de 1.6 d tl code is 1.6 td gr bram
|
Dus hij is voor een diesel!
Bedankt! Dan kan ik hem bij eric kopen |
De automaat is geregeld!
Nu de vraag: Welke motor kan ik erbij gebruiken, de 1.6 is wat sloom, is een 1.6 td en 1.9 td ook te rijden met deze automaatbak? En wat moet ik allemaal aanpassen voor de ombouw van benzine automaat naar diesel automaat? (graag een lijstje) |
Goed bezig, verstandig ook om die bak van Eric over te nemen!
Of je nu een 1.6td of 1.9td kiest maakt niet uit, toerentallen blijven gelijk dus de motoren zijn geschikt. Maar de vraag is hoeveel koppel de bak aankan. Ik weet het niet eerlijk gezegd! |
1,9 td heeft 150nm koppel, en denk de 1.6 td ongeveer 125.
Kapot krijg je alles, ik denk als je er normaal mee rijd er niks aan de hand is. *edit* 1.6d heeft 100nm koppel & 1.6 td heeft 133 nm koppel. |
Komt de 1.6 td beetje van de plek af?
Want dan ga ik liever voor een 1.6 td dan een 1.9 td omdat er anders te veel kracht op de bak komt! |
iemand?
|
even voor de duidelijkheid
de e- stand op de automaat is ervoor gemaakt dat als je het gas loslaat, je auto niet op de motor afremt voor als het erg glad is op de weg bijvoorbeeld. ik heb er ook een tijdje mee gereden, werkte goed trouwens. toen werd me auto gestolen helaas. groeten |
Daar is die ook voor inderdaad!
Ook om als je voor het stoplicht staat de motor onbelast te laten draaien |
even weer dit topic een upje geven.
heb de automaat bak inmiddels binnen. is het mogelijk om deze ook op de 1.5jb te hangen? dus dat de benzine minder toeren draait op de snelweg? |
Iemand?
|
Zal best kunnen, probeer het eens :) De diesels moeten het vooral van koppel in de lage toeren hebben, dus wellicht dat je dat gaat merken met optrekken maar theoretisch zou het moeten kunnen lijkt me...
|
De 1,5 , 1,6 en 1,8L (en bij latere modellen ook 2 L) benzinemotoren + alle diesels zijn toch allemaal motoren van het type 827 (z.g. "bigblocks"), dus het zou idd wel 'ns kunnen gaan passen, automaatbak van 'n diesel aan 'n 1,5L benzine hangen.
Als het dan ook past, en nadat je alles hebt ingebouwd mag je hier je ervaringen bekend maken hoe zo'n combi zich dan rijdt ;-) |
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk niet dat het fijn rijdt. Al is dat natuurlijk ook weer een kwestie van smaak ;) . Vergelijk de overbrengingsverhoudingen van een diesel en benzine automaat eens. Ik verwacht dat de diesel langere overbrengingen heeft, en dat dus de benzine motor koppel te kort komt :) . Maar zoek dus eerst eens de overbrengingsverhoudingen van de bakken op, dan kun je er wat over zeggen
|
Ik zou een 1.9d voor deze bak hangen,klant van ons heeft met deze combi gereden en was er goed over te spreken.kracht genoeg en bijna 1op25.bak heb je al,motor kost je ook de wereld niet.
|
Heeft deze bak ook de zogenoemde e stand?
Want op het kapje van de schakeltoren die ik erbij heb staat het wel op, dus dan zou de bak 7 standen moeten hebben 1.2.d.e.n.r.p Maar de schakeltoren zelf heeft maar 6 standen. Heb ik nu de verkeerde schakeltoren erbij? |
Maakt toch niet uit als je alleen 2 D E N R P aankunt... de eerste gebruik je toch nooit...
@DePul: 1 op 25? pfoe, dat zou heel netjes zijn maar ik betwijfel het, met deze automaatbakken verbruik je gewoon wat meer als met een 5-bak... |
Tuurlijk heb je die 1 nooit nodig
Maar heeft deze bak wel die e stand? En fabriceer dan wel wat zodat ik alles kan bedienen! |
Je hebt toch die diesel-automaatbak gekocht, dan heb je dus een E-stand!
|
bedankt!
|
All times are GMT +1. The time now is 19:03. |