Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Autosport (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=89)
-   -   Formule 1 topic (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=1681)

VeeDubber 20-06-2005 15:33

Het is de laatste races wel duidelijk dat de bandenfabrikanten tot de limiet gaan. En om te weten waar de limiet ligt zul je er overheen moeten. Dat hebben we laatst gezien met de vlakke kant aan de band van Kimi die daarna crashte, een race of 2 ervoor met de ferrari's die lek reden en nu weer met de Michelin's. Als je het mij vraagt ligt de fout gewoon bij Michelin, ten eerste nemen ze maar 1 compound mee naar het circuit en ten tweede deugt de compound die ze meenemen niet. Ze hebben voldoende meetdata uit vorige races om de complete Indy-race van tevoren te simuleren op de comp en eventueel op de proefstand. Blijkbaar nemen ze zoveel risico dat de band het niet eens 10 rondjes volhoudt. Aanfluiting van de engineering-afdeling van Michelin!!

Jasper Ovaal 20-06-2005 15:35

ik heb me rot gelachen. wat een aanfluiting,. prutsers. en dan super blij zijn met een 3de prijs, kneusjes.

inderdaad geld terug geven aan de toeschouwers + benzine kosten, en gewoon nog wat extra kosten erbij :p

Zestienkleppen 20-06-2005 15:54

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
...ten eerste nemen ze maar 1 compound mee naar het circuit en ten tweede deugt de compound die ze meenemen niet...

Ze nemen 2 compounds mee, een zachte (die meestal gekozen wordt) en een iets hardere. Echter BEIDE banden hielden het niet vol.

Optie voor een volgend seizoen met 1 bandenfabrikant zou zijn om een knetterharde safety band mee te nemen, mocht hetzelfde probleem zich voordoen.

Airtime 20-06-2005 15:59

Quote:
Originally Posted by ingrob
als michelin zegt dat de banden maar 10 ronden mee gaan kan je er wel een chicane inbouwen maar ze moeten wel een stuk of 70 ronden met die banden dus ze hadden het evengoed niet gehaald!

Ehhh... Nee, nie helemaal. :wink: Probleem was dus de snelheid in 'turn 13'. Als de snelheid in die bocht omlaag werd gebracht, zou dus ook de belasting op de band worden verlaagd. Met een chicane zouden de banden dus veel minder belasting te verdragen krijgen en de race waarschijnlijk kunnen volbrengen, schnappie? :)

Quote:
Originally Posted by ingrob
kimmi had gewoon een 5ronden moeten rijden, had hij toch nog 7de geworden :D :D

Ehhh... ja en nee :wink: Om in aanmerking te komen voor punten had hij tenminste 90% van de race-afstand volbracht moeten hebben. Snel gerekend geeft dus dat Kimmi 65 ronden had moeten rijden. Dan hadden zijn banden het allang begeven :redface: (of, natuurlijk, dat zal altijd de vraag blijven! :) ) Dus hij had wel 7e geworden, maar de punten had hij niet gekregen.

mr. horsepower 20-06-2005 16:03

zag hoe snel dun schumi de pit lane in ree da was hard

Brazen 21-06-2005 08:18

Quote:
Originally Posted by Jasper Ovaal
ik heb me rot gelachen. wat een aanfluiting,. prutsers. en dan super blij zijn met een 3de prijs, kneusjes...

En ferrari fans die blij zijn met hun 1-2tje..... :rolleyes:

Gert 21-06-2005 08:25

Quote:
Originally Posted by Airtime
Ehhh... Nee, nie helemaal. :wink: Probleem was dus de snelheid in 'turn 13'. Als de snelheid in die bocht omlaag werd gebracht, zou dus ook de belasting op de band worden verlaagd. Met een chicane zouden de banden dus veel minder belasting te verdragen krijgen en de race waarschijnlijk kunnen volbrengen, schnappie? :)

Om eerlijk te zijn volg ik het circus totaal niet maar wat een kutsmoes : een chicane en de banden slijten minder of niet .

Iemand ooit aan gedacht dat je binnen 24 uur waar ook ter wereld vandaan je een vliegtuig vol met goede banden in kan laten vliegen ?

Denk dat er meer achter heeft gezeten : oninteressant land die volgend jaar van de racekalender moet . Nu komt er geen hond meer .

Formule 1 is alleen nog maar commercieel : paar mensen die al miljardair zijn hebben niet genoeg en vergeten en passant even dat het voor de fans is .

Kijk al jaren niet meer .. Het gras zien groeien is verrassender en more entertaining .
Computers of 4 wielen met een hoop vriendjes politiek : driewerf bah :D

Airtime 21-06-2005 08:52

Quote:
Originally Posted by Gert
Om eerlijk te zijn volg ik het circus totaal niet....

Iemand ooit aan gedacht dat je binnen 24 uur waar ook ter wereld vandaan je een vliegtuig vol met goede banden in kan laten vliegen ?

Klopt, maar volgens de regelementen mag dat dus niet. :rolleyes: De coureurs moeten de kwalificatie en de race met dezelfde set banden rijden.

ingrob 21-06-2005 09:50

Quote:

Ehhh... ja en nee :wink: Om in aanmerking te komen voor punten had hij tenminste 90% van de race-afstand volbracht moeten hebben. Snel gerekend geeft dus dat Kimmi 65 ronden had moeten rijden. Dan hadden zijn banden het allang begeven :redface: (of, natuurlijk, dat zal altijd de vraag blijven! :) ) Dus hij had wel 7e geworden, maar de punten had hij niet gekregen.

oookeee, nou zodoende leer ik nog steeds :o

Gert 21-06-2005 10:06

Quote:
Klopt, maar volgens de regelementen mag dat dus niet. :rolleyes: De coureurs moeten de kwalificatie en de race met dezelfde set banden rijden.

Volgens de regelementen van de fans betalen ze voor een race .
Maar dat doet de miljardairs geen ruk

ploon 21-06-2005 10:07

volgens de fia hadden de michelin teams gewoon moeten rijden en dan maar wat afremmen bij bocht 13 om zo de banden te sparen. daar valt eigenlijk wel wat voor te zeggen, maar als ze met zijn allen ruim voor de race al aangeven dat ze niet gaan rijden, dan lijkt me dat je als organisatie toch wel iets had kunnen verzinnen waardoor men toch de baan op was gegaan.
ik denk dat bernie gewoon niet geloofde dat de teams dit durfde te flikken, is dus wel een mooi signaal dat hij op moet passen

Airtime 21-06-2005 10:12

Quote:
Originally Posted by Gert
Volgens de regelementen van de fans betalen ze voor een race .
Maar dat doet de miljardairs geen ruk

De eerste aanklachten van fans tegen de FIA enz. zijn ook al ingediend (en terecht!)

west coast customs 21-06-2005 18:58

ik vond t wel un leuke race de jordan tegen andere jordan en de twee ferraris tegen elkaar
en dun christ deed best goed

Mr_LSD 26-06-2005 06:32

Eigenlijk is het heel simpel... het zijn en blijven kut fransen en die doen er alles aan om iedere sport te verzieken... :D

vwleusden 03-07-2005 14:45

Mooie race vandaag... Renault gaat ieder jaar weer beter :D

Beetlefreak 03-07-2005 22:34

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Mooie race vandaag... Renault gaat ieder jaar weer beter :D

Vanaf Pole heb je niemand voor je, kun je vrij je voorsprong opbouwen :p
Wel knap van Räikkönen om vanaf P13 te starten en vervolgens het gat met Alonso tot dik 11 sec. dicht te rijden
en als tweede finishen!

Vond het beide wel iets weg hebben van Schumi van afgelopen seizoenen:
polestart met overwinning en goede rees-strategie met goede finish. Kortom, mooie race!!

Brazen 19-07-2005 15:00

Telegraaf

Debuut Doornbos nabij
LONDEN - De formule-1-renstal van Jordan staat een overgang van zijn Nederlandse testrijder Robert Doornbos naar Minardi niet in de weg. De Rotterdammer lijkt eerste gegadigde om het stoeltje over te nemen van de bij Minardi in ongenade geraakte Patrick Friesacher.

Robert Doornbos

Teambaas Stoddart van de Italiaanse renstal liet deze week doorschemeren dat de Oostenrijker Friesacher niet meer kan voldoen aan zijn financiële verplichtingen. Vermoedelijk mag hij komend weekeinde al niet meer racen in de Grote Prijs van Duitsland op Hockenheim.

Het debuut van Doornbos in een Grote Prijs van de Formule 1 is daarmee ineens heel dichtbij gekomen. Jordan liet dinsdag weten dat de coureur vrij is om in te gaan op een aanbod van Minardi. "Het zou goed voor hem zijn. Wij willen hem graag helpen, als hij wil racen", zei een woordvoerster van de Britse renstal.

Komt het tot een akkoord, dan heeft Minardi voor het eerst twee Nederlanders aan de start van een GP. Christijan Albers is eerste rijder.

Zestienkleppen 19-07-2005 16:23

Quote:
Originally Posted by Brazen
Telegraaf

Debuut Doornbos nabij
LONDEN - De formule-1-renstal van Jordan staat een overgang van zijn Nederlandse testrijder Robert Doornbos naar Minardi niet in de weg. De Rotterdammer lijkt eerste gegadigde om het stoeltje over te nemen van de bij Minardi in ongenade geraakte Patrick Friesacher.

Robert Doornbos

Teambaas Stoddart van de Italiaanse renstal liet deze week doorschemeren dat de Oostenrijker Friesacher niet meer kan voldoen aan zijn financiële verplichtingen. Vermoedelijk mag hij komend weekeinde al niet meer racen in de Grote Prijs van Duitsland op Hockenheim.

Het debuut van Doornbos in een Grote Prijs van de Formule 1 is daarmee ineens heel dichtbij gekomen. Jordan liet dinsdag weten dat de coureur vrij is om in te gaan op een aanbod van Minardi. "Het zou goed voor hem zijn. Wij willen hem graag helpen, als hij wil racen", zei een woordvoerster van de Britse renstal.

Komt het tot een akkoord, dan heeft Minardi voor het eerst twee Nederlanders aan de start van een GP. Christijan Albers is eerste rijder.

Het is nu ook officieel, dus een volledig nederlandse rijdersbezetting bij Minardi :eek:

Jasper Ovaal 19-07-2005 16:36

ik ga vrijdag richting duitsland om de GP te bekijken, ben wel benieuwd,
ik neem wle wat foto's en zal wel ff zwaaien, jullie zien de foto's verschijnen,
gaat die doornbos dit weekend dan al rijden?

Brazen 20-07-2005 07:22

Quote:
Originally Posted by Jasper Ovaal
ik ga vrijdag richting duitsland om de GP te bekijken, ben wel benieuwd,
ik neem wle wat foto's en zal wel ff zwaaien, jullie zien de foto's verschijnen,
gaat die doornbos dit weekend dan al rijden?

Wordt zijn debuut.....moet ook ff leuke geluidopnames maken van de F1 wagens :D

Brazen 16-08-2005 12:28

source

Rubens Barrichello vertrekt naar BAR
Dinsdag 16 augustus 2005 »
Het is eindelijk officieel. Rubens Barrichello rijdt vanaf komend seizoen voor BAR. De Braziliaan, momenteel rijdend voor Ferrari, heeft een meerjarig contract getekend bij de renstal.

"Ik ben zeer verheugd om voor BAR uit te komen", zegt Barrichello. "Mijn doel blijft het winnen van de wereldtitel en om dit te bereiken, voelde ik dat ik nieuwe motivatie nodig had. Ik wil iedereen bij Ferrari bedanken voor zes fantastische jaren."

Wie bij BAR plaats moet maken voor Barrichello is nog niet duidelijk. Jenson Button moet contractueel gezien naar Williams, maar wil niet. Bovendien ziet BAR in het duo Button-Barrichello een ideaal koppel. Als Button daadwerkelijk bij BAR blijft, wordt Takuma Sato kind van de rekening.

Massa naar Ferrari!
Dinsdag 2 augustus 2005 »
Eindelijk is het bevestigd, Felipe Massa rijdt in 2006 voor het team van Ferrari. Zoals we vanochtend al schreven, is de kans groot dat Barrichello naar BAR zal vertrekken.

Massa’s manager Nicolas Todt is de zoon van Ferrari-teambaas Jean Todt. Wij zeggen dan: één plus één is twee. De Braziliaan rijdt op dit moment nog voor het Sauber-team, welke al jaren gebruik maakt van de krachtbronnen uit Maranello.

Massa wordt de teamgenoot van zevenvoudig-wereldkampioen Michael Schumacher.

"Ik ben heel blij en trots dat ik in 2006 bij Ferrari mag rijden," aldus Massa. "Maranello gelooft al in me sinds 2001, toen ik mijn F1-debuut nog moest maken. Nu ben ik al voor het derde seizoen Sauber-coureur en heb ik ook al één jaar ervaring opgedaan als Ferrari-testcoureur. Het is de beste kans uit mijn carrière, ik kan niet wachten tot ik deel uitmaak van een teams als Ferrari en zal racen met de beste coureur van de wereld, Michael Schumacher."

vwleusden 19-08-2005 15:38

Komend weekend Turkije :) volgens mij heeft geen van de coureurs daar ook ooit 1 meter gereden :) kan dus erg leuk worden zo :D

Brazen 25-08-2005 12:23

Wat is dit nu weer voor n gekkigheid?? :mad:
src

Raikkonen naar Ferrari? Schumacher naar McLaren?
Donderdag 25 augustus 2005 » Waren eerst de geruchten omtrent het stoeltje van Jenson Button in 2006 het heetste nieuws in de paddock, vanaf vandaag is er een geduchte concurrent bijgekomen. Volgens het Duitse (schandaal)blad Bild heeft Michael Schumacher namelijk gesprekken gevoerd met McLaren over een eventuele overgang naar dat team. Kimi Raikkonen daarentegen zou in 2007 de omgekeerde weg richting Ferrari maken.

Feit is dat de contracten van beide heren bij hun huidige werkgevers eind 2006 aflopen, en dat een wissel dus, contractueel gezien, mogelijk is. Toch lijkt het onwaarschijnlijk dat Michael Schumacher, wanneer zijn contract bij Ferrari afloopt, nog een overstap naar McLaren zal maken. De Duitser is dan 38 jaar en heeft zijn hart eigenlijk verkocht aan Ferrari. Dat Kimi Raikkonen in 2007 de opvolger wordt van Schumacher bij Ferrari, is meer waarschijnlijk. Teambaas Jean Todt heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat de snelle Fin de ideale opvolger is van de zevenvoudig wereldkampioen. Kijk er dus niet raar van op als 'The Iceman' vanaf 2007 in een rode bolide Grands Prix rijdt.

Zestienkleppen 25-08-2005 12:54

Jaja, het is Silly Season is alweer aangebroken. Ik heb daar een enorme pesthekel aan, door de zogenaamde speculaas berichten. Wie kan zich nog de soap rond Jordan en Jos Verstappen herinneren, toen hij wel/niet/wel/niet etc bij Jordan ging rijden.

Veel F1 internetpagina's bazuinen allerlei speculaties rond, ik wil alleen het eigenlijk alleen maar horen als het officieel bevestigd is.

Brazen 31-10-2005 16:58

'Albers naar Midland'
telegraaf

RIJSWIJK - Autocoureur Christijan Albers rijdt de komende twee seizoenen in de Formule 1 voor de nieuwe renstal Midland. Dat meldde maandag de autosportsite F1Racing.net, een van de sponsors van de Nederlander.

Het management van Albers wilde maandag geen commentaar geven. Voor dinsdag is een persbijeenkomst belegd waarin de plannen van Albers voor 2006 worden ontvouwd.

Albers reed dit jaar het wereldkampioenschap Formule 1 voor Minardi. Eigenaar Paul Stoddart heeft de renstal verkocht aan Red Bull, die van Minardi een opleidingsteam wil maken voor van jonge autocoureurs.

Midland, dat eigendom is van de Russisch-Canadese miljardair Alex Shnaider, kocht afgelopen zomer het formule-1-team van Jordan op. De Nederlander Nicky Pastorelli is al ingelijfd als testrijder.

Brazen 31-10-2005 17:06

Telegraaf

Nieuwe opzet kwalificaties Formule 1
LONDEN - De Formule 1 stapt over op een ander kwalificatiesysteem. De internationale automobielfederatie FIA besloot maandag volgend seizoen van de kwalificaties een soort afvalrace te maken. Dat zou aantrekkelijker zijn voor het publiek.

Een zegsman van de FIA zei dat alle raceteams akkoord zijn met de wijziging. De FIA draait volgend seizoen ook een maatregel terug. Dit jaar was het verwisselen van banden tijdens de grandprixwedstrijden niet toegestaan. In 2006 mag het weer. (opm: is dit omdat michelin 18 van de 19 GP's heeft gewonnen :D en omdat Ferrari met BS rijdt???)

In de huidige kwalificaties rijdt elke bolide feitelijk rondjes tegen de klok. De coureur met de snelste rondetijd verdient poleposition. Volgend jaar introduceert de FIA twee korte wedstrijdjes, waarbij telkens een aantal racewagens afvallen. De beste tien strijden in een derde race van 20 minuten om de voorste startplek.

In 2007 zien de formule-1-auto's er aan de achterkant heel anders uit. De FIA en de teams hebben een akkoord bereikt over een revolutionaire achtervleugel, die inhalen moet vergemakkelijken.

ploon 31-10-2005 19:10

wat CA betreft, ik geloof het pas als het officieel bekend gemaakt wordt.

ik hoorde vandaag dat de organisator van de GP in spa failliet verklaard is. de regering van walonie schijnt er veel aan te willen doen om de f1 toch op spa te houden, maar ik moet het nog zien. eerst wilden ze onder de luxemburgse vlag verder gaan, maar die mannen zien het niet zitten (kost toch een hoop centen).

Marco 31-10-2005 22:10

Quote:

In 2007 zien de formule-1-auto's er aan de achterkant heel anders uit. De FIA en de teams hebben een akkoord bereikt over een revolutionaire achtervleugel, die inhalen moet vergemakkelijken.

Om het even aan te vullen, dit wordt em dus, officieel door FIA vrijgegeven, na een akkoord met de teams te hebben bereikt. Door deze vleugel (Centerline Downwash Generating) genoemd wordt er dus direct midden achter de auto downforce gegenereerd wat de auto achter de voorgaande heel erg ten goede komt en je dus hetzelfde effect krijgt als bij A1. Dat je dus op een lang recht stuk pal achter iemand kunt gaan rijden wat het geheel dus wel een heel stuk spannender gaat maken. Zie de onderstaande beelden. Het is even wennen maar ik vind het super, lijkt weer een beetje op de hele oude F1 auto's heeft wel wat.

Van de kwalificatie was me idd ook bekend, en ik vind het erg positief in elk geval beter als dat stomme rare systeem van nu.

LOL @ Derk; Speculaas Berichten, whahahahahaha

Bron: formule1.fok.nl

Zestienkleppen 31-10-2005 23:14

Quote:
Originally Posted by Marco
LOL @ Derk; Speculaas Berichten, whahahahahaha

Over een maand is dat hardstikke actueel :sint) ;) !

om er eens wat speculaas tegenaan te gooien: opvallend dat na enkele zeer spectaculaire A1GP races, opeens allerlei beslissingen WEL worden genomen om F1 aantrekkelijker te maken.

Het bandenreglement lijkt inderdaad veranderd te worden om het verschil tussen Bridgestone en Michelin weer kleiner te maken, maar zeker weten doe je het nooit.

Ik ben blij dat Albers (waarschijnlijk) volgend jaar meerijdt, iets is beter dan niets. Het is toch heel bijzonder dat we als kikkerlandje zoiets voor elkaar krijgen. We kunnen wel zeuren over geld uit het bedrijfsleven voor F1 o.i.d. maar de belgen (sorry jongens) doen het ons voorlopig nog niet na.

aldo 01-11-2005 01:30

Quote:
Originally Posted by ploon
wat CA betreft, ik geloof het pas als het officieel bekend gemaakt wordt.

ik hoorde vandaag dat de organisator van de GP in spa failliet verklaard is. de regering van walonie schijnt er veel aan te willen doen om de f1 toch op spa te houden, maar ik moet het nog zien. eerst wilden ze onder de luxemburgse vlag verder gaan, maar die mannen zien het niet zitten (kost toch een hoop centen).

De Waalse regering wil er juist niets aan doen.
De milieuactivisten komen er tegenin en de regering maakt een nieuwe wet ivm tabaksreclame.

Zo gaat het hier altijd in België.

John 01-11-2005 10:46

ALbers rijd komende 2 jaar bij Midland staat in het AD vanmorgen.
Nu Doornbos nog een stoeltje zien te krijgen.

ploon 01-11-2005 11:08

RD was gister bij RTL redelijk zeker van het feit dat hij ook ergens een plekkie kon vinden. waarschijnlijk 3e rijder bij bmw. zou wel mooi zijn 3 nederlanders op de vrijdagen in actie!

Brazen 10-01-2006 16:18

Zou ik wel jammer vinden als ze anders gekleurd worden als zwart/zilver :(

Maandag 9 januari 2006 » autosport.sbs.nl

McLaren-Mercedes test deze week in Jerez met een oranje auto. Totdat het team het officiële kleurenschema bekendmaakt wordt gebruikgemaakt van de huiskleur van McLaren.

In 1997 reed McLaren tijdens de eerste tests van het nieuwe jaar ook met een oranje auto. Toen werd nog gewerkt aan de zwart/zilveren kleurstelling van sponsor West, die dat jaar de plaats van het traditionele rood/wit van de vorige sponsor Marlboro innam. Nu is hert de beurt voor West om plaats te maken voor Vodafone, de nieuwe titelsponsor van het team. Het kleurenschema wordt naar verwachting halverwege februari bekendgemaakt.

Brazen 10-01-2006 16:21

Räikkönen beslist voorlopig niet
Donderdag 22 december 2005 »
Kimi Räikkönen voelt zich niet genoodzaakt om op korte termijn te besluiten waar hij in 2007 wil rijden. Deze week werd bekend dat Fernando Alonso na het komende seizoen overstapt naar de stal waar nu nog Räikkönen en Juan Pablo Montoya rijden. Wie van de twee moet wijken voor de Spanjaard is nog niet bekend. Räikkönen maakt zich er voorlopig niet druk om.

“Mijn situatie is niet veranderd door de komst van Alonso”, zei Räikkönen. “Ik richt me volledig op het komend seizoen en zal pas volgend jaar beslissingen nemen over mijn eigen toekomst.”

Gelukkig voor Räikkönen is er altijd de Italiaanse sportpers die alvast wat zaken voor hem op een rijtje gezet heeft. Zo meent Gazzetta dello Sport te weten dat Räikkönen al vier aanbiedingen op zak heeft voor 2007 en verder. McLaren is de eerste logische gegadigde. Ron Dennis zou volgens de krant wel interesse hebben in een superteam met twee stercoureurs, zoals hij dat ook al met Senna en Prost deed. Vervolgens zou Ferrari zich bij Räikkönen gemeld hebben. Tenslotte worden BMW en Renault genoemd als teams die een bod hebben uitgebracht. Voorlopig lijkt het vooral speculatief: het is hoogst onwaarschijnlijk dat bovengenoemde teams al een concreet bod hebben uitgebracht op de diensten van Räikkönen.

Pedaalemmer 10-01-2006 16:43

ben benieuwd hoe die nieuwe motoren gaan klinken :D

Brazen 25-01-2006 13:42

Montoya wil McLaren verlaten

Nu.nl

Uitgegeven: 25 januari 2006 11:11
Laatst gewijzigd: 25 januari 2006 11:15

BARCELONA - McLaren-rijder Juan-Pablo Montoya staat open voor aanbiedingen van andere F1-teams. De Colombiaan wil graag bij het Britse team blijven, maar dan moet het team nu wel duidelijk maken dat er nog een toekomst is voor hem. Doen ze dat niet, dan trekt Montoya naar de concurrentie.

“Ik wil heel graag bij McLaren blijven want continuïteit is heel belangrijk. Maar het team moet dan wel eerst duidelijk laten zien dat ze me nog willen", waarschuwde Montoya in Auto Motor und Sport.

En de Colombiaan heeft duidelijk geen zin om te wachten op de beslissing van teambaas Ron Dennis.

"Als ik een aanbieding krijg van Ferrari, Renault of BMW dan mogen ze me bij McLaren van hun lijst schrappen".

De uitspraken van Montoya zijn natuurlijk een gevolg van het nieuws dat wereldkampioen Fernando Alonso in 2007 voor McLaren gaat rijden. Daardoor moet één van de huidige rijders opstappen. Insiders beweren dat McLaren liefst met vice-wereldkampioen Kimi Raïkkönen wil doorgaan, maar die heeft nog andere aanbiedingen (Ferrari en Toyota, red) en lijkt daarom geen haast te hebben om zijn contract bij McLaren te verlengen.

Montoya geeft nu op zijn beurt duidelijk aan geen tweede keus te willen zijn. En zijn uitspraken hebben hun effect niet gemist want BMW-sauber en Red Bull Racing zouden alvast contact met de Colombiaan hebben opgenomen.

Brazen 13-02-2006 16:41

ik vond die andere mooier....

Brazen 13-02-2006 16:42

Definitief geen F1 in België in 2006
Nu.nl

PARIJS - Er is in 2006 geen Formule 1 race in het Belgische Francorchamps. Dat bevestigde de Internationale Automobielfederatie (FIA) woensdag. Daarmee telt de kalender voor 2006 dus geen 19, maar slechts 18 races.

Pedaalemmer 13-02-2006 17:09

Quote:

ik vond die andere mooier....

zie ik dta goed en zit er chroom op de auto? dat is toch zwaar en veels te reflecterend

ploon 14-02-2006 09:22

ik heb een paar maanden terug toevallig iemand gesproken die in de chrome effect folie (net zoals die sticker wraps die je om een auto kan doen) zit en die liep te vertellen dat hij bij mclaren was geweest omdat ze de hele auto in chrome wilden hebben.

All times are GMT +1. The time now is 10:42.