![]() |
als de carbs uit de kelken lekken ,komt er benzine teveel in simpel .ook vlotterbal;len nagekeken ?
|
vlotterballen (bedoel je die drijvers mee toch?) zijn niet lek, drijven ook en hebben geen gaatjes oid....
|
zow.....heb vandaag een nieuwe verdelerkap gemoteerd (oude was ingevreten) met een nieuwe rotor, en een set nieuwe bougiekabels. Ik ga vanavond eerst nog even nalopen of de bougies alle 4 goed vonken. Als dat zo is, denk ik dat ik het moet gaan zoeken in de synchroonafstelling van de carbs (op aanraden van GT2THEO) en bel ik even naar hurricaneracing in HHW.
hoop dat het nu wel eens binnenkort verholpen is :( |
Kerel, dit is echt klote allemaal voor je, maar niet opgeven. gewoon doorgaan.
Zo heb ik met de blokombouw onwijs lopen kutten met de golf 1, ruim 1,5maand lopen kutten, bleek uiteindelijk de computer van de ontsteking te zijn die het soms wel soms niet deed, en ik maar zoeken en alles vervangen...... |
Quote:
opgeven nooit.....ga er alles aan doen om haar weer het nieuwe seizoen van start te laten gaan!! soms zit het mee en soms....ach ja... heb vanavond de bougies gecheckt, no problemo, vonken allen regelmatig en genoeg....op naar de volgende optie. |
ow kay, vandaag begonnen met opnieuw verse benzine erin, en de vlotterkamers leeggehaald met de oude. alles terug geplaatst, en toen proberen te starten. Ging moeilijker als tevoren, dus ik kijken bij de carbs en FUCK IT!! de benzine kwam gewoon door de luchtfilters heen (heb van die jamex sokken over de kelken) dus die verwijderd, he-le-maal nat en de benzine kwam gewoon de kelk uit stromen....even getest zonder het koperen kapje met die vleugelmoer erop, en de carb loopt gewoon vol (is er maar 1) dus alles op gedept met keukenpapier, ook in de kelken natuurlijk, en alles staat nu te drogen in een verwarmde garage. Hurricane Racing gebeld, ga morgen dus even een vlotternaald ophalen, de enige reden dat het brave ding zo kan overlopen natuurlijk. Pfff hopen dat ik het nu te pakken heb. Zijn er nog dingen die ik moet weten bj het vervangen van de naalden?
Dick. |
pfff. dikkiedik, het wil niet he?? Heb je nou meteen je bougiekabels, bougies, rotor en kap vervangen??? Heb je nog met Alex ernaar gekeken?
Hmmm,..... wat zei hurricane? Dat die vlotternaald niet goed was? Neem er dan meteen twee mee en vervang ze beide. Als ik je nog moet helpen, hoor ik het graag. Succes. |
hey joeri, ja heb de verdelerkap en rotor vervangen, alsmede de kabels(alles was al 10 jaar oud, dus moest toch). Voordeel is wel dat het een electrische ontsteking al is, dus hij moet op tijd staan. Vonk is gecheckt, die doet het. Vlotternaalden haal ik zometeen.
|
Dat is niet helemaal waar, het elektronische deel zit hem in het feit dat jij een hall gevertje hebt ipv contactpunten. Je kan de ontsteking nog wel steeds verdraaien zodat je de ontsteking vervroegt (voor BDP) of verlaat (na BDP).
Dus zodoende kan je de ontsteking "Op tijd" zetten. |
Ik ben overigens erg benieuwd, of de vlotternaalden de veroorzaker waren. Maar ben niet de enige denk ik........
|
Als de auto gewoon rijdend is weggezet dan zit het echt alleen in de carbs. De motor slaat niet aan omdat de vlotterbakjes gewoon overstromen en de motor vervolgens verzuipt. Dit komt door:
A:Het niet goed afsluiten van de vlotternaalden, B:Het niet goed omhoog komen/drijven van de drijvers in de vlotter Aangezien dit in eerste instantie komt door het lange stilstaan worden punt A en B veroorzaakt door vervuiling. Mijn advies is om de carbs ultrasoon te laten reinigen. |
@ Joeri
ik bedoel alleen dat ik het dan niet in het opnieuw afstellen van de ontsteking hoef te zoeken, wat electronisch verloopt niet tov mechanisch snap je... @ Mad Uwe welke onderdelen moeten dan ultrasoon gereinigd worden? |
goed, na inspectie bleek dus dat de naaldjes zijn ingevreten (heeeeel weinig maar toch genoeg om te blijven hangen) en de vlotters zijn heel. Eens setje van vlotternaald 200 besteld, komt volgende week binnen dus tot die tijd weer even onder de pannen. Kan de boel even uitdampen...
I hope we have a winner!!!!! |
De gehele carbs gooi je in een ultrasoon bad. Dit bad zorgt ervoor dat trillingen alle vuile deeltjes lostrillen. Zo op het oog kan het best schoon lijken maar dat hoeft echt niet zo te zijn. De vlotters drijven op benzine en een klein vuildeeltje kan er best voor zorgen dat ze moeilijk omhoog bewegen. Tevens kan het best zijn dat de sproeierbehuizing iets vervuild is zodat de naalden niet helemaal 100% afsluiten of een beetje van beiden. Ik heb het al een aantal malen meegemaakt dat een motor na een dergelijke behandeling weer top liep.
Nieuwe naalden is geen verkeerde stap maar na een periode van stilstaan zou ik ze ook ultrasoon reinigen. |
de vlotternaalden zijn binnen, alleen ipv 200 heb ik 175 meegekregen, omdat de 200 er nog niet was. Moet volgens Hurricane weinig uitmaken. Ook het asje van 1tje vervangen, want was aardig ingesleten. Zaterdag even alles erop plakken met een setje nieuwe bougies. Kan niet wachten!!!!
|
lichtpuntje: net de carbs weer in elkaar geplaatst en ze lopen niet meer over...morgenochtend proberen te laten lopen, fingers crossed!
|
zei ik toch
|
haha, heb ook niet gezegd dat je het fout had serge....nu even de boel afmaken!
|
...en het was weer te mooi om waar te zijn......alles weer aangesloten, vonkten de bougies niet! allemaal niet, dus naar de bobine gekeken en de massa weer even goed gemaakt en toen vonkte de boel weer. Alleen starten wil ze niet. De cilinders krijgen benzine, startmotor draait, de boel vonkt maar ze doet HE_LE_MAAL niets....wordt er zo moedeloos van..ze wil gewoon niet aanslaan..wat doe ik nou verkeerd?
Dick. |
ontstekings volgorde? 1342
|
Moet ik weer ff langs komen dikkie dik??? Misschien dat het nu een ander probleempje is.......
|
yep, de volgorde van de bougiekabels staat okee.
|
Hoi Dik
Ik volg dit al even maar schiet niet echt op. maar heb je al aan valse lucht gedacht,bij het inlaatspruitstuk/moter of webers/inlaatspruitstuk(slechte pakking of voet krom). groeten Rudi Janssen |
hey Rudi, alles wel?
nee heb ik nog niet gecontroleerd, hoe kan ik dit het beste doen? groet Dick |
okay, de wagen loopt weer! Na bezoek te hebben gehad van richard van de scirocco-scene hebben we de vlotterballen even goed gebogen, de onsteking iets verzet, en na veel proberen en stotteren loopt de motor nu weer. Eerst ging hij niet stationair lopen, toen slechts voor een sec of 20, toen na weer warmer te zijn gedraaid een minuuut of 2 en nu geheel zonder bijgas te geven!
ben erg blij, dat tenminste weer verholpen! Kwam er alleen achter tot hele nare verassing dat er een scheur in mijn spaghetti loopt, vlak bij de aansluiting bij het blok...heel dun maar wel aanwezig...is dit ook op een manier tijdelijk op te lossen misschien of is lassen de enige optie? Dick. |
All times are GMT +1. The time now is 05:35. |