Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   MK1 met 16v van kronenburg (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10760)

Richard 28-05-2005 19:51

wat voor koppel verwachten jullie dan? 300nm? t is "maar" een 1.9...koppel haal je oa uit inhoud van een motor....215nm/216 t zijn allebij hele nette waarden..
de oettinger heeft 210maar wel vanaf 1700tpm en dan linear naar 7250tpm daarna zakt ie iets in..

arthurgti 28-05-2005 20:04

Is ook niet bedoeld om af te zeiken, maar ik vond het wat aan de lage kant en dacht laat ik de mijne er is bijzetten.( als vergelijking)

Voor de rest vind ik het al een hele prestatie!!!

gutte 28-05-2005 21:03

Quote:
Originally Posted by einzer
He chrisjuh komt ie dan he:
Vandaag bij van Kronenburg geweest om mijn 16v af te laten stellen, na van de winter een nieuwe kop te hebben gemonteerd. Achteraf bleek de ouwe gescheurd te zijn geweest. Ding op de test om te rollen en niet te vergeten gelijk af te stellen uiteindelijk kwam er 190 pk uit dus das niet verkeerd. Die mensen daar in Geldrop hebben weer een mooi kopje gebouwd en de auto netjes afgesteld, goed voor mekaar hier ff 2 foto's...............

mooi zeer mooi maar hoe zit het met het chassisnummer,zou bij mij die plaat ook willen verwijderen maar hoe moet dat op de keuring?

Richard 28-05-2005 21:08

voor 1980 zitten ze op de veerpoot oa de motorkap..

gutte 28-05-2005 21:13

Quote:
Originally Posted by richard
voor 1980 zitten ze op de veerpoot oa de motorkap..

thx de mijne is een 82er dus zal het niet lukken tenzij ik effe een oud afbraakje vind.groeten

p@trick kever 28-05-2005 21:33

dan toch maar een kevertje met een 2.0 ltr type 4 motor uit een 914......
154 pk met een koppel van 225 NM !!!!!!!!!!!

Richard 28-05-2005 21:45

en die kever over welk toerengebied sprijd ie dat...t is niet enkel de koppel he mannen..t is ook de koppelkromme...

richard-polo 29-05-2005 08:47

lezen dus wat er staat kerel.:wink:
toch blijft 216nm weinig ook voor een 16v met webers!!
heb wel eens een 16v met meer koppel gezien en minder pk,s :cool:

Richard 29-05-2005 10:46

kom dan eens met harde feiten richard....:(
216 nm mag je je handen voor dichtknijpen hoor..
jij kan wel zeggen dat je veel dit en veel dat hebt gezien..maar daadwerkelijk hoevaak heb jij naast een rollenbank gestaan..5keer?
en tuurlijk kan er wel eens een 16v zijn met 225nm..maar boven de 250nm en onder de 2.0 liter zonder drukvulling ...noway...!!
en ja op het vw forum hebben ze allemaal 300nm en jij loopt daar mooi in mee..nogmaals kom eens met harde feiten voordat je iemand loopt neer te halen..

richard-polo 29-05-2005 10:50

kerel je kent me geen eens dus waar praat je over. vwforum heb ik niks mee te maken en hoe weet jij nou of ik 5keer bij een rollerbank heb gestaan!!!!!!!!!!!!!
je weet niet eens waar ik woon.:rolleyes: woon 3minuten van sjon van kronenburg af dus geloof me ik heb vaker dan 5keer bij de rollerbank gestaan =.. nou kan ik niet zeggen dan jij want ik ken je niet behalve dat je dezelfde naam hebt..
maar wat voor harde feiten zoek je of wil je hebben!!

Richard 29-05-2005 10:52

Quote:
Originally Posted by richard-polo
:
toch blijft 216nm weinig

:D anders hebben we hier nog wel eentje met 210nm staan richard.. vind je ook weinig zeker... dit jaar al goed voor 4 eerste prijzen op sprint en slalom.... ook tegen 20vt met syncro met 350plus nm :D ...

Richard 29-05-2005 10:53

als je 5 minuten van sjon afwoont waarom haal je dan bij zo'n gare kloosterman je motorblok?

richard-polo 29-05-2005 10:57

hahaha wat heeft dat er nou mee te maken van wie de motor afkomt.. je hoort teveel dingen denk kerel.;)
gare kloostermans!! geen vriend van je dus
maar dat zal jij nooit begrijpen waarom ik deze motor heb gerolen tegen een gereviseerde py motor.........
en ja 210nm is ook weinig.. maar goed we kunnen hier uren over doorgaan..
als mijn motor gaar is ben ik een gekookt ei.:rolleyes:

Richard 29-05-2005 10:59

hard of zacht gekookt?...:D...ok einde discusiie

richard-polo 29-05-2005 10:59

houd jij het maar bij je 16v,s met 200nm plus..
dan blijft ik bij drukvulling zweren en

richard-polo 29-05-2005 11:02

ik weet natuurlijk niks van die golf 1 die in deze topic staat maar blijf gewoon van mening dat een 16v met dat koppel er meer uit kan toveren.. vooral met webers.
maar vind het wel knap dat er zoveel verhalen de forum,s afgaan over theo kloostermans. hehehe zo hoor je nog eens wat

richard-polo 29-05-2005 11:04

aan dit kan ik zien dat jij niet of niet vaak bij sjon komt!!!
als je de prijzen weet weet je ook meteen waarom ik niet bij sjon m,n motor haal maar in friesland..:wink:

maar goed we verpest hier een topic..
soms mis ik gertje wel met deze discussies

HotWheels 29-05-2005 11:05

vindt 't wel een leuke gezonde discussie!! leuk op de zondagochtend!! net goede tijden slechte tijden!

Richard 29-05-2005 11:10

ik zit al vrijlang in de drukvulling..heb een vrij extreme g60 gehad in een een type 1... en loop al wat heel wat jaartjes mee in de tuninggebeuren... mooiste is en blijft drukvulling...maar wat ik van jouw wil zien is uitdraaien van atmo 16v onder de 2.0 die daadweekelijk ruim boven de 215 uitkomen... en niet met een hans weijs abf aankomen want dat kan alleen koen betalen..;)..
en over theo..ach denk dat ie met dat koperen golfje 1 al genoeg heeft laten zien hoe het niet moet.. hoe die draadboom erbij lag..en hoe dat ding liep.. heel triest..

http://www.hansweijs.nl/profiel/auto/golfIV.htm

bel hem anders ff op dat 245 ook heeeel weinig is...

richard-polo 29-05-2005 11:20

dus ik moet jouw laten zien dat iemand met een 16v meer koppel kan halen dan 216nm!! sorry maar dacht het niet.

respekt voor je dat je al wat jaartjes meeloopt maar als jij al iemand afkraakt op een golfje wat in jouw ogen misschien verkeerd was ja dat ligt aan jezelf. bij jouw gaat dus alles altijd goed?

ik weet niet hoe oud je bent maar aan de foto te zien lijkt je nog niet oud. denk net als ik! ik ben inmiddels 26 en rijdt al vanaf m,.n 19de in een polo.
weinig verstand van golf omdat dat mij niet ligt maar mag toch wel zeggen dat ik een hoop geleerd heb de afgelopen jaren. misschien weet jij wat meer maargoed ik ben er nog lang niet.. maar zorg wel dat je weet waar je over praat als je over mijn motor praat want ik denk dat je de helft nog niet eens weet over jij en de motor..
( ik ben het met je eens dat het ook anders kan en kon met die golf of andere motors van theo maar goed iedereen doet het op hem of haar manier). toch!

Richard 29-05-2005 11:28

welke foto.. die in mijn avatar..das gert..:D of de foto dat ik naast mijn lupo sta.. klopt ben ook 26..ach ik leer ook elke dag..maar heb wel geleerd om fouten en dingen toe te geven..als je dat kan ben je in mijn ogen een kerel.. probeer niet iets dan door aan te vechten en met modder te gooien.. maar zeg dan gewoon kut..ja jullie hebben gelijk...
feit blijft 216nm voor een atmo is een hele goede waarde!..;)

richard-polo 29-05-2005 11:29

arthur gti rijdt met een 8klepper en heeft 165pk en 215nm koppel. en dat met een 8klepper! nou weet ik niet of dat bank uitslagen zijn maar ik bedoel maar.

richard-polo 29-05-2005 11:31

je foto in het smoelenboek bedoelde ik. gert ken ik al langer dan vandaag..

feit blijft 216nm voor een atmo is een hele goede waarde!.. dat is jouw mening dus ik ga niet zeggen kut je hebt gelijk.

arthurgti 29-05-2005 15:04

Die 165pk en 215nm koppel is idd de Bank uitslag.

Stond er zelf ook een beetje van te kijken.
Maar je moet ook nagaan dat zo'n waarde in een golf 1 behoorlijk is als je het gewicht er tegen over zet!!!
Voelt soms allemaal wel aan alsof je in een straaljager bevindt :) :)

p@trick kever 30-05-2005 19:12

t kevertje doet t best goed !
ik kan ook geen papieren laten zien , maar weet wel dat ie t heel aardig doet .
het koppel is vanaf 2000 rpm al boven 200nm
bij 4000 rpm pakt ie net dat beetje meer!
alleen wel jammer dat t bij 6200rpm ophoud en de begrenzer er opgaat!
maar goed wat geeft t , we gaan dan al 200+ en dat is hard genoeg voor zo'n oud beestje !!!!
groeten patrick

MORREN 05-06-2006 09:01

Quote:
Originally Posted by richard-polo
arthur gti rijdt met een 8klepper en heeft 165pk en 215nm koppel. en dat met een 8klepper! nou weet ik niet of dat bank uitslagen zijn maar ik bedoel maar.

Ik heb bijna evenveel koppel, en dat ZONDER webers..
En dat was nog met een kleine gasklep :D

Maar ik zou zo willen ruilen hoor, zo,n 16v met carbs en wat er zo super uitziet, en dat vermogen.
Echt mooi gedaan!!

Isard 05-06-2006 10:09

Dat koppel is totaal niet belangrijk. Het gaat uiteindelijk om het vermogen. Hoe meer je daarvan hebt hoe sneller het gaat. Uitgaand koppel heeft alleen met je versnellingsbak te maken. :D
Je moet het maar zo zien: Een dieselvrachtwagen heeft veel koppel, maar draait niet veel toeren. Een F1 auto heeft veel vermogen maar draait enorm veel toeren. Het koppel is veel lager dan bij de vrachtwagen. Als je een kleinere kracht uitoefend op je versnellingsbak, maar wel veel vaker kan je toch meer energie afgeven. En dan ben je dus sneller dan een auto met veel koppel die dit niet zo vaak kan afgeven. :rolleyes:

MORREN 05-06-2006 10:15

Quote:
Originally Posted by Isard
Dat koppel is totaal niet belangrijk. Het gaat uiteindelijk om het vermogen. Hoe meer je daarvan hebt hoe sneller het gaat. Uitgaand koppel heeft alleen met je versnellingsbak te maken. :D
Je moet het maar zo zien: Een dieselvrachtwagen heeft veel koppel, maar draait niet veel toeren. Een F1 auto heeft veel vermogen maar draait enorm veel toeren. Het koppel is veel lager dan bij de vrachtwagen. Als je een kleinere kracht uitoefend op je versnellingsbak, maar wel veel vaker kan je toch meer energie afgeven. En dan ben je dus sneller dan een auto met veel koppel die dit niet zo vaak kan afgeven. :rolleyes:

Das niet helemaal waar,ligt eraan wat je wilt.
Ik draai trouwens meer dan 7500 toeren als het moet, en ook een redelijk koppel, dat vind ik wel een leuke combinatie :D

mk1owner 05-06-2006 10:35

:cool: Hellow mensen waar zijn we helemaal mee besug have a break have a kitkat! Mijn feit is dat ik het een rete strakke einzer vind met een leuk neergezet vermogen! :woowoo: Latersz arjan

MORREN 05-06-2006 11:52

Quote:
Originally Posted by mk1owner
:cool: Hellow mensen waar zijn we helemaal mee besug have a break have a kitkat! Mijn feit is dat ik het een rete strakke einzer vind met een leuk neergezet vermogen! :woowoo: Latersz arjan

Zeg maar gerust HOOG vermogen!! ..

Melvin 05-06-2006 12:15

verhaaltje klopt wel enigszins... alleen is de versnellingsbak hier een constante, de overbrengverhoudingen liggen alvast, als je dan toch meer koppel wilt voor onderin, is het motorkoppel wel erg belangrijk!

topspeed is niet alles!

Isard 06-06-2006 19:08

Sinds wanneer liggen bakverhoudingen vast? Geloof dat je nogal wat keus hebt in het vw magazijn. :)

Melvin 06-06-2006 20:20

ja, maar meestal worden die dus niet aangepast bij het 'tunen' van een motor...

Berserker 07-06-2006 08:12

Quote:
Originally Posted by oergolf-haarlem
vindt 't wel een leuke gezonde discussie!! leuk op de zondagochtend!! net goede tijden slechte tijden!

:D

bobby-digital 07-06-2006 13:19

gaat helemaal nergens over deze discussie, worden alleen wat ego's gestreeld volgens mij.....

All times are GMT +1. The time now is 14:12.