Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Mijn nieuwe 65er 13 raams deluxe walkthrough (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13917)

vwboesie 29-09-2005 22:13

Quote:
Originally Posted by krukab
Van Harte gefeliciteerd vwboessie met je aanschaf ... een 13 raams deluxe kom je buiten de states niet veel tegen !!
De westfalia die jij hier post is een SO42 met walk through .. ik weet wel dat deze bus deze kleurcode heeft als mijn SO42,
dus als je persé wilt weten zal ik morgen voor je de cabine induiken om de kleurcode voor je te achterhalen.
Het lijkt er trouwens op dat jouw nieuwe aanschaf qua kleur niet veel afwijkt dan van de bewuste superwesty !!

Hier nog ff een ander foto'tje, die ik vorig jaar zelf in het album heb gepost.

Wat betreft je wielkeuze .. aub geen BRM's .. mocht je belangstelling hebben, ik heb nog een set 6 & 7x16 Fuchsen liggen.
(neenee, niet degene die nu onder mijn SO42 zitten ;) )

Nee dank je, komt smalle as op met 4.5x15 voor en 5.5x 15 achter ;)

vwboesie 02-10-2005 06:38

Bus gehaald

Gisteren mijn bus opgehaald en bij leon neergezet zodat ie lekker dicht bij de ACN van a.s. dinsdag staat.

vwboesie 02-10-2005 06:43

Sun is shining

De zon scheen gisteren zo goed dat ik maar direct besloot de extra koeling voor in mijn bus van zolder te halen. Een NOS Behr Autoquirl (voor degenen die het wat zegt)

vwboesie 02-10-2005 06:49

Trip Speedo

De trip speedometer die ik elk moment verwacht gaat direct door naar Peter Fett (tipje van Luuk die een teller moet hebben die tot 300 kan :D ) voor een beurtje. Ombouw van miles naar KM, nieuw glaasje en en nieuw chromen randje

vette shit zo'n speedo met dagteller !!!

VolksKai 02-10-2005 12:36

Quote:
Originally Posted by vwboesie

Ik zie een paar goeie opties... Goed bezig, Joop! :cool:

vwboesie 02-10-2005 13:33

Opties

Quote:
Originally Posted by VolksKai
Ik zie een paar goeie opties... Goed bezig, Joop! :cool:

Ja Kai, ik ben een beetje aangestoken door Oskar, maar ga voorlopig alleen nog geld uitgeven aan belangrijke zaken, tenzij ik mezelf niet in de hand heb, hehe.

de keverfreak 02-10-2005 17:03

mooi dat ie nog ff in 7 huizen staat wel jammer dat ie verkocht is bleef hoop houden dat ie ooit van mij zou zijn, heb f f mijn zwager joop op zijn kop gegeven hahahaha

stond mooi in de stalling naast de mijne

suc ermee joop
greetz hans

VolksKai 02-10-2005 17:43

Quote:
Ja Kai, ik ben een beetje aangestoken door Oskar, maar ga voorlopig alleen nog geld uitgeven aan belangrijke zaken, tenzij ik mezelf niet in de hand heb, hehe.

Dit zijn toch de belangrijkste zaken???;)
Pas met een paar vette opties is je vw af! :cool:

vwboesie 02-10-2005 22:47

Vroegah

Ik heb vroegah eens een foto genomen van een hele vette bus en kever.

wel twee dagen geleden

vwboesie 02-10-2005 22:57

I'm proud of my M(ehrausstattung)081

Sommigen willen juist erg graag een bank voorin hun bus, anderen (waaronder ikzelf) liever een walkthrough / met doorloop naar achteren.

A walk-through model bus is equipped with two individual front seats, rather than a bench style seat.
This allows you to "walk-through" to the passenger/cargo area. This model is often equipped with a
short, "walk-around" or 2/3 length middle seat that allows you to "walk-around" to the back seat area.

vwspijlbus 03-10-2005 09:39

Quote:
Sommigen willen juist erg graag een bank voorin hun bus, anderen (waaronder ikzelf) liever een walkthrough / met doorloop naar achteren.

Ik heb zelf een bus die door een vorige eigenaar van een "bank-model" naar een walkthrough is verbouwd. Met name als je een kind achterin hebt zitten is walkthrough erg practisch.

vwboesie 03-10-2005 09:44

Quote:
Originally Posted by vwspijlbus
Ik heb zelf een bus die door een vorige eigenaar van een "bank-model" naar een walkthrough is verbouwd. Met name als je een kind achterin hebt zitten is walkthrough erg practisch.

Precies mijn idee, en aangezien ik twee van die boys heb ....

vwboesie 03-10-2005 11:46

17 okt RDW Keuren

Net gebeld door de RDW in Waddinxveen. 17 oktober wordt de bus gekeurd. Toch maar morgen met groene platen naar de ACN toe :D

volksaddiction 03-10-2005 12:18

Quote:
Net gebeld door de RDW in Waddinxveen. 17 oktober wordt de bus gekeurd. Toch maar morgen met groene platen naar de ACN toe :D

Goed bezig !!!
Word weer aanpoten, maar VA-nes d'r bus is ook gelukt in 5 weken.....we leggen de lat gewoon weer wat hoger joop ;) :rock:
Zal de groene platen er alvast opschroeven voor je morgen !!

Brazen 03-10-2005 12:28

Mooie boes! Succes ermee!

Quote:

O...dan ga ik uit ut raam hangen want de RDW zit hiernaast :)

Bussie komt zo 03-10-2005 13:22

Quote:
Originally Posted by volksaddiction
Goed bezig !!!
Word weer aanpoten, maar VA-nes d'r bus is ook gelukt in 5 weken.....we leggen de lat gewoon weer wat hoger joop ;) :rock:
Zal de groene platen er alvast opschroeven voor je morgen !!

Bel even dan kom ik iets eerder aanwaaien dan wordt het niet zo laat... :D

L21 03-10-2005 19:59

ik vind het maar niks,sorry. not my cup of tea. zal het even onderbouwen:sierstrips niet compleet,portieren hangen niet vlekkeloos in lijn met carros. ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,!

Oskar 03-10-2005 20:22

Quote:
Originally Posted by L21
ik vind het maar niks,sorry. not my cup of tea. zal het even onderbouwen:sierstrips niet compleet,portieren hangen niet vlekkeloos in lijn met carros. ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,!

:blahblah: :green:
Lennart leest voor uit eigen werk.... Of zit je lijst er inmiddels al op? ;)

vwboesie 03-10-2005 20:29

Quote:
Originally Posted by Oskar
:blahblah: :green:
Lennart leest voor uit eigen werk....

Precies.....

Oskar 03-10-2005 20:31

:goodpost: :D :D :D

volksaddiction 03-10-2005 22:15

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Bel even dan kom ik iets eerder aanwaaien dan wordt het niet zo laat... :D

hahaha :)
Gelukkig heeft deze minder werk !
Ruitenwissers doen het, verlichting doet het......alleen deknipperlichten ombouwen naar europees systeem !
Het minimale laswerk is ook al gedaan (niet mooi, maar voor de RDW kan het er wel mee door)
En hij remt........
Dus dat gaat zeker lukken !!
woensdag gaan we beginnen, eerst maar eens naar de ACN morgen :) :D :rock:

volksaddiction 05-10-2005 21:13

Vandaag een lekker daagie bezig geweest aan de bus :rock:
Alle onnodige bedrading eruit, en de knipperende remlichten (USA) omgebouwd naar aparte rem- en knipperlichten.
Ook de sealed beams vervangen voor Golf I H4 koplampen!
Zaterdag weer verder, remmetjes nalopen e.d. en dan is tie zo goed als RDW klaar :woowoo:

vwboesie 05-10-2005 21:39

Klusjes @ VA

Voordat we vanochtend aan de slag konden moesten we natuurlijk zorgen dat de amerikaanse taillights vervangen zouden worden door een setje waar 2 lampies in kunnen.
En verdomd als het niet waar is lopen we tegen 2 stuck NOS Gehause aan. :D

vwboesie 05-10-2005 21:40

Stop met het kopen van Goodies !

Ik zou stoppen met goodies kopen, maar deze kon ik echt niet laten liggen.
@Leon: zou misschien wel goed staan op een ovaal

Deze had ik al, dus ik moet nu gaan kiezen welke ik hou.

volksaddiction 05-10-2005 21:42

Quote:
Voordat we vanochtend aan de slag konden moesten we natuurlijk zorgen dat de amerikaanse taillights vervangen zouden worden door een setje waar 2 lampies in kunnen.
En verdomd als het niet waar is lopen we tegen 2 stuck NOS Gehause aan. :D

hehehe, niet vertellen waar ze vandaan komen hè Joop ;)
Leuk speelgoed !!

volksaddiction 05-10-2005 21:43

Quote:
@Leon: zou misschien wel goed staan op een ovaal

Idd een heeeeeeeeeeeeeeeele goeie optie voor op een (lees: mijn) ovaal :D

vwboesie 05-10-2005 21:43

STOP sign

Om het voor mezelf maar eens duidelijk te maken dat ik moet stoppen heb ik maar even mijn derde remlicht op de bumper gelegd. Let op : hij is 18CM in doorsnee. Weet nog niet of hij op de bumper komt. Wellicht midden achter op een mooi roofrack ? :confused:

L21 06-10-2005 19:57

sukkels! hebben jullie het echt niet door? joop,jij wel toch?

vwboesie 06-10-2005 21:37

Quote:
Originally Posted by L21
sukkels! hebben jullie het echt niet door? joop,jij wel toch?

Als je wilt chatten kan dat via MSN. :mad: Nu weer on topic Len.

volksaddiction 12-10-2005 23:06

Dude, waar blijven die foto's ??
:rolleyes: :chair:

b.t.w.: slangen zitten idd onder :tongue:

vwboesie 13-10-2005 00:23

Droppen zeg ik je

Aangezien de speling op de spindles toch te groot was en de bus a.s. maandag RDW gekeurd wordt heb ik gisteren bij Chris en Marco van Slammed Panel een setje dropped spindles gehaald. Vandaag hebben we die dus eigenlijk zonder problemen onder de bus gezet, waardoor hij als we hem achter niet ook een tandje verlagen waanzinnig 'rake' zal gaan staan.
Remleiding moet onder ipv boven zijn we nu achter. dus gaat allemaal goedkomen. Zaterdag nog paar kleine aktiepuntjes: claxon aansluiten, draad trekken van hoofdremcilinder naar remlichten. spoorstangen inkorten en als er tijd is tandje lager zetten achter. Dus de vrijwilligers mogen zich aanmelden om te komen helpen.
Hier nog wat foto's. click er op om de rest van het project te zien of kijk op www.vwbuz.com

Airtime 13-10-2005 08:27

Quote:
Aangezien de speling op de spindles toch te groot was...

Dit vind ik een hele goeie reden! :cool:

Beter dat hij gelijk verlaagd is, nu! Ik wilde gisteravond nog ff langskomen in 7-huizen, maar ik kon het helaas niet redden :( Better luck next time!

volksaddiction 13-10-2005 08:58

Quote:
Originally Posted by Airtime
Dit vind ik een hele goeie reden! :cool:

hehehe, idd !!
Zat te veel speling op, tja.....2 opties !
Spindles reviseren, of gereviseerde dropped spindles kopen :D
Ik zou VA niet zijn om voor optie 2 te kiezen!
Alleen iets meer werk, want nu moet de achterkant ook nog even naar beneden voor maandag :woowoo:

Airtime 13-10-2005 09:10

Ach, 'moet' naar beneden... Zo kan je toch ook wel naar de RDW, of levert dat problemen op?

:)

vwspijlbus 13-10-2005 10:06

Quote:

Pasword?

SplitBien 13-10-2005 10:08

Je moet de link in zijn ondertekst ff pakken, daar heb je geen password voor nodig..

Oskar 13-10-2005 10:09

ff op een van de foto's klikken Frank, dan werkt het wel.

vwboesie 15-10-2005 00:29

Laat maar zakken

Ondanks dat ik zelf moest werken is er niet stil gezeten bij het werk aan de bus. Leon heeft keihard gewerkt en de bus staat nu een tandje lager achter en is rondom van nieuwe remleidingen voorzien. Morgen (hehe vandaag eigenlijk) moeten alle kleine overgebleven dingetjes gedaan worden.
Het vertrouwen is er volledig dat het gaat lukken, maar als iemand zich nog geroepen voelt om te komen helpen in Zevenhuizen dan issie uiteraard welkom ! Click op de onderstaande foto's of ga naar www.vwbuz.com om te kijken naar eerdere foto's van het project.

vwboesie 16-10-2005 14:40

RDW klaar

Gisteren in Zevenhuizen de laatste puntjes voor de RDW keuring van morgen gedaan. Al met al hebben we de hele dag nodig gehad, ondanks een paar puntjes van rust. Het was ook zo'n lekker weer.
Wat hebben we gedaan: Spoorstangen ingekort. uitgelijnd. Remmen onlucht en afgesteld, sjezus wat remt ie HARD. Uitlaatpakking vervangen, lekken gedicht. Draad getrokken van hoofdremcylinder naar remlichten. Claxonkabel getrokken en aangesloten. Nog een conti bandje gehaald (wat een moeilijke maat). Banden na sluit bij tyre centre er om laten leggen.

Many thanks to: Leon, Oskar, Bart, Maurice, Erwin en de dude van het tyre centre.

Nu nog even duimen dat ie maandag in één keer goedgekeurd wordt ! :rock:

Click op de onderstaande foto's of ga naar www.vwbuz.com om te kijken naar eerdere foto's van het project.

volksaddiction 16-10-2005 15:41

hehehe, nice foto's Joop !!
We zullen voor je duimen morgen :thumbup:
Denk dat het wel goed komt, we hebben echt alles nagekeken wat nodig was.
15.40 uur had je de afspraak toch ?
Ik zie je morgen :icon_spin

All times are GMT +1. The time now is 13:11.