![]() |
Quote:
Is dat een los stukje kabelboom? |
over de klauwen: nog is kijken wat we ermee kunnen doen alst nie past is het jammer.
over de uitleestekker: zit in de kabelboom gewurmd en loopt naar de zekeringskast en dan naar computer waarschijnlijk (bij mij dus niet) Breekboutje is inmiddels los maar een ander probleem doet zich voor. de bevestigingsgaten vd de 2f stuurkolom komen niet overeen met die vd polo. zal er wel mee te maken hebben dat die van mij nog de oude bevestigingsteun voor de stuurkolom heeft bedenk ik me net. Moet ik nog ff naar kijken want ben ermee gestopt omdat ik mijn duim flink los heb gehaald. met het eraf trekken vd stuurpen :( volgende keer dus iets voorzichtiger zijn. :) |
auwee vauwee
|
vinger is bezig met hechten dus meteen weer verder.
Het probleem: de stuurkolom 2f past niet. waarschijnlijk op nieuwere types 2 wel zo rond 88 89 denk ik. De oplossing: het nokje (waar slot op vastzit) van de oude kolom afslijpen en ergens anders vastzetten, en dus het 2f slot op de oude kolom zetten. ook meteen de verloopbus overzetten zodat mijn polo sportstuur erin kan. :) |
Even over de remklauwen.
Passen er geen andere beugels op die wel op een polo passen (de orginele vd polo?), of zijn die er niet? ik doel dan op die van een g40 of golf gti o.i.d. weet het echt niet dus vandaar de vraag. |
Je hebt dan de beugels nodig van een Scirocco 2 16V. Deze heeft dezelfde klauwen maar dan met beugels die de juiste steek hebben voor de Polo (t/m 94) veerpoten.
|
Ok dan dus de mogelijkheid is er wel.
ik kan dan toch ook de 256mm schijven pakken van een golf 2 16v? alleen dan kun je niet meer met 13'' rijden toch. lijkt mischien overdreven met 55pk maar remmen kunnen niet goed genoeg zijn toch. |
Inmiddels (08-08-06) is het rijbewijs binnen.
De polo is dan ook klaar om op de de weg te mogen. nieuwe apk erop, grote beurt gehad, platen weer gemonteerd. interieur afgemaakt. staat nog te hoog op de poten, maar weet nog niet zeker of de bbs en blijven, of dat ze plaats gaan maken voor klein en breed. Interieurtje met 2f dash. Nu nog de audio inbouwen en de uitlaat vervangen voor een sportdempertje. |
Vind het een leuke Polo geworden! Vind polo's over het algemeen niet zo jippie, maar deze vind ik wel netjes :) Wielen vind ik er wel bij passen en de hoogte is ook goed voor een daily ;)
|
Precies, de hoogte is perfect zo!
|
De polo gaat omlaag!!
Heb een setje sportschokdempers gekocht, achter verstelbaar. verlagingsveren die erbij zitten is 70 - 50 maar dat zal met 195 45 15 denk ik niet helemaal goed komen, heb nu 40 40 en achter loopt het al aan hoewel dat ook kan liggen aan de slechte staat van de schokdempers. met een plattere band (165-50-15) en e.v.t de wielranden omrolle moet het toch wel gaan? of is het te laag. mocht het te laag zijn heb ik dus altijd nog een setje voor als ik kleinere wielen wil. Verder worden binnenkort de vooremmen vervangen door golf 16v remmen, waarbij ik volgens zeggen de beugels van een scirocco 16v moet hebben ipv die van een golf 2 weet iemand dit zeker? hier nog een pic vd klauwen. heb trouwens ook de g40 tellerklok vervangen door die van een gewoon polootje, teller week ruim 20km af, maar dat was ook bekend bij de vorige eigenaar. Ook heb ik nu volledige 2f deurpanelen erin zitten, afkomstig uit een steilheck het misstaat niet maar ben toch nog steeds op zoek naar orginele g40 deurpanelen. dat was het weer..... |
alleen andere schokdempers: niet verder omlaag, is perfect met deze wielen en hoogte
die scirocco onderdelen kloppen DACHT IK MAAR NIET 100% ZEKER idd |
de remmen van een type 1 gti passen precies.
|
Polo is inmiddels verlaagd.
sjah loopt wel beetje aan. Ben dus op zoek naar 165 50 15 banden. nu tijdelijk ff orgineel staal eronder man wat stuurd dat lekker zeg. |
Misschien bij Leon "smart" bandjes kopen? :) is 175/55/15, iets groter, maar msischein dat het al past...
|
veelplezier ermee michael.
zet er snel wat foto's op groetjes ben |
Ik wil foto's van de verlaging zien :D :tongue:
Wacht met smart :) |
fotos komen er zo spoedig mogelijk aan, staat nu nog ff op orginele velgen omdat me 165 50 banden nog op me bbs en moeten.
heb ook een supersprint eindemper voor de polo. |
Heb bridgestone 165 50 15 banden gekocht, in het weekend erop leggen en dan weer onder de polo.
Ook heb ik een supersprint einddemper voor de polo, komt er ook zo spoedig mogelijk onder. |
Banden zitten op de wielen, morgen vroeg meteen onder de polo leggen ben echt super benieuwd hoe het staat.
|
Wielen er net onder gezet, staat wel super en loopt niet meer aan.
achter staan de dempers nog op de hoogste stand dus die moeten nog even omlaag. |
Zijaanzicht is super zo! :cool:
Toch vind ik 165-50 wel erg smal op een 7" velg, maar als dat de enige oplossing is waarbij het niet aanloopt.. (185-45 was geen optie?) Quote:
|
met deze bandenmaat loopt ie gegarandeerd niet meer aan met 185 wel denk ik. en ja mij is verteld dat 165 50 wel gewoon veilig is als je niet de grenzen op gaat zoeken, en kwa looks, op een golf of jetta oid lijkt het heel smal omdat die autos groter zijn op een polo valt dat reuze mee.
|
hij ziet er netjes uit.
|
Erg toffe polo zo :rock: En dat zeg ik niet vaak van een (rode) polo :tongue: Zou het achter zo laten (hoogte), vind dat wel iets hebben :cool:
|
moet wel omlaag tis geen amerikaan :)
|
Mooie velgen (heb ze ook, maar dan in 16" 7,5J, ook helaas nog donders veel stoeprandschade) maar Polo staat er netjes bij!
|
Quote:
Achter een klein stukje inderdaad, dan is ie naar mijn mening laag zat. Het moet wel goed rijdbaar zijn, het is geen Golluf :D ;) |
Wil binnenkort toch wel dikke remmen op de polo, omdat het orginele systeem er nog op zit. heb de 16v klauwen toch al liggen en vind het eigenlijk zonde om ze er niet op te doen.
maar nu wil ik dus even zeker weten welke beugels ik kan gebruiken, de golf 2 16v beugels passen dus niet, welke wel alleen van een 16v scirocco? moet je percee de 256 schijven hebben of kun je ook met kleinere 239 schijven weg? liggen namelijk nog ergens EBC schijven in 239mm. weet het allemaal niet dus vandaar. |
Idd, beugels van een Scirocco 16V, alleen in combi met 256mm schijven.
Voor 239mm geventileerd heb je VW II klauwen nodig (bijv. G40), zitten op vele VW/Audi's. Zolang er maar VW II op staat. Kun je gebruiken met je huidige beugels, als je nu ook al halve-maan remblokken hebt. |
dus dan moet ik daarna op zoek of gewoon alleen andere schijven en blokken pakken.
|
Ben bezig een mdf hoedenplank te maken voor me pioneer speakers.
fotos volgen nog |
Nice, mooi projectje. velgen staan best goed. Ben meer fan van kleine brede velgjes on een polo maar dit staat zeker niet verkeerd met die strakke bandjes.
|
Ik wil eigenlijk spoorverbreders voor de achteras zodat de achterwielen gelijk staan met de voorwielen, weet iemand hoeveel mm je dan ongeveer moet hebben?
alle 4 de wielen zijn 7j et35. |
[QUOTE=Michael-Polo]Ik wil eigenlijk spoorverbreders voor de achteras zodat de achterwielen gelijk staan met de voorwielen, weet iemand hoeveel mm je dan ongeveer moet hebben?
alle 4 de wielen zijn 7j et35.[/QUOTE Hey, Mooie polo, staat er zeker netjes bij :thumbup:, zit zelf ook met het probleem van het aanlopen van de achterwielen, heb mijn polo vandaag achter wat omhoog gehaalt door middel van andere veren (koni's) hij staat acher nu nog op de uiterstant.. :redface: (jeep) volgende week gaat hij s'avonds weer op de brug, weer wat lager. Succes met het project... groetjes |
Denk dat je dat het beste kunt opmeten hoveel het scheelt, eventueel kun je dan zelf ook de verbreders laten draaien, heb je de juiste maat.
|
Mooie polo dit :)
Ga zo door.... :woowoo: |
Wielen vind ik persoonlijk niet zo geweldig.
Liever klein en breed :tongue: Toch een nette polo! |
Quote:
vind klein en breed ook super maar heeft iedereen al 15'' met platte band zie je niet zo heel veel onder polo 2. |
zo staat de polo er momenteel bij.
|
All times are GMT +1. The time now is 11:55. |