Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Nieuws en actualiteiten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=40)
-   -   VWForum Offline (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18088)

Roelsmoel 22-02-2006 15:47

Quote:
Originally Posted by Richard
ik wil zelfs wel vw forum donateur worden als je die site maar vanavond er op hebt..;)

Als je de messages leest snap je dat het helaas niet zo ligt. Het is niet een simpel onderhoud iets wat we plegen maar de data van een gehackte site van een corrupte server proberen eraf te plukken en deze vervolgens te converteren naar een windows omgeving ;)

Zoiets kost iets meer tijd als een paar uur helaas :( en daarnaast werken we ook allen fulltime waardoor er enkel de avonduren overblijven.

Komt wel goed, heeft alleen tijd en inzet nodig.

Maar na regen komt altijd zon!

frankvr6 22-02-2006 16:09

leven en laten leven

en hopen dat het niet te veel vervuilt wordt hier zat veel op vwforum maar hier is leerzamer dus tja

hopen dat ze het gauw gefixt hebben kan iedereen weer gewoon doen toch :hug: :hug:

Pedaalemmer 22-02-2006 16:11

:iamwithst

idd...elkaar gaan afzeiken is niet echt de oplossing.

Roelsmoel 22-02-2006 16:16

Laten we allemaal nou even gewoon vrienden blijven, dit helpt niets of niemand. VWforum komt spoedig weer terug.

Dat beide sites een ander gezicht hebben is logisch. Andere mensen, ander gezicht.

Maar omdat we een andere groep zijn van elkaar qua kennis of leeftijd oid geeft niemand een goede reden zo tegen elkaar te doen!

Daarom hoop ik dat het off topic hier zo weggehaald kan worden, want hier schiet niemand iets mee op.

Onthou wat mij betreft altijd dat we allen gek zijn van hetzelfde merk, ook al hebben we een gedetailleerde andere smaak. En op meetings wordt er ook niet zo naar elkaar geschreeuwd, dus waarom wel achter een scherm?!

Een schoon, gezellig & informatief forum, begint bij jezelf!!

Skywalker 22-02-2006 16:41

Quote:
Originally Posted by Roelsmoel
Thnx! we zijn er ook al erg druk mee bezig! Maar gaat goed komen (hopelijk in een paar dagen, maar dat is altijd maar afwachten)

Gr Raoul

Raoul, heb je enig idee hoeveel een paar dagen is? Enig uitzicht op een datum dat de vwforum weer in de lucht is?
Begint hier een beetje vol, eehh druk te worden en blijkbaar stoort dat bij menig VF-lid.
Enigszins wel begrijpbaar, dat snap jij ook.

Zoveel mogelijk info verschaffen aan Vwforum leden lijkt mij dan ook het beste, zodat er zo min mogelijk vragen komen. Ik begrijp dat het voor veel leden van vwforum even moeilijk is maar ik denk dat het ook wel gepast is om nu niet massaal dit forum te bestoken. Daar zit volgens mij niemand op te wachten.

Correct me if I am wrong...

Richard 22-02-2006 16:44

jij slaat de spijker snoeihard op zijn kop luuk..

Roelsmoel 22-02-2006 16:50

Quote:
Originally Posted by skywalker
Jammer dat je de spijker niet op z'n kop slaat, maar mijlen ver mis.

Raoul, heb je enig idee hoeveel een paar dagen is? Enig uitzicht op een datum dat de vwforum weer in de lucht is?
Begint hier een beetje vol, eehh druk te worden en blijkbaar stoort dat bij menig VF-lid.
Enigszins wel begrijpbaar, dat snap jij ook.

Zoveel mogelijk info verschaffen aan Vwforum leden lijkt mij dan ook het beste, zodat er zo min mogelijk vragen komen. Ik begrijp dat het voor veel leden van vwforum even moeilijk is maar ik denk dat het ook wel gepast is om nu niet massaal dit forum te bestoken. Daar zit volgens mij niemand op te wachten.

Correct me if I am wrong...

Het klopt wat je zegt, maar meer info geven als ik al doe kan ik niet, simpelweg omdat ditde huidige status is.
Een specifieke datum kan ik niet mededelen omdat we afhankelijk zijn van de host. Zij moeten enkele dingen voor ons doen, en alvorens dit door hen is bevestigd en geregeld kan ik nog niets toezeggen.

Wat betreft de toestroom van de leden, kan ik mij ditzelf niet aanrekenen. Om het simpele feit dat het Vwforum een openbaar forum is net als Volksforum. Zodoende komt men met vragen e.d. omtrent VW ook hiernaartoe. Hier heb ik geen enkele zeggenschap in.

Hiernaast heb ik ook op marktplaats & de vr6club een melding geplaatst van het geheel. Zo denk ik toch een groot deel van de leden bereikt te hebben tezamen met de melding hier.

Enige tip die ik kan geven is, zet een tijdelijke stop op inschrijvingen, zodat men wel kan lezen wat de status is, maar zich niet massaal kan aanmelden en kan posten. Zodoende worden de VWforummers ook hier voorzien van de nodige informatie, maar lijdt niemand eronder.

Marcel_VW 22-02-2006 16:57

erg netjes om het effe zo te melden...k vond het al vreemd dat ik er 2 dagen niet op kon...succes ermee

Skywalker 22-02-2006 17:09

Raoul,
Natuurlijk begrijp ik dat jij persoonlijk, noch het team van vwforum het kan voorkomen dat mensen zich hier aanmelden. Het is inderdaad een 'openbaar' forum, maar ik denk niet dat het VF-team er iets voor voelt om een leden stop in te stellen. Een vriendelijk verzoek van jullie kant is misschien op zijn plaats en kan mogelijk behulpzaam zijn.

Een paar dagen is een zeer rekbaar begrip, hebben we het dan over 2 dagen of over een week? Natuurlijk is het moeilijk in te schatten, ik weet het, maar iets specifieker mag van mij best.

Rest mij nog de trouwe bezoekers van vwforum te vragen om hier eerst maar eens alle interessante topics te lezen, in plaats van onzinnig de discussie aan te gaan over Volksforum versus VWforum. Dit laatste geldt trouwens ook voor de Volksforum leden.
Voor de VWforum leden: Heel interessant is het bijvoorbeeld het luchtgekoelde gedeelte op dit forum. Iets dat op het vwforum niet of nauwelijks voorkomt. Lees dit eens door en steek eens iets op van de auto’s die Volkswagen groot heeft gemaakt. Als jullie dat allemaal gelezen hebben, dan is ‘jullie’ vwforum weer online, dat weet ik zeker. ;)

vwmk2driver 22-02-2006 17:17

opzich lijkt mij een stopzet van aanmelden niet eens zo gek..

ik weet nu al dat je anders ineens 4000 leden er bij heb die allemaal wat plaatsen en niks lezenover de voortgang van het vw forum en dat verpest ook helaas dit forum dan weer..

ik moet er namelijk niet aan denken dat alle techneuten hier weg gepest worden.. waar moet ik anders heen met mijn technische vragen... :(

Leo-gti16v 22-02-2006 17:53

Hé het zal toch niet waar zijn. :mad: :mad: :mad:

Nou heel veel sterkte met de wederopbouw!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

shaggy16v 22-02-2006 18:23

da vink nou jammer....vwforum plat....mocht dr altijd ff graag rondneuzen als k ff wat tijd moest doden.

myah suc6 met de reparaties ;)

:rolleyes:

Christiaan 22-02-2006 18:37

Dit topic is bedoeld voor het hoe en waarom vwforum uit de lucht is op dit moment. Heb al eerder vriendelijk verzocht om hier niet de discussie te voeren vwforum v.s. volksforum. Ik ga dan nu ook even grondig dit topic opschonen. En het VF Team zal dit ook blijven doen, voor diegene die moeite hebben met lezen.

Namens het VF Team,

Christiaan

Arnout 22-02-2006 18:45

Nou nu weet ik zeker waarom ik op VWForum zit.

Leg me maar eens uit waarom ik die spijker dan zo mis sla?

En dit is toch een openbaar forum waarom gaan jullie dan huilen als er teveel mensen komen........

Skywalker 22-02-2006 18:52

Quote:
Originally Posted by Arnout
Nou nu weet ik zeker waarom ik op VWForum zit.

Leg me maar eens uit waarom ik die spijker dan zo mis sla?

En dit is toch een openbaar forum waarom gaan jullie dan huilen als er teveel mensen komen........
Jeetje, jij hebt echt een plaat voor je kop en het IQ van een lege doppinda hè?

Sorry hoor, maar hier ga ik dus even niet op in, lees het bericht van Christiaan maar even.
@Christiaan: poetsen maar jongen!

Christiaan 22-02-2006 18:55

Zo, een hoop geveegd, ik laat de laatste 2 maar even staan als voorbeeld,

voor de blinden:

DE DISCUSSIE VWFORUM / VOLKSFORUM IS NU GEWOON OVER

@skywalker, thanks :D

evilnyntje 22-02-2006 19:00

Quote:
Originally Posted by skywalker
Jeetje, jij hebt echt een plaat voor je kop en het IQ van een lege doppinda hè?

Sorry hoor, maar hier ga ik dus even niet op in, lees het bericht van Christiaan maar even.
@Christiaan: poetsen maar jongen!

:iamwithst

Roelsmoel 22-02-2006 19:00

:puter:

:(

:icon_spin

Karen 22-02-2006 19:18

Hopen dat jullie het forum snel weer kunnen herstellen...

Benji 22-02-2006 19:21

Oh, mijn reactie is verwijdert. Ach ja..

Ik hoop ook dat het VW-Forum het snel weer doet, heeft ieder zijn zin!

DesertWind 22-02-2006 19:24

succes ermee roelsmoel ;)

blijft een lage klote streek, maar ja, je doet er niks aan, het kwaad is al geschied.
respect, want ik zelf snap de balle van hoe het allemaal werkt, krijg het net voor mekaar om zelf een simpele site te bouwen :p

Djinn_4fun 22-02-2006 19:27

Succes met het desinfecteren!

Marty 22-02-2006 19:27

Raoul en de rest van het vwforum team die bij de herstel-werkzaamheden betrokken zijn, veel suc6 en hopelijk is de database nog te redden.

Een vraagje voor het volksforum team, is het misschien een idee om op het volksforum in de hoofdcategorie Off-topic een subcategorie vw-forum te maken, dit om mogelijke irritaties te voorkomen (vwforum leden kunnen daar hun verhalen kwijt en de vaste volksforum lezers zijn vrij om het te lezen of niet te lezen)

Gr, Marty

Skywalker 22-02-2006 19:38

Quote:
Originally Posted by Marty
Een vraagje voor het volksforum team, is het misschien een idee om op het volksforum in de hoofdcategorie Off-topic een subcategorie vw-forum te maken, dit om mogelijke irritaties te voorkomen (vwforum leden kunnen daar hun verhalen kwijt en de vaste volksforum lezers zijn vrij om het te lezen of niet te lezen)
[ot]Ehh... volgens mij is iedereen welkom op dit forum, zolang de regels die op dit forum gelden maar in acht gehouden worden.
Dus waarom een appart vwforum gedeelte? Lijkt mij niet nodig (maar wie ben ik).[/ot]

Michel B4 22-02-2006 19:42

ohohoh,idd voor zover ik weet is dit een vrij nederlands forum waar iedereen mag komen en kijken en eventueel posten.
en een appart vwforum hoekje?? negerhoekje??

Edward 22-02-2006 19:58

neem me niet kwalijk hoor maar volgens mij werd verschillende malen gevraagd om vwforum vs volksforum te laten rusten? Dit was toch als informatief bedoeld omdat het anders forum panne had?

Michel B4 22-02-2006 20:05

ja klopt..

Marty 22-02-2006 20:05

Hmm deze reactie wilde ik niet uitlokken, mijn idee was enkel om het volksforum te ontlasten...

maar weer ontopic!!!

Matheo 22-02-2006 20:17

merk iig wel dat het hier een stuk drukker is :D
@ onze nieuwe (tijdelijke/permanente) leden: welkom! en ga vooral de verschillende projecttopics eens doorlezen (zoals skywalker al opperde) vooral bij luchtgekoeld zal een wereld voor jullie open gaan ;)
@ raoul: succes met het fixen van vw forum
ik hoop vooral dat iedereen weer snel zijn plekje terug heeft!

AMDFreak 22-02-2006 20:19

Ik hoop dat het niet al te lang offline blijft..

Pedaalemmer 22-02-2006 20:23

Quote:
Originally Posted by Matheo
@ onze nieuwe (tijdelijke/permanente) leden: welkom! en ga vooral de verschillende projecttopics eens doorlezen (zoals skywalker al opperde) vooral bij luchtgekoeld zal een wereld voor jullie open gaan ;)

wahaha idd!! :iamwithst

Roelsmoel 22-02-2006 20:25

Quote:
Originally Posted by Michel B4
lucht gekoelde auto's??? bestaan die dan :eek:

:D :D :D

Maaruuhhhhh on topic houden tot er later vanaaf na contact met de us weer meer info is?!

gti-er 22-02-2006 20:29

he eindelijk ik dacht al dat het aan mijn computer lag, gelukkig niet dus! suc6 met herstellen ervan en hopen dat hij het gauw mag doen!!

Skywalker 22-02-2006 21:51

Quote:
Originally Posted by Christiaan
't blijft moeilijk he?
Blijkbaar wel Christiaan.
Zullen ze zelf nu niet door hebben dat ze olie op het vuur aan het gooien zijn?
Lijkt mij niet de bedoeling, ook niet van de jongens zelf...

Misschien is dit dan een eye-opener.

Edward 22-02-2006 21:52

en het wilde idee van een slot plaatsen?

Mick007 22-02-2006 21:52

Quote:
Originally Posted by Matheo

@ Matheo
gaan we uiteraard doen, jij gaat onze "vehicles" ook bekijken dan?

http://home.planet.nl/~viss2212 ;)

bedankt, raoel, weten we waar we aan toe zijn, gaat goed komen :D

Christiaan 22-02-2006 21:57

Quote:
Originally Posted by Edward

Nee, voorlopig niet.

Skywalker 22-02-2006 21:59

Quote:
Originally Posted by Edward
Lijkt me geen oplossing van het 'probleem'. We zijn met elkaar toch volwassen genoeg om ons hier even strikt aan de regeltjes te houden zoals gevraagd zodat het team van vwforum een mogelijkheid heeft om met haar leden te communiceren? 'Wij' zouden het ook fijn vinden als Volksforum plat zou liggen en we konden info halen op het vwforum, toch?

Dus nogmaals het verzoek, van mij persoonlijk, om je gewoon aan de gedragregels te houden zoals gevraagd.

Roelsmoel 22-02-2006 22:14

NIEUWE UPDATE:

Na samen met mijn broer zojuist een geruime tijd telefonisch contact met de US te hebben gehad hebben we eindelijk duidelijkheid gekregen vanuit de host!

We kunnen daar niet onze plannen in onze omvang doorzetten op een spoedige en consequente manier.

Zodoende gaan we naar onze nederlandse 1e keus te Hilversum/Amsterdam.
We hebben al een mail gestuurd in vervolg op onze eerdere mailwisseling met hen en morgen 9 uur hebben we daar een afspraak.

Dan zullen we een nieuwe server opzetten en samen met hen installeren. Vervolgens zullen we de backup (van het moment v/d crash) terugzetten en hopelijk dit weekend nog alles af krijgen. Garantie dat het eind dit weekend allemaal weer up en running is kan ik nog niet geven, maar we hopen er wel op!

Hopend op begrip,

Raoul & Chretien

Mick007 22-02-2006 22:17

wazzzzup, goed bezig Raoul & Co. :D :D

veel suc6

All times are GMT +1. The time now is 15:19.