Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   het golf cabrio probleem (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=124240)

wessel97 23-02-2014 22:21

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Ik heb zelf een bmw e30 cabrio, en daar verschillen de prijzen ook zo enorm, begint gemiddeld bij zo'n 1500, en sommige durven makkelijk 7500 te vragen.
Zal wel cabrio eigen zijn denk ik, die enorme prijsverschillen..
Denk dat er zoveel gesloopt worden, omdat veel mensen ze niet als toffe semiklassieke wagen zien, maar vaak als 'gastjes met petjes' wagen.
Net zoals bijv de corrado..
Erg jammer.

nah dat cabrio eigen is het niet, want als je naar golf 3 cabrio gaat kijken verschillen de prijzen veel minder...

en echt als een 'gastjes met petjes' auto word het ook niet gezien hoor... het is gewoon denk ik wat ze al eerder zeiden mensen willen een mooie goedkope cabrio, maar onderhoud e.d. doen ze er verder niet aan, en wanneer een dak kapot is word het al als 'loop of sloop' gezien.

ik denk dat het vooral is dat er veel van de soort mensen in rijden 'ik wil wel een leuke auto, maar er verder niks aan uitgeven'. maja iedereen zal daar zo z'n mening wel over hebben

Berrychello 24-02-2014 13:58

Wellicht dat met de Open Data van de RDW een register voor cabrio's te maken is? Ik ben alleen bang dat de selectie (oftewel: onderscheid van 'gewone' Golfjes) lastig te maken is.

Quote:
en echt als een 'gastjes met petjes' auto word het ook niet gezien hoor... het is gewoon denk ik wat ze al eerder zeiden mensen willen een mooie goedkope cabrio, maar onderhoud e.d. doen ze er verder niet aan, en wanneer een dak kapot is word het al als 'loop of sloop' gezien.

ik denk dat het vooral is dat er veel van de soort mensen in rijden 'ik wil wel een leuke auto, maar er verder niks aan uitgeven'. maja iedereen zal daar zo z'n mening wel over hebben

Maar alleen vanwege dat dak verschillen de prijzen zo? Ik zie ook goedkope exemplaren met een net of in ieder geval redelijk nieuw dak. En dan zien ze er verder ook nog redelijk uit.

Thomas 8v 24-02-2014 16:21

Quote:
Originally Posted by Bernhard

Ik vind persoonlijk die 7500 euro nog mee vallen voor de fashionline (1 van de laatste "speciale" modellen, 30.000km, nieuwstaat .. wel jammer dat hij niet meer op de orginele wielen staat dat is wel een minpuntje). Zoek maar eens op golf 1 cabrio's met minder dan 40.000km op bijvoorbeeld mobile.de en zorg dat je op je stoel zit. Veelal handelaren die wachten op die 1ne persoon die hem gewoon MOET hebben, maartoch.

In nederland rijden er gewoon nog veel te veel van rond en vaak in niet de beste staat ivm dagelijks gebruik.

wessel97 24-02-2014 18:23

Quote:
Originally Posted by Thomas 8v
Ik vind persoonlijk die 7500 euro nog mee vallen voor de fashionline (1 van de laatste "speciale" modellen, 30.000km, nieuwstaat .. wel jammer dat hij niet meer op de orginele wielen staat dat is wel een minpuntje). Zoek maar eens op golf 1 cabrio's met minder dan 40.000km op bijvoorbeeld mobile.de en zorg dat je op je stoel zit. Veelal handelaren die wachten op die 1ne persoon die hem gewoon MOET hebben, maartoch.

In nederland rijden er gewoon nog veel te veel van rond en vaak in niet de beste staat ivm dagelijks gebruik.

Ja maar die km's maakt ook weinig uit, je hebt er bij die voor een auto die 2ton heeft gelopen, meer vragen als voor eentje die bijv, maar 80k heeft gelopen

En in nederland rijden er inderdaad (nog wel) een aantal rond ja

wessel97 24-02-2014 18:26

Quote:
Originally Posted by Berrychello
Wellicht dat met de Open Data van de RDW een register voor cabrio's te maken is? Ik ben alleen bang dat de selectie (oftewel: onderscheid van 'gewone' Golfjes) lastig te maken is.

Maar alleen vanwege dat dak verschillen de prijzen zo? Ik zie ook goedkope exemplaren met een net of in ieder geval redelijk nieuw dak. En dan zien ze er verder ook nog redelijk uit.

Ik denk dat je dat onderscheid toch wel kunt maken, cabrio is type 155 he, dus dat verschil moet je toch wel kunnen opmerken...

Maar idd, dat het als loop/sloper word gezien als het dak stuk is, is niet altijd maar wel regelmatig...

All times are GMT +1. The time now is 06:28.