D

Beetlefreak 25-03-2006 20:58

En zo zie je ook nog es wat moois in een schuur staan. Naja, schuur :)
Mooi gewassen zo! OMO!

Pedaalemmer 25-03-2006 20:58

Gaan de friezen niet stappen?

JeeWee 25-03-2006 21:03

Ja ik ga zo stapp'n ja! Naar stappers van toen... Vandaag me lam gepoetst op een oud stuk blik wat zich jetta noemt, de keef van friekje nog ff bewonderd, we zijn er klaar voor dus!

Tommy 26-03-2006 01:40

moet morgen nog poetsen... :tongue: (misschien)

Richard 26-03-2006 08:40

zal hem eens afsoelen denk ik

Beetlefreak 26-03-2006 20:59

En wat was dat fraai vanochtend!! Elk viaduct of lange bocht zagen we de hele sliert achter de kever hangen.
Erg leuk om te doen zo, was een beste rits! Toch een stuk of 20 vehikels vanaf Heerenveen.

:woowoo:

Tommy 26-03-2006 21:21

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
En wat was dat fraai vanochtend!! Elk viaduct of lange bocht zagen we de hele sliert achter de kever hangen.
Erg leuk om te doen zo, was een beste rits! Toch een stuk of 20 vehikels vanaf Heerenveen.

:woowoo:

niks gewend die luchtkoelers... :tongue:

Beetlefreak 26-03-2006 21:27

Haha, zijn er ook wat minder van :)
Was erg stoer zo. Vooral om de kliek te 'leiden' :D

Benji 26-03-2006 21:28

We bin eefkes moai fut west no!

Ebut 26-03-2006 22:00

Olderaast, wat in avontuur man.
http://www.volksforum.com/forum/sho...51&page=2&pp=20

Maar was zekers vet! Moet vaker!

200 kg oud ijzer achterin, hing in de kont, leek wel een Jetta!!

Tommy 26-03-2006 22:12

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Haha, zijn er ook wat minder van :)
Was erg stoer zo. Vooral om de kliek te 'leiden' :D

jah sorry nog btw... maar ik had kramp en moest even mijn been strekken... ;)

Beetlefreak 27-03-2006 07:16

Quote:
Originally Posted by Tommy
jah sorry nog btw... maar ik had kramp en moest even mijn been strekken... ;)

Had ik al langer maar dat hielp niets :tongue: :tongue:

Ebut 27-03-2006 07:46

Ja Gerk, we wilden je helpen door je wat op te duwen, maar dat vond Gerben zonde van je chromen bumpertje ;)

Maar wat deed Aram eigenlijk te kleven bij die Mini? Plankgas erachteraan en kleven als een gek :)

Beetlefreak 27-03-2006 08:24

Quote:
Originally Posted by Ebut
Ja Gerk, we wilden je helpen door je wat op te duwen, maar dat vond Gerben zonde van je chromen bumpertje ;)

Maar wat deed Aram eigenlijk te kleven bij die Mini? Plankgas erachteraan en kleven als een gek :)

Thnx voor de mooie foto!! Denk hij gaat er ook omheen, maar je zakte weer terug naar rechts :)

Ebut 27-03-2006 08:25

Jahaa, dikke rolling shot ;)

-edit- heb ze al, beter zoeken :D

Zweiter 27-03-2006 08:46

zaterdagmiddag startproblemen. zaterdagavond buiten in het donker de startmotor er af gehaald, in de schuur de boel uit elkaar en schoongemaakt, zaterdagavond laat er weer opgekleund, proefstart en JOEHAA, hij start! gelukkig! zondagochtend starten: KLIK! niks, noppes, nada! *&(&(*$^^*&$^$%^*$%^*$ eerst nog met schroevendraaiers de boel doorgelinkt, maar dat wil de de ook niet lukken. De keuze: f de golf aanduwen, of de witte jetta 1 met lekke uitlaat aanslaan. Toch voor de golf gekozen dus al duwend door Eastermar. Bij de bp in Drachten wederom duwen. Op de meet hoefde dat gelukkig niet, het doorlinken met de schroevendraaier ging nu gelukkig wel goed! Ik vond het erg leuk om in collone die kant op de rijden, alleen die rode golf 2 vond ik nogal roekeloos rijden ;). Verder nog op het nippertje de afrit van de meet gehaald, was toch wel vrij krapjes. heb onwijs vette vw's gezien, heerlijk weer, lekker rustig ritje, leuke mensen, goede opkomst: TOPDAG! ik heb ook nog wel een aantal rolling shots: die zal ik hier tzt wel even oploaden. nu eerst om een andere startmotor...

Ebut 27-03-2006 08:58

Mooi klote Zweiter.

Ik heb nu ook wel wat te sleutelen. Met een beetje pech heb ik gistermiddag de waterpomp aan gort geholpen.
Mijn avontuur vanaf de meeting naar huis:

Had na dat ik vanmiddag verkeerd was gereden [kwam verdomme bij Le Fabrique in Maarrssen uit] redelijke haast om nog op tijd op het werk te komen. Gemiddeld de 160 er voor [soms de 175] en lekker doorvegen op de linkerbaan. Op een gegeven moment werd hij wat te warm voor mijn gevoel en begon hij wat te stinken...
Dus ik even stoppen bij de pomp, aanremmen, viel ie al uit. Snel kap open en kijken, sproeide hij liters koelvloeistof bij het dopje eruit over het blok. Kwartiertje laten afkoelen, even de shop in geweest om koffie en een broodje en een emmer nieuwe koelvloeistof. Toen ik buiten kwam draaide de fan nog.
Koelwater bijgevuld, en naar de volgende pomp gereden [niet sneller dan 140]. Werd ie weer loeiheet en roken en stinken. Weer aanremmen, uitvallen, laatste 2 liter er ook maar bij, maar toch maar doorrijden om niet te erg te laat te komen.
Toen maar met 120 die kant op gehobbeld, bleef ie mooi op temperatuur.

Als je nu aanremt valt ie of uit, of net niet en het blok schud dan als een gek [vanaf 120 dan, lager valt het reuze mee]. Roken en stinken als een wilde, maar dat zal de laatste resten nog zijn wat van het blok af verdampt.

Al met al was ik een half uurtje te laat op de zaak, maar wel veilig thuis gekomen...

Lang leve oude auto's!

Zweiter 27-03-2006 10:26

nou ben net weer terug van de sloop met een andere startmotor. die er zo eerst maar ff op bouten en kijken of alles weer oké is. heb ook nog een oud type grill meegenomen (met dunne lamellen en chrome logo), een grilletje voor onder de bumper (mijne mist de helft) en chrome inleg voor in de klinken. vanmiddag mooi even wat te doen! succes ebut! t blijft inderdaad leuk, die oude auto's! :D

Benji 27-03-2006 12:26

Nu weten we het verhaal wel But :P Heb het nu al in 3 topics gelezen :D

@Zweiter, volgens mij heb jij nog vette rollin' shots van mijn Jetta!!

Zweiter 27-03-2006 12:37

jups ik zal de rolling shots wel ff omhoog laden. helaas is er door het resizen iets mis gegaan en heb ik ze alleen nog in 800x600...

Ebut 27-03-2006 12:38

:D :hug:

Benji 27-03-2006 12:43

Quote:
Originally Posted by Ebut
:D :hug:

:3way:

Zweiter, mail is benjaminvdmeer@hotmail.com , had je die niet meer? ;) :tongue:

Zweiter 27-03-2006 12:50

HELAAS, GEEN high res pics...

Ebut 27-03-2006 15:14

Mooie shots Zweiter, maar dat is een flinke barst in je voorruit ;)

Zweiter 27-03-2006 15:26

das stimmt! moet op den duur nog eens een ander raampie in, maar ben daar zelf niet zo handig in...

Beetlefreak 27-03-2006 17:20

Quote:
Thnx voor de mooie foto!!

Hier de foto waar het om ging, sluit mooi aan in het rijtje rollin' shots :)!

All times are GMT +1. The time now is 12:01.