Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   beste remmen onder een mk1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=1296)

rallyegolf driver 29-09-2006 22:36

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
op opel forum een topic geplaatst.

misschien dat ze daar wat heben en anders marktplaats in de gaten houden.

60mm zuigers staat me wel aan :D

moet een busje tussen de remklauw houder en fusee maken?

Boutgaten van de opel ( ATE ) klauwen schijnen een maatje groter te zijn, dat moet opgevuld.

vwmk2driver 01-10-2006 09:32

zo... heb een setje remklauwen+ houders gevonden van een monza .

zal eind van de week wel binnen zijn en hebben we weer een projectje erbij haha.

Rallye-VR6t 01-10-2006 09:43

Maar ja dit blijven de remmen..... :D

Hoe dit remt.... :rock:

vwmk2driver 01-10-2006 10:17

idd... maarjah kosten ook wat meer haha

en heb je zeker minimaal 16 inch nodig?

vwmk2driver 01-10-2006 10:19

er staat niet bij welke velgen hij er op heeft zeker?

hoop wel dat ik 15 inch kan nemen vind 16 te groot voor een golf 1,

rallyegolf driver 01-10-2006 10:21

Die 305mm brembo remmen van de Seat Ibiza Cupra R zijn ook voor minimaal 16" .
De 280mm remmen passen binnen 15".

Rallye-VR6t 01-10-2006 13:27

Quote:
er staat niet bij welke velgen hij er op heeft zeker?

hoop wel dat ik 15 inch kan nemen vind 16 te groot voor een golf 1,

Ik rij met 16inch, kun je ook lezen op de band. ;)

Het kan in 15inch, maar dan moet je flink aanpassen.
Met een 280schijf.

vwmk2driver 01-10-2006 14:10

ja jouw band zag ik idd 16inch.

maar dat zijn de grotere brembo's hoop dat miijn opel monza klauwen in combinatie met 280mm schijven gewoon in 15 inch passen.

vwmk2driver 01-10-2006 20:24

hoe zal dat nu moeten??

wil op de achteras een remmen set van een golf 2 maken.

heb daar van de astap en al er bij die kan ik na mijn weten zo op de achteras schroeven met die 4 bouten.
maar op de golf 2 achteras zit ook altijd een remdrukregelaar.
zou ik deze ook moeten plaatsen? of kan het ook zonder de remdrukregelaar dat hij gewoon wat harder remt achter?

Berserker 01-10-2006 20:58

Quote:
hoe zal dat nu moeten??

wil op de achteras een remmen set van een golf 2 maken.

heb daar van de astap en al er bij die kan ik na mijn weten zo op de achteras schroeven met die 4 bouten.
maar op de golf 2 achteras zit ook altijd een remdrukregelaar.
zou ik deze ook moeten plaatsen? of kan het ook zonder de rembekrachtiger dat hij gewoon wat harder remt achter?

je haalt nu 2 dingen door elkaar rembekrachtiger en remdruk regelaar, volgens mij moet je dan altijd die remdrukregelaar meeplaatsen, anders kun je voor nare verassingen komen te staan.....

vwmk2driver 01-10-2006 21:19

sorry..

ja ik zou hiervoor dan een systeem moeten maken want ik mag hem ook niet plaatsen en hem dan vast zetten op een vast punt volgens mij.

dit is apk afkeur hij moet gang baar zijn namelijk al hoewel er op golfjes 1 volgens mij nooit remdrukregelaars gezeten hebben dus is het misschien niet verplicht dat hij gangbaar is als hij aanwezig is?

Rallye-VR6t 01-10-2006 21:23

Remdrukregelaar moet gangbaar zijn bij de keuring.
En op de GTI zit deze standaard, door het op of afspannen van de veer regel je de remdruk.
Maar op een golf1 heb je eigenlijk geen remdruk nodig achter, autootje heeft een licht kontje.

Dus veer eraf, bij rijden, veer erop bij keuring.

vwmk2driver 01-10-2006 21:31

gti had toch gewoon trommels die hebben toch geen drukregelaar?

het is misschien iets doms maar zal ik met de originele remtrommels enzo ook wegkomen? of is het wel gewoon een goed idee om er schijven op te zetten achter.

wat ik misschien eventueel ook nog kan doen is de voorremmen op 1 groep op de hoofdremcilinder te zetten en de achterremmen op de andere groep op de hoofdremcilinder.

het mag wel niet omdat je een gescheiden remsysteem moet hebben maarjah het remt misschien wel beter? en veel rijden zal ik er ok niet mee straks.

Rallye-VR6t 01-10-2006 21:37

Quote:
gti had toch gewoon trommels die hebben toch geen drukregelaar?

het is misschien iets doms maar zal ik met de originele remtrommels enzo ook wegkomen? of is het wel gewoon een goed idee om er schijven op te zetten achter.

wat ik misschien eventueel ook nog kan doen is de voorremmen op 1 groep op de hoofdremcilinder te zetten en de achterremmen op de andere groep op de hoofdremcilinder.

het mag wel niet omdat je een gescheiden remsysteem moet hebben maarjah het remt misschien wel beter? en veel rijden zal ik er ok niet mee straks.

Niet gaan kloten met zelf uitdokteren van je remsysteem!

Gewoon de dubbele leidingen naar achteren gebruiken met trommels.
Is meer dan genoeg voor een golf 1.
De GTI had standaard een remdrukregelaar op de achteras, lastafhankelijk.
De voorremmen nemen 90% van het remmen voor rekening.
Achter is er alleen voor om je auto recht te houden!

Met mijn Brembo setup voor, Trommeltjes achter, Scirocco 16V hoofdrem.
2 man in de auto, van 200-0 vol in de ankers, zonder moeite of fading.
(alleen de bijrijder had het zwaar in 4punts gordel)
Ik durfde het niet vanaf 240-0.
Had houden en keren om tegen het blokkeren te blijven doseren.
De Brembo's zijn gewoon in staat om bij 200km/h je wielen tot stoppen te brengen....en dat lijkt me geen pretje als dan je achterkant hetzelfde gaat doen.

Schijven is puur voor de looks.

vwmk2driver 01-10-2006 21:43

oh oke.

ja ik wou me niet onderdoen en schijven plaatsen.

maar als het verder voor het remmen weinig uitmaakt neem ik net zo lief gewoon de trommels.

is ook een stuk minder onderhouds gevoelig,
in het oogpunt van die remklauwen die vaak vast gaan staan en achter schijven die gaan roesten als je hem en tijd niet gebruikt.

ik moet dan maar even in onderdelen snuffelen want na mijn weten heb ik geen remdrukregelaar gezien onder mijn gti. wel zit er aan de achteras zag ik net een armpje voor zon regelaar waar die veer dus aan moet ( net even gekeken in de schuur).

vwmk2driver 01-10-2006 22:00

je hebt een hoofdremcilinder van een scirocco gemonteerd,en heb je ook nog een andere rembekrachtiger ?? of gewoon de originele golf 1

Rallye-VR6t 02-10-2006 07:29

Quote:
je hebt een hoofdremcilinder van een scirocco gemonteerd,en heb je ook nog een andere rembekrachtiger ?? of gewoon de originele golf 1

Kompleet Scirocco 16V inc pedalencluster. (zit de remlichtschakelaar op)

vwmk2driver 02-10-2006 22:45

heb de remdruk regelaar gevonden dacht dat hij er niet opgezeten had maar blijkbaar wel, jullie hadden gelijk :D

DutchRebel 05-10-2006 15:36

zijn de remtangen van een monza 2.8S ook geschikt voor die ombouw?
zijn ook voor 280 mm remschijven, dus moet eigenlijk wel goed zijn of niet?

Lieuwe 05-10-2006 16:17

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Dus veer eraf, bij rijden, veer erop bij keuring.

Als de veer eraf is heb je helemaal geen remdruk meer achter ?

Had afgelopen weekend ook een keer dat ik flink moest remmen met nat wegdek en toen blokkeerde de complete achterkant. Voel je de kont ook alle kanten op slippen, gelukkig was het bij een vrij lage snelheid. Kan ik beter ook maar die trommels op non-actief zetten :tongue:

vwmk2driver 05-10-2006 16:37

Quote:
Originally Posted by DutchRebel
zijn de remtangen van een monza 2.8S ook geschikt voor die ombouw?
zijn ook voor 280 mm remschijven, dus moet eigenlijk wel goed zijn of niet?

die zijn ook pas te maken.
maar die hebben een zuiger van 54 mm zelfde als origineel geloof ik dus weinig zin ;)

Dennis@polo86c.nl 05-10-2006 18:16

Heeft er ook iemand ervaring met Wilwood remklauwen?

http://www.wilwood.com/Products/001-Calipers/index.asp

DutchRebel 05-10-2006 18:31

Quote:
die zijn ook pas te maken.
maar die hebben een zuiger van 54 mm zelfde als origineel geloof ik dus weinig zin ;)

ja ok, dan houd t op he..

die van de 3 liter waren 60 mm he..

mercedes en ford hebben ook 2 zuiger remklauwen.. zou dat nog wat beter remmen? licht natuurlijk ook aan de diameter maar heeft dat buiten dat ook nog voordelen of maakt dat niets uit?

vwmk2driver 07-10-2006 16:53

zo ik heb ze hoor.

check mijn topic

http://www.volksforum.com/forum/sho...21&page=8&pp=20

vwmk2driver 09-10-2006 22:38

hoe hebben de mannen met g60 en brembo's of alle andere grotere remmen op de golf1????

ben nu dus er achtergekomen dat de remklauw houders normaal vast zitten bij de opel met m12 bouten en de golf 1 normaal met m10.

wat nu te doen?
optie 1. gat opboren en m12 fijn draad tappen met een 10.9 fijn draad m12 bout.
optie 2. originele 10.9 m10 bout behouden of eventueel een andere zoeken met half draad inplaats volledig. en een bus om de bout plaatsen die uitwendig12 mm is??

optie1 lijkt me het makkelijkst.
maar wat is het beste volgens jullie? kwa sterkte ook enzo

Rallye-VR6t 10-10-2006 18:04

Quote:
hoe hebben de mannen met g60 en brembo's of alle andere grotere remmen op de golf1????

ben nu dus er achtergekomen dat de remklauw houders normaal vast zitten bij de opel met m12 bouten en de golf 1 normaal met m10.

wat nu te doen?
optie 2. originele 10.9 m10 bout behouden of eventueel een andere zoeken met half draad inplaats volledig. en een bus om de bout plaatsen die uitwendig12 mm is??

Een hardstalen vulring?

Bij mijn Brembo set zijn speciaal adapters gemaakt door Romatuning.
Dus pasklaar, met de juiste draad voor het fussee stuk.

vwmk2driver 10-10-2006 21:58

oke. dus jij hebt de originele m10 bouten nog gewoon.
in mijn geval kan ik dus beter een bus er inmaken..of iets

rallyegolf driver 11-10-2006 07:35

Quote:

wat nu te doen?

Dit staat dus ook in die link die ik in een van de vorige postst heb gezet, dat Opel met dikkere bouten werkt, en dat diegene die die klauwen heeft geplaatst ook met busjes heeft gewerkt.

vwmk2driver 11-10-2006 21:22

oke...

ja die oren waar die bouten inzitten van het fusee vind ik ook niet zo super groot. dus eigenlijk laat ik die liever zoals ze zijn, en idd misschien een busje maken die precies er tussen past.

waar zou ik hard staal kunnen vinden? of zou ik busje zelf hard kunnen maken door het heet te stoken en dan af te koelen met water ofzo of haal ik nu rare dingen in me hoofd...

oergolf 12-10-2006 08:52

Quote:
oke...

ja die oren waar die bouten inzitten van het fusee vind ik ook niet zo super groot. dus eigenlijk laat ik die liever zoals ze zijn, en idd misschien een busje maken die precies er tussen past.

waar zou ik hard staal kunnen vinden? of zou ik busje zelf hard kunnen maken door het heet te stoken en dan af te koelen met water ofzo of haal ik nu rare dingen in me hoofd...

Nou raar is het niet. Alleen wil je het goed doen moet je het proces goed kunnen beheren, afgezien van het koostofpercentage in het materiaal (alleen met een minimaal bepaald percentage koolstof kan je harden.) moet je ook weten vanaf welke minimale temperatuur je moet gaan afkoelen (hier zijn wel kleurindicators voor).

Kortom, :D zoek een staalboer in je buurt die een stukje rond hardstaal heeft en ook misschien gelijk op maat kan draaien.

vwmk2driver 12-10-2006 17:00

ik denk toch dat ik mar de gaten opboor, je haalt rondom 1 mm weg en je bent er al.
gelijk fijn draad tappen en en een m12 10.9 zoeken fijn draad.

lijkt me toch beter dan pasjes enzo, in mijn geval maakt het niet veel uit de fusee's liggen toch nog los enzo. misschien heeft de caddy man voor busje gekozen omdat zijn fusee's nog op de auto zaten enzo.

vwmk2driver 12-10-2006 21:29

word toch en busje, vind het oortje bij nader inzien al niet groot en stevig er uit zien als ik dan ook nog is matriaal weg halen enzo.

oergolf 21-10-2006 14:31

Weer even wat anders:

Wat betekenen de laatste 2 cijfers die gegeven worden bij een hoofdremcilinder?

vb 22,2-17/15

en wat zou dan het verschil moeten uitmaken tussen een 22,2-17/15 en een 22,2-16/18?

Wie ooh wie, weet er meer over?

mark-golf1 27-02-2007 21:46

hallo probeer eens een grotere hoofdremcilinder in combinatie met 280 mm schijven en goede remblokken (heb er zelf onder op een golf 1 incl werkend abs) dan ga je bijna met je kop door de voor ruit tijdens het remmen :D
echt waar dan hoef je helemaal geen apart dure opties te kopen
succes

mark-golf1 27-02-2007 21:53

Rallye-VR6t 27-02-2007 22:00

Mark heb jij je schutbord ook verstevigd?
Heb je daar ook foto's van?
Koppel jij ook via de remolie ?

mark-golf1 27-02-2007 22:13

schutbord is er tussen uit gezaagd chassis nr staat bij mij op de veerpoot
ik heb er verder geen versteviging extra aangebracht
en ik heb de originele g 60 bak met hydrolische koppeling en ook kabelschakeling
de hydrolische koppelings cilinder in bouwen is erg lastig en past ook haast niet
maar het leek mij de enige oplossing om een g 60 bak aan te sluiten

G60RAY 28-02-2007 20:04

Quote:
Originally Posted by mark-golf1
schutbord is er tussen uit gezaagd chassis nr staat bij mij op de veerpoot
ik heb er verder geen versteviging extra aangebracht
en ik heb de originele g 60 bak met hydrolische koppeling en ook kabelschakeling
de hydrolische koppelings cilinder in bouwen is erg lastig en past ook haast niet
maar het leek mij de enige oplossing om een g 60 bak aan te sluiten

Heb jij dan de originele golf 1 pedalen omgebouwd met een hydraulisch koppelingscilinder, of heb je die van een golf 2 aangepast?

FolkertMk1 28-02-2007 21:23

ik ben van plan scirocco 16v remmen voor op mn golf 1 td te monteren
en achter van golf 2 16v moet ik nu ook een remdrukverdeler achter monteren?
en wat voor een hoofdremcilinder kan ik het beste nemen?
en de montage van schijven achter mij is verteld dat als ik de gaten uitboor van de originele achteras dat de astappen van de type 2 zo passen, klopt dit?

menno 28-02-2007 22:36

heb er nog niet mee geremd,maar denk wel dat het werkt :D

All times are GMT +1. The time now is 15:23.