Vandaag de kit compleet kunnen maken door een vertraagde levering studs en ander montage materiaal.
Setje gaat Maandag weg voor een test-fit op een complete motor. Daar rolt feedback uit die ik verwerk in de RVS versie die daarna meteen in productie gaat. Ik wil kijken of ik al het leidingwerk ook in een kitje kan leveren zodat het plaatsen van de set net zo simpel als fietsen met zijwielen is. |
Ik heb nog een vraag.
Ik lees dat een tfsi turbo 275pk haalt, maximaal neem ik aan. Maar hoeveel op een 1.8t, gechipt met 195pk? Haal ik dan al meteen die 275pk als ik de chip weer laat herschrjven? En gaat dat wel goed met de rest van de motor, auto (koppeling, remmen, assen??)? |
Nee, je hebt iig grotere injectoren nodig(die van een S3 of 225pk TT), het liefst ook een grotere IC en natuurlijk een grotere/andere downpipe. Een sterkere koppeling is ook wel aan te raden, maar dat merk je vanzelf dat ie gaat slippen.
De rest van de auto moet natuurlijk in technisch goede staat zijn, maar grotere remmen is niet perse nodig oid |
Bij ons is het de bedoeling dat een K04 op de 1,8T geplaatst gaat worden i.c.m. andere zuigers, drijfstangen en een aangepaste koppeling. Natuurlijk ook andere injectoren. Deze auto is al voorzien van een andere uitlaat en intercooler.
Jos. |
Quote:
Niks meer aan Blue-Power en Jos toe te voegen. Er gaan verhalen de ronde dat er zelfs iets meer uit te halen is maar ik ben daar altijd voorzichtig mee. Laat de Dyno uitdraaien dat stukje maar vertellen. Gr, Pim |
Ik heb een uitdraai gezien van een tfsi motor met zo'n K03 turbo, met grotere downpipe, andere inlaat en BP98 met ethanol bijmenging. Die deed 306pk en 451Nm , aardig netjes dacht ik...
|
Tijdje stil geweest,
Maar stil zitten we zeker niet. Inmiddels is er een test-kit getest bij JB-autoservice. Past perfect en kreeg groen licht. Nu zijn wij bezig met wat kleine zaken aan te passen en te fine-tunen om straks makkelijk en efficient te kunnen produceren. Wat staat er nog op het programma? De kit uitbreiden met opties en 100% plug & play aanbieden. More to come... Gr, Pim |
|
:thumbup:
|
Mooi werk mannen! Vraagje hoe zit het kwa ruimte met de turbo en motor steun op de achterkant van de motor voor de mk2 rijders met een 20vt er in.
|
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten.
Maargoed, kunnen we een keer passen. |
RVS plaat is klaar.
Hoge kwaliteit RVS waterstraal gesneden. Daarna CNC geboord, getapt en verzonken. Ik ben erg blij met het resultaat. Deze week bij JB-autoservice de set klaar maken. En dan ben ik toch erg benieuwd wat de potentie is. Mvg, Pim Bonne Dub-Detail |
:thumbup: Ziet er goed uit Pim!! Ben idd benieuwd wat Jos eruit weet te peuteren!
|
Kleine update van afgelopen donderdag.
In alle vroegte vanuit Maassluis vertrokken naar Dieverbrug. Na een flinke file bij utrecht rond 9:45 op de plaats van bestemming. Bak koffie, beetje ouwehoeren, bak tegen de motor aan, motor op de werktafel. En toen begonnen met de montage van de adapterkit. Alle oude studs uit de kop gehaald, nieuwe erin met anti-seize vet. Pakking, adapter, brackets , pakking en als laatste de turbo erop. En dan met z'n drieën verbaasd staan te kijken dat het bijna OEM lijkt. Vervolgens aan de gang met de motor in de auto hangen. Beetje pielen, peuteren en schommelen en daar hing de motor in de auto. Het past echt perfect. Nu heeft het maken van het leidingwerk prioriteit en daar wordt nu dan ook druk aan gewerkt. Gr, Pim |
Top werk! Ben erg benieuwd wat straks het vermogen gaat zijn :)
|
|
Netjes zeg!!
En de eerste gevoelens/gedachtes over deze combinatie(ook al is het nog de inrij-periode)? |
De turbo's van de nieuwe tfsi's zijn erg leuk vooral met de montage plaat. Alleen is het jammer dat deze op de plaatst komt van de achterste steun bij een mk2/mk3/corrado.
Misschien een mogelijkheid voor de mensen met oud type vw steunen er een passende achterste motorsteun bij te maken? |
Quote:
Motor is vooral onderin minstens zo sterk als oem........verassend positief dus! Jos. |
Quote:
Is geen probleem, echter is de winterperiode aan gebroken dus sterft het hier van het werk omdat vele hun auto al op stal hebben en nieuwe delen / aanpassingen willen voor 2015. Maargoed als er iemand is die een MK2 MK3 met een 20vt ter beschikking wil stellen. Dan kunnen wij daar een steun bij ontwikkelen/produceren. Mvg, Pim Bonne |
Quote:
(sorry even misbruik van het topic) Mocht je het overwegen? Ik heb een S3 TFSI motor overgenomen waarbij de Audi S3 265pk turbo is aangepast voor de normale Golf 2 steunen! Steun achter de motor (aangepast), aansluiting turbobuis e.d. is erbij. En nog veel meer. De motor ga ik op de Golf 4 / 5 steunen plaatsen, deze set is dus over. Inruil van een S3 TFSI 265pk turbo is mogelijk. |
Vandaag toch nog een aanpassing doorgevoerd aan de katalysator, waren bang dat deze te klein was en een beetje meer gas gegeven met dé Leon en dit valt niet tegen, heb hem tot 6000tpm volgas gehad en dit gaat er behoorlijk vandoor. Nog mooier is dat dit volkomen lineair gebeurt, motor sleurt in een tempo door, . Over twee weken weten we meer v.w.b. het vermogen.
Jos. |
Quote:
Kun je hier fotos van maken en hier posten? :thumbup: |
Nee helaas, mijn vorige post was al misbruik van het topic, plaatsen van foto's e.d. is niet echt gepast. Pim heeft een paar foto's gekregen misschien dat hij hierdoor ideeën kan opdoen om een set te ontwikkelen.
|
Quote:
Kan je geen PM sturen want je PM bak zit vol! :eek: |
Quote:
Ik heb een mk3 met een 20vt (AUQ) erin. Weet alleen niet hoe lang je de auto nodig hebt voor het ontwikkelen? Er is vanuit mij wel interesse voor een grotere turbo, want wil wel meer pk's dan de 250 die hij nu heeft :D |
Quote:
Sven stuur mij een PM, ik moet er even tijd voor vrij maken/inplannen. Gr, Pim |
volgens mij heb ik er nog 1 liggen , overgehouden van een ombouw.
pb maar als ik even moet zoeken voor je . |
Hier al meer nieuws? :D
Ik moet je trouwens nog een pbtje sturen zie ik net Pim :thumbup: |
Morgen gaat die de bank op bij JD.
Ik ben zelf ook zeer benieuwd. Mvg, Pim |
Het resultaat was niet verkeerd las ik :thumbup:
|
idd Niet verkeerd Pim :thumbup:
|
Ik had zelf zo'n 350 pk gedacht.
Ik heb jos nog niet gesproken over de exacte details. Heb vandaag ook de hele dag int ziekenhuis gezeten voor een operatie aan mijn onderarm. Jammer genoeg mislukt dus volgende week weer onder het mes. Maar deze resultaten was ik zeker blij mee. En ik verwacht de eigenaar van de auto ook. |
360pk en 458Nm geloof ik??
Iig zeer mooie waardes! |
heel interessant.
|
|
:thumbup:
Dit is enkel door die turbo? Wat is de rest van de setup/gegevens van deze motor? |
Quote:
Set-up is samengesteld en gebouwd door JB-Autoservice, ik heb de TFSI adapterkit voor dit project geleverd. Set-up: Seat Leon 1.8-20vt JBAutoservice 1.8T AUQ engine (forged) K04-064 turbo upgrade (S3 TFSI turbo) Full exhaust TFSI S3 intercooler JD Engineering custom remap 360pk & 460Nm |
Mmmm, dan is dit zeer interessant voor mijn. Mijn AUQ is vrijwel hetzelfde (op de turbo na dan :D)
3inch downpipe, verder complete 2.5inch pijp naar achter. Geen katalysator. Grote front mount intercooler Wat mods, LMM weggeschreven etc. Zat op 244pk bij JD met euro 95 :thumbup: Zo'n TFSI turbo klinkt wel erg aantrekkelijk dus :D |
All times are GMT +1. The time now is 10:58. |