Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Begonnen met de restauratie (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10131)

Rico 13-05-2005 15:31

weer een paar fototjes, nu van de andere kant.

helaas kom ik ook hier weer een reparatie over een reparatie tegen die vervolgens is gaan roesten. Hier is helaas een beun de haas zoef zoef aan het werk gegaan. snel ff lassen, de eigenaar over een paar jaar doet het maar goed.

Maar ik laat de moet niet zakken, het is een flinke maar ook een hele leuke klus.

danielle 13-05-2005 15:53

Quote:
Originally Posted by Rico
helaas kom ik ook hier weer een reparatie over een reparatie tegen die vervolgens is gaan roesten. Hier is helaas een beun de haas zoef zoef aan het werk gegaan. snel ff lassen, de eigenaar over een paar jaar doet het maar goed.

Doe het gewoon in een keer goed!!! Des te meer is 'ie uiteindelijk waard! Zou zonde zijn als 'ie over korte tijd weer gedaan moet worden!
Dat is mijn mening... want misschien wil je hem nooit meer weg doen ;)

Rico 13-05-2005 16:10

Quote:
Originally Posted by danielle
Doe het gewoon in een keer goed!!! Des te meer is 'ie uiteindelijk waard! Zou zonde zijn als 'ie over korte tijd weer gedaan moet worden!
Dat is mijn mening... want misschien wil je hem nooit meer weg doen ;)

Wat dacht je? Rico is zoef zoef??? nee toch zeker.

IK GA HET GOED DOEN!

ook al betekend het dat ik de bus een paar weken aan de kant moet zetten, het gaat goed gebeuren, niet half! ik wil er nog jaren mee kunnen rijden.

volksfahrer.nl 13-05-2005 17:05

Quote:
Wat dacht je? Rico is zoef zoef??? nee toch zeker.

IK GA HET GOED DOEN!

ook al betekend het dat ik de bus een paar weken aan de kant moet zetten, het gaat goed gebeuren, niet half! ik wil er nog jaren mee kunnen rijden.

Zet hem dan gewoon in een garage en ga er aan werken..
Zo op straat word het altijd gerommel...

Alleen al het vocht in de lucht!
Als je buiten iets gaat plamuren zit zo snel vocht in.......

Rico 14-05-2005 07:47

Quote:
Originally Posted by skywalker
Tip van mij: Werk dan eerst af waar
je aan begonnen bent, ga dan pas met iets anders verder...

Ja, ben ik ook zeker van plan.... MAAR:

Ik was begonnen met het bijwerken van twee kleine roestplekjes toen ik die grote gaten tegenkwam. Ik heb toen besloten om een groot deel van het plaatwerk daar te vervangen. Omdat Sjef niet alles op voorraad heeft, heb ik besloten om daar op te wachten. Als ik ga lassen moeten de banken, de vloer en alle panelen er uit. dat wil ik niet een paar keer achter elkaar hoeven doen. dus wachten tot ik al het plaatwerk in huis heb en dan echt aan de slag.

In de tussentijd kijk ik overal waar schade of roest zit hoe erg het is en wat ik er aan moet doen. Dit zijpaneel bijvoorbeeld stond op de nominatie om in zijn geheel vervangen te worden. Nu ik er zo mee bezig ben, is dat wat overdreven. Er zijn een paar slechte plekken maar om nu alles in een keer te vervangen is wat rigoreus.

Quote:
Wat ik begrepen heb is dat je de bus al rijdende op wilt knappen.

Ik weet goed waar ik mee bezig ben maar omdat ik inderdaad we willen blijven rijden met de bus. maar ik heb geen zin om meerdere malen de banken er in en er uit. Ik zet de bus over een paar weken neer, ga aan de slag en stop pas als het klaar is, het plaatwerk dan.

zo, een heel verhaal,

Bedankt allemaal voor de goede adviezen, ik heb ze toch nodig!
:D :D

danielle 14-05-2005 18:01

Rico, ik had het helemaal verkeerd gelezen mijn excuses daarvoor! Ik vind het vervelend voor je dat er zoveel werk aan zit. Maar ben wel benieuwd hoe straks het eindresultaat is. Heel veel succes. En denk dat je nog wel een tijdje zoet bent ermee.

Rico 18-05-2005 16:38

Quote:
Originally Posted by danielle
Rico, ik had het helemaal verkeerd gelezen mijn excuses daarvoor! Ik vind het vervelend voor je dat er zoveel werk aan zit. Maar ben wel benieuwd hoe straks het eindresultaat is. Heel veel succes. En denk dat je nog wel een tijdje zoet bent ermee.

geen probleem, hier nog een paar fototjes

een paar dagen geleden.

grote brokken overtollig plamuur komen er vanaf.

reparatie over reparatie, en dat moet ik dus gaan... tja, repareren.

René 18-05-2005 16:41

tering rico!!
wat een plamuur zit erop!!

tof van je dat je de moed erin houdt!!
toppper

Rico 18-05-2005 16:42

Quote:
Originally Posted by René
tering rico!!
wat een plamuur zit erop!!

tof van je dat je de moed erin houdt!!
toppper

ja, ach, nu overstappen op iets anders zou alleen maar geldverspilling zijn.
ik weet dat er nog veeeeeeeel meeeeeeeer plamuur op zit, en dat moet er allemaal af!

René 18-05-2005 16:50

ik zou trouwens op de blanke plekken wat menie smeren..... :rolleyes:

Rico 18-05-2005 16:56

Quote:
ik zou trouwens op de blanke plekken wat menie smeren..... :rolleyes:

heb net mijn busje zinkspray er op leeggespoten :) :)

de verf is nog nat (op een paar plaatsen)

vwleusden 18-05-2005 18:22

wat een plamuur zeg... ga je bijna spontaan van janken.

Maar succes en komt ongetwijfeld goed ;)

vwcrewcab 18-05-2005 19:45

De moed niet opgeven, probeer alvast aan het moment te denken dat hij helemaal naar jou wens is!!!

Doet zinkspray of menie hetzelfde als grondverf???

Rico 18-05-2005 21:29

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
De moed niet opgeven, probeer alvast aan het moment te denken dat hij helemaal naar jou wens is!!!

Doet zinkspray of menie hetzelfde als grondverf???

eh.. nou ik had gewoon een bus zinkspray staan en omdat ik het schuren en plamuren in fasen doe, is het gewoon handig om iets op het kale metaal te spuiten dat roest tegenhoud voor een tijdje. en dat doet zinkspray ook.
daarnaast vindt ik het prettig werken omdat het grijs is.

vandaar.

Ik ga de moed zeker niet opgeven, ik werk er elke dag aan en op een dag gaat hij er zo uit zien! en daar wordt ik weer blij van! :) :)

Melvin 18-05-2005 21:37

sow he wat een plamuur, ze zeggen toch altijd niet te dik plamuren, dat gaat loslaten enzo... nou, dat valt dus nog goed mee zie ik wel :D...

dus na een dikke aanrijding gewoon naar de gamma en plamuur halen, heb je het zo gemaakt haha :D

Rico 18-05-2005 21:58

Quote:
Originally Posted by MellyVille
sow he wat een plamuur, ze zeggen toch altijd niet te dik plamuren, dat gaat loslaten enzo... nou, dat valt dus nog goed mee zie ik wel

zommige stukken vielen er gewoon vanaf, bij andere zette ik er een beitel onder en sloeg ik er hele stukken gegelijk uit, alsof het nooit op de auto had gezeten.
Er zijn ook verschillende soorten plamuur gebruikt. de gene op de foto heeft ten eerste meerdere lagen, sommige zijn wit, andere roze en de onderlaag was net alsof het van mdf was, alleen dan veel harder. het leek wel een soort hars.

maar er komt nog meer plamuur aan, blijf rustig kijken en de plamuur vliegt je om de oren.

Cabby 82 TDi 19-05-2005 06:20

Dit lijkt meer op een cursus stucen ipv plamuren.

vwcrewcab 19-05-2005 09:35

Dat het nog bleef zitten op je auto, bij mij zit er maximaal 0.5 cm plamuur op en dat laat nu al bijna los!!!

Rico 19-05-2005 10:04

Quote:
Dat het nog bleef zitten op je auto, bij mij zit er maximaal 0.5 cm plamuur op en dat laat nu al bijna los!!!

ik denk dat als ik er nog een paar maanden langer mee had gereden dat het er ook af was gekomen, sommige stukken laten nu al los.

Ik sta wel voor een dilema, de oude reparatie helemaal weghalen aan deze kant, terwijl hij helemaal goed is? dit alleen om te kunnen zien wat er onder zit. Dat zou wel betekenen dat ik extra werk kriijg omdat ik deze stukken er nooit meer mooi inkrijg. Het laswerk is opzich wel goed gedaan, alleen het plamuurwerk hebben ze aan een beun de haas overgelaten.

Melvin 19-05-2005 10:25

maar als er nu zoveel plamuur nodig is geweest om de zijkant strak te krijgen, zul jij dat dalijk ook nodig hebben om het strak te krijgen :S

Rico 19-05-2005 10:30

Quote:
maar als er nu zoveel plamuur nodig is geweest om de zijkant strak te krijgen, zul jij dat dalijk ook nodig hebben om het strak te krijgen :S

ECHT NIET, je kan plamuren of je kan het niet.
er zat echt meer dan 4 a 5 milimeter te veel op die bus, echt onnodig!!
als het nodig is deuk ik de plaat wat uit of juist weer in en mocht het echt niet mogelijk zijn om hem strak te krijgen zet ik er een hele nieuwe zijkant in. Ik heb er al een aangeboden gekregen.

Melvin 19-05-2005 10:34

owh oke... ja dan zul je idd de huidige plaat naar buiten moeten brengen... ik neem aan dat toen je de bus kocht de zijkanten strak leken toch?

Rico 19-05-2005 10:36

Quote:
ik neem aan dat toen je de bus kocht de zijkanten strak leken toch?

Nee, ik wist dat daar wat zat, maar dat was maar een klein plekje in vergelijking met wat je nu zag. ze hadden een deukje opgelopen en die hadden ze te snel gerepareerd omdat ze naar een meeting toe moesten (waar ze om andere reden nooit zijn aangekomen). Dat het zo erg was, had ik niet gezien en ook niet kunnen bedenken.

Rico 23-05-2005 14:32

Weer nieuwe ontdekkingen.

Vanavond gaan we slijpen en lassen, maar eerst weer nieuwe ontdekking gedaan, auto bestaat ook voor een deel uit poyester.

klaar om te slijpen

een gat gevuld met poyester, dat gaat dus helemaal verdwijnen.

ook hier aandacht gewenst

alles er uit, anders kan het gaan fikken.

T-6

René 23-05-2005 14:49

blijft heerlijk werk hè dat blank maken van je auto :p

Rico 23-05-2005 14:54

Quote:
blijft heerlijk werk hè dat blank maken van je auto :p

hm, had het fijner gevonden als dat niet nodig was geweest. :)

T-5

Rico 23-05-2005 17:57

De verf is binnen.

met dank aan Verfhandel Jerry

vwcrewcab 23-05-2005 19:06

Je treft het wel met je bus, zit er nog wel staal aan??? :biggrin:

Rico 23-05-2005 22:07

Quote:
Je treft het wel met je bus, zit er nog wel staal aan??? :biggrin:

eh.. ja en nee, ja maar dat hebben wij er vanavond afgehaald :)
eigenlijk is het niet om te lachten. Ik had niet verwacht dat er zoveel aan onze bus was gekloot. ik kan er niets anders van maken. kijk maar naar de foto's

op deze laatste foto is het lastig te zien maar neem maar van mij aan dat er 3 lagen staal op zitten, 2 lagen plamuur en dan ook nog een paar lagen verf. aan de binnenkant zit een plaatje wat is vast gepopnageld. lekker makkelijk, blijft de plamuur beter hangen :mad:

voor meer restauratieleed: klik hier

volksfahrer.nl 23-05-2005 22:24

Goed bezig zo op de oprit! :eek:
Heb je dat a3tje van de ruit gehaald?
Dit is niet echt reclame voor je bedrijf :rolleyes:

Buren zijn zeker ook wel blij met je?

Melvin 24-05-2005 07:06

zow he... je komt idd echt VEEEL tegen! dat is wel jammer, maar goed dat je volhoud!! dat moet je ook blijven doen he, en niet als velen je project voor een prikkie op MP zetten omdat je het niet af zoekt te maken !!! suc6 man!

Rico 24-05-2005 07:44

Quote:
Originally Posted by keverpech
Goed bezig zo op de oprit! :eek:
Heb je dat a3tje van de ruit gehaald?
Dit is niet echt reclame voor je bedrijf :rolleyes:

Buren zijn zeker ook wel blij met je?

Tja, anti reclame is ook reclame! maar nu zien "mijn klanten" dat ik druk bezig ben om de bus helmaal goed te krijgen.

Buren??? wat zijn dat? :) :) We zijn op een hele nette tijd opgehouden met slijpen. De enige die er echt last van had was mijn dochter, die slaapt pal onder de oprit.

Quote:
zow he... je komt idd echt VEEEL tegen! dat is wel jammer, maar goed dat je volhoud!! dat moet je ook blijven doen he, en niet als velen je project voor een prikkie op MP zetten omdat je het niet af zoekt te maken !!! suc6 man!

Op marktplaats kan hij nog altijd:

Wegens teleurstellende kwaliteit van mijn gewaardeerde bus bied ik aan:
een ... eh... toch wel hele bus, maar waar veel weg is en waar ook nog veel aan gedaan moet worden.

nee, dat ga ik niet doen. lekker slijpen, lasse, schuren.

ik zoek nog wel sponsoren!!! :) :)

krukab 24-05-2005 07:46

Ik denk dat iedere bus wel het nodige mankeerd ... zelfs aan mijn 1977 T2b
(die ik van de eerste eigenaar kocht in 1997) was aan geklooid.

Vraag is alleen "hoe is er aan gerommeld??" ... kan me voorstellen dat er bussen
zijn die wel op de goeie manier zijn opgeknapt,met NOS,of goed passend repro
plaatwerk.

Anders koop ik nog liever een rotte (lees;eerlijke) bus,waar duidelijk te zien is waar
de probleemgebieden (klinkt lekker vrouwelijk hé ;) ) zich bevinden.

Vrees ook dat het hier niet bij zal blijven Rico :frown:

Airtime 24-05-2005 08:01

Quote:
...mijn dochter, die slaapt pal onder de oprit.

:eek: :D

Ontopic: Je had al het polyester zo moeten laten, joh! Roest het ook niet meer! :wink:

Nu echt ontopic: Ik hoop voor je dat het weer allemaal goed komt! Wanneer denk je het af te hebben?

Rico 24-05-2005 08:10

Quote:
Originally Posted by Airtime
:eek: :D

Nu echt ontopic: Ik hoop voor je dat het weer allemaal goed komt! Wanneer denk je het af te hebben?

Zie je die datum hieronder! het zou heeeeeeeeeel mooi zijn als dat zou gaan lukken :frown:

danielle 24-05-2005 08:51

Wat een werk man :( Hier wordt je niet blij van... Heel veel su6!

Rico 24-05-2005 13:35

Ik zeg niets meer, maar begin mij nu toch af te vragen of ik geen kat in de zak heb gekocht. Naast siliconekit, stopverf, teer, poyesterstookjes, weetikveelwatvoorsoortplamuur enz enz enz... ik ben nog geen ijzerdraad tegengekomen, maar dat gaat niet lang meer duren.

de vraag is, wanneer stop je met wegslijpen? elke keer als ik denk, laat ik dat ook maar weghalen, kom ik meer en meer tegen.

zucht.

De onderste foto is van de motorruimte, links van de motor, boven de draagbalk: plamuur of wat het dan ook mogen wezen, stopverf en teer.

o,ja niet te vergeten ook nog een stipje, inmiddels zwaar verrroest staal

Airtime 24-05-2005 13:38

Dat ziet er allemaal niet best uit! :(

Split52 24-05-2005 13:41

Gewoon volhouden Rico, kreng is het wel waard!

denk maar zo..."als je uitlaat maar goed is" :D:D

Split52 24-05-2005 14:13

Quote:
Kom op Rico!
Kleinigheidje!
Het kan altijd nog erger: klik maar eens hier :D

$&*(^@(&*#^....... :confused:

mijne is tenminste niet zoveel aangeknoeid..hier en daar een dorpeltje overgeschroeft dat is alles....

All times are GMT +1. The time now is 22:14.