Ik heb net alles zitten lezen, en ik moet zeggen dat ik het een erg dikke bus vind !!!!!
very very nice. Vooral tof dat je de originele reclame wil behouden. Enne wat betreft die brandstofpomp. Ik doe het ook met een afgezaagde 13. Lekt bij mij nooit. |
Komt je zus ook naar budel ??????? :D :D :D :D :D :D :D :D
|
Ah Don top dankje voor je antwoord, hier kan ik wat mee! En thanks voor de complimenten over m'n bus. Verder wat minder leuk nieuws, ik zou vandaag m'n Kybs krijgen maar dat is niet helemaal (lees: helemaal niet) doorgegaan. Volgende week woensdag ofzo op z'n allervroegst... dikke sjit. Morgenavond weer even verder!
|
Quote:
Waar heb je die KYB's besteld, als ik mag vragen!!! |
umm, Slammed panel, en jawel, ik heb contact!
Gisteravond de benzinepomp weer opnieuw gemonteerd, trommeltje eraf, remslang vervangen, hoop dat ik er vanavond nog aan toe kom om de trommels weer te monteren. Eerst ff sporten |
zo we zijn bijna weer een week verder. De achterkant dus eerst in orde gemaakt weer. Afgelopen donderdagavond even banden wezen wisselen, om 2 velgen zijn 185/60R14 banden gekomen, en om 2 velgen de uber coole 195/40R14 banden, waar we met 3 man aan moesten hangen om die band om de velg te krijgen:
Dat scheelt nogal dus. Zaterdag de vooras afgemaakt, dwz, remklauwen monteren, nieuwe remblokken, remslangen voor, remleidingen op maat gemaakt, schokdempers monteren (nee nog geen kybs) en toen en toen. Zou ik met split de remmen even ontluchten maar het zeek er allemaal weer uit, mist er een rubberje die tussen de slang en het reservoir op de hoofdremcilinder zit dus hele plas remvloeistof moeten opruimen, kut. Eerst ff weer wat foto's: toen ik de bus liet zakken met de 185/60R14 kreeg ik de krik niet meer onder de vooras vandaan: later even de 195/40R14 even geprobeerd lijkt bijna dat je op de velg rijdt... niet echt mooi en je ligt 3,5cm van de grond als er niemand in zit... Deze foto moest van split even in de mugshot gallery, dus daar issie altijd terug te vinden, maar op de achtergrond staat de bus weer op de 185/60R14 banden met me mooie roestige wieldoppies, de banden wielen combinatie staat ook een stuk mooier dan de 195/40R14. Maar goed het remmenontluchten is dus niet gelukt, wacht op onderdeeltje. Toen de motor aan de praat. Alle onstekingsdelen zijn nieuw, bougies, rotor, verdelerkap, contactpuntjes van bosch, condensator van beru, kabels van duitse a kwaliteit bij frankys vandaan, puntjes op 0,40mm afgesteld met voelermaat, tijdstipt etc. goed afgesteld, heeft benzine via de nieuwe benzinepomp, maar wil dus niet aanslaan!? Wie o wie heeft raad?! De bus reed hiervoor wel, echter na het vervangen van de onstekingsdelen slaat de motor niet meer aan. Heeft ook wel vonk aan de bougie bdw. Kan het iets met de carburateur zijn? |
benzinepomp wel goed aangesloten ?(slangen bedoel ik )
Had ik nl ook hij wilde never nooit aanslaan, Het zit allemaal wat onlogisch, Als het goed is staan er pijljes op waar de vloeistof naartoe stroomt . Normaal gesproken als alles goed staat moet ie het doen. maarre wat die banden betreft , waarom niet rondom 195/40/14 ? Ik ben van plan om rondom ook 195/40/14 te leggen . Je hebt geen traploos verstelbare vooras wel ? anders kun je hem nog wat omhoog doen . wel vet laag zo..... |
neej jeewee, die 195/40/14 erop houden!!! ik vind het echt super mooi staan!! lekker laag ook...
|
Zow dan JW, dat ding ligt wel op zijn reet.
Supergeil zo. |
ziet er goed uit JW.
ik was ook bijna eigenaar van die bandjes (via Berend ;-)) erg mooie bus! |
Goet besag gosâh !!!
Banden voor zijn idd net teveel van het goede . En zo te zien zit er niet echt veel APK profiel op . |
Quote:
True! Ben ik met je eens Gert en Jeewee zaterdag ook. Het is echt geen gezicht zo plat! Profiel hebben die 195/40 nog wel, meer dan de 185/60 eigenlijk! Van de zijkant slecht te zien ;) Verse updeet (mail JW): Motor loopt!! Hij pruttelt weer heen, maar rijden gaat niet echt goed. Gasklep dood, moet nog een andere carb op dus. Langzamerhand komt het er wel :D |
Toch wel vet zo laag, keep going.
Hopelijks draait je motor binnenkort ook! |
Quote:
|
Quote:
even een vraagje tussendoor.. Kan mij iemand vertellen hoe duur die bandjes zijn? Mijn voorbanden zijn nagenoeg op en er moeten andere op :biggrin: Maar is die er ook voor 15" velgen, voor op mijn kever? Gr. Ruud p.s. met die bandjes erop is ie wel retecool :D |
Quote:
Bedoelde eigenlijk dat hij weer toppie rijdt!!! |
Die bandjes er op houden JW! Ik kom binnenkort even langs te kijken:D Staat vast super VET!
|
hee jeewee als je die 195/40/14 bandjes weg doet dan hou ik me aanbevolen... :cool:
|
Hoi hoi hoi mensen wat een enthausiasme, bedankt voor de complimenten. Ja hij is erg laag het inveren is een probleempje je slaat snel tegen het eind van de schokbrekers aan. Achter slaat de veerplaat tegen de uitsparing aan.
Iedereen die 195/40R14 onder z'n bus wil, bedenk je. Ik heb nog nooit iemand gezien die dat onder z'n bus had dus wilde ik dat natuurlijk even proberen. Maar het lijkt echt niet mooi, ik neem de banden wel mee naar een meeting een keer ofzo dan kunnen jullie het zelf zien. @lowrider: forget it met 195/40R14 achter, bedenk je je wel hoeveel toeren je motor dan wel niet gaat maken? denk dattie bij 90 al bijna in de toerenbegrenzer slaat! Zelf zit ik te denken aan 185/70R14 achter, of toch op C2's gaan rijden met 195/45R16 voor en 205/55 achter. Maar goed gister kwam een goede kennis van mij even langs en na een half uur de conclusie wederom, alles staat goed, toch looptie niet, bla bla, als we nu de bougiekabels eens omgooien, en ja hoor, alles 180 graden verdraait en toen liepie! Dus waarschijnlijk zit het tandwieletje op de nokkenas 180gr. verdraait ofzo. Maar de carburateur heeft het wel begeven na ruim 5 jaar hebben stil gestaan, dus Henkie Hotrod heeft vanmiddag even een nieuwe carb op de bus gedaan, erg fijn, morgen dus een niewe. Nu nog zo'n fuckin tule, en wie weet gaat de bus dit weekend nog sturen! Rijden kan nog niet omdat ik niet kan remmen he... @ verdomde hippy ruud, zo'n bandje kost zo rond de 90e per stuk, ik had ze voor een vriendenprijsje 2e hands (thanks lunatik), leuk om even te proberen. Banden zijn nog prima apk, zo'n 5 a 6 mm, alleen die ene band is een klein beetje schuin afgesleten. Ik zou ze niet aanraden tenminste, hoe stoer ze ook mogen zijn. Volgend jaar komen ze waarschijnlijk wel onder een jetta 1 project haha! |
Quote:
|
Quote:
Moetie op sleep naar de regiomeet in Rijperkerk??? :D:D Bezienswaardigheid van de dag!! |
Tuurlijk niet, ff zien die rems te repareren dwaas!
Sleep zonder rems???? gaat lekkâh ja... Ws. wel apkloos richting BadRijperkerk |
Quote:
zoiets dacht ik al. Wel een beetje duur voor een arme student :confused: Nouja...denken we even rustig verder. thanx voor het antwoord Gr. Ruud |
Stienstra bandenhandel augustinusga heeft wel leuke 2e hands banden voor weinag... voorbeeld: smart bandjes incl montage en balanceren 30e per stuk.
|
hmm...klinkt nie duur...
Maar da zal niet bij mij in de buurt (budel) liggen, denk ik :o Gr Ruud... |
185/70-14 is dat de originele banden maat???
Of zijn de originele banden nog hoger?! |
onder een mk2 golf zijn het goeie bandjes, althans ik heb er altijd met plezier op gereden....
|
mja daar heb je gelijk in , de 195/40/14 is te plat , ofwel te weinig rolomtrek.
(Kheb jou zite effe gechect en eens bij de banden tabel gekeken ) Je kunt natuurlijk wel grotere velgen en daar weer platte bandjes monteren. Ben wel fan van platte bandjes......( niet lek natuurlijk :biggrin: ) Maar wat zijn anders de mogelijkheden ?? Binnenkort ga ik ook effe naar de bandenboer , eens zien wat er mogelijk is ik wil zelf eingelijk platte bandjes met de std velgen ( of een grotere stalen velg) met van die white whalls erop en van die bolle wieldopjes op Wat voor stalen velg past er eingelijk op een bus ( 16 ich of 15 ?) |
zelfs 17 zal gaan passen, originele bandenmaat is 185R14, dus eigenlijk 185/80R14. 17" staal gaat ook wel passen, moet je maar bij de dealer vragen om tourag velgen.
@ verdomde hippy, inderdaad Stienstra ligt niet in de buurt voor jou. De banden komen ws onder een jetta 1 weer zoals ik zij, dat zal wel beter staan. |
Als je die band om die velg bekijkt staat het wel uberstoer jah!!! Alleen onder de bus iets minder... maar wel verotte laag :) Ga zo door JW! Het mooie weer komt er aan dus dan moeten we cruizen!
|
Jeewee,
Nieuwe carb, geïnstalleerd enzo... maaruh UPDEET??? :D:D Morgen weer verder sleutelen hoorde ik. We zien het hier wel verschijnen ;) |
Voor beppe gerkje... hier de update:
Maandagavond heb ik de carbuateu erop gezet maar het luchtfilter nog niet afgemonteerd ivm een regenbuitje. Wel weer zo'n kl*te klusje waar je bijna weer niet bij kunt om een moer erop te draaien, maar de carb zit er dan toch op. Nieuwe carb: Verder het luchtfilter even van binnen en buiten schoon en netjes gemaakt en de olie ververst: Gistermiddag (woensdagmiddag) vrij gehad van werk... heerlijk, en dus wezen sleutelen. Wederom samen met split een poging gedaan de remmen te ontluchten, maar dat kon niet eerder nadat we de remcilinder linksachter hadden vervangen, daar was nl. de nippel in het verleden al eens afgebroken. Ook de ontluchtingsnippel voor wilde eerst niet los en hebben we ook vernieuwd. Allemaal van de kleine dingen die een klusje weer groot maken. Verder het luchtfilter er weer op, motor gestart en die loopt wel mooi moet ik zeggen, maar staat nog wat te rijk afgesteld. Toen konden we rijden, maar eerst de koppelingskabel afstellen, waar zo'n 'wat kan ik daar lastig bijkomen' klusje. Maar om 7u ongeveer draaide ik het eerste testrondje, wiel liep los niet goed vastgezet...grrr, maar toen met split en LuNaTiK wezen rijden, en ja hoor, de eerste krassen zitten op de stabilisator stang!. Schuren over drempels dus en constant klapt de bus op de uiteinden van de schokdempers... IK WACHT NOG STEEDS OP MIJN KYB'S JA! Maar gister was er toch wel een grote grijns op mijn smoel dat we weer reden in de bus, LuNaTiK heeft nog een filmpje gemaakt die hij probeert te posten! |
Quote:
FEED MEEEEEE :D Greetz Ruud |
Jah, maar ik ben de cradle van mijn PDA kwijt dus wie dat filmpie wil bekijken moet ff naar damwoude komen!
|
Shit Lunatik, ik was net bij je, en heb het filmpje niet eens kunnen bekijken!
Ik kon gister niet mee even kijken, ben naar Hoorn geweest met een Trunker voor noppes! :mad: Volgende keer wil ik mee :biggrin: |
Thnx, pake JW, dan weet ik weer ff wat er 10km verderop gebeurt :D:D
En nog erg bedankt voor het DBO-tje, hoef ik het filmpje niet te zien ;) Hij rolt lekker maar drempels dienen idd beheerst benaderd te worden!! |
Quote:
Heb volledig hetzelfde probleem, met stab. stang en met KYB's :mad: Ben ook nog steeds wachtende op een verblijdende reactie van Slammedpanel. Jammer van dat filmpje :frown: |
ik merk hieruit op dat Pake JW zijn bus in een vlaag van onkunde te ver heeft verlaagd :p
|
Quote:
Is dat niet gewoon instict!!!! ;) |
Muppet weet raad... :p
|
All times are GMT +1. The time now is 23:06. |