Quote:
Kan gebeuren :) Ik heb zelf een model '60, die hebben idd een hogere tank zonder benzinemeter (en de vulopening aan de andere kant óp de tank). Grtz, Bram. |
ik zou hem niet opknappen man... rijdbaar maken en gaan!! zou je niet beter met een kever kunnen beginnen die minder roest heeft?
maaaaar, wel goed bezig!! :) |
Bedankt voor de leuke reacties :D
Ik ga van de kever toch geen Rat maken, vindt ratjes wel cool, maar voor deze kever zonde opdat hij zo overcompleet e.d. is.. @ Bram, de carroserie van de kever staat in helvoirt, de rest staat hier in vught in de garage :) Bodem en motor fixxen, als dat klaar is, bodem naar helvoirt, carroserie naar vught, fixxen, en compleet weer opbouwen... tis sneller getypt dan gedaan ;) |
Quote:
groot gelijk hoor, gewoon helemaal netjes maken! :rock: echt goed bezig! |
@goosgolf, het is zeker leuk om te zien hoe hij weer mooi word...
had het liever zelf gedaan uiteraard... heel veel succes er nog mee en ik kom van de winter opzeker een keer buurten... |
Quote:
Dat is zeker sneller getypt dan gedaan :D Ben benieuwd of ik e.e.a. nog een keertje zie rijden :) Als je een zwart kevertje met vouwdak ziet moet je maar een keertje toeteren :) Hoewel die komende winter ff niet veel op de weg zal zijn vwg de pekel... Grtz, Bram. |
Mooie kever! Zeker goed bezig zo, als ik de plek had reed ik ook geen rat... Dit project is zeker een volger!
|
Mooie wagen Gijs! Leuk dat je hem weer rijdend gaat maken, en erg gaaf hoe je hem gevonden hebt! Zo zie je maar, ze zijn er nog steeds in de schuren! :)
Ik heb hem ook maar bij de 'liggendekoplampen' gezet! Volgens mij is de tank hele normaal voor dat bouwjaar hoor! :) Grtz, Rens |
Zo, kleine update voor de plannen :)
Wil maandag proberen de bus op m'n werk te lenen zodat ik de bodem, vooras, aandrijfassen, benzinetank, koelkap en nog wat dingen naar de staalstraler en spuiter kan brengen in Veghel. Heb die mensen in Veghel gebeld wat het zal kosten om de bodem te laten stralen, epoxy primer en zwarte te laten spuiten. Zal rond de 300 euri komen.. niet goedkoop, maar wel perfect gedaan en geen geklooi met plastic, verf, compressor e.d. Ben de spullen dan 1 week ongeveer kwijt en dan heb ik gelijk ruimte om de motor uit m'n jetta te lepelen, netjes te maken en weer terug te zetten voordat alles terug komt :) Wat een geregel.. maarja, ieder z'n hobby :D Maandag dus ff wat regelen kwa vervoer e.d, anders wordt het aanhangertje lenen... |
w000000t!!!
Vandaag de bus kunnen krijgen en alles naar Veghel gebracht bij vd Kerkhof. Volgende week vrijdag is het klaar, tenminste dan heb ik pas tijd om het op te halen :D Hij zou iig z'n best doen, en ja, meer kun je niet doen he :) Ben benieuwd! :cool: |
Mooi man! leuk dat het zo heeft uitgepakt! Wachten met spanning de resultaten af!!
|
Nog één nachtje slapen, en dan is alles weer terug in Vught :cool: Kan dan nog niet gaan opbouwen, omdat ik geen tijd heb... Volgende week toetsweek op school, dus ff leren maar... ook moet ik de motor van de Jetta nog terug lepelen.. Maar ik heb de tijd :D
Ben benieuwd naar het spuitwerk iig :D :cool: |
Alle spullen zijn terug van de spuiter, met een goed resultaat :D
Het wegbrengen met de bus van m'n werk: Bij de spuiter op een pallet; Uiteindelijk resultaat!: De twee voorste remtrommels heb ik zelf gespoten met hittebestendige lak: Motor staat op zolder te wachten op de cilinderkoppen... Hoop onderdelen op zolder: Dat was het weer voor vandaag :D Ben zeer blij met het resultaat iig. Meer foto's zijn te vinden op http://kever.sjig.nl |
ziet er goed uit kerel!
|
goed bezig goos! another one saved!! bodem ziet er top uit!! heb je daar niks aan hoeven lassen ofzo? zoniet dan heb je wel een wereldvonst gedaan man!
het vuile werk is nu ver gedaan zeker?, veel succes met opbouwen (das de leuke kant van restaureren) ps, accu staat me in de weg, nog belang bij voor klein prijsje? anders breng ik hem weg... gr!! |
Ziet er super uit! Ben erg benieuwd naar het resultaat! :D
|
Afgelopen week een "nieuwe" goede cilinderkop gevonden :D Moet ze allebei nog even netjes maken :)
De Jetta is binnenkort klaar hoop ik, en is de garage weer compleet beschikbaar voor de Kever, en kan ik beginnen met opbouwen :cool: |
mooi gespoten, succes met het opbouwen.
en vooral foto's blijven plaatsen he :) |
Moet er op een 63-er niet een smalle kentekenplaatverlichting zitten i.p.v die brede?
|
Quote:
Nope, in modeljaar '63 is de brede kentekenplaat geintroduceerd (nog met T-greep). In modeljaar '64 is de T-greep vervolgens vervangen door een drukknop. Grtz, Bram. |
Alles staat weer netjes in delak! Vooral doorgaan en veel foto's posten! (ken ik mooi afkijken ;) )
|
Hoe is 't met de keverrestauratie Gijs? Ben benieuwd wanneer ik em hier in de buurt (woon zelf nl. in Schijndel) kan spotten... :cool:
|
Hihi, topic eens onder het stof vandaan zie ik ;)
Dit project ligt jammergenoeg alweer 2.5 mnd stil :( Heb wel wat hele kleine dingen gedaan, maar dat stelt niks voor. Jammergenoeg ben ik nog wel even bezig met m'n andere (tegengevallen) "project" de jetta :shake: Waarschijnlijk ga ik de 14e feb een 1daagse lascursus volgen zodat ik zelf wat kan lassen omdat het nogal wat werk is... aan beide auto's :) Lekker "oefenen" op de jetta zodat de kever perfect wordt. Nadat ik dit project gezien heb, ben ik toch weer gaan twijfelen over rat/resto :tongue: maar dat kan ik nog zien :rolleyes: |
Leuke kever effe verlagen, wel zo laten met die vliegroest van de buitenkant dat staat kicke, succes met je projekt
|
kever moet je idd gewoon zo laten! ;)
|
Quote:
Ja ik was benieuwd hoe 't ermee was. Jammer dat er niks aan gedaan is... 't leek zo lekker te gaan... Quote:
Ik heb laatst bij rustbuster een lasapparaat gehaald en toen heb ik ook eens geïnformeerd naar die cursus. Je leert tijdens die cursus alleen plaatwerk proplassen mbv. verzetrandjes enzo. Dat is gewoon een kwestie van lasapparaat goed instellen en 3sec. branden... Als je stuik wilt lassen heb je aan die cursus dus volgens mij niet veel. (ik weet trouwens niet of ze je ook leren om zelf plaatwerk te maken, maar dat kun je met een beetje oefenen zelf ook wel...) Quote:
Haha.. inderdaad... ik ook... Die vent is goed bezig! Na het lezen van dat topic heb ik dus ook maar een lasapparaatje gekocht. Over een ongeveer maandje staat onze nieuwe garage er denk ik ondertussen wel en dan kan ik ook eindelijk beginnen met bakken. Ik zit ook te twijfelen of ik dat oude brikkie van mij als rat zal rijden of dat ik em meteen helemaal opknap. Ben nog student dus ik denk niet dat gaat lukken qua :twocents: ... Die van jou is in ieder geval een stuk mooier oud geworden dan die van mij. Die van jou kan 't echt wel hebben om als rat gereden te worden. Al doe je 't maar een jaar of twee om ff wat bij te sparen voor een spuitbeurt... :cool: Succes ermee iig... ;) |
Quote:
Rat!! Kost echt knaken!!! Of anders opknappen en later spuiten. Wiebrand |
Tis bijna zover :cool: de jetta begint steeds meer vorm te krijgen. En dat is mooi, want dan kan dit project eindelijk weer vooruit!
Ga binnenkort een onderstel maken om de kever op te zetten en zo opnieuw op te bouwen. Wat ik met de versnellingsbak doe weet ik nog niet. Hij schakelt helemaal perfect eigenlijk, alleen hij ligt er nu toch onderuit. Heb zelf zoiets van netjes maken en erop schroeven. Ben benieuwd hoe snel ik de motor aan de gang krijg :rolleyes: Soon to be continue :) |
Quote:
Hoe "soon"? ;) Hoe's 't met de Jetta trouwens? (lees: Wanneer ga je weer aan je kever beginnen?... :tongue: :D ;) ) |
"soon" idd ;)
Jetta moeten nog wat kleine dingen aan gedaan worden; piep klein beetje laswerk, rechter-handrem en de stuurhoezen moeten nog vervangen worden. Verder klaar in principe... Het zat een beetje in de planning om dat morgen te gaan doen omdat ik dan weer een brug toto m'n beschikking heb :) Hierna ga ik als een dolle aan de gang aan dit project! :cool: :D |
Jetta door de keuring, eindelijk verder met de Kever :D:D:D
Ga komende weer 2 extra wielen (van een bril) bij kopen voor de kever. Die wil ik waarschijnlijk laten verbreden. Kenners weten wat je qua maten dan gaan krijgen; Voorkant: 4Jx15" Achterkant: 5 of 6Jx16" Ook heb ik nieuwe chrome originele wieldoppen gevonden :cool: |
Als ik jou was zou ik die 16 inch in tact laten en er 2 bijzoeken .
Ze zijn een klein vermogen waard . |
Heb ook nog wel 2 extra wielen over... 3.0Jx16" (dat zijn de maten, niet 5 of 6J barndoor is 3,5J) je zult dus moeten verbreden. Hangt er vanaf wat voor velgen je hebt, gelast hart of een geklonken scheelt nogal bij het verbreden..
|
De velgen die ik kan kopen zijn idd 3Jx16". Dat ik ze moet laten verbreden weet ik :)
Bij deze wielen is het hart geklonken. Is verbreden dan mogelijk? @ Gert, wat is een klein vermogen dan? |
Eindelijk... :thumbup:
Ben benieuwd wat het gaat worden... Over die velgjes... Waarom zou je 16" s gaan verbreden? Zonde van je geld... Ik denk dat 99 op de 100 't verschil niet eens zullen zien met een 15"... Voor 't geld dat je bespaart zijn er m.i. leukere dingen/velgen te koop... |
Ik wilde eerst twee extra velgen bijkopen om te laten verbreden, maar nu liep ik tegen deze 16ers aan.
Weet iemand wie _goed_ stalen velgen kan verbreden? :) |
Een update (jazeker);
- Spindels laten reviseren - Andere koppeling (geen nieuwe, deze kon ik voor weinig overnemen én komt uit een 356 :rock: :tongue: ) - Nieuwe oliekoeler - Nieuwe schokbrekers rondom - Nieuwe stootrubbers en stabilisator rubbers op de vooras Tsja, vast nog wel meer... foto's zeggen meer :) Het grootste gedeelte gestraald (bedankt pa :D) Alles goud/geel laten verzinken; Begonnen met opbouwen; Het zal nu zeker weer een maand stil blijven ivm vakantie.. Daarna staan de cilinderkoppen en remmen bovenaan de lijst :) |
tering gijs, dat ziet er gelikt uit
|
|
Das very NAIS GAIS! wel om denken dat je niet de hele kever op dat karretje opbouwt he? Anders krijg je um der niet weer fatsoenlijk af :D
|
All times are GMT +1. The time now is 11:00. |